Tuohon kun lisätään vielä AWD niin kulutus vain nousee.
Automaatista vaan en ole ihan valmis luopumaan.
Kulutusta saisi nipistettyä kun malttaisi ajaa "rauhallisemmin".... Nyt on pakko malttaa kun on talvirajoitukset voimassa

Tarpeeksi kun yrittää niin se on sitten viimein pakkoPappi kirjoitti:Kulutusta saisi nipistettyä kun malttaisi ajaa "rauhallisemmin".... Nyt on pakko malttaa kun on talvirajoitukset voimassa
Niin se on täälläkin.Käytin puheenjohtajan etuoikeutta ja tilasin 40 tonnia,just riitti kun tästä on 900 metriä pikitien varteen.Pappi kirjoitti:Kaks ja puol kilometriä tietä. En taida tilata. Yksityistie, jota tiekunta kunnostaa sitä mukaa kun rahaa on.
Kerrattain joku kymmenkunta vuotta sitten kävin päiväseltään Kirkkoniemessä. En ole käynyt päiväseltään toista kertaa. Kova homma, liian kova.Hese126 kirjoitti:Joo nuo pidemmät reissut on kyllä aika uuvuttavia,
Volvon tinaviitonen on dieselinä tai bensana mainettaan parempi kone, joka on koko ikänsä kärsinyt A-W automaatin heikohkosta hyötysuhteesta, joka pilaa sekä kiihtyvyyden että kulutuksen.XUX63 kirjoitti:Eihän nuo mitään kauheita syöppöjä oo automaagillakaan.
Oma kokemus bensaversioista on saman suuntainen. Maantieajossa tomaatti S80 menee suunnilleen tasoihin manuaali S60 kanssa. Mutta kun turbiini alkaa luistaa kolmosvaihteella, alkaa eroa manuaaliin syntyä litratolkulla. Ero tietenkin korostuu bensavaparissa.Pappi kirjoitti:Hyötysuhde saadaan aisinissa kohdalleen kun saa ajaa tasaista vauhtia ilman soutamista ja huopaamista.
Aamen, vituttaa kaikenmaailman näytöt kojelaudassa, joilla ei ole oikeasti mitään virkaa. Alkaa jo väsyttää tuosta W204:kin näyttö, jonka joutuu sammuttamaan joka kerta kun hyppää rattiin. Ajaessa pitäisi keskittyä ajamiseen, ei johonkin näytön selaukseen. On muuten EHDOTON syy miksi en enää osta W205:sta, koska se näyttö pönöttää siinä keskellä ja blokkaa puoli tuulilasia.Tähän kun saisi vielä saman toiminnon kuin Saabissa ja Citikassa... "Black panel", missä näkyy vain nopeusmittari olisi minulle mieleinen. Tulee ajettua sen verran pimeässä, että kaikki ylimääräinen tuike kojelaudassa on minulle turhaa.
Tuoreella V70:lla muutaman sadan km kierros pimeässä poroja vilisevässä Ruotsin lapissa sai olon hyvin kotoisaksi kun satalankun täräytti tulille Seutulan P3:sta. Sama juttu oli 2-sarjan etuvetobemarilla kurvailun jälkeen. Bemarissa vielä joku Alert iski aina päälle vastaantulijan pöllytellessä lunta ja pari kertaa auto jarrutteli melko terävästi aivan itsestään näytön vilkkuessa ja varoitussummerien huutaessa. Rasittavaa, kertakaikkiaan.cmeli kirjoitti:Aamen, vituttaa kaikenmaailman näytöt kojelaudassa, joilla ei ole oikeasti mitään virkaa. Alkaa jo väsyttää tuosta W204:kin näyttö, jonka joutuu sammuttamaan joka kerta kun hyppää rattiin. Ajaessa pitäisi keskittyä ajamiseen, ei johonkin näytön selaukseen. On muuten EHDOTON syy miksi en enää osta W205:sta, koska se näyttö pönöttää siinä keskellä ja blokkaa puoli tuulilasia.Tähän kun saisi vielä saman toiminnon kuin Saabissa ja Citikassa... "Black panel", missä näkyy vain nopeusmittari olisi minulle mieleinen. Tulee ajettua sen verran pimeässä, että kaikki ylimääräinen tuike kojelaudassa on minulle turhaa.
Tottumiskysymys...JuMu S kirjoitti:...Mutta tuossa neonvalojen ja kosketusnäyttöjen loisteessa on oikeasti aika ikävä olla ja ajaa.
Velipoika valitteli että Lapissa käydessä mittarivalot ja esim. pitkien valojen sininen merkkivalo alkoi ärsyttää. Mä en ole niin herkkäsilmäinen enkä toisaalta ajele Lappiin ollenkaan. Raahen seutu tai korkeintaan Oulu on mun pohjoisimmat matkakohteet.bercedes menz kirjoitti:Tottumiskysymys...JuMu S kirjoitti:...Mutta tuossa neonvalojen ja kosketusnäyttöjen loisteessa on oikeasti aika ikävä olla ja ajaa.