Millä massa pois kaaren sisäreunasta?
Millä massa pois kaaren sisäreunasta?
Tossa ois sellainen pikku mankelointihomma etuloksulle tenavaan tehtävä ja toiseen loksuun on joku tehnyt semmoisen massauspatentin sinne 90 asteen v-uraan - että täyttänyt sen melkein kokonaan jollain sikafleksillä tms (hyihelvetti, ei ikinä moista autoon minnekkään) tms tökötillä. Kaiketi korroosiota estämään kun sinne ei nyt kuraa ja suolapaskaa pysty jäämään.
Pulmahan on se ettei sitä voi mankeloida 180 asteen malliseksi ja max. 5mm paksuksi kun se tökötti on siellä.
Kokeilin tietty ruuvarin kärjellä ja puukon kärjellä mutta yllättävästi vastustaa irtoamistaan mokoma aine.
Paljonkohan uskaltaa peltiä lämmittää ettei mee piloille, koko loksu kyllä maalataan uuvestaan mutta se massa pitäis saaha pois.
Sinäänsä hyvä idea laittaa tommoinen patentti sinne niin ei jää suolapaskakurat sinne korroosiota kiihdyttämään. Mutta mankelointia se ei kyllä auta ja ärsyttävä poistaa.
Pulmahan on se ettei sitä voi mankeloida 180 asteen malliseksi ja max. 5mm paksuksi kun se tökötti on siellä.
Kokeilin tietty ruuvarin kärjellä ja puukon kärjellä mutta yllättävästi vastustaa irtoamistaan mokoma aine.
Paljonkohan uskaltaa peltiä lämmittää ettei mee piloille, koko loksu kyllä maalataan uuvestaan mutta se massa pitäis saaha pois.
Sinäänsä hyvä idea laittaa tommoinen patentti sinne niin ei jää suolapaskakurat sinne korroosiota kiihdyttämään. Mutta mankelointia se ei kyllä auta ja ärsyttävä poistaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Toi varmaan mahtuiskin. Pittääpä katsella mistä tuommoisen sudin löytää.Sergey kirjoitti:tämmösellä
Vois katella ja testata toki ksylleeniäkin. Jos sitä nykyään saa myyvä kun kaikki on kuulemma terroristeille sopivaa raaka-ainetta - ja tietty kielletty yli 10% vahvuisena......
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Just tommonen löytyy minunkin kalupakista ja ei voi kuin kehua.....muutama autonpohja tullut tuolla putsattua ja lähtee massat yms. vit*uilemattaSergey kirjoitti:tämmösellä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No, tässä tappauksessa oli tilanne päinvastainen...blacklake kirjoitti:Mulla oli kaari nii ruosteessa että lähti hyvänä matona pois muuta ko nykäs vaan
Yritin lattaruuvarilla saada alkua ja sainkin pikkuisen lipareen näkyville ja siihen kapeakärkinen pihti kiinni ja yritin rullata massaa pihtien kärkien päälle. Eipä onnistunut, katkeili vaan ja 5 minuutin tuloksena sentin mittainen kolo...
Ei nyt löytynyt edellämainittua keksintöä käsiini, niin kokeilin teräsharjalaikka ja porakone yhdistelmää. Sillä lenteli sitten kyseinen massa tuskaisen hitaasti hirveen hajun saattelemana lopunperin pitkin tallin lattiaa. Menihän tossa puoli tuntia-3 varttia mutta nyt vois mankeloida reunan oheemmaksi.
Pitäiskö tuo nyt maalata ennen mankelointia kun ohueen koloseen hankala saada maalit ruiskittua, vai saako maalari sinne korroosion estoksi ruikittuatökötit?
Aattelin että vois pensselillä jonkun tökötin sinne saada itsekkin heti mankeloinnin päälle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
On mulla vinku muttei löytyny öljykelloa siihen... ;( Oon yhden paineilma toimisen mininauhahiomalaitteen tuhonnut kun ajoin ilman öljyä... Sen jälestä en oo lamellimoottoreita pyöritelly ilman öljykelloa.Easy Rider kirjoitti:Vinku ja punottu öljykarkaistu teräsharjalaikka on kans etevä peli möhnänpoistoon. Maksaakin vain noin kymmenesosan siitä mitä tuo piikkisikakone ja mahtuu paremmin. Ei sillä, etteikö hyvä peli ois tuollanenkin, olen käyttänyt ja todennut toimivaksi.
Innostuin teräsharjalla sutimaan loksun alareunasta ruuvin reikien kohtia josko löytyis maalin alta ruostetta niin siellähän oli pitsiä
Turhaa työtä siis. Tai eipä tuo näkyviin jäis mutta taidan etsiä ehjän loksun tilalle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kyllä, ja mielellään vielä sitä juuri paineilmavehkeisiin tarkoitettua öljyä (moottori yms. öljyt sotkee lamellit ikävän näköiseksi) ja maltin kanssa tosiaan vain muutama tippaEasy Rider kirjoitti:Tippa ööliä pikaliittimeen ennen käyttöä, hyvin pyörii.
...mutta sanoisin että huonolaatuinen paineilma (lue: vettä mukana) tuhoaa ennemmin kuin vähäinen voitelu
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg