Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Tuli tuossa pääsiäinen tapeltua vanteiden kanssa
pahoittelen lumia 900 kameran laatua
tuolaisella setillä noita hijoin
http://tuontitukku.fi/tuote/kiilotussar ... 081002837/ + autoglymin metal polish ja erinlaisia kangas laikkoja pora koneseen
Mutta mikä tuossa nyt meni jotenkin mönkään kun noihin jäi tuota hionta pyörettä? kiilto omasta mielestä täysin riittävä..
pahoittelen lumia 900 kameran laatua
tuolaisella setillä noita hijoin
http://tuontitukku.fi/tuote/kiilotussar ... 081002837/ + autoglymin metal polish ja erinlaisia kangas laikkoja pora koneseen
Mutta mikä tuossa nyt meni jotenkin mönkään kun noihin jäi tuota hionta pyörettä? kiilto omasta mielestä täysin riittävä..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Sarjassamme tyhmä kyselöö ko ei tiiä, asiasta on varmaan tässä ja muissakin ketjuissa puhuttu mutta kun laiska ei jaksa ettiä, eli siis TAOTTU (forged) vanne versus VALETTU (cast), miksi taotut on paremmat (tai ainkin luulisin niin) ?
Onko taotut kestävämpiä, keveämpiä vai sekäettä, vai mikä niistä tekee hyvät?
Mistä näkee onko joku vanne taottu vai valettu? Esim. mersun oem-vanteista?
Onko taotut kestävämpiä, keveämpiä vai sekäettä, vai mikä niistä tekee hyvät?
Mistä näkee onko joku vanne taottu vai valettu? Esim. mersun oem-vanteista?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Toinen tuosta johtuva positiivinen asia lienee se, että yhtä vahvoina taottu on keveämpi.xin811 kirjoitti:En tiedä tarkalleen miten se taonta tapahtuu, mutta totta kai ne on 10 kertaa lujemmat. Sillä saadaan se metallin rakenne paljon paremmaksi. Vertaa vaikka jotain rautalevyä joka on valssattu johonkin valettuun osaan. Se valu on haurasta jne.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juu kysmykseni heräsi kun käsittääkseni MB:n ns. 15-reikäisiä eli "kaivonkansia" sai sekä taottuna että valettuna, ulkonäkö oli hieman erilainen, toisessa reikien kulmat oli pyöreät toisessa kantikkaat.
Nykyään taitaa olla että noita oem-vanteita ei juuri taottuna taideta tehdäkään, no ehkä jotain AMG-vanteita...
Nykyään taitaa olla että noita oem-vanteita ei juuri taottuna taideta tehdäkään, no ehkä jotain AMG-vanteita...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
juutuupissa o muutamia mielenkiintoisia viteoita.
Itse taontahan on vain prässillä klimpin muottiin puristelua. 80 luvulla vielä takovanteet tuli valmiiksi prässistä suoraan ja vain kehät sorvattiin. nykyään kaikki koneistetaan. esim BBS RS tai mersun orginaalit barokkivanteet, niissä keskiöhän on loppujenlopuksi melko karkeaa tekoa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ylnzn_rojp4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ylnzn_rojp4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qq1YyzWS5bw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kpi1LSvX1wA[/youtube]
Itse taontahan on vain prässillä klimpin muottiin puristelua. 80 luvulla vielä takovanteet tuli valmiiksi prässistä suoraan ja vain kehät sorvattiin. nykyään kaikki koneistetaan. esim BBS RS tai mersun orginaalit barokkivanteet, niissä keskiöhän on loppujenlopuksi melko karkeaa tekoa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ylnzn_rojp4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ylnzn_rojp4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qq1YyzWS5bw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kpi1LSvX1wA[/youtube]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuli suht siistit. Pesut hapoilla ja harjoilla. Lipat "koneistin" navalla, kakkonen tupaan ja käyntiin. Puolihutiloiden 1200 asti ja pikku puleeraus Autosolilla. Teipit lippaan ja paukkumaalia. Rätti ruuvipenkin yli, ruuvari pystyyn penkkiin, pahviloota ympärille. Ruuvarin päälle suppilo ja siihen vanne, hyvä siinä pyöritellä kun maalaa. Väriksi tuli tumma metalli grahfviitti ja kaks kertuusta lakkaa.Easy Rider kirjoitti:Muistaako Sergey, jotta mikä Binnon malli on tämän näköinen? Monte? Mexico?
Oottas 7x15 4x100 et35 sarja maalia ja lippojen jynssäystä.
Kuva kaapattu bittivirrasta.
Alkujaan valssit oli juuttaan kivettyneen pask4set, kuopalle hapettuneet, lakat irti ja varmaan akku oli jäätynyt ja haljennut pinon päällä, kun kaikissa samanlaiset sen näköset syöpymäjäljet. Muutama kantti-ihottuma tottakai ja mädät kumit päällä, mutta sorvisuorat vanteet. Romukasasta kaivelin, asiakkaan hylkyvanteet. Oikeat sovitteet kuulu toimitukseen. Puolipintaset renkaat lahjoitti taas kaupunki jonkun sosiaalitantan Fiestantötteröstä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- FlorianGeyer
- Viestit: 11
- Liittynyt: 30.1.2014 22:03
- Paikkakunta: Jyväskylä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Nonii, perusvahvasti menee. Felgen Fucsilta tuli uudet ulkokehät
futuroihin, ja nyt näyttääkin siltä, että ainakin toinen etukeskiö on kiero :s
Eli ei uppoo pohjaan. Mitäs noille voi tehä, ja ketä tietää paikan missä saisi nopeella aikataululla kuntoon?
Samalla tilasin myös 12-kantaiset pultit, saapahan hylsyjä joka marketista nyt
futuroihin, ja nyt näyttääkin siltä, että ainakin toinen etukeskiö on kiero :s
Eli ei uppoo pohjaan. Mitäs noille voi tehä, ja ketä tietää paikan missä saisi nopeella aikataululla kuntoon?
Samalla tilasin myös 12-kantaiset pultit, saapahan hylsyjä joka marketista nyt
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Eli kun laitan kehät lattialle, ulkokehä alaspäin, ja pudotan keskiön päälle, ottaa se kiinni ulkokehään, eikä putoa pohjaan. Oon ulkokehästä maalit jo poistanu osittain siitä kohdin, mihin ton keskiön olisi tarkoitus istua -- Eipä auta. Eli voiko sovitus olla niin piukka, että täytyisi maali poistaa kokonaan tuosta keskiön ja takakehän sovitekohdasta?
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
joo joutuu niitä joskus viilaamaan. Olen tavannut yhet rosterilipat missä ei ollu pyöreä reikä edes, vaan oli ikäänkuin monikulmio tai piparkakku, sorvissa pyöritettii puolimilliä ja piparkakkukuvio pois niin lopsahti paikoilleen nätisti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
w123 ohjekirjassa lukee että vanteen pultti pitää olla 6,4 kierrosta kiinni! se on sama asia kuin 10mm. Ja eihä se kiinnityspinta olekaan sen enempää paksu edes.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Virsikirjalla lähti kyllä ihan kiitettävästi jo tavaraa pois, ihan jo sormella tuntee. Pari tuntia ajelin toista kehää, makitan 18v akkukoneella täysillä jengoilla. Sen verran tuli voimaa käytettyä, et makitasta näyttää laakerinkin ottaneen itseensä
Enempää ei raaskeis virsikirjalla ottaa, menee liian epätasaiseksi pinta vaan suotta, kun ahdistaa ihan kunnolla vielä. Alkuperäset kehäthän menee ihan tosta vaan.
Enempää ei raaskeis virsikirjalla ottaa, menee liian epätasaiseksi pinta vaan suotta, kun ahdistaa ihan kunnolla vielä. Alkuperäset kehäthän menee ihan tosta vaan.
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi