Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
No lukihan sielä että motonetistä hait vahat ja tarvikkeet. Hioin äsken yhden lipin 2000 asti, ja sen jälkeen autosol merkkistä kiillotusaínetta hammastahanatuubin näköisestä purkista ja noh, kyllähän sillä pinnan saa "kiiltäväksi" mutta ei siitä peiliä tule. Siispä tästä hetikohta motonettiin hakemaan noi tarvikkeet, ja ilme on todellakin jos 320 paperin jälki häviää. Ja jos häviää, niin mitä se tekee tuolle esikiillotetulle vanteelle, ei varmaan passaa viedä auringonpaisteeseen ettei sokaistu
Sisal-laikka jättää aina jälkeä. Mutta poistaa todella karkean hiontajäljen itsessään. Muutamakin puolituttu on kertonut että sisalilla ja kunnon tangolla saa 320grit kuivahiontajäljet pois.
Sisalin jälkeen lumppulaikkaa ja tankoa.
Perään lumppulaikkaa ja hienompaa tankoa.
Perään tarvittaessa lumppua tai jopa vaahtomuovia ja autosolia tai mielummin mothersin joko mag & aluminiumia tai billet polishia.
Sisalin jälkeen lumppulaikkaa ja tankoa.
Perään lumppulaikkaa ja hienompaa tankoa.
Perään tarvittaessa lumppua tai jopa vaahtomuovia ja autosolia tai mielummin mothersin joko mag & aluminiumia tai billet polishia.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Joo kyllä näköjään tuo sisal tekee jo soodapuhalletusta pinnasta semikiiltävän. Tais vaan olla noissa mun vanteissa sen verran hapettuma edennyt lakan alla että tuo hionta pitää tehdä ensin. Kiiltäis kyllä, mutta en halua että siinä on niitä pikkuruisia koloja. Paras resepti näyttäis olevan karaliuskalaikalla kolot ja pieni kanttariihottuma ym pois, sen jälkeen 240 paperilla runsaan veden kanssa toi karaliuskan jälki pois ja sitten 320 paperilla ja ehkä vielä 400:lla. Sitten tota sisalia kunnon verkkovirtaporalla.
Mutta kuuluuko tuota kovaa jöötiä hinkata sillä sillä sisalilla, vai hinkataanko tuota pötköä vanteeseen?
Näyttää pelkka kiillotettu kehä auton vierellä aivan helvetin hienolta
Mutta kuuluuko tuota kovaa jöötiä hinkata sillä sillä sisalilla, vai hinkataanko tuota pötköä vanteeseen?
Näyttää pelkka kiillotettu kehä auton vierellä aivan helvetin hienolta
Sori, nukuin päivän, kun oon yövuoroissa Siis toi Motonetin alkukiillotusvaha (Schmidts FFF/T) + sisalin jälki vastaa jotain 1600-1800 hiottua pintaa. Eli jos oot hionut 2000 asti käsin niin älä enää tolla yllämainitsemalla kombolla mene, tulee karkeempaa jälkeä siis. Jälki siis itsellä oli tällaista jälkeen toi Schmidts FFF/T + sisal -->
Eli ei missään nimessä kuulu tossa vaiheessa vielä kiiltää, saati peilata. Seuraava vaihe itsellä oli Schmidts FFF/T + rättilaikka. Kuvaa ei mulla ton vaiheen jäljiltä ole, mutta peilasi jo jotenkin ton jälkeen. Kolmantena vaiheena kokeilin aluksi Motonetin Ultrapol 76 -loppukiillotusvahaa, mutta pinta jäi sumeaksi/usvaiseksi. Vasta Menzerna 480F -loppukiillotusvaha + rättilaikka pinta oli tuollaista -->
Eli kolmella stepillä menin: 1. Alkukiillotusvaha + sisal 2. Alkukiillotusvaha + rättilaikka ja 3. Loppukiillotusvaha + rättilaikka. Rättilaikat oli myös Motonet -laatua. Itellä ihan sähkökäyttöinen Deuzer (?) -merkkinen perusporakone Honkkarista, makso 20€ Vahaa niihin laikkoihin sillee, että pyöräyttää sitä laikkaa siihen vahakönttiin 1-2 sek ajan. Ite en edes silmällä aina edes havainnut laikassa olevan vahaa annostelun jälkeen. Eli tod. vähän sitä vahaa laikkaan.
Itekin hioin yhden vanteen tonne 2000 asti ja meinas jo noissa mun pikkulipoissa järki lähteä. Eli ei kyllä kannata tota sisal-vaihetta skipata, ellei sitten ole masokisti Esimerkkinä hioin ton lipan 60-150-240-320-400-600-800-1000-1200-1500-2000 ja aikaa meni 1h 15min/per paperi eli vajaa 14h. Noi kaksi seuraavaa vannetta hioin 320 asti + noi aikaisemmin mainitsemani kiillotukset niin aikaa meni +/- 2h.
EDIT: jaa, täällä oliki jo vastailtu
Eli ei missään nimessä kuulu tossa vaiheessa vielä kiiltää, saati peilata. Seuraava vaihe itsellä oli Schmidts FFF/T + rättilaikka. Kuvaa ei mulla ton vaiheen jäljiltä ole, mutta peilasi jo jotenkin ton jälkeen. Kolmantena vaiheena kokeilin aluksi Motonetin Ultrapol 76 -loppukiillotusvahaa, mutta pinta jäi sumeaksi/usvaiseksi. Vasta Menzerna 480F -loppukiillotusvaha + rättilaikka pinta oli tuollaista -->
Eli kolmella stepillä menin: 1. Alkukiillotusvaha + sisal 2. Alkukiillotusvaha + rättilaikka ja 3. Loppukiillotusvaha + rättilaikka. Rättilaikat oli myös Motonet -laatua. Itellä ihan sähkökäyttöinen Deuzer (?) -merkkinen perusporakone Honkkarista, makso 20€ Vahaa niihin laikkoihin sillee, että pyöräyttää sitä laikkaa siihen vahakönttiin 1-2 sek ajan. Ite en edes silmällä aina edes havainnut laikassa olevan vahaa annostelun jälkeen. Eli tod. vähän sitä vahaa laikkaan.
Itekin hioin yhden vanteen tonne 2000 asti ja meinas jo noissa mun pikkulipoissa järki lähteä. Eli ei kyllä kannata tota sisal-vaihetta skipata, ellei sitten ole masokisti Esimerkkinä hioin ton lipan 60-150-240-320-400-600-800-1000-1200-1500-2000 ja aikaa meni 1h 15min/per paperi eli vajaa 14h. Noi kaksi seuraavaa vannetta hioin 320 asti + noi aikaisemmin mainitsemani kiillotukset niin aikaa meni +/- 2h.
EDIT: jaa, täällä oliki jo vastailtu
Jees. Olis näitäkin pitäny lukea ennemmin ennenku sorvilla epätoivoisesti hinkkaa 10 tuntia Jännä juttu, sorviin kun laittaa vanteen pyrimään ja siinä koittaa hiomapaperia pitää niin se on todella hidasta. Ja veden kanssa en viitti läträrä sorvin kanssa, sorvin omistaja ei vältttämättä tykkää. Olis kyllä pitäny ostaa vielä jotain parempaa loppukiillotusvahaa, tolla autosolilla pinta jää sellaiseksi himmeäksi. No, voihan noita sitten vielä kiillotella lisää kun saa ne sisäpuolet maalattua, en viittiny jättää tota koko hionta/kiillotusoperaatiota maalamisen jälkeen.
No mulla oli kanssa sama fiilis jossain vaiheessa, että olis tarvinnut lukee aiemmin Mun vanteissa toi Ultrapol 76 -loppukiillotusvahatanko ei kyllä toiminut, jätti tosiaan sumuisen pinnan. Toi Menzerna 480F taas on aivan kultaa, joka foorumilla kehuttu. Lopuksi itse ajattelin pinnan viimeistellä Motherssin Mag & Aluminumilla käsin, josko toi tosta vielä vähän paranis
Nuo on 18x9,5 koko sarja. Takana taisi olla ET 25 ja edessä 2.Dixon kirjoitti:Millasilla spekseillä on vanteet ja renkaat? Kovasti katellu 17" koossa kt5 mallia vaa ei oo sopivan levystä etteen.LiQQe kirjoitti:Ehdottomasti!Sergey kirjoitti:Olisiko 18 tuumaa nyt in?
Ostakaa pois, en tykkää...
235/40/18 ja 265/35/18.
Kumeineen vai ilman? Vai koko auto? Laitappa yyveetä.miikka heikkinen kirjoitti:Paljollako lähtis?
® Mesen V8 Klubi
Pakko avautua. Tuli tosiaan haettua toi vanne tänään "soodapuhalluksesta". Tyyppi soitti, ettei lähtenyt soodalla, joten oli sitten lasikuulalla puhaltanut. Heti siinä kohtaa sitten kävi mielessä, että millasta pintaa sieltä nyt sitten on tulossa. Kysyin, että onko pinta kuitenkin pauttiarallaa hetimmiten maalauskuntoinen, niin puhaltaja vastaili myöntävästi. Tossa kohtaa helpotti. Menin sitten hakee vanteen, ja ilme oli tää . Metrin päähän näky kraateria vanteen pinnalla, samanlaista kuin mulla noissa kahdessa oli, jotka hiekkapuhalsin. Ja mun kun piti omaa hommaani viimoisen vanteen kohdalla helpottaa viemällä se soodapuhallukseen Aika kahvilla oli kyllä toi äijä. Sano lopuks, kun olin lähdössä, että tosta on hyvä lähteä vannetta kiillottelemaan. 60 paperilla aloin himassa vannetta hiomaan, onneks on toi yks enää jäljellä
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
renkailla tai ilman. yv laitettuLiQQe kirjoitti:Nuo on 18x9,5 koko sarja. Takana taisi olla ET 25 ja edessä 2.Dixon kirjoitti:Millasilla spekseillä on vanteet ja renkaat? Kovasti katellu 17" koossa kt5 mallia vaa ei oo sopivan levystä etteen.LiQQe kirjoitti: Ehdottomasti!
Ostakaa pois, en tykkää...
235/40/18 ja 265/35/18.
Kumeineen vai ilman? Vai koko auto? Laitappa yyveetä.miikka heikkinen kirjoitti:Paljollako lähtis?
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
ei paksuus vaikuta mihinkään muuhun kuin vanteen leveyteen, sekin niin vähän ettei merkitystä. Hio vaikka epäkeskolla se maalinpinta tasaiseksi niin tulee "suorat" vanteet , ei sitä poistaa kannata, turhaa työtä.xin811 kirjoitti:Kehät olis nyt maalissa ja olleet toista päivää pannuhuoneessa kuivumassa. Haittaakohan tuo tuore paksuhko maalipinta kehän ja keskiosan kiinnityspintojen välissä? Vai pitäiskö tuota kehän kiinnityspintaa hioda ohuemmaksi
Meniköhän tuossa maalauksessa joku vikaan kun tuntuu että lakkapinta lähtee liian helposti pois pienestä kolhusta. Pintaan saa kyllä aika lujaa kopauttaa jollain terävällä ennenku tulee vikaa, mutta sitten siitä viasta lähtee lakkakerros kynnellä raaputtamalla. Ei nyt kovin helposti mutta.. Pohjalle tuli spraypullosta kerros colormatic alumiini primeria, vartin päästä niinikään colormaticin 1k epoksipohjamaalia spraypurkista. Päivän-3:n päivän päästä pyyhkäisin pintaa vähän karhunkielellä, ja sitten väriksi audin metallihopea, joka oli ihan liuotintavaraa. Kaks kerrosta sillä tyylillä että kun sain viimesen vanteen maalattua niin melkein heti toinen kierros perään. Sen jälkeen vähän vajaa 3 tuntia ja lakkaus samalla periaatteella, odottelin ehkä 10-15min ja sitten suihkin toisen kerroksen. Hallissa lämmintä n. 15 astetta. Oliko tuo 3 tuntia maalin ja lakan välillä liikaa, onko tuossa joku muu pielessä vai onko tuo normaalia automaalille? Maalimyyjän mukaan lakka saman päivän sisällä pintaan niin hyvä. Vai voiko tuo lakka olla vielä sen verran pehmeää, että se ei ole lopullisesti tarttunut pintaan? Lakka on jotain kovalakkaa.
Jaahas taas tuli tällänen heräteostos, jota ei halvan hinnan takia vaan voinut ohittaa:
speedline sl958 by petskutee, on Flickr
Kyseessä siis Speedline sl958, kolmeosaiset, 17x9 & 8,5. Katsoo nyt mitä nuiden kans tekee, kunnostaa pitää kuitenkin.
E: Adapterit hommattu, ja kapeemmat kehät myynnissä. Taakse 4" kehät ja w123 alle, kenties..
speedline sl958 by petskutee, on Flickr
Kyseessä siis Speedline sl958, kolmeosaiset, 17x9 & 8,5. Katsoo nyt mitä nuiden kans tekee, kunnostaa pitää kuitenkin.
E: Adapterit hommattu, ja kapeemmat kehät myynnissä. Taakse 4" kehät ja w123 alle, kenties..
Viimeksi muokannut PeeTee^^, 20.4.2014 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.