Voiko kolista, vaikka ei ole välystä?
Voiko kolista, vaikka ei ole välystä?
Auto on W211 280cdi-07 facelift jolla ajettu 100tkm. Oikealta edestä kuuluu kolahdus monttuun ajettaessa. Koiranluut ja oikea yläpallo on vaihdettu. Missään oikean puolen nivelessä ei ole enää yhtään välystä, vasemmassa alapallossa juuri ja juuri havaittava välys.
Iskarit ei vuoda, auto menee suoraan ja toimii muutenkin normaalisti.
Missä vika? Voiko esim. alapallo kolista, vaikka mitään välystä ei ole?
Ei viitsisi enää näitä toivotaan-toivotaan vaihtoja tehdä.
Iskarit ei vuoda, auto menee suoraan ja toimii muutenkin normaalisti.
Missä vika? Voiko esim. alapallo kolista, vaikka mitään välystä ei ole?
Ei viitsisi enää näitä toivotaan-toivotaan vaihtoja tehdä.
vanha aihe näemmä mutta oli itsellä ajankohtainen juuri.
Iskarit on helppo testata katsastuskonttorilla n 15 eur kierto.
Tein moisen operaation kun uudehkot (n. 1,5v) bilsein sportit alkoivat kolahtelemaan.
Konttorilta raportti hylätystä 'heilahduksen vaimennuksesta O/E' kouraan ja maahantuojalta uusi pari takuuvaihtona eteen tilalle.
Toinen kolinan (yleinen?) lähde on ne etujousien yläpään 'lautasnivelet' joihin iskari kiinnittyy. Myös ne meni samalla vaihtoon rikkonaisina. n 130 pari.
Iskarit on helppo testata katsastuskonttorilla n 15 eur kierto.
Tein moisen operaation kun uudehkot (n. 1,5v) bilsein sportit alkoivat kolahtelemaan.
Konttorilta raportti hylätystä 'heilahduksen vaimennuksesta O/E' kouraan ja maahantuojalta uusi pari takuuvaihtona eteen tilalle.
Toinen kolinan (yleinen?) lähde on ne etujousien yläpään 'lautasnivelet' joihin iskari kiinnittyy. Myös ne meni samalla vaihtoon rikkonaisina. n 130 pari.
Miten tää pallo mahtaa vaihtua, millainen kiinnitys? Onnistuuko järeällä kotipajalla vai tarviiko ameriikan ihmetemppuja?dealer kirjoitti:Vakaajan päätytangon alatukivarressa oleva pallonivel on yleisin kolisija, hyvänä kakkosena iskari.
Em. pallonivelen välystä ei tahdo tuntua jos auto ei ole pyörillään, iskarista ei näe päällepäin koliseeko vai ei.
Itellä iskarit just vaihdettu... ja kolina sen kun jatkuu, nyt molemmilta puolilta. Katsuri ei löytänyt kolinaa kun keula oli nostettu ylös, joten povaisin noita vakaajan palloja
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Katsurit nyt ei löydä Mersuista väljää vaikka pyörät ois tippumaisillaan. Edellinen C-sarjalainen meni leimasta läpi vaikka oikean puolen etupyörän laakeri oli aivan tattis. Nykyinen Väykky meni edellisestä katsastuksesta läpi vaikka siitä oli alapallo ja raidepäät väljät. Tosi kiva maksaa joka vuosi tyhjästä 50-100€.Jaanika kirjoitti:Katsuri ei löytänyt kolinaa kun keula oli nostettu ylös, joten povaisin noita vakaajan palloja
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Pikku kolina terävissä kuopissa
Vasemmasta etukulmasta kuuluu pikku nakse tai kolina terävissä kuopissa.mm kaivonkansissa jne.Auto käyny katsastusasemalla ja korjaamossa, ei mitään löysää löydetty,pikku löysä oli alapalloissa mitkä vaihdettiin,ei auttanut.Iskunvaimentimia epäili mahdollisesti,mutta ei viitsis suotta vaihtaa jos ei niissä vika, alla 2v vanhat säädettävät Konit ,nyt kuulin kallistuksen vakaaja voisi olla kiinikkeistään löysä koriin,onko kenellä sattunut kyseistä vikaa?
Auto on käyttöä varten
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Meissenkeri kirjoitti:On sattunut, eli ne alatukivarsissa olevat kallistuksenvaimentimen pallonivelet, joita eivät katsastuksessa osaa katsoa.
Tutkimusta on tehty korjaamolla missä alapallot vaihdettiin,ei löytäneet mitään muuta kuin pikkaisen alapalloissa jotka vaihdettiin,käskivät katsastusasemalle missä pyörät maassa täry,että löytäiskö silleen vikaa,ei löytäneet niinkäään.Pitää varmaan viedä vielä korjaamolle pohjapanssari irti niin näkis sen kallistuksenvakaajan kiinityksen koriin,sen jälkeen varmaan iskunvaimentimien vaihto.ps.ei kenelläkään ole ollut vakaajatangon kiinitys koriin väljä joka pitäs ääntä?
Auto on käyttöä varten
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nivelet vaihtoon
Selailin tuossa joutessani kuittipinoja ja huoltoja joita omaan meseen ehty. Karkeasti katsottuna kaikki nivelet tulisi vaihtaa eteen 60 tkm välein, muuten niitä saa näköjään olla koko ajan vihtamassa. Omalla ajeltu jo yli 200 tkm. Itse sillä olen ajellut reilu 80 tkm, ja koko ajan ollut joku nivel väljänä.... Nyt kaikki vaihdettu, mutta alaknee uudestaan sama rumpa kun vanhimmat nivelet olleet alla jo liki 80 tkm...
Reaktiotangon ulkopään palloniveleen tulee pystysuuntainen välys, joka kuuluu pärinänä nimismiehenkiharoissa. Auto kun on renkaillaan ja alta päin ottaa kunnon otteen reaktiotangon ulkopäästä ja ylös-alas sitä vemputtaa, niin välyksen tuntee, jos sitä on ollakseen.
Huonot varaosareaktiotangot voi kulua loppuun yllättävän nopeasti. Ainakin itse yllätyin, kun juuri olin ne vaihtanut ja rupesivat parin kuukauden päästä taas kolisemaan.
Huonot varaosareaktiotangot voi kulua loppuun yllättävän nopeasti. Ainakin itse yllätyin, kun juuri olin ne vaihtanut ja rupesivat parin kuukauden päästä taas kolisemaan.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
6 mm rasvanippa =0.30 e ,Motonet kierresarja 3.90 e ja 5 mm terä 3.0 euroa.ram kirjoitti:Reaktiotangon ulkopään palloniveleen tulee pystysuuntainen välys, joka kuuluu pärinänä nimismiehenkiharoissa. Auto kun on renkaillaan ja alta päin ottaa kunnon otteen reaktiotangon ulkopäästä ja ylös-alas sitä vemputtaa, niin välyksen tuntee, jos sitä on ollakseen.
Huonot varaosareaktiotangot voi kulua loppuun yllättävän nopeasti. Ainakin itse yllätyin, kun juuri olin ne vaihtanut ja rupesivat parin kuukauden päästä taas kolisemaan.
Uuteen laittaessa noin 10 min juttu.Paikallaan olevaan noin tunnin työ.
Rasvaa rässillä. 2 painallusta riittää.
Uudessa on rasvaa sormenpään kokoinen kökkö suojakumin reunalla ja tosi vähän nivelessä.Liekkö kupissa yhtään
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Kallistuksenvakaaja
Tänään tutkivat korjaamossa,että kallistuksenvakaajan kiinityksestä antaa, ei kuulenma saa heloja uusittua,
uusittava vakaaja onko muilla ollut kyseistä vikaa ?
uusittava vakaaja onko muilla ollut kyseistä vikaa ?
Auto on käyttöä varten
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Etupään pieni kolina "nakse"
Nyt on vika löytynyt iskunvaimentimet vaihdettu,kyllä vikaa etsitty,mutta rohkeati vaan iskarit vaihdettiin,vaikka oli 2v,.vanhat säädettävät.Korjaamo ja katsastusasema ja itse todettiin,ei muuta mahdollisuutta,kuin kaikki paikat ok.Ääntä ei kuullut, eikä tuntunut katsastuksen täryssä.
Auto on käyttöä varten
Mulle vaihdettiin vas puolelle iskari,jousi ja alatukivarsi-kaikki kolinat loppuivat.
Mutta mutta,nyt kuluu oik samanlainen alkava\ vaimea kolina. Mietin että vaihtaisko suosiolla alatukivarren sinnekin. Siinä tulee uusi sisempi alapallonivel mukana. Se on kyllä vuosi aikaa vaihdettu se sisempi alapallo.
Jos alatuki varren vaihtaa niin voiko sen perus työkaluilla kotona tehdä?4 pyörä suuntauksen varmaan vaatii?
Mutta mutta,nyt kuluu oik samanlainen alkava\ vaimea kolina. Mietin että vaihtaisko suosiolla alatukivarren sinnekin. Siinä tulee uusi sisempi alapallonivel mukana. Se on kyllä vuosi aikaa vaihdettu se sisempi alapallo.
Jos alatuki varren vaihtaa niin voiko sen perus työkaluilla kotona tehdä?4 pyörä suuntauksen varmaan vaatii?
Mersu.