Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Tämmönen tapaus tuli vastaan kun vanteita vaihtoi, kestääkö rasvakuppeja moukaroida vasaralla sen verta läjään että saa keskikupin loksahtaan perille vai mites? pois ei varmaan kärsi ottaa kokonaan, enkä otakkaan kun on juuri uudet laakeritkin laitettu
ensin tuli mieleen että laittaisi pultattavan lätyn väliin, mutta meneekö sekään tuohon ilman muokkaamista kun on tuo etunapa niin pitkä?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
w203 etuakselille tosiaan ei iha mikätahansa spaceri mennyt. sama juttu w211. Niissä o sama ongelma kuin antiikkikamassa eli 126, 123, 115, 116... jne.
mutta erilaisia rasvakuppeja on kyllä kaupan. Kannattaa vilkasta tarvikemalleja
mutta erilaisia rasvakuppeja on kyllä kaupan. Kannattaa vilkasta tarvikemalleja
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kuinka pienestä/isosta on kiinni rasvakupin kanssa? Itse jouduin talvivanteiden kanssa "madaltamaan" rasvakuppia. Eli olisko siinä rasvakupin huulloksen ja navan välissä ollut ~3-5mm rakoa, joten hioin sen verta pois rasvakupista niin kuppi meni sen ratkaisevan muutaman millin verta syvemmälle että sai vanteet paikalleen
PS. tarkkana niiden Dotzien kanssa, ukolla oli yksi Dotzeista kierona ja kun lähetettiin se L-Weldille, niin siellä ei ainakaan mitenkään ylistetty kyseistä merkkiä kestävyyden suhteen
PS. tarkkana niiden Dotzien kanssa, ukolla oli yksi Dotzeista kierona ja kun lähetettiin se L-Weldille, niin siellä ei ainakaan mitenkään ylistetty kyseistä merkkiä kestävyyden suhteen
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
nii siis Dotz onki halpisvanne, eihä siltä voi kauheesti oottaa jos 400 eurolla saa 18" sarjoja se on vain yksi näistä "Insert your company label here" vanteiden kauppanimistä. Barzetta jne samaa roinaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
1200e oli pari vuotta sitten nuo tupacit, niin olisi voinnut edes jonkun näköistä laatua toivoa. Mitään pahaa töyssyähän nuo ei tarvinu että oli ulkokehällä silminhavaittava lusu Omat calibret maksoi tasan 1000e ja saannut sellaista hittiä että pahaa tehnyt välillä, mutta suorat ne vaan vielä on kun ei ole mitään "apple-katetta" hinnassa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ei siinä rakoa juurikaan ole kun vanne on paikallaan kuten kuvasta näkyy, reilu milli? saman huomasin itsekin että rasvakupissa jää muutama milli "tyhjää" navan ja rasvakupin huulen väliin vaikka on pohjassa, tässä tapauksessa tuskin se muutama milli kuitenkaan auttaa niin paljoa että saisi painettua keskikupin paikalleen pitänee tutkia tarkemmin kun käyttää vanteita pois, voisi onnistua jos hioo ylimääräset pois ensin rasvakupin päästä ja naputtelee reunoja vähän sisäänsonikki kirjoitti:Kuinka pienestä/isosta on kiinni rasvakupin kanssa? Itse jouduin talvivanteiden kanssa "madaltamaan" rasvakuppia. Eli olisko siinä rasvakupin huulloksen ja navan välissä ollut ~3-5mm rakoa, joten hioin sen verta pois rasvakupista niin kuppi meni sen ratkaisevan muutaman millin verta syvemmälle että sai vanteet paikalleen
PS. tarkkana niiden Dotzien kanssa, ukolla oli yksi Dotzeista kierona ja kun lähetettiin se L-Weldille, niin siellä ei ainakaan mitenkään ylistetty kyseistä merkkiä kestävyyden suhteen
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Totta. Eteen myydään erikseen sopivia spacereita. Ite oo sorvannut perinteisesti sopivaksi,silloin niistä tulee vain keskittävästä osiosta sellaset "pierunkuoret".Sergey kirjoitti:w203 etuakselille tosiaan ei iha mikätahansa spaceri mennyt. sama juttu w211. Niissä o sama ongelma kuin antiikkikamassa eli 126, 123, 115, 116... jne.
mutta erilaisia rasvakuppeja on kyllä kaupan. Kannattaa vilkasta tarvikemalleja
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
VIngulla vain milli pois tuosta kauluksesta nii meni spaceri w203 etunapaan. sama siis pitää tehä 108, 115, 123, 126 malleihin. Niin ja uusis ilmeisesti taas 203/211 alkaen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W107-1 ... r#viTabs_0
Siittä joku hullu ostelee poies
Liekkö kuuluu tänne
Siittä joku hullu ostelee poies
Liekkö kuuluu tänne
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
SOLDWiqqo kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W107-1 ... r#viTabs_0
Siittä joku hullu ostelee poies
Liekkö kuuluu tänne
Eli joku hullu osti pois....
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Tohon ei voi sanoa muuta kun että oon ajanut 0-laiton nopeus vauhdissa koloihin, patteihin, asvaltin teräviin reunoihin ja amg vanteilla ei ole mitään havaintoa mistään ongelmista ollut ikinä. Tosin 17" ja 45 ja 40 profiileilla. AMGssähän olikin hieman normaalia jäykempi jousitus.Shatter kirjoitti:Eipä ollu 19" dotzeista iloa kuukautta kauempaa, humautin vähän isompaan koloon 60km/h niin tuli sisäreunaan komee painauma prkl.
Itse en ole ajatellut tarvikevaneita hommata ainakaan rahalla. Ehkä jos jonkun auton mukana väkisillä tulee niin sitten. Tämähän ei tarkoita etteikö tarvikevanteissakin olisi hyviä - toki onkin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
en tiä mainitsinko jo aikasemmi mut viimekesänä ajoin 70kmh graniitista lohkotun katukiven reunan yli ja jäi vain naarmuja vanteeseen. kantin korkeus on n 15cm ja oli sellanen pamaus että olin 100% varma että auto meni totaalisen paskaksi. Mut mitävielä, 160kmh vähä tärisytti.
Vannehan oli Lorinser 8x18 ja rengas 215/40
Vannehan oli Lorinser 8x18 ja rengas 215/40
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pehmeetä tavaraa tuntuu tosiaan olevan, vein koko sarjan Wheel Doctorille liminkaan niin saa nähdä löytyykö suoraa vannetta sarjasta ollenkaan parin päivän jonot oli tällä hetkellä, loppuviikoksi jo lupasi
ei oikein nämä isommat vanteet sovellu nykyteille kun ovat niin kuoppaisia, nyt oli 225/35 kumet alla niin eipä siinä järin paljoa itse renkasta ole. varmasti on kalliimmatkin vanteet solmussa enemmän tai vähemmän jos sopivasti täräyttää johonkin
ei oikein nämä isommat vanteet sovellu nykyteille kun ovat niin kuoppaisia, nyt oli 225/35 kumet alla niin eipä siinä järin paljoa itse renkasta ole. varmasti on kalliimmatkin vanteet solmussa enemmän tai vähemmän jos sopivasti täräyttää johonkin
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
tähän väliin voi todeta että kaiken saa tuhottua, just yhdet ysäri 19" lorinserit suoristettu, ihan kauheessa solmussa ja l-weld kehui että erittäin lujat vanteet eli turha ainakaa tuudittua siihen että oem vanteetkaan olis särkemättömät. Tosin kestäähän ne nyt ihan eri tahtiin hittiä tosiaan kun eräät kiinatinat .
Mun kokemukset on kans samansuuntaiset kuin epk:lla.
Orkkisvanteita mulla on kaikissa autoissa, käytettynä kaikki ostettu, nekin kaikki melkeen saanut käyttää suoristuksessa ennen alle laittoa mutta yhtään ainutta vannetta ei ole sen jälkeen tarvinnut suoristaa.
Noiden halpis / kiinalaisten kanssa on melkeen se ja sama että suoristaako vai ei kun vuoden tai kahden kuluttua ne on taas yhtä soikeat.
Esim. orkkis amg vanteet ovat jo niin kovia että kunnon monttuun täräyttäessä niihin tulee suora kohta ja usein myös halkeama, ns. pehmeissä vanteissa ei ole tuota halkeiluongelmaa koska tottelevat jo lekaa niin nöyrästi.
Orkkisvanteita mulla on kaikissa autoissa, käytettynä kaikki ostettu, nekin kaikki melkeen saanut käyttää suoristuksessa ennen alle laittoa mutta yhtään ainutta vannetta ei ole sen jälkeen tarvinnut suoristaa.
Noiden halpis / kiinalaisten kanssa on melkeen se ja sama että suoristaako vai ei kun vuoden tai kahden kuluttua ne on taas yhtä soikeat.
Esim. orkkis amg vanteet ovat jo niin kovia että kunnon monttuun täräyttäessä niihin tulee suora kohta ja usein myös halkeama, ns. pehmeissä vanteissa ei ole tuota halkeiluongelmaa koska tottelevat jo lekaa niin nöyrästi.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Easy Rider kirjoitti:Mistäs hakis kaks vanhan Subarun 4x140 pulttijakosta 13-14" vannetta?
Näitä jakoja on ollu myös vanhoissa auton perässä raahattavissa ku5enhajusissa lasikuitukutukopeissakin. 3x69 on toki yleisempi pulttijako nuissa vehkeissä.
Mullon yks kokolailla ajamaton 13" suparun peltivanne.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
JOo mullaki noi lortot halkeilleet säteittäin. siitä näkee kuinka monesti ne o tömäytetty kunnon monttuunjolle kirjoitti:Mun kokemukset on kans samansuuntaiset kuin epk:lla.
Orkkisvanteita mulla on kaikissa autoissa, käytettynä kaikki ostettu, nekin kaikki melkeen saanut käyttää suoristuksessa ennen alle laittoa mutta yhtään ainutta vannetta ei ole sen jälkeen tarvinnut suoristaa.
Noiden halpis / kiinalaisten kanssa on melkeen se ja sama että suoristaako vai ei kun vuoden tai kahden kuluttua ne on taas yhtä soikeat.
Esim. orkkis amg vanteet ovat jo niin kovia että kunnon monttuun täräyttäessä niihin tulee suora kohta ja usein myös halkeama, ns. pehmeissä vanteissa ei ole tuota halkeiluongelmaa koska tottelevat jo lekaa niin nöyrästi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vannetohtorilta kävin eilen noutamassa dotzit takaisin, kolme oli kieroja sarjasta ja yhtä oli saanut leipoa vähän pitempään että oli suoristunut. Eero meinasi että huomattavasti kovempaa tavaraa oli tämä sarja mitä dotzit yleensä, jotka on hänellä käynyt käsittelyssä oiskohan noissa sitten niin paljon laatueroja?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Dotz merkistä en tiedä mitään mutta ainakin barzetta merkkisissä vanteissa huomaa selvästi laatueron. Alkupään vannesarjat on made in taiwan ja uudemmat made in china. Taiwanissa tehdyt tuntuu olevan ihan ok vanteita, kiinalaiset samaa tinaa kuin muutkin uudeet vanteetShatter kirjoitti:Vannetohtorilta kävin eilen noutamassa dotzit takaisin, kolme oli kieroja sarjasta ja yhtä oli saanut leipoa vähän pitempään että oli suoristunut. Eero meinasi että huomattavasti kovempaa tavaraa oli tämä sarja mitä dotzit yleensä, jotka on hänellä käynyt käsittelyssä oiskohan noissa sitten niin paljon laatueroja?
Itsellä vähän samansuuntaisia kokemuksia tinoista. Kaveri osti SSW merkkisen 19" vannesarjan, ajoi muutaman kuukauden ja vanne halkesi keskeltä kokomatkalta. Napaan jäi puolat ja ulkokehä kiinni, sisäkehä irtosi . Vanteen materiaali näytti siltä niinkuin olisi paperia ja tinaa puristettu prässillä pakettiin ...Shatter kirjoitti:Vannetohtorilta kävin eilen noutamassa dotzit takaisin, kolme oli kieroja sarjasta ja yhtä oli saanut leipoa vähän pitempään että oli suoristunut. Eero meinasi että huomattavasti kovempaa tavaraa oli tämä sarja mitä dotzit yleensä, jotka on hänellä käynyt käsittelyssä oiskohan noissa sitten niin paljon laatueroja?
Itsellä on nyt pari kesää pyörinyt samanlaiset SSW merkkiset vanteet 20" koossa ja pari vuosikertaa vanhempana. On kestänyt tärryytellä kaikennäköset soratiet ja routavauriot eikä oo tienneet mitään..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Tuohan olisi just eikä melkein! Ainut vika että näyttää olevan tökeän hintaisia ko. kumekset, 160€/kpl halvimmat mitä äkkiseltään löysinjuu-zo kirjoitti:Hyvin todennäköisesti rupeaa, 205/45 olisi parempi eteen tuon takasen kaveriksi.
Kyllä se taitaa 225+235 linjalle mennä, kun mielellää pitää kumit mahdollisimman kapoisina, jos w202 on yhtä uraherkkä kun w208 oli
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11