Museokatsastetun auton "nykyaikaiset varusteet"
Museokatsastetun auton "nykyaikaiset varusteet"
Odottelen museopäiviä 1991 vm W124:ni. Pari asiaa tiedustelisin, aikaahan tässä on vielä 5 ja puoli vuotta auton säilyttämiseen ennen museokatsastusta.
1. Autossa on Mercedes Becker 2210 kasettiradio, joka tuli vuosimalliin 1994. Ptäisikö se vaihtaa alkuperäiseen. Sähköantenni on korvattu myös perinteisellä manuaali antennilla (MB:n alkuperäismalli).
2. Auton lokasuojan reunat on kunnossa, mutta ajattelin peittää ne kuitenkin kromilreunuksilla, kun ne kerran tuli hankituksi Autollahan ei juurikaan ajeta. Autoa ei ole koskaan hitsattu.
3. Autossa on "Control Cruise" vakionopeussäädin, joka tuli myyntiin 1990-luvun loppupuolella, voiko sen jätää autoon.
1. Autossa on Mercedes Becker 2210 kasettiradio, joka tuli vuosimalliin 1994. Ptäisikö se vaihtaa alkuperäiseen. Sähköantenni on korvattu myös perinteisellä manuaali antennilla (MB:n alkuperäismalli).
2. Auton lokasuojan reunat on kunnossa, mutta ajattelin peittää ne kuitenkin kromilreunuksilla, kun ne kerran tuli hankituksi Autollahan ei juurikaan ajeta. Autoa ei ole koskaan hitsattu.
3. Autossa on "Control Cruise" vakionopeussäädin, joka tuli myyntiin 1990-luvun loppupuolella, voiko sen jätää autoon.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Mullakin ois tutina että malliin saatavilla olleita varusteita saa olla ja turvallisuuteen vaikuttavia seikkoja saa nykyaikaistaakkin(tehokkaammat jarrut tai jos joku nykyään vaarallinen tyyppivika tms löytyy niin saa korjata turvalliseksi...)... Mutta kohta joku laittaa linkin netin syövereistä aiheeseen ja siellä lukee mustaa valkoisella jotta ei tarvii jossitella =D
ajattelit siis pilata ne lokasuojan reunat niillä kromeilla? nehä ei kelpaa museokatsastukseen? (ainakaa mä en kelpuuttaisi). Niistä jää AINA jälki. Vaikka kuinka ei ajaisi, niin niiden alla maali muuttuu erisävyiseksi ja ne kerää kosteutta ja pölyä vaikka seisoisi säältä suojassa.
En oikee keksi mitää järkevää syytä miksi pitäisi kromit laittaa.
En oikee keksi mitää järkevää syytä miksi pitäisi kromit laittaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Näinhän se menee. Isällä on museorekisteröity 124 jossa on kromikaaret.Leemu kirjoitti:Käytännössä homma pitäisi toimia niin, että jos kromikaaria on ollut saatavilla -91 niin museorekisteröidyssä autossa pitäisi saada sellaiset olla.
Eivät aiheuta ongelmia museokatsastukseen, ovat aikakauden mukaisia varusteita. Sama homma myös niiden takavalopaneeleidenkin kanssa.
Kyllähän nuo kromikaaret arveluttaa, mutta tarkistan nuolokasuojan reunat ja vedän sitten lisälakkakerroksen ja kiinteän Simonisz-vahan alle. Nuo "uudemmat" kaaret tulee kiinni metalliliuskoilla ja niissä on muotoilu siten että alle päässyt kosteus pääsee ulos. Eipä tällä autolla talvella eikä sateella ajeta.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Niinpä!Roisto kirjoitti:Paitsi W100:een. Toisaalta niitä ei häiriöksi asti ole pyörimässä.Jukki kirjoitti:Joo rominaaret kauaksi mettähän! Ne ei autoihin kuulu.
t.
Risto
Joskus muistelisin oikein miettineeni, että mistä ihmeestä tuo kromikaariperverssio on saanut alkunsa? Onko se W100 tosiaan ollut mielessä esikuvana kun alettiin innoissaan 123 ja 124 malleihin kilpaa kaaria ruuvailemaan, vai joku muu syy mitä en ole huomannut? Muissa tuon ajan autoissa kun ei oikein kromikaaret loistaneet, niin täytyy olla joku mersumiehen juttu....itselläkin oli ensimmäisessä kakkosnelosessani (otin kyllä pois, mutta oli jo niin häjyt rapakaaren reunat, että oli pakko laittaa koristeet takaisin )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Saman tempun jouduin tekemäänpiippu kirjoitti:(otin kyllä pois, mutta oli jo niin häjyt rapakaaren reunat, että oli pakko laittaa koristeet takaisin )
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tottahan kromikaaret museokatsastukseen kelpaa ... en ymmärrä varsinaista vihaa niitä kohtaan vaikka en itse tervekaariseen autoon laittaisikaan.
Jos on kaaret ruosteessa niin että kaarilla peittyy ja muuten tervemaalinen auto niin ilman muuta laittaisin, sen sijaan että maalaisin itse kaaret jolloin jokainen näkisi sadan metrin päästä että tiileri on itse kaaret maalannut.
Jos on kaaret ruosteessa niin että kaarilla peittyy ja muuten tervemaalinen auto niin ilman muuta laittaisin, sen sijaan että maalaisin itse kaaret jolloin jokainen näkisi sadan metrin päästä että tiileri on itse kaaret maalannut.
wiimax.fi