SBC:n nirsous jarrunesteelle?
SBC:n nirsous jarrunesteelle?
Terve,
Vaihdatin tuossa kesempänä jarrunesteet, kun ei ollut tiedossa, kuinka pitkään vanhat olivat järjestelmässä seisoneet. Remontin jälkeen on jarrupolkimen "tuntuma" huonontuntut eli poljin liikkuu pienissä jarrutuksissa nytkähdellen, mikä haittaa jarrujen annostelua ja tuntuu myös hidastuvuudessa. Tässähän ei normaalitilanteessa ole hydraulista yhteyttä polkimelta minnekään, joten tuo nytkähtely tulee oletettavasti siitä poljin-/jarrupainesimulaattoriyksiköstä.
Nyt siellä on Kingin DOT 4+ -liemet. Olisiko pitänyt käydä aineet marmoritiskiltä?
t.
Risto
Vaihdatin tuossa kesempänä jarrunesteet, kun ei ollut tiedossa, kuinka pitkään vanhat olivat järjestelmässä seisoneet. Remontin jälkeen on jarrupolkimen "tuntuma" huonontuntut eli poljin liikkuu pienissä jarrutuksissa nytkähdellen, mikä haittaa jarrujen annostelua ja tuntuu myös hidastuvuudessa. Tässähän ei normaalitilanteessa ole hydraulista yhteyttä polkimelta minnekään, joten tuo nytkähtely tulee oletettavasti siitä poljin-/jarrupainesimulaattoriyksiköstä.
Nyt siellä on Kingin DOT 4+ -liemet. Olisiko pitänyt käydä aineet marmoritiskiltä?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Näin minäkin ymmärsin. Mersun BEVO-listassa vaan ei ole mainittu kenenkään muun valmistajan tuotteita – ainoastaan se oma A 000 989 08 07 (331.0).Meissenkeri kirjoitti:Muistaakseni tuo DOT4+ on oikea neste SBC-jarruille.
Testeri pitäisi olla käytössä.Meissenkeri kirjoitti:Onko ilmattu oikein testerillä?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joskus ohimennen miettinyt noita jarrunesteitä, että miten paljon eroja niistä todellisuudessa voi löytyä, niinkuin esim. moottoriöljyistä (vielä en ole onnistunut löytämään tähän vastausta) Että jännä kun noissa "liemissä" tyydytään tuijottamaan vain sitä luokitusta, kun taas en tiedä montaakaan joka moottoriöljyn ostaa vain sen esim. 5W/40 lätkän perusteella välittämättä merkistä mitään Jotkut tosiaan hakee vain ja ainoastaan sitä taatusti kuivaa alkuperäiskamaa sinetöidyssä peltipurkissa ja toisille riittää kunhan on jarrunestettä.....
Itse koittanut pitäytyä vain laatumerkeissä, mutta onko sillä nyt sitten mitään merkitystä kunhan tosiaan DOT täsmää ajoneuvon vaatimukseen??
Itse koittanut pitäytyä vain laatumerkeissä, mutta onko sillä nyt sitten mitään merkitystä kunhan tosiaan DOT täsmää ajoneuvon vaatimukseen??
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Koittakaas ilimata uusiksi.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Eli ilmaa on jossain polkimen ja SBC-yksikön välissä? Tuosta eteenpäinhän ei kuskin pohkeesta tuleva voima välity.
Ajelin kerran SBC:n testiohjelman eikä se silloin valittanut mistään vuodoista taikka ilmoista. Pitää joskus varata aika Diilerille, kun on siellä päin kulkua.
t.
Risto
Ajelin kerran SBC:n testiohjelman eikä se silloin valittanut mistään vuodoista taikka ilmoista. Pitää joskus varata aika Diilerille, kun on siellä päin kulkua.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
PohkeestaRoisto kirjoitti:Eli ilmaa on jossain polkimen ja SBC-yksikön välissä? Tuosta eteenpäinhän ei kuskin pohkeesta tuleva voima välity.
Ajelin kerran SBC:n testiohjelman eikä se silloin valittanut mistään vuodoista taikka ilmoista. Pitää joskus varata aika Diilerille, kun on siellä päin kulkua.
t.
Risto
Ei voima välity,
miksei välity joku vika systeemissä,
etupiiri tukossa tms
(kaikkihan voimahan menee yksikiön läpi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jos systeemi on toiminnassa & kunnossa, kaiken jarrupaineen kehittää pumppu. Etujarruille menevät varaventtiilit on silloin kiinni. Perinteinen yhteys on siellä vain siltä varalta, että systeemi menee rikki. Virrattomana nuo varavanttiilit on auki.
Tieten voihan siellä olla ilmaa muuallakin mutta poljintuntumaan sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
t.
Risto
Tieten voihan siellä olla ilmaa muuallakin mutta poljintuntumaan sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kummasti se varapiirin ilmaaminen tai ilmaamatta jättäminen vaikkuttaaRoisto kirjoitti:Jos systeemi on toiminnassa & kunnossa, kaiken jarrupaineen kehittää pumppu. Etujarruille menevät varaventtiilit on silloin kiinni. Perinteinen yhteys on siellä vain siltä varalta, että systeemi menee rikki. Virrattomana nuo varavanttiilit on auki.
Tieten voihan siellä olla ilmaa muuallakin mutta poljintuntumaan sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
t.
Risto
sen ilamaa jarruissa testin läpimennon tai menemättä jäämiseen
mikä niiden hommien missä neste tulle ulos systeemistä kuluu tehdä
mutta kun en mitään näistä tiedä niin...
onkos se systeemi koko ajanvirralinen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lukaisin uudestaan SBC:n toimintakuvauksen ja ilmeisesti ne erotusventtiilit on jossain tilanteessa auki. Anteeksi höpinä. Toki ilma järjestelmässä vaikutaa vaikka mihin.
Eniveis, pitää katsoa, mitä tuolle tekee vai tekeekö mitään. Jos sillä ei ole ajanut ennen nesteiden vaihtoa, tuskin huomaisi mitään. Itekään en aina sitä hoksi ja muista.
t.
Risto
Eniveis, pitää katsoa, mitä tuolle tekee vai tekeekö mitään. Jos sillä ei ole ajanut ennen nesteiden vaihtoa, tuskin huomaisi mitään. Itekään en aina sitä hoksi ja muista.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
WIS:n mukaan jarruneste pitää olla MB hyväksyntä 331.0 mukainen, joka on DOT4+tenutähti kirjoitti:Mikäs se on viimeisen päälle oikea nesteen tyyppi SBC-jarruille?
Tuntuu olevan monenlaista "tietoa"
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/331.0_en.html
käykö tuollainen painestus laite sbc jarrujen ilmaukseen+star tai boschLucky-Dog kirjoitti:Koittakaas ilimata uusiksi.
http://www.amazon.com/Mityvac-MV6840-Pr ... 015&sr=1-3
Vai pittääkö olla vielä erikoisempaa
Käy,koyama kirjoitti:käykö tuollainen painestus laite sbc jarrujen ilmaukseen+star tai bosch
http://www.amazon.com/Mityvac-MV6840-Pr ... 015&sr=1-3
Vai pittääkö olla vielä erikoisempaa
korkkisarja varmaan nostaa hintaa
MB:hen käy yleisin korkkimalli
autodidakti
Motonetistä löytyy ilmeisesti vastaavafelmit kirjoitti:Käy,koyama kirjoitti:käykö tuollainen painestus laite sbc jarrujen ilmaukseen+star tai bosch
http://www.amazon.com/Mityvac-MV6840-Pr ... 015&sr=1-3
Vai pittääkö olla vielä erikoisempaa
korkkisarja varmaan nostaa hintaa
MB:hen käy yleisin korkkimalli
Etujarrusatuloiden vaihto edessä ja olisi ihan simppeli juttu,muttta tuo speesee
tekee hommasta mallia hanuri .Raskoneelle varmaan 2 viikon jono.Onko tuohon ilmaukseen mtn muuta konstia kuin star ?
Onko felmit käynyt kaamosta moikkaamassa saun kirkolla ?
Mikä vehke? Löysin vain tämän ja se taitaa toimia imuperiaatteella. SBC:lle pitäisi saada painetta säiliön puolelle.koyama kirjoitti:Motonetistä löytyy ilmeisesti vastaava
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joku vuosi sitten tuli hommattua itselle tämmöinen http://www.ebay.co.uk/itm/Pressure-Brak ... 2a48fa8023Roisto kirjoitti:Mikä vehke? Löysin vain tämän ja se taitaa toimia imuperiaatteella. SBC:lle pitäisi saada painetta säiliön puolelle.koyama kirjoitti:Motonetistä löytyy ilmeisesti vastaava
t.
Risto
Suomesta ei mistään sanut kuin noita alipainevaihtajia, tai sitten ammattilaismallisia painevaihtajia -hintaan 1000 €.
Ainoa mikä hankinnassa on harmittanut, on se, etten hommannut sitä jo vuosia aikaisemmin.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
samanlaisen saa tehtyä paineruuta purkista, tubels ventilistä ja jarruneste säilön korkistaEnins kirjoitti:Joku vuosi sitten tuli hommattua itselle tämmöinen http://www.ebay.co.uk/itm/Pressure-Brak ... 2a48fa8023Roisto kirjoitti:Mikä vehke? Löysin vain tämän ja se taitaa toimia imuperiaatteella. SBC:lle pitäisi saada painetta säiliön puolelle.koyama kirjoitti:Motonetistä löytyy ilmeisesti vastaava
t.
Risto
Suomesta ei mistään sanut kuin noita alipainevaihtajia, tai sitten ammattilaismallisia painevaihtajia -hintaan 1000 €.
Ainoa mikä hankinnassa on harmittanut, on se, etten hommannut sitä jo vuosia aikaisemmin.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No juuri smmonen.Kompurasta painetta kunnollisella rengasmittarilla ,,paljonko painetta????välillä nestettä säiliöön.Toimiiko noin helepostiCDI203 kirjoitti:samanlaisen saa tehtyä paineruuta purkista, tubels ventilistä ja jarruneste säilön korkistaEnins kirjoitti:Joku vuosi sitten tuli hommattua itselle tämmöinen http://www.ebay.co.uk/itm/Pressure-Brak ... 2a48fa8023Roisto kirjoitti: Mikä vehke? Löysin vain tämän ja se taitaa toimia imuperiaatteella. SBC:lle pitäisi saada painetta säiliön puolelle.
t.
Risto
Suomesta ei mistään sanut kuin noita alipainevaihtajia, tai sitten ammattilaismallisia painevaihtajia -hintaan 1000 €.
Ainoa mikä hankinnassa on harmittanut, on se, etten hommannut sitä jo vuosia aikaisemmin.
Se painesäiliö toimii samalla jarrunestesäiliönä ja siihen menee kerralla vähintäänkin yhteen vaihtoon tarvittava nestemäärä.koyama kirjoitti: No juuri smmonen.Kompurasta painetta kunnollisella rengasmittarilla ,,paljonko painetta????välillä nestettä säiliöön.Toimiiko noin heleposti
Tuossa minun ostamassani pöntössä on oma käsipumppu, eikä yhdettä paineilmalle. Painetta joutuu pari kertaa vaihdon aikana pumppaamaan. Maksimipaine määräytyy auton valmistajan mukaan, mutta 2 bar lienee aika lähellä.
On näitä tehty cdi:n kuvailemalla tavallakin ja paineilman saa vaikka vararenkaasta. En vain viitsinyt alkaa tsydeemiä itse rakentamaan, kun reilulla satkulla sai valmiin.
Eipä ehdi tähän hätiin tilaamaan.Tubeless venttiileitä löytyy joka paikastaEnins kirjoitti:Se painesäiliö toimii samalla jarrunestesäiliönä ja siihen menee kerralla vähintäänkin yhteen vaihtoon tarvittava nestemäärä.koyama kirjoitti: No juuri smmonen.Kompurasta painetta kunnollisella rengasmittarilla ,,paljonko painetta????välillä nestettä säiliöön.Toimiiko noin heleposti
Tuossa minun ostamassani pöntössä on oma käsipumppu, eikä yhdettä paineilmalle. Painetta joutuu pari kertaa vaihdon aikana pumppaamaan. Maksimipaine määräytyy auton valmistajan mukaan, mutta 2 bar lienee aika lähellä.
On näitä tehty cdi:n kuvailemalla tavallakin ja paineilman saa vaikka vararenkaasta. En vain viitsinyt alkaa tsydeemiä itse rakentamaan, kun reilulla satkulla sai valmiin.
Eipä ehdi tähän hätiin tilaamaan.Tubeless venttiileitä löytyy joka paikasta.koyama kirjoitti:Enins kirjoitti:Se painesäiliö toimii samalla jarrunestesäiliönä ja siihen menee kerralla vähintäänkin yhteen vaihtoon tarvittava nestemäärä.koyama kirjoitti: No juuri smmonen.Kompurasta painetta kunnollisella rengasmittarilla ,,paljonko painetta????välillä nestettä säiliöön.Toimiiko noin heleposti
Tuossa minun ostamassani pöntössä on oma käsipumppu, eikä yhdettä paineilmalle. Painetta joutuu pari kertaa vaihdon aikana pumppaamaan. Maksimipaine määräytyy auton valmistajan mukaan, mutta 2 bar lienee aika lähellä.
On näitä tehty cdi:n kuvailemalla tavallakin ja paineilman saa vaikka vararenkaasta. En vain viitsinyt alkaa tsydeemiä itse rakentamaan, kun reilulla satkulla sai valmiin.
Saattaapi olla,ettei tarvi itse värkkäillä.
Mahdollisesti pääsee pajalle tänään noita satuloita vaihdattamaan etujarruille.
Molemmat puolet laahasi.
Tosi vähän,mutta ilmeisesti riittävästi aiheuttamaan melkoisen ongelman.Siihen on jo asennoitunut/tottunut,ettei tule laakista kuntoon.Jotain pashaa sieltä on kuitenkin hajalla
Iso akku tulikin jo vaihdettua ja pikkuakku samoin.On se lompakolle hupasaa hommaa.