W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähköt...
W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähköt...
Noniin eli tapani mukaan kun kertyy ihmettelemistä niin kysyn kaiken nyt kertalaakista
Eli seuraavanlaiset ongelmat vaivaa väykkyä, ajettu 480tkm:
1. W/S asennot automaattilaatikossa ei toimi, eli siinä missä on polttoainetankin ja lämpötilanäytön alla, niin ei näy mitään, mistä tällänen voisi johtua? Ei ollut siitä hetkestä kun auto vuosi sitten ostettiin.
2. Auto vetelee aivan hulluna, ja sitä on vaikea saada pysymään suorassa moottoritiellä 120km/h vauhdeissa? Rengastus edessä, 225/40/18 ja takana 245/40/18, tämä ongelma on tullut pikkuhiljaa, joskus rupesi vetelemään pikkuhiljaa, mutta nyt saattaa esim. rampista liittyessä tielle niin vetää kumpaankin suuntaan aivan helvetisti?? Renkaat tukevasti paikoillaan, ainoastaan vasemman takarenkaan narinahelassa ihan pieni välys, ei tämä yksin voisi olla syypää?
3. Mikä on maksimitehomäärä minkä voi ottaa lastulla irti näistä 2.7 CDI koneista? 200 tuntuisi olevan kaikissa lastuissa aivan katto, mutta voisin kuvitella että vielä noin 10-20heppaa ja 40nm vääntöä saisi pois jos rutistaisi oikein kunnolla?
4. Engine Fan, visit workshop tulee todella kuumilla keleillä, mutta lämmöt ei sen kummemmin nouse, mikä termari näissä on? 90c?
Vetely häiritsee eniten, auto on aivan mahdoton pitää suorassa isolla tiellä, ja jarruttaessa tuo vielä korostuu kun se rupiaa vetämään hulluna esim. vasemmalle.
Jään odottelemaan vastauksia, ja pahoitteluni jos näitä topikkeja on jo miljoona mutta kun ei jaksa kaivaa niistä kaikkea vanhentunutta tietoa
Malinen
Eli seuraavanlaiset ongelmat vaivaa väykkyä, ajettu 480tkm:
1. W/S asennot automaattilaatikossa ei toimi, eli siinä missä on polttoainetankin ja lämpötilanäytön alla, niin ei näy mitään, mistä tällänen voisi johtua? Ei ollut siitä hetkestä kun auto vuosi sitten ostettiin.
2. Auto vetelee aivan hulluna, ja sitä on vaikea saada pysymään suorassa moottoritiellä 120km/h vauhdeissa? Rengastus edessä, 225/40/18 ja takana 245/40/18, tämä ongelma on tullut pikkuhiljaa, joskus rupesi vetelemään pikkuhiljaa, mutta nyt saattaa esim. rampista liittyessä tielle niin vetää kumpaankin suuntaan aivan helvetisti?? Renkaat tukevasti paikoillaan, ainoastaan vasemman takarenkaan narinahelassa ihan pieni välys, ei tämä yksin voisi olla syypää?
3. Mikä on maksimitehomäärä minkä voi ottaa lastulla irti näistä 2.7 CDI koneista? 200 tuntuisi olevan kaikissa lastuissa aivan katto, mutta voisin kuvitella että vielä noin 10-20heppaa ja 40nm vääntöä saisi pois jos rutistaisi oikein kunnolla?
4. Engine Fan, visit workshop tulee todella kuumilla keleillä, mutta lämmöt ei sen kummemmin nouse, mikä termari näissä on? 90c?
Vetely häiritsee eniten, auto on aivan mahdoton pitää suorassa isolla tiellä, ja jarruttaessa tuo vielä korostuu kun se rupiaa vetämään hulluna esim. vasemmalle.
Jään odottelemaan vastauksia, ja pahoitteluni jos näitä topikkeja on jo miljoona mutta kun ei jaksa kaivaa niistä kaikkea vanhentunutta tietoa
Malinen
Takapään puslissa osaa olla hyvinkin väljiä, joita ei usein leimasedätkään saa esille
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Pitkästä aikaa päivittelen threadiani jos ketään ei haittaa... Tällä kertaa autosta lähtee kiihdyttäessä jostain turbon vierestä viheltävä ääni noin 1500-2600rpm kierroksilla, kylmänä pahempi kuin lämpimänä.
Ahtoletkut? Mistä tietää että turbo on menossa paskaksi?
Sitten vielä sellainen kysymys että vakkari on ruvennu kesän jälkeen kokoajan tiputtamaan itteään pois päältä.
Joskus puoli vuotta sitten toimi vielä hyvin 110 vauhdeissa, nyt 85 ja tipahtaa kyydistä muutaman sekunnin päästä. Renkaat hieman leveämmät takana kuin edessä, takana 245 ja edessä 225, profiili sama 40 ja tuumakoko 17.
Puhallin jostain syystä ei tunnu antavan kaikkeansa vaikka purin kojelaudan paneelin ja tarkistin että kaikki ok, hiilet menossa?
Pitäisikö olla huolissaan ylläolevista vioista?
ps. tuli sellainen vielä mieleen, veljen autossa w210 220d 1998 syttyy LÄMPIMÄNÄ, EPC valo palamaan vain jarruttaessa. Jos ei paina jarrua niin pystyy ajamaan vaikka 100 km putkeen lämpimänä tai kylmänä... Jarruvalokytkin? Mistä saisi selkoa onko menossa pumppu vai kytkin jo sökönä? Kylmänä ei jarrutukset saa tuota valoa palamaan.
Ahtoletkut? Mistä tietää että turbo on menossa paskaksi?
Sitten vielä sellainen kysymys että vakkari on ruvennu kesän jälkeen kokoajan tiputtamaan itteään pois päältä.
Joskus puoli vuotta sitten toimi vielä hyvin 110 vauhdeissa, nyt 85 ja tipahtaa kyydistä muutaman sekunnin päästä. Renkaat hieman leveämmät takana kuin edessä, takana 245 ja edessä 225, profiili sama 40 ja tuumakoko 17.
Puhallin jostain syystä ei tunnu antavan kaikkeansa vaikka purin kojelaudan paneelin ja tarkistin että kaikki ok, hiilet menossa?
Pitäisikö olla huolissaan ylläolevista vioista?
ps. tuli sellainen vielä mieleen, veljen autossa w210 220d 1998 syttyy LÄMPIMÄNÄ, EPC valo palamaan vain jarruttaessa. Jos ei paina jarrua niin pystyy ajamaan vaikka 100 km putkeen lämpimänä tai kylmänä... Jarruvalokytkin? Mistä saisi selkoa onko menossa pumppu vai kytkin jo sökönä? Kylmänä ei jarrutukset saa tuota valoa palamaan.
Minulla tekee väykky samaa. Olen omatoimisesti diagnosoinut vian jonkin nurkan pyörimisanturiin ja pistänyt listalle "korjataan sitten joskus jos jaksetaan". Tuota diagnoosia puolustaa satunnainen ABS/BAS -herja kojetaulussa.Tyramies kirjoitti:Sitten vielä sellainen kysymys että vakkari on ruvennu kesän jälkeen kokoajan tiputtamaan itteään pois päältä.
Joskus puoli vuotta sitten toimi vielä hyvin 110 vauhdeissa, nyt 85 ja tipahtaa kyydistä muutaman sekunnin päästä. Renkaat hieman leveämmät
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Laita samankokoiset renkaat (tai muuta profiilia toisessa), noissa on jo 2,5% eroa teoreettisestikin niin varmaan rupee jo herjaileen. Paranee se ajettavuuksin kun laittaa vähän enemmän kumia vanteen päälle...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01