Volvon ja mersun rinnakkainasettelu

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Eikai volvon ohjaus mikään äkkipikainen palauttaan ole. :shock: lähinnä sellainen normaali johon ei oikeen kiinnitä huomiota.

Ainakin verrattuna uuteen mini cooper S:ään 17" renkailla :lol: jumaleissöns ei tarttenu paljoa rattia punoa! 8)
Jos ei kulje niin kromaa se.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Höh. Ei auton pidäkään sitä rattia kääntää vaan kuskin. Ehdoton ei ohjauksen palautukselle täältä. Jos auton laittaa pyörimään ympyrää niin se saa luvan pyöriä ympyrää niin kauan kun sille toisen käskyn antaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei auton pidäkään sitä rattia kääntää vaan kuskin.
totesi Luikyoi.

Just sama juttu kuin vaihteiston kanssa:
Ei auton pidäkään sitä vaihdetta vaihtaa vaan kuskin. 8)

Vai onko tässä juuri se jutun juoni :idea:
Mersukuski tarvitsee molemmat kädet sen tahmean ratin veivaamiseen jolloin ei jää enää kättä jolla vaihtaa vaihteita. :lol:

Vilkunkin :jarru: palautuksen voi helposti poistaa jos se häiritsee, ratti irti ja se pikku knippeli poikki katkaisijasta.

:D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:
Ei auton pidäkään sitä rattia kääntää vaan kuskin.
totesi Luikyoi.

Just sama juttu kuin vaihteiston kanssa:
Ei auton pidäkään sitä vaihdetta vaihtaa vaan kuskin. 8)

Vai onko tässä juuri se jutun juoni :idea:
Mersukuski tarvitsee molemmat kädet sen tahmean ratin veivaamiseen jolloin ei jää enää kättä jolla vaihtaa vaihteita. :lol:

Vilkunkin :jarru: palautuksen voi helposti poistaa jos se häiritsee, ratti irti ja se pikku knippeli poikki katkaisijasta.

:D
No ei nyt sentään liiallisuuksiin mennä,muuta noin se pääpiirteittäin menee.Sikisi tykkäänkin manuaalista.Auton pitää tehdä mitä minä käsken,eikä sitä mitä se haluaa :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10704
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itse tykkään tunnokkaasta ohjauksesta... Tarkka sen olla pitää eikä mikään tunnoton laivanruori, jossa peräsin menee minne sattuu.

Edelleen makuasia. :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1020
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Voisko tästä päätellä, että muissa merkeissä samoja asioita tituleerattaisiin 'vioksi' ja kentältä lähetettäisiin palautetta tehtaalle asiantilan (Vrt VW/Audi apukuskin pieni sivupeili) muuttamiseksi niin Mersun kohdalla omistajat alkavat puhua vain 'ominaisuuksista' :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Njoo,ohan se makuasiakin.Kun reilun 400tkm on noilla ajanut niin ei (parempaa)muuta osaa arvostaa :roll: Makuasia sano..no sano kuitenkin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitää muistuttaa tässä samalla uusia lukijoita siitä että minullakin on kaksi Mersua. :shock:

Tahtoo sanoa etten ole tässäkään topikissa ihan tosissani vaikka pieni totuuden siemen voi kommenteistani joskus löytyä - kunhan härnään näitä "tuttuja" Meseläisiä. :wink:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Volvon ohjauksesta ei ole kokemusta kun vain noista 240:en tehostamattomasta.Sen verran voin kuitenkin sanoa,että ohjaukselle on kyllä muitakin kriteereitä, kuin miten ohjaus palauttaa,esim.ohjauksen nopeus eli kuinka monta kierrosta rattia on veivattava ja ennenkaikkea minkä verran pyörät kääntyvät ja tietysti tuo tunnokkuus on tärkeä kriteeri,josta tulikin mieleen vanhojen takatuupparien ohjauksen tunnokkuus esim. kupla ja etuvetoisista on jäänyt mieleen renault 12, joiden ohjaus oli tehostamattakin loistava, tosin kuplassa kääntöympyrä suuri.
Ainakaan 124:en ohjaus ei yllä tunnokkuudessa lähellekään edellämainittuja,mutta on hieman heikohkosta tehostuksesta huolimatta maantie ajossa miellyttävä.
Jos olisin ostamassa tai vaihtamassa esim.hintaluokassa 7500e autoa,niin valinta olisi todella vaikea mersun ja volvon välillä,todennäköisesti "päivänkunto" olisi hyvä kriteeri kallistumaan puoleen jos toiseenkin.
Ugh,olen puhunut
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ja yksi kommentti tähän väliin,mikä ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen :D .
Kyllä minä ainakin hyväksyn hyvänä ominaisuutena nuo 4matikin todella vähän kääntyvät etupyörät.
Joskus saa ahtaassa tilassa vekslata ihan urakalla,mutta aina se vetoakseli remontin voittaa.
Siinä mersun insinööri keksinyt toimivan ratkaisun,ei noista ole paljoa näkyny juttua,että etuvetareita olis tarvinnut laitella.
Tosin onhan siinä se kääntökulma-anturi,eli renkaat linkussa ei neliveto päällä.
Joskus kun talviliukkailla meni 4wd hiluxilla marketin parkkihalliin,neliveto päällä alkoi sulalla alustalla taivuttamaan parkkiruutuun,hyvä ettei auto ilmassa pomppinut,murrokset pikkasen lujilla :shock: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mariini kirjoitti:Voisko tästä päätellä, että muissa merkeissä samoja asioita tituleerattaisiin 'vioksi' ja kentältä lähetettäisiin palautetta tehtaalle asiantilan (Vrt VW/Audi apukuskin pieni sivupeili) muuttamiseksi niin Mersun kohdalla omistajat alkavat puhua vain 'ominaisuuksista' :lol:
Samahan se on sitikoissakin. Ei niissäkään ole vikoja, vain ominaisuuksia. :lol: :lol: :lol: :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Niinpä,muttä nyt männöö kunnolla oftopikiks.
Van kaavan sitä piti ihmetellä tuota aadin ohjaaspyöree.Se jotenniin tuntu nin ihmeelliseltä tuo ajoasento,sitä ku oel aekalaella viänyksissä koko ukko.eekä käs yltänä millään ottammaan tukkee ovenpielestä.
Nin sittä hoksasin sen älyttömyyven,mikä o muunmuassa opel korsassa eli karkeesti sanottuna ratti on keskellä aatoo.Höh,höhö :wink: kaekenlaesta sitä... :whistle:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

kilander kirjoitti:Kyllä minä ainakin hyväksyn hyvänä ominaisuutena nuo 4matikin todella vähän kääntyvät etupyörät.
Joskus saa ahtaassa tilassa vekslata ihan urakalla,mutta aina se vetoakseli remontin voittaa.
Siinä mersun insinööri keksinyt toimivan ratkaisun,ei noista ole paljoa näkyny juttua,että etuvetareita olis tarvinnut laitella.
HÖH :!: Miksei ne tehneet väykystä etuvetoista, jos kerran osaavat laittaa ne etupyörätkin pyörimään. Etuvetoisethan palauttelee paremmin 8)
Viimeksi muokannut jusamb, 17.6.2006 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

:lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Uudemmista Volvoista en tiedä yhtikäs mitään, vanhoilla on tullut joskus kurvailtua. Verrataampa vaikka 123-sarjaa ja 240 sarjaa, tai sama vaikka puhuttaisiin 115-sarjasta ja 140-sarjasta. :roll:

Volovo on kokolailla karumpi laite melutasolleen ja tekniikalleenkin. Lantakärrin akseli takana ja ovesta kuuluu "Kops" kun sen laittaa kiinni, Mersun ovesta kuuluu "tsup" jos se on kunnossa. 8) Miten lie hintaluokat autoissa menneet, lie ollut Volvo huokeampi kun tämän aikalaisista puhutaan? Eli ei kait näitä oikein voi vertailla sellaisenaan, luotettavuus ja laatuasiat sitten erikseen. :lol: Taitaa olla Volvo valovuoden edellä jos tälle alueelle lähdetään... :roll:

Nykymalleissa tilanne lienee aikalailla tasan, jos ei oteta huomioon väyrysen imusarjan läppiä, ruostumista jne... :lol:

Onko Volovossa tämmösiä akilleen kantapäitä?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

HVM kirjoitti: Onko Volovossa tämmösiä akilleen kantapäitä?
Kaikki mikä toimi(i) sähköllä. :x Muutenkin kokolailla heikkolaatuisia kapistuksia. Kyllä Mersu on valovuoden edellä. :D
BMW 318d -09
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Uusista volvoista ei löydy juuri minkäänlaista kokemusta paitsi että työpaikan pihasta aukeaa näkymä volvon merkkikorjaamolle..usein niitä lavetilla pihaan näyttää tulevan.Papin volvo oli sensijaan uskomattoman hieno pirssi ajaa;murti monenmonta ennakkoluuloa 850-sarjasta.Miten asianlaita lie sitten jonkun loppuunajetun vastaavan kohdalla :? Ja kyllä kaunein volvo kauttaaikain on mielestäni tämä:

Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

J.T.S kirjoitti: Kaikki mikä toimi(i) sähköllä. :x Muutenkin kokolailla heikkolaatuisia kapistuksia. Kyllä Mersu on valovuoden edellä. :D
Noh älä nyt uuven pirkka-volvon vikoja yleistä koko merkkiin. :lol:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jarno.V kirjoitti:
J.T.S kirjoitti: Kaikki mikä toimi(i) sähköllä. :x Muutenkin kokolailla heikkolaatuisia kapistuksia. Kyllä Mersu on valovuoden edellä. :D
Noh älä nyt uuven pirkka-volvon vikoja yleistä koko merkkiin. :lol:
No ehkä tässä nyt on "pientä" yleistystä havaittavissa. :lol: Mutta odotan kuitenkin innolla miten se uusi S80:ntä malli toimii. :lol: Sehän taitaa olla lähtöisin aikalailla samalta pohjalta, kuin tuo uusi s40:ntä. :roll: Lukeneeko sähkölaitteiden kyljissä "FoMoCo" :roll: :lol:
BMW 318d -09
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Auton pyöränkulmat saadaan pieleen 10 kilometrin ajolla saati sitten 100000 kilometrin, eikä tarvitse montaa milliä olla pielessä niin ajettavuus on kokonaan kateissa.
Saahan ne pieleen vaikka 5metrin ajolla jos ajaa esim. seinään, mutta jokatapauksessa auto on ollut aina meidän mielestä todellinen pettymys...

Täys paska suomeksi sanottuna :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuossa alkuperäisessä topikissa vertailin C-mallia-farkkuna ja V70. Oletteko ajaaneet nyt varmasti c-mallin mersua W203? Siinähän ohjaus kyllä palauttaa mielestäni oikein hyvin vakiorengastuksella. Minusta siinä ei ole mitään tahmeutta. E-malli erikseen. Etuvetoinen jo luonnostaan oikaisee pyörät suoraksi. En tiedä mutta oikein mutkikkaalla maalaistiellä c-malli takavetoisena on parempi ja auton voi viedä äärirajoille eikä mitään ihmeellistä tapahdu. Mutkikas ajelu volvolla V70 on selvästi suuripiirteisempää ja ajoon pitää keskittyä tarkemmin. Melkeinpä tekisi mieli väittää, että tuo on totta eikä mikään makuasia.
Ennen kun rupesin ajamaan volvoa niin ajattelin, että volvo on varmasti hyvä auto ja mersun veroinen, mutta objektiivisesti asiaa tutkisteltua kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen uskallan aika painavasti sanoa, että mersu on hienosti viimeistelty auto ja kalliimmin tehty ja ansaitsee kalliimman hinnan.
Ja edelleen sanon sen, että volvo on keskimääräistä parempi auto varmasti ja sen kanssa elämä voi olla helpompaa-se kun ei aiheuta kateutta kenessäkään vaikka olisi mikä malli. Mutta siitä puuttuu jotain vaikka se vie varmasti ja turvallisesti perille. Mutta pääosalle ihmisistähän pääasia on , että auto toimii ja vie perille. Autotekniikasta ymmärtävä voi vaatia enemmän-jotain luonnetta autolta-jota on siunaantunut esim. BMW:lle ja MB:lle. Mersussa on valtavasti statusarvoa ja jotain ihmeellistä loistoa joka on iskostuneena ihmisten takaraivoon. Ei haittaa vaikka tulee takapakkeja-ruosteita ym. mersu on silti vaan mersu. Mun mielestä mersu ei ole edes auto vaan se on mersu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käy Jube joskus koeajamassa kunnossa olevaa 850:iä, sitten tiedätte mistä olette jääneet paitsi kun satuitte saamaan jo uutena viallisen yksilön taloon. :lol:
wiimax.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Käy Jube joskus koeajamassa kunnossa olevaa 850:iä, sitten tiedätte mistä olette jääneet paitsi kun satuitte saamaan jo uutena viallisen yksilön taloon. :lol:
Tuo on varmaan ihan totta että kannattais kokeilla toista yksilöä ku tuo meidän auto on kyllä aivan :ritsa:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

HVM tuossa aikaisemmin vertaili w115 mersua ja 140 sarjan volovoa.Olen itsekkin tehnyt samat vertailut ja todennut että kyllä volovot oli melkoisia traktoreita 70luvun alussa.Volvo oli todella karu kapistus miltei suorine kojetauluineen ja kaikki katkaisijat ja muut vermeet olivat kuin jostain halpahallista haettuja kun vertasi pystärin vastaaviin vermeisiin.Varmaan sama koskee myös w123 mersua ja samanikäisiä 240 sarjan volvoja näitä en ole kylläkään päässyt vertailemaan saman päivän aikana niinkuin näitä vanhempia sarjoja.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

kardaani kirjoitti:Tuossa alkuperäisessä topikissa vertailin C-mallia-farkkuna ja V70. Oletteko ajaaneet nyt varmasti c-mallin mersua W203? Siinähän ohjaus kyllä palauttaa mielestäni oikein hyvin vakiorengastuksella. Minusta siinä ei ole mitään tahmeutta....
W203:sen ohjaus toimii juuri niin, kuin sen kuuluukin toimia. Eli palautus on sopivan "rauhallinen". 8) Jos nyt tarkkoja ollaan, niin ehkä se vähän enemmän palauttaa, kuin 124:sen (tosin 124:sta en ole "vähään" aikaan ajanut. :lol:) Mutta w208:n ja 203:n välillä ohjauksessa ei minusta suurta eroa ole, tosin eikös tuon w203:sen ohjausta muutettu vähäsen faceliftin yhteydessä. :roll: Minun kokemukset kun perustuuvat tähän ennen-faceliftiä-malliin, faceliftatulla en ole ajanut kuin ihan pienen lenkin.
BMW 318d -09
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

daerok kirjoitti: Ainakaan 124:en ohjaus ei yllä tunnokkuudessa lähellekään edellämainittuja,mutta on hieman heikohkosta tehostuksesta huolimatta maantie ajossa miellyttävä.
124:n ohjaus on erittäin tunnokas verrattuna Buick Regaliin, jolla olen viime viikon töissä kulkenut. Vähänkin vilkuilet radioon tai olan yli, niin jo ollaan pientareella :fillari: :lol:
Avatar
goslar
Viestit: 84
Liittynyt: 25.2.2006 21:48

Viesti Kirjoittaja goslar »

Onkohan tuotakin asiaa suurenneltu? En oikeen kiinitä asiaan edes suurempaa huomiota, saati sitten että hikeä pukkaisi. Ehkä olen vain tottunut siihen niinkuin J.T.S mainitsi. Tosin ajan jonkinverran muillakin autoilla, enkä niin valtavana asiaa pidä kuin jotkin autolehdet kirjoittaa.

Muuten, selasin vanhoja Tuulilasi- ja TM lehtiä viikonloppuna. Silmiin osui samana vuonna ilmoitetut havainnot 203:sen ajo-ominaisuuksista. Toinen lehti moitti tunnotonta ohjausta ja toinen kertoi että kiitosta saa tunnokas ohjaus... Kummatkin kyllä mainitsi miinukseksi palautuksen.
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan 8) .

Onko tuo Volvo opiskellut autotekoa väyrysistä ?.

Naapuri on omistanut uutena ostamansa S60 Volvon nyt kuusi vuotta. Toissa vuonna autoon uusittiin kaikki iskarit (+ huolto = 1800€), ajettu silloin 60tkm.

Nyt ei mennyt toissapäivänä katsastuksesta :fu: läpi koska edessä molemmat alapallot väljiä ja joku eturipustuksen pusla myös väljä oikeella. Ja auto oli merkkihuollossa pari viikkoo sitten maininnalla että auto menee katsastukseen :shock: .

Niin, ajokilometrejä autossa tällähetkellä 90tkm ja tämä on ihan tosi juttu.
. . .
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

kyllä siinä se taas nähdään, :evil: minä en ole uskonut nuohin helevetin "mainostesteihin" ikinä. naurattaa kun tulee teeveestä mainos tyyliin: kia- luokkansa paras neliveto, tai vastaavaa :lol: vitut sanon minä. tietää heti että luokka on tainnut olla yksivetoiset koirankopit :lol:
tuollaisten valheellisten mainosten levittämisestä täytyisi asettaa kunnon rangaistus :amis_selittaa: viatonta kuluttajaa yritetään viilata taas linssiin :evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”