Surullisen kuuluisa tyhjäkäynti
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Surullisen kuuluisa tyhjäkäynti
Onkos se nyt lisäilmaluisti vai mikä paskana kun taas kuten kaikissa edellisissäkin 124 korisissa tyhjäkäynti temppuilee. Ensin kävi joskus liian kovaa ja epätasaisesti, sitten lisäilmaluistin pesun jälkeen kävi harvemmin kovaa mutta kun jätti vapaalle käymään niin souti ja huopasi kunnes sammui. Kun liotti bräkliinissä 2h ja ravisteli ja kuivasi niin nyt ei laske kierrokset alle 1200 rpm
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
surullisen kuuluisa tyhjäkäynti
Toivottavasti et ole missään vaiheessa rassannut luistia millään teräsesineellä. Naarmuuntuu helposti ja sitten takertelee.
Käykö kone epätasaisesti tyhjäkäyntiä lämpimänäkin? Lisäilmaluistihan nostaa tyhjäkäyntiä vain koneen ollessa kylmä. Lämpimän koneen toimintaan se ei vaikuta. Tyhjäkäyntimoottori hoitelee tyhjäkäynnin säätelyn, kun kaasuläppä on kiinni. Motti saa tiedon kaasuläpän asentotunnistimelta ja jossain taisi olla mikrokytkinkin...
Tyhjäkäyntimoottori:
Lisäilmaluisti:
Tyhjäkäyntimoottori:
Lisäilmaluisti:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Siis tuota tyhjäkäyntimoottoria tarkoitin, kone huutaa koko ajan myös kuumana.Marco kirjoitti:Käykö kone epätasaisesti tyhjäkäyntiä lämpimänäkin? Lisäilmaluistihan nostaa tyhjäkäyntiä vain koneen ollessa kylmä. Lämpimän koneen toimintaan se ei vaikuta. Tyhjäkäyntimoottori hoitelee tyhjäkäynnin säätelyn, kun kaasuläppä on kiinni. Motti saa tiedon kaasuläpän asentotunnistimelta ja jossain taisi olla mikrokytkinkin...
Tyhjäkäyntimoottori:
Lisäilmaluisti:
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tuolta saattas löytyä
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 18924/6/15
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 18924/6/15
Aika rasvanen hintatouhottaja kirjoitti:tuolta saattas löytyä
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 18924/6/15
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eihän tuo ny mikään hirmu hinta ole, mulle makso yli 800€ kolomisen vuotta sittenMarco kirjoitti:Aika rasvanen hintatouhottaja kirjoitti:tuolta saattas löytyä
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 18924/6/15
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Ellen ole ihan hakoteillä niin tyhjäkäyntiluistia ei käytetä KE-jet ruiskutuksen yhteydessä. Tyhjäkäyntimoottori sijaitsee M102-koneessa kumisessa kiinnikkeessään joka on kiilattu 3-ja 4-sylintereiden imusarjojen väliin.
Näissä eri säätmissä on sama säätötapa: muodostetaan säätyvä ohituskanava kaasuläpän ohitse.
Näissä eri säätmissä on sama säätötapa: muodostetaan säätyvä ohituskanava kaasuläpän ohitse.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Et varmasti ole ihan hakoteillä kun sellaista en omasta ainakaan löytänyt. Noita tyhjäkäyntimoottoreita näyttäisi olevan kahta erilaista saman vuosimallien autoissa. 3-napaisella ja 2-napaisella liittimellä. 3-napaisessa erillinen säätönupikka jota 2-napaisessa ei ole. Kahta 3-napaista on tarjottu ja yhtä 2-napaista.nollajakari kirjoitti:Ellen ole ihan hakoteillä niin tyhjäkäyntiluistia ei käytetä KE-jet ruiskutuksen yhteydessä. Tyhjäkäyntimoottori sijaitsee M102-koneessa kumisessa kiinnikkeessään joka on kiilattu 3-ja 4-sylintereiden imusarjojen väliin.
Näissä eri säätmissä on sama säätötapa: muodostetaan säätyvä ohituskanava kaasuläpän ohitse.
Onko itselläsi 2- vai 3-napainen. 3-napainen on tiettävästi se ongelmallisempi, koska siinä virran siirto moottorille on perinteisempi hiili-kollektori-systeemi. Boksi säätää eri suuntiin eri navoista.
2-napainen on jousikuormitteinen ja boksi vaan avaa sitä pulssitetulla virralla – jousi vetää kiinni. Tietääkseni myös sisäinen johdotus on erilainen.
Tuon voisi tieten testatakin jollain virtalähteellä. Jos se tuntuu liikkuvan loogisesti eikä jumita auki / kiinni, niin ...
t.
Risto
2-napainen on jousikuormitteinen ja boksi vaan avaa sitä pulssitetulla virralla – jousi vetää kiinni. Tietääkseni myös sisäinen johdotus on erilainen.
Tuon voisi tieten testatakin jollain virtalähteellä. Jos se tuntuu liikkuvan loogisesti eikä jumita auki / kiinni, niin ...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
2-napainen.Roisto kirjoitti:Onko itselläsi 2- vai 3-napainen. 3-napainen on tiettävästi se ongelmallisempi, koska siinä virran siirto moottorille on perinteisempi hiili-kollektori-systeemi. Boksi säätää eri suuntiin eri navoista.
2-napainen on jousikuormitteinen ja boksi vaan avaa sitä pulssitetulla virralla – jousi vetää kiinni. Tietääkseni myös sisäinen johdotus on erilainen.
Tuon voisi tieten testatakin jollain virtalähteellä. Jos se tuntuu liikkuvan loogisesti eikä jumita auki / kiinni, niin ...
t.
Risto
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Nyt on tyhjäkäyntimoottori vaihdettu ja ei mitään apua. Nyt kommentteja kenellä samanlainen oire ja mikä auttoi. Siis käy joskus liian kovaa 1000-1200rpm, siis joskus kun sitä huvittaa. Tyhjäkäynnillä sammuilee mutta ei vaihde päällä. Siis liikennevaloissa pysyy käynnissä mutta vapaalla yhtäkkiä kierrokset nousee ja sammuu. Lähtee heti käyntiin mutta yleensä sammumisen jälkeen käy liian kovaa. En kaipaa kommentteja kokeile vaihtaa se ja se, en jaksa arpoa osa kerrallaan. Tiedän että näissä käyntiongelmia riittää ja se voi johtua useasta paikasta, kokemusta löytyy. Tässä tapauksessa tällainen uusi vika mitä muissa ei ole ollut, huvittavinta tässä on se että kaveri keneltä auton ostin on tuonut sen edesmenneelle isälleen n.16v sitten ja ihmetteli suuresti että kun auto tuli minulle alkoivat viat.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Huonosti onnistuit vaikka kuinka yritit. Ymmärrän kyllä että mieli tekee auttaa, mutta en tosiaan kaipaa nyt kuin neuvoa joltain jolla on ollut sama oire ja neuvo siihen. Tiedän että vika saattaa olla yj-releessä, monitoimireleessä, kaasuläpän asentoanturissa, ehassa, säätöpotikassa, kaasuläpän asentoanturissa, määräjakajassa, kaasuläppäkotelossa jne. Mutta en ala vielä arpomaan, sen teen jos en saa vinkkiä joltain kenellä sama oire joka korjattu.
Sepä kun tuppaa tuo KE-jetti olemaan sellainen, että mikä tahansa vika voi aiheuttaa minkä hyvänsä oireenjupasierra kirjoitti: sama oire ja neuvo siihen.
Mielestäni ei kannattaisi väheksyä yhtäkään vinkkiä vaan tutkia kaikki esiin tulevat mahdollisuudet. Hyvin harvoin tällaisilta palstoilta saa suoraa ratkaisua tyyliin "vaihda kutosen tulpanjohto, on varmasti vika siinä"
Ei mulla muuta, jatkakaa
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Uskotaan, ja onhan tuo koettu jokaisen kanssa. Mistäs kokeneimmat kuvaamieni oireiden perusteella lähtisivät etsimään vikaa??Leemu kirjoitti:Sepä kun tuppaa tuo KE-jetti olemaan sellainen, että mikä tahansa vika voi aiheuttaa minkä hyvänsä oireenjupasierra kirjoitti: sama oire ja neuvo siihen.
Mielestäni ei kannattaisi väheksyä yhtäkään vinkkiä vaan tutkia kaikki esiin tulevat mahdollisuudet. Hyvin harvoin tällaisilta palstoilta saa suoraa ratkaisua tyyliin "vaihda kutosen tulpanjohto, on varmasti vika siinä"
Ei mulla muuta, jatkakaa
Tuossa jo aikaisemmin sanoin että tarkista se yj-rele, ja itsekin sanoit tietäväsi että siinä saattaa vika olla, sen pystyy ihan kolvailemaan kuntoon jos siinä vikaa on. Ja kolvaaminen on sitäpaitsi ilmaista jos vaan kolvi löytyy niin ei tarvitse sitten "arpomalla" ainakaan niitä osia ostaa. Lähde liikkeelle ilmaisista/halvimmista korjauksista.
Ellet sitten ole taitava sähkäri ja etsi käsiisi mitä virtoja pitäisi tulla minnekin ja kuinka paljon ja mittaamalla selvitä vian aiheuttajaa. Näistä vanhoista voi vaan olla kiven alla se tieto että mistä liittimestä pitäisi tulla virtaa ja kuinka paljon missäkin tilanteessa..
Ellet sitten ole taitava sähkäri ja etsi käsiisi mitä virtoja pitäisi tulla minnekin ja kuinka paljon ja mittaamalla selvitä vian aiheuttajaa. Näistä vanhoista voi vaan olla kiven alla se tieto että mistä liittimestä pitäisi tulla virtaa ja kuinka paljon missäkin tilanteessa..
KE-jetti alkaa olemaan niin kivikautista tekniikkaa, ettei korjaajia/tietäjiä tahdo löytyä edes rahalla korjaamoistaSakari kirjoitti: Näistä vanhoista voi vaan olla kiven alla se tieto että mistä liittimestä pitäisi tulla virtaa ja kuinka paljon missäkin tilanteessa..
Itselle tuli mieleen moottorin lämpötila-anturi. Anturi sökö ecu kuvittelee moottorin olevan kylmä tyhjäkäyntimoottori seljälleen ja joutokäynti ylös
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
laita tällänen sinne tyhjäkäynti moottorin putkeen, jos tyhjäkäynti moottori puolella vikkaa niin pitäs tasaantua tällä käynti
jos käynti korjaantuu niin eipä liene enää vaikee arvioida vika paikkaa
jos käynti korjaantuu niin eipä liene enää vaikee arvioida vika paikkaa
Viimeksi muokannut touhottaja, 20.4.2016 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Nyt ei ymmärrä, mikä ihmeen osa tuo on ja miksi se pitää jonnekin putkeen laittaa kun se tyhjäkäyntimoottori ON VAIHDETTU! En jaksa enää vastailla kun ei keskitytä lukemaan viestejä.touhottaja kirjoitti:laita tällänen sinne tyhjäkäynti moottorin putkeen, jos tyhjäkäynti moottori puolella vikkaa niin pitäs tasaantua tällä käynti
[img][img]http://i5.aijaa.com/t/00171/13737144.t.jpg[/img][/img]
jos käynti korjaantuu niin eipä liene enää vaikee arvioida vika paikkaa
jupasierra kirjoitti:Nyt ei ymmärrä, mikä ihmeen osa tuo on ja miksi se pitää jonnekin putkeen laittaa kun se tyhjäkäyntimoottori ON VAIHDETTU! En jaksa enää vastailla kun ei keskitytä lukemaan viestejä.
Näkisin, että se on sokea tulppa joka laitetaan tk-moottorin putkeen siksi että sillä eliminoidaan ilmansaanti ohi kaasuläpän. Jos käynti asettuu on vian oltava tk-moottorissa tai sen ohjauksessa. Vaihdettu tk-moottori tuskin oli uusi tehtaan paketista? On aina mahdollista, että käytetty osa on viallinen. Varsinkin jos se on ollut x-aikaa jonkun hyllyssä pölyttymässä.
Jäitä hattuun nyt Aika moni sentään on yrittänyt auttaa ja neuvoa, ei ole itsestäänselvyys että kysymyksen saisi yhtään vastausta
Tuohottajan neuvomalla testillä ja ylijännitereleen uudelleentinauksella on hyvä lähteä alkuun