Museokatsastetun auton "nykyaikaiset varusteet"

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Museokatsastetun auton "nykyaikaiset varusteet"

Viesti Kirjoittaja geoman »

Odottelen museopäiviä 1991 vm W124:ni. Pari asiaa tiedustelisin, aikaahan tässä on vielä 5 ja puoli vuotta auton säilyttämiseen ennen museokatsastusta.

1. Autossa on Mercedes Becker 2210 kasettiradio, joka tuli vuosimalliin 1994. Ptäisikö se vaihtaa alkuperäiseen. Sähköantenni on korvattu myös perinteisellä manuaali antennilla (MB:n alkuperäismalli).
2. Auton lokasuojan reunat on kunnossa, mutta ajattelin peittää ne kuitenkin kromilreunuksilla, kun ne kerran tuli hankituksi Autollahan ei juurikaan ajeta. Autoa ei ole koskaan hitsattu.
3. Autossa on "Control Cruise" vakionopeussäädin, joka tuli myyntiin 1990-luvun loppupuolella, voiko sen jätää autoon.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Mallisarjaan kuuluneita lisävarusteitahan sai olla muistaakseni, mutten varmaksi lupaa.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Mullakin ois tutina että malliin saatavilla olleita varusteita saa olla ja turvallisuuteen vaikuttavia seikkoja saa nykyaikaistaakkin(tehokkaammat jarrut tai jos joku nykyään vaarallinen tyyppivika tms löytyy niin saa korjata turvalliseksi...)... Mutta kohta joku laittaa linkin netin syövereistä aiheeseen ja siellä lukee mustaa valkoisella jotta ei tarvii jossitella =D
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ml65 »

Cruisen on saanut lisävarusteena koko mallisarjan ajan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ajattelit siis pilata ne lokasuojan reunat niillä kromeilla? nehä ei kelpaa museokatsastukseen? (ainakaa mä en kelpuuttaisi). Niistä jää AINA jälki. Vaikka kuinka ei ajaisi, niin niiden alla maali muuttuu erisävyiseksi ja ne kerää kosteutta ja pölyä vaikka seisoisi säältä suojassa.

En oikee keksi mitää järkevää syytä miksi pitäisi kromit laittaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sergey kirjoitti:En oikee keksi mitää järkevää syytä miksi pitäisi kromit laittaa.
Et ole ainoa :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jube kirjoitti:
Sergey kirjoitti:En oikee keksi mitää järkevää syytä miksi pitäisi kromit laittaa.
Et ole ainoa :ope:
Joku voi vaikka tykätä niiden ulkonäöstä :wink: :lol:

Käytännössä homma pitäisi toimia niin, että jos kromikaaria on ollut saatavilla -91 niin museorekisteröidyssä autossa pitäisi saada sellaiset olla.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Leemu kirjoitti:Käytännössä homma pitäisi toimia niin, että jos kromikaaria on ollut saatavilla -91 niin museorekisteröidyssä autossa pitäisi saada sellaiset olla.
Näinhän se menee. Isällä on museorekisteröity 124 jossa on kromikaaret. :twisted:
Eivät aiheuta ongelmia museokatsastukseen, ovat aikakauden mukaisia varusteita. Sama homma myös niiden takavalopaneeleidenkin kanssa. :twisted:
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Viesti Kirjoittaja geoman »

Kyllähän nuo kromikaaret arveluttaa, mutta tarkistan nuolokasuojan reunat ja vedän sitten lisälakkakerroksen ja kiinteän Simonisz-vahan alle. Nuo "uudemmat" kaaret tulee kiinni metalliliuskoilla ja niissä on muotoilu siten että alle päässyt kosteus pääsee ulos. Eipä tällä autolla talvella eikä sateella ajeta.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tee mielummi vaikka tuuliviiri niistä, kuin alat ruostuttamaan kaaria :lol:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Jukki
Viestit: 218
Liittynyt: 26.2.2006 10:30
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Joo rominaaret kauaksi mettähän! Ne ei autoihin kuulu.
Skoda Felicia 1,9d paku käyttis
MB S124 300TDT 24v 4-matic -89 (projekti)

S202 cdi purussa! Kysy osia, ei hinnan kiroissa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jukki kirjoitti:Joo rominaaret kauaksi mettähän! Ne ei autoihin kuulu.
Paitsi W100:een. Toisaalta niitä ei häiriöksi asti ole pyörimässä. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Roisto kirjoitti:
Jukki kirjoitti:Joo rominaaret kauaksi mettähän! Ne ei autoihin kuulu.
Paitsi W100:een. Toisaalta niitä ei häiriöksi asti ole pyörimässä. :D

t.
Risto
:D Niinpä!

Joskus muistelisin oikein miettineeni, että mistä ihmeestä tuo kromikaariperverssio on saanut alkunsa? Onko se W100 tosiaan ollut mielessä esikuvana kun alettiin innoissaan 123 ja 124 malleihin kilpaa kaaria ruuvailemaan, vai joku muu syy mitä en ole huomannut? :roll: Muissa tuon ajan autoissa kun ei oikein kromikaaret loistaneet, niin täytyy olla joku mersumiehen juttu....itselläkin oli ensimmäisessä kakkosnelosessani :oops: (otin kyllä pois, mutta oli jo niin häjyt rapakaaren reunat, että oli pakko laittaa koristeet takaisin :lol: )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

piippu kirjoitti:(otin kyllä pois, mutta oli jo niin häjyt rapakaaren reunat, että oli pakko laittaa koristeet takaisin :lol: )
Saman tempun jouduin tekemään :oops: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29270
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tottahan kromikaaret museokatsastukseen kelpaa ... en ymmärrä varsinaista vihaa niitä kohtaan vaikka en itse tervekaariseen autoon laittaisikaan.
Jos on kaaret ruosteessa niin että kaarilla peittyy ja muuten tervemaalinen auto niin ilman muuta laittaisin, sen sijaan että maalaisin itse kaaret jolloin jokainen näkisi sadan metrin päästä että tiileri on itse kaaret maalannut.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”