W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähköt...

Vastaa Viestiin
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähköt...

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Noniin eli tapani mukaan kun kertyy ihmettelemistä niin kysyn kaiken nyt kertalaakista :D
Eli seuraavanlaiset ongelmat vaivaa väykkyä, ajettu 480tkm:

1. W/S asennot automaattilaatikossa ei toimi, eli siinä missä on polttoainetankin ja lämpötilanäytön alla, niin ei näy mitään, mistä tällänen voisi johtua? Ei ollut siitä hetkestä kun auto vuosi sitten ostettiin.

2. Auto vetelee aivan hulluna, ja sitä on vaikea saada pysymään suorassa moottoritiellä 120km/h vauhdeissa? Rengastus edessä, 225/40/18 ja takana 245/40/18, tämä ongelma on tullut pikkuhiljaa, joskus rupesi vetelemään pikkuhiljaa, mutta nyt saattaa esim. rampista liittyessä tielle niin vetää kumpaankin suuntaan aivan helvetisti?? Renkaat tukevasti paikoillaan, ainoastaan vasemman takarenkaan narinahelassa ihan pieni välys, ei tämä yksin voisi olla syypää?

3. Mikä on maksimitehomäärä minkä voi ottaa lastulla irti näistä 2.7 CDI koneista? 200 tuntuisi olevan kaikissa lastuissa aivan katto, mutta voisin kuvitella että vielä noin 10-20heppaa ja 40nm vääntöä saisi pois jos rutistaisi oikein kunnolla?
:lol:

4. Engine Fan, visit workshop tulee todella kuumilla keleillä, mutta lämmöt ei sen kummemmin nouse, mikä termari näissä on? 90c?

Vetely häiritsee eniten, auto on aivan mahdoton pitää suorassa isolla tiellä, ja jarruttaessa tuo vielä korostuu kun se rupiaa vetämään hulluna esim. vasemmalle.

Jään odottelemaan vastauksia, ja pahoitteluni jos näitä topikkeja on jo miljoona mutta kun ei jaksa kaivaa niistä kaikkea vanhentunutta tietoa :oops:

Malinen
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Takapään puslissa osaa olla hyvinkin väljiä, joita ei usein leimasedätkään saa esille
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Ei tunnu olevan vaikutusta laatikon toimintaan tuo W/S asento, mikä lie siinä sitten on... hyvin se on toiminut ilmankin mutta kävi mielessä että jospa saisi toimimaan. Narinahela oli antautunut takaata vasemmalta, vaihdettiin mutta ei vaikutusta, silti vetelee, ärsyttää niin helvatasti :evil:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Varmaan takakelkan puslat tuon vetelyn enimmäkseen aiheuta, itellä niissä ei mitään selkeetä vikaa löytyny mutta kummasti alkoi kulkea suorempaan kun vaihtoi.
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Tarvitsisin vieläkin auttavaa neuvoa tai vinkkejä miten tuo W/S saisi toimimaan. Purin sen kokonaan ja se mikrokytkin ei ollut edes kauhean likainen tjsp, mutta siltikään ei suostu toimimaan.
Entäs miten pikseleitä korjataan näytöstä?
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

onko renkaat kuluneet epätasaiseti, pyöränkulmat? rengaspaineet millämallilla? paineet saa olla noilla kumeilla 3-3,5bar.
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Eips, renkaat uudet ja painetta 3 baaria...
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Pitkästä aikaa päivittelen threadiani jos ketään ei haittaa... Tällä kertaa autosta lähtee kiihdyttäessä jostain turbon vierestä viheltävä ääni noin 1500-2600rpm kierroksilla, kylmänä pahempi kuin lämpimänä.
Ahtoletkut? Mistä tietää että turbo on menossa paskaksi?
Sitten vielä sellainen kysymys että vakkari on ruvennu kesän jälkeen kokoajan tiputtamaan itteään pois päältä.
Joskus puoli vuotta sitten toimi vielä hyvin 110 vauhdeissa, nyt 85 ja tipahtaa kyydistä muutaman sekunnin päästä. Renkaat hieman leveämmät takana kuin edessä, takana 245 ja edessä 225, profiili sama 40 ja tuumakoko 17.
Puhallin jostain syystä ei tunnu antavan kaikkeansa vaikka purin kojelaudan paneelin ja tarkistin että kaikki ok, hiilet menossa?

Pitäisikö olla huolissaan ylläolevista vioista?

ps. tuli sellainen vielä mieleen, veljen autossa w210 220d 1998 syttyy LÄMPIMÄNÄ, EPC valo palamaan vain jarruttaessa. Jos ei paina jarrua niin pystyy ajamaan vaikka 100 km putkeen lämpimänä tai kylmänä... Jarruvalokytkin? Mistä saisi selkoa onko menossa pumppu vai kytkin jo sökönä? Kylmänä ei jarrutukset saa tuota valoa palamaan.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Tyramies kirjoitti:Sitten vielä sellainen kysymys että vakkari on ruvennu kesän jälkeen kokoajan tiputtamaan itteään pois päältä.
Joskus puoli vuotta sitten toimi vielä hyvin 110 vauhdeissa, nyt 85 ja tipahtaa kyydistä muutaman sekunnin päästä. Renkaat hieman leveämmät
Minulla tekee väykky samaa. Olen omatoimisesti diagnosoinut vian jonkin nurkan pyörimisanturiin ja pistänyt listalle "korjataan sitten joskus jos jaksetaan". Tuota diagnoosia puolustaa satunnainen ABS/BAS -herja kojetaulussa.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Tuo vituttaa kyllä eniten tuo turbon ujellus ja sitten se vakkarin toimimattomuus ja star ei kerro mitään ihmeellistä...
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Laita samankokoiset renkaat (tai muuta profiilia toisessa), noissa on jo 2,5% eroa teoreettisestikin niin varmaan rupee jo herjaileen. Paranee se ajettavuuksin kun laittaa vähän enemmän kumia vanteen päälle...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”