tähtikuljettaja kirjoitti:Kartsu kirjoitti:
Miusta nähen voi gurut pitää tietonsa.
Kartsu kirjoitti:
Ekä panis pahakseni jos joku vielä selostas sen "pron" ja "kakkan" eron...
Sen verran kuvittelisin kuvankäsittelytaitoa ja rautalanganvääntelyä löytyvän tietäjiltä
että osais nuo silmillä havaittavat erot kansalle selittää...
Pelkään että gurut ei tuon aiemman ohjeistuksen jälkeen tulee neuvomaan ketään joka on itseoppineena tietää nämä asiat paremmin.
Minusta yksinkertainen ohje on avata sellainen alkuperäinen purkki mitä merkkikorjaamoilla on käytetty ja vertaa sen toteutusta eri klooni-versiohin. Vielä parempi jos piirtää kummastakin kytkentäkaaviot ja vertaa niitä.
Jos laiskuuttaa niin googlella löytyy ne kuvat ja jopa kytkentäkaaviot.
Juupa juu..Meillähän on kaikilla mahdollisuus paukkia Laakkoselle ja möläyttää
marmorilla että "tuos muxis tähän niin riipasen sen auki ja näppään pari fotoa"...
Jos joku guruista on niin herkkänahkanen että tuon aikaisemmin kirjoitetun
takia jättää vastailematta niin kyse on korkeitaan pikkumaisuudesta.
Täähän on vaan keskustelupalsta jossa voi kertoa tai olla kertomatta omista
kokemuksistaan ja selittää ehkä mihin ne perustuu. Guruja on monen moisia...
Toiset jakaa kokemuksiaan auliimmin kuin toiset. Sellasiakin on jotka vievät tietonsa
hautaan mukanaan siinä pelossa että niistä voi olla jollekkin muulle jotain hyötyä.
Tunnen ihmistyypin. Olisin kyllä hieman pettynyt jos tällä palstalla kyräilee vain
jälkimmäisiä. Suomessa on pienet ympyrät ja harrastajia ja omatoimikorjaajia vähän
joten kaikki tiedon jakaminen ja välittäminen on aika rajallista. Omien kokemusten
perusteella amerikanautopuolella ei olla kovinkaan kuppikuntaisia. Mistä lie johtunee??
Ihan vaan vinkkinä vois heittää että jos jossain merkkipalstalla menee homma jumiin
tai loppuu tieto kesken niin kannattaa kysellä myös Overdrive.fi sivustolta. Siellä
on aika monen alan guruja myös...