Erikoiskuljetuskalustoa n. 30 v. sitten:Laaksonen kirjoitti:Silvastille lisää isoja Arocseja:
Raskas kalusto
RR:n venemoottorissa venttiilikopan V-muoto oli näköjään toisinpäin:Laaksonen kirjoitti:..........................................................................................................3
Scanian alkuperäinen, 14,2-litrainen (14 188 cm ) V8
jossa tunnusmerkkinä nuo V:n muotoiset venttiilikannet oli tuotannossa n. 30 v (1969-99), uudempi 15,6-litrainen n. 13 v. (2000-13), nähtäväksi jää, kuinka pitkäaikainen tulee olemaan nykyinen 16,4-litrainen, maailman viimeinen kuorma-auton sekä vinkkeli- että 8-kone.
sinet vaan osaakondivo kirjoitti:[img]Laaksonen kirjoitti:Valmetilla ja Steyrillä oli muutenkin yhteistyötä 90-luvulla; vrt esim:
[img]
Hyvät kuvat
http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/93Steyr9190.jpg
http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/93Steyr9190.jpg
kumma juttu sinänsä että kun lisäsin nuo linkit tähän niin tuli kuvat näkyviin tuossa Laaksosen jutussakin
no jos vielä joskus sattuu noinkondivo kirjoitti:Ei näy edelleenkään ja Firefox on selain.xr kirjoitti:kumma juttu sinänsä että kun lisäsin nuo linkit tähän niin tuli kuvat näkyviin tuossa Laaksosen jutussakin
niin osoitin oletetun kuvan päällle ja hiiren oikealla napilla ja valitaan lataa kuvan osoite
sitten hiiri selaimen osoite riville ja taas sitä oikeata nappia ja vasemmalla liitä sitten vielä entteriä niin näkyy
Ensimmäistä kertaa törmäsin kuvaan, jossa Mersun Econic paloautona:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Econic
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Econic
Legendaarinen Magnum saa jatkoa - Renault Trucks lanseeraa T High tasalattiaohjaamomallin Suomen markkinoille
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?10442
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?10442
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
Kääntyyhän noi takimmaiset pyörät, vai peräti kaksi takimmaista riviä. Silti ei ihan kivoin mahdollinen keksintö ahtaisiin paikkoihin.
Muoks. Kyseessähän oli vanhan kaluston modernisointi ja akselin lisäämisellä saavutettu painonkorotus. Edullinen ratkaisu.
Muoks. Kyseessähän oli vanhan kaluston modernisointi ja akselin lisäämisellä saavutettu painonkorotus. Edullinen ratkaisu.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Eikai hakekärryllä jakeluajoa keskustoihin tehdä.
Miten nuo takimmaiset kääntyy?
Mulla oli puolikkaas yks akselinen kärry ja se käänti vetopöydän tapin pöydästä koko taka-aksilaa tukevalla palkilla. Kärry tuli siitä mistä vetäjä vain mahtui leveydestä. Peruutuskamera ja kaukosäädin niin pystyi peruuttaa kulman taakse. Makee oli kärry.
Miten nuo takimmaiset kääntyy?
Mulla oli puolikkaas yks akselinen kärry ja se käänti vetopöydän tapin pöydästä koko taka-aksilaa tukevalla palkilla. Kärry tuli siitä mistä vetäjä vain mahtui leveydestä. Peruutuskamera ja kaukosäädin niin pystyi peruuttaa kulman taakse. Makee oli kärry.
Tässä meillä päin liikkuu tuanoin Porin Huhtalan neliakselinen puolikas, jossa on kääntyvä vipa akseli. Se näyttää lisäksi tavallista pidemmältä. Olin risteykses sen peräs ja kattoin että se perästä näyttää turve/hakeboksilta ku siinä on saranat yläreunas eikä mitään ovia.
Onko tää ehkä joku erikoisluvallinen kokeilu? Näytti aika paljon tarvitsevan oikaisutilaa se värkki risteykses ku vertaa omaan Norjan-mittaiseen täysperävaunuvehkeeseen
Onko tää ehkä joku erikoisluvallinen kokeilu? Näytti aika paljon tarvitsevan oikaisutilaa se värkki risteykses ku vertaa omaan Norjan-mittaiseen täysperävaunuvehkeeseen
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mercedes-kuvavisan sisäkuvat oli tästä autosta. LP1620 tuli tuotantoon vuonna 1963 ja samalla muuttui Mercedes kuorma-autojen mallimerkinnät nykyisten kaltaisiksi. LP1620 Mercedeksen järein malli 10,8l moottorillaan, josta tehoa saatiin 210 hv DIN (230hv SAE). Kuutio-ohjaamona tunnetussa uutuudessa oli lähes tasainen lattia jo tuolloin, erittäin hyvä näkyvyys ja se edusti muotoilultaan uutta aikakautta ollen siten aikansa mittakeppi.
https://www.facebook.com/mercedesbenzsu ... =1&theater
https://www.facebook.com/mercedesbenzsu ... =1&theater
On muuten pikkisen makian näköinen sisältä, Timolla on joku tarkoitus tehdä ko veturista näyttelyyn sopiva veturi kärryineen, keväällä käyn "ruinaamassa" kiertoajelua tuolla veturilla, sen tiedän ettei timo kuitenkaan päästä ratin taakkeLaaksonen kirjoitti:Tällainenkin jenkkirekka näkyy maastamme löytyvän:
http://www.lahettikytonen.fi/galleria
http://www.yrittajat.fi/File/03937755-e ... lowres.pdf
ja alareunasta sivu 26
Ihan mukava yrittäjä on hän
https://www.youtube.com/watch?v=zGhNL1H8VvM
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kamaz voitti jälleen Dakar-rallin (ajetaan tosin nykyisin E-Amerikassa):
http://www.iepieleaks.nl/dakar-2015-lie ... amaz-wins/
auto mainostaa moottorikseen Liebherriä; 16,2-litrainen V8 (D2868) on MANin kanssa kehitetty. Moottoria ei enää kai valmisteta (ainakaan kuorma-autoihin), joten mielenkiintoista nähdä, onko ensi vuonna moottorina MANin 15,2-litrainen vai Mersun 15,6-litrainen R6.
http://www.iepieleaks.nl/dakar-2015-lie ... amaz-wins/
auto mainostaa moottorikseen Liebherriä; 16,2-litrainen V8 (D2868) on MANin kanssa kehitetty. Moottoria ei enää kai valmisteta (ainakaan kuorma-autoihin), joten mielenkiintoista nähdä, onko ensi vuonna moottorina MANin 15,2-litrainen vai Mersun 15,6-litrainen R6.