Pukki toi tähden

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kartsu kirjoitti: Miusta nähen voi gurut pitää tietonsa.
Kartsu kirjoitti:
Ekä panis pahakseni jos joku vielä selostas sen "pron" ja "kakkan" eron...
Sen verran kuvittelisin kuvankäsittelytaitoa ja rautalanganvääntelyä löytyvän tietäjiltä
että osais nuo silmillä havaittavat erot kansalle selittää... :lol:
Pelkään että gurut ei tuon aiemman ohjeistuksen jälkeen tulee neuvomaan ketään joka on itseoppineena tietää nämä asiat paremmin.

Minusta yksinkertainen ohje on avata sellainen alkuperäinen purkki mitä merkkikorjaamoilla on käytetty ja vertaa sen toteutusta eri klooni-versiohin. Vielä parempi jos piirtää kummastakin kytkentäkaaviot ja vertaa niitä.

Jos laiskuuttaa niin googlella löytyy ne kuvat ja jopa kytkentäkaaviot.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mä en ole antiikin harrasta, niin ei ole pahemmin mitä kuvata, mitä näihin C3 pippeleihin tulee. Mutta kuviahan on internetsit pullollaan, kuten jo mainittu.
Proon ja kakan eroja tässä on jo puitu, mutta lienee parempi olla kiteytymättä asiaan enää sen syvällisemmin, ettei pahoitu kenenkään mieli enempää :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Kartsu
Viestit: 34
Liittynyt: 02.1.2011 11:19
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Kartsu »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Kartsu kirjoitti: Miusta nähen voi gurut pitää tietonsa.
Kartsu kirjoitti:
Ekä panis pahakseni jos joku vielä selostas sen "pron" ja "kakkan" eron...
Sen verran kuvittelisin kuvankäsittelytaitoa ja rautalanganvääntelyä löytyvän tietäjiltä
että osais nuo silmillä havaittavat erot kansalle selittää... :lol:
Pelkään että gurut ei tuon aiemman ohjeistuksen jälkeen tulee neuvomaan ketään joka on itseoppineena tietää nämä asiat paremmin.

Minusta yksinkertainen ohje on avata sellainen alkuperäinen purkki mitä merkkikorjaamoilla on käytetty ja vertaa sen toteutusta eri klooni-versiohin. Vielä parempi jos piirtää kummastakin kytkentäkaaviot ja vertaa niitä.

Jos laiskuuttaa niin googlella löytyy ne kuvat ja jopa kytkentäkaaviot.
Juupa juu..Meillähän on kaikilla mahdollisuus paukkia Laakkoselle ja möläyttää
marmorilla että "tuos muxis tähän niin riipasen sen auki ja näppään pari fotoa"... 8)
Jos joku guruista on niin herkkänahkanen että tuon aikaisemmin kirjoitetun
takia jättää vastailematta niin kyse on korkeitaan pikkumaisuudesta.
Täähän on vaan keskustelupalsta jossa voi kertoa tai olla kertomatta omista
kokemuksistaan ja selittää ehkä mihin ne perustuu. Guruja on monen moisia...
Toiset jakaa kokemuksiaan auliimmin kuin toiset. Sellasiakin on jotka vievät tietonsa
hautaan mukanaan siinä pelossa että niistä voi olla jollekkin muulle jotain hyötyä.
Tunnen ihmistyypin. Olisin kyllä hieman pettynyt jos tällä palstalla kyräilee vain
jälkimmäisiä. Suomessa on pienet ympyrät ja harrastajia ja omatoimikorjaajia vähän
joten kaikki tiedon jakaminen ja välittäminen on aika rajallista. Omien kokemusten
perusteella amerikanautopuolella ei olla kovinkaan kuppikuntaisia. Mistä lie johtunee??
Ihan vaan vinkkinä vois heittää että jos jossain merkkipalstalla menee homma jumiin
tai loppuu tieto kesken niin kannattaa kysellä myös Overdrive.fi sivustolta. Siellä
on aika monen alan guruja myös...
E420 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kartsu kirjoitti: ...tämähän on varmaan
mitä parhain mesta ammentaa vinkkejä siitä mihin pukin tuomilla palikoilla ja johdonpätkillä pystyy ja mitä niillä saa aikaiseksi... Vai mitä?
Mä nyt täällä sinisilmäsenä alan pällistellä sitä vinkkien ja nouhaun määrää joka alkaa pursuilemaan ketjussa ihan solkenaan. Rolling Eyes
Voin jo näillä pultsarinsilmillä kuvitella näkeväni vinkkejä siitä miten koodataan vaikka ja mitä uusia ja vanhoja toimintoja ajokkiini... Tarpeellisia ja tarpeettomia... Vikakoodeja luetaan ja osaluetteloa selataan opastuksen jäykistämien sormien hapulevilla liikkeillä
näppäimistöä ja hiirtä riivaten
Tämäkö oli se varsinainen kysymys ?

Hieman vaikeaa taitaa olla niinpäin että yritetään kertoa kaikenlaista Starista ja sitten alat kokeilemaan sitä.
Kytke autoon ja lue vikamuistit, tutki mitta-arvoja ja ohjauksia.
Kerro sitten mitä kysymyksiä testaillessa heräsi ja mikä jäi epäselväksi, niihin on helpompi vastailla.
wiimax.fi
Avatar
Kartsu
Viestit: 34
Liittynyt: 02.1.2011 11:19
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Kartsu »

dealer kirjoitti:
kartsu kirjoitti: ...tämähän on varmaan
mitä parhain mesta ammentaa vinkkejä siitä mihin pukin tuomilla palikoilla ja johdonpätkillä pystyy ja mitä niillä saa aikaiseksi... Vai mitä?
Mä nyt täällä sinisilmäsenä alan pällistellä sitä vinkkien ja nouhaun määrää joka alkaa pursuilemaan ketjussa ihan solkenaan. Rolling Eyes
Voin jo näillä pultsarinsilmillä kuvitella näkeväni vinkkejä siitä miten koodataan vaikka ja mitä uusia ja vanhoja toimintoja ajokkiini... Tarpeellisia ja tarpeettomia... Vikakoodeja luetaan ja osaluetteloa selataan opastuksen jäykistämien sormien hapulevilla liikkeillä
näppäimistöä ja hiirtä riivaten
Tämäkö oli se varsinainen kysymys ?

Hieman vaikeaa taitaa olla niinpäin että yritetään kertoa kaikenlaista Starista ja sitten alat kokeilemaan sitä.
Kytke autoon ja lue vikamuistit, tutki mitta-arvoja ja ohjauksia.
Kerro sitten mitä kysymyksiä testaillessa heräsi ja mikä jäi epäselväksi, niihin on helpompi vastailla.
Totta töriset... Vaikeaahan se juuri noin päin onkin... :D
Kokeillaas nyt sitten yhtä:
Valojen koodaus onnistu ainakin Volkkarissa VDCS:llä joten kysynkin että saako
tähdellä koodailtua Mersusta sumarit päiväajovaloiksi. Sillä viisteen että katkasijan
nolla-asennossa palais parkit ja sumuvalot? Laitan oikein kuvan mukaan.. :D :D
Kuva
E420 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minun tietääkseni ei saa, mutta enpä ole moista koskaan kokeillut.
Enemmän tulee Starilla tehtyä vianetsintää ym. mutta kylläpä täällä löytyy tietäjiä kun odotellaan :wink:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

AK47 kirjoitti:Nythän DAS ilmoittelee että toiminta loppuu vuoden vaihteeen seudussa. Tai onhan se siellä lukenut pitempäänkin.
Joo-o, eipä tuo mun star enää suostu toimimaan :evil:

Kuva

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Paa hw-id ja app-id tänne niin jokulaskee sulle koodin. Vaikka minä.
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

arska10 kirjoitti:Paa hw-id ja app-id tänne niin jokulaskee sulle koodin. Vaikka minä.
Mielellään vielä Lan-ID kun DAS lisenssi oli vanhentunut. :)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Homma korjaantui sillä, että rohkeasti vaihtoi päivämääräksi 2.1.2015. Ainakin kaikki vielä toimii, tietysti suositeltavaahan tuo kellon rukkaaminen ei ole. Jokainen tehköön omalla vastuullaan tai käyttää sitten jotain muuta kikkaa :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koititko vielä muksia autossa kiinni.
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Juu. Nollasin rintterin kaminan vikamuistin ongelmitta.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Hyvä että toimii.
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Kuva

Ja ohjelmaversiot on tuommoset, vanhemmissa ei varmaan kellon sorkkiminen tuota toivottua tulosta :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”