avain ei käänny virtalukossa
avain ei käänny virtalukossa
Virtalukko on reistaillut jonkin aikaa avain ei kääntynyt kuin renkkaamalla edestakaisin että pystyi starttaamaan.Tänään auto jäi kaupan pihalle vaikka kuinka renkutin,onko vika virtalukossa ,virtalukon pohjassa vai mahdollisesti avaimessa? Onko hankala korjata itse?
Juu virtalukon patruuna jumissa on ja nyt se vaan pitäs saada liikkuman 2 asentoon niin saa työkalut välii
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Helppo korjata kun korjaa heti ensimmäisestä oireesta, viidessä minuutissa voi vaihtaa lukkopesän jossa vika on.
Ellet saa sitä enää kääntymään joudut särkemään lukkorungon irti rattiputkesta ja vaihtoon menee runkokin.
Mitään voiteluainetta ei missään tapauksessa kannattaisi laittaa lukkoon, se yleensä aiheuttaa lopullisen jumittumisen.
Ellet saa sitä enää kääntymään joudut särkemään lukkorungon irti rattiputkesta ja vaihtoon menee runkokin.
Mitään voiteluainetta ei missään tapauksessa kannattaisi laittaa lukkoon, se yleensä aiheuttaa lopullisen jumittumisen.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jep. näin on asia otin ässän koko ohjauslukko systeemin käsiin ja otin siitä vitalukon pois oikeella työkalulla ja lukkohan hiukan takerteli, sitten vaan reippaasti ruiskutin aseöljyä sisään ja käänsin parikertaa avainta lukossa ja niin se vaan jämähti jumiin eikä mihkään suuntaan enään, no sitten vaan räkleeniä reippaasti ja ilimaa perään muutamia kertoja ja lukkohan heräs taas toimii paitti takerteli vaan samanlailla kuin ennenkindealer kirjoitti:Helppo korjata kun korjaa heti ensimmäisestä oireesta, viidessä minuutissa voi vaihtaa lukkopesän jossa vika on.
Ellet saa sitä enää kääntymään joudut särkemään lukkorungon irti rattiputkesta ja vaihtoon menee runkokin.
Mitään voiteluainetta ei missään tapauksessa kannattaisi laittaa lukkoon, se yleensä aiheuttaa lopullisen jumittumisen.
sitten vaan kaikki lukot pakettiin ja soitto lukkosepälle että onnistuuko haittojen laitto ja ei muuta kun lukot postiin ja sepälle
nyt sitten vartoon lukkoja takasin uusilla avaimilla ja haitoilla
touhottaja.. kerro sitten mitä tuli kustantamaan lukkosepitys. (oma virtalukko kun välillä tuntuu hieman temppuilevan tai siis kuluneelta, mutta ei millään haluasi kahden avaimen loukkuun auton kanssa)
kykeneeköhän kaikki lukkosepät tuohon operaatioon? (voisi tuon takaluukunkin lukon kesällä ottaa irti ja viedä huollettavaksi jos ei pahan hintaista ja löytyy korjaaja)
kykeneeköhän kaikki lukkosepät tuohon operaatioon? (voisi tuon takaluukunkin lukon kesällä ottaa irti ja viedä huollettavaksi jos ei pahan hintaista ja löytyy korjaaja)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no minäpä kerron jos löyvvän tätä topikkia enää sillon, mutta saatampa kertoo sen muualla, onhan mulla siitä jonninmoinen hinta suunta kylläkin, mutta kattellaan sitten kun on painettuakin käsissäNonSenCe kirjoitti:touhottaja.. kerro sitten mitä tuli kustantamaan lukkosepitys. (oma virtalukko kun välillä tuntuu hieman temppuilevan tai siis kuluneelta, mutta ei millään haluasi kahden avaimen loukkuun auton kanssa)
kykeneeköhän kaikki lukkosepät tuohon operaatioon? (voisi tuon takaluukunkin lukon kesällä ottaa irti ja viedä huollettavaksi jos ei pahan hintaista ja löytyy korjaaja)
Jatkan vaan tässä, kun täällä muutakin tietoa virtalukosta.
Eli vaihdoin joskus 5 vuotta sitten virtalukon, tilalle Motonet laatu joka sitten kesti sen 4,5 vuotta ja joku 150 000 km. Talvella laitoin taas seuraava Motonet lukon, mutta jostain syystä nyt jumittui käyntiasennossa.
Eli rattilukko EI ole päällä, auto saa käynistetty mäkilähdöllä muttei avain vääntämällä koska se ei mee käyntiasentoa pidemmällä eli starttiasento ei menee päällä.
Kääntyy se avain pikkasen taaksepäin, puolikas pykälä takaisin, muttei enemmän eli ei menee radio-asentoon tai ainakin näin tulkitsen.
Mikä neuvoksi. Yritä yritä yritä?
Varmaan väliaikaiseksi voisin viritä joku starttijohtokin?
Eli vaihdoin joskus 5 vuotta sitten virtalukon, tilalle Motonet laatu joka sitten kesti sen 4,5 vuotta ja joku 150 000 km. Talvella laitoin taas seuraava Motonet lukon, mutta jostain syystä nyt jumittui käyntiasennossa.
Eli rattilukko EI ole päällä, auto saa käynistetty mäkilähdöllä muttei avain vääntämällä koska se ei mee käyntiasentoa pidemmällä eli starttiasento ei menee päällä.
Kääntyy se avain pikkasen taaksepäin, puolikas pykälä takaisin, muttei enemmän eli ei menee radio-asentoon tai ainakin näin tulkitsen.
Mikä neuvoksi. Yritä yritä yritä?
Varmaan väliaikaiseksi voisin viritä joku starttijohtokin?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Nyt saan starttaamaan piuhalla akun plussalta sinne rintapellin liitoksen keskitapiin eli mäkilähtö ei ole enää ainut tapa... Aika tyylikäs
(täältä neuvo: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03&start=0)
Mut lukko-ongelma on ja pysyy...
(täältä neuvo: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03&start=0)
Mut lukko-ongelma on ja pysyy...
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Tein tuossa jokin aika sitten huoltoa talon oven ASSA lukkopatruunalle. Oireet olivat aivan samanlaiset, kuin Mersun virtalukossa. Aluksi avain alkoi takerrella kääntäessä, ei kääntynyt pohjaan ja lopulta meni aivan jumiin ja avain jäi kiinni patruunapesään. Vähitellen avainta edestakaisin kääntelemällä sain sen irti.
Laitoin patruunapesän ultraäänipesuriin, jossa oli vahva Pineline liuos ja annoin pesurin surista useamman minuutin. Välillä vaihdoin nesteen Fairiin ja lopuksi pelkkään veteen. Voi sitä p:n määrää mitä lukosta tuli.
Sitten vain lukko patterin päälle kuivumaan ja kuivaan lukkoon suihkaus Assan omaa voiteluainetta ja mitä tapahtui? Lukko toimii kuin uutena eikä pienintäkään takertelua tai jumitusta ole.
Tämän laitoin lähinnä tiedoksi, kun nuo tarvikelukot eivät ole välttämättä pitkäikäisiä. Jos jollain sattuu olemaan intoa kokeilla asiaa vanhalla patruunapesällä, niin saattaa tuo pesuri tuoda avun ongelmaan. Ainakin kannattaa kokeilla.
Laitoin patruunapesän ultraäänipesuriin, jossa oli vahva Pineline liuos ja annoin pesurin surista useamman minuutin. Välillä vaihdoin nesteen Fairiin ja lopuksi pelkkään veteen. Voi sitä p:n määrää mitä lukosta tuli.
Sitten vain lukko patterin päälle kuivumaan ja kuivaan lukkoon suihkaus Assan omaa voiteluainetta ja mitä tapahtui? Lukko toimii kuin uutena eikä pienintäkään takertelua tai jumitusta ole.
Tämän laitoin lähinnä tiedoksi, kun nuo tarvikelukot eivät ole välttämättä pitkäikäisiä. Jos jollain sattuu olemaan intoa kokeilla asiaa vanhalla patruunapesällä, niin saattaa tuo pesuri tuoda avun ongelmaan. Ainakin kannattaa kokeilla.
No, tämänhän näkee, kun avain on siinä irrallaan olevassa lukkopatruunassa. Kaikkien haittalevyjen pitää olla tasan patruunan pinnan kanssa.
Jos avain/haitta in tarpeeksi kulunut, niin se jää törröttämään ulos eikä silloin auta pesu, ei rasvaus.
Köyhä nyppää tässä kohtaa sen jumittavan haitan pois ja ajaa kunnes seuraava takertaa. Varakkaampi vaihtaa patruunan ja avaimen per heti.
Jos avain/haitta in tarpeeksi kulunut, niin se jää törröttämään ulos eikä silloin auta pesu, ei rasvaus.
Köyhä nyppää tässä kohtaa sen jumittavan haitan pois ja ajaa kunnes seuraava takertaa. Varakkaampi vaihtaa patruunan ja avaimen per heti.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Niitä haittoja, jotka ovat korkealla voi myös hioa esim. Dremelillä lukkopatruunan tasalle, niin lähtee taas pelittämään.Fenton kirjoitti:No, tämänhän näkee, kun avain on siinä irrallaan olevassa lukkopatruunassa. Kaikkien haittalevyjen pitää olla tasan patruunan pinnan kanssa.
Jos avain/haitta in tarpeeksi kulunut, niin se jää törröttämään ulos eikä silloin auta pesu, ei rasvaus.
Köyhä nyppää tässä kohtaa sen jumittavan haitan pois ja ajaa kunnes seuraava takertaa. Varakkaampi vaihtaa patruunan ja avaimen per heti.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Olis varmaan ajankohtanen itelläki kun w126:ssa on vähän huono kääntymään avain jos ei pikkusen heilauta rattia samalla kun kääntää virrat päälle
Sama että ovien lukot ei inahdakkaan niin oon pistäny peräkontista ovet kiinni aina joka ei tosin haittaa itteä yhtään.
Onkos muuten muilla eri avain oviin kun virtalukkoon? Ainakin itellä on.
Sama että ovien lukot ei inahdakkaan niin oon pistäny peräkontista ovet kiinni aina joka ei tosin haittaa itteä yhtään.
Onkos muuten muilla eri avain oviin kun virtalukkoon? Ainakin itellä on.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vaihda vaan heti kun joudat. Virtalukko on jo vaihdettu, jos se on eri avaimella. Tilaa uusi virtalukko (ja tarvittava avain) esm. Veho Oy:stä valmistusnumerolla niin saat virtalukon ja ovet samalle avaimelle. Toimitusaika on noin viikko. Ovilukoista en osaa muuta sanoa kuin että pudistusta ja voitelua - nekin voi tilata uudet mutta onko se tarpeen. Lukkosepät niitä varmaankin huoltaa myös, ellei itse onnistu.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Uudet avaimet tuli tilattua reilu vuosi sitten.. auton valmistenumerolla tietysti mutta eipä ne passaa kun oviin ja peräkonttiin. Jos nyt tilaa uuden virtalukon niin nuo jo tilatut avaimet varmaan pitäis passata siihen kunhan on tosiaan tuo valmistenumero sama?geoman kirjoitti:Vaihda vaan heti kun joudat. Virtalukko on jo vaihdettu, jos se on eri avaimella. Tilaa uusi virtalukko (ja tarvittava avain) esm. Veho Oy:stä valmistusnumerolla niin saat virtalukon ja ovet samalle avaimelle. Toimitusaika on noin viikko. Ovilukoista en osaa muuta sanoa kuin että pudistusta ja voitelua - nekin voi tilata uudet mutta onko se tarpeen. Lukkosepät niitä varmaankin huoltaa myös, ellei itse onnistu.
Onnistuiskohan KL:n kautta moinen
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mulla oli, mutta sarjotin lukkosepällä kaikki lukot samalle avaimelle ja samalla otin kolome vara avaintasimoks kirjoitti:Olis varmaan ajankohtanen itelläki kun w126:ssa on vähän huono kääntymään avain jos ei pikkusen heilauta rattia samalla kun kääntää virrat päälle
Sama että ovien lukot ei inahdakkaan niin oon pistäny peräkontista ovet kiinni aina joka ei tosin haittaa itteä yhtään.
Onkos muuten muilla eri avain oviin kun virtalukkoon? Ainakin itellä on.
Kyllä tosiaan lukkopatruuna kuuluu vaihtaa HETI!, kun alkaa takellella. vanhempien autossa alkoi takellella yhtäkkiä ja siinä oli syynä kovin kulunut avain. Ei toiminut kyseisellä avaimella enää lainkaan. Onneksi vara-avain oli parempi ja se sentään, takellellen sekin, antoi kääntää ykkösasentoon lukkopesän. Tapit sisään ja vanha pois. Tilalle laitoin Meyle -merkkisen, jonka sain Motonetistä. Patruunan mukana oli kaksi avainta. Avain on kapeampaa mallia kuin vanha. Otin kuitenkin, ja toimiihan se noinkin. Motonetissä on kyllä aiemmin ollut leveämmälläkin avaimella olevia sarjoja. Millaisia kokemuksia teillä on yuosta saksalaisesta Meyle -merkkisestä lukkopatruunasta?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Olisit kyllä voinut sanoa että oviin oli eri avaimet sen takia että virtalukko oli aiemmin vaihdettu (todennäköisesti se eikä kaikkia ovilukkoja).touhottaja kirjoitti:mulla oli, mutta sarjotin lukkosepällä kaikki lukot samalle avaimelle ja samalla otin kolome vara avaintasimoks kirjoitti: Onkos muuten muilla eri avain oviin kun virtalukkoon? Ainakin itellä on.
Ainakin itse tulkitsin että simoks halusi tietää voiko avaimet olla erilaisia ihan tehtaan jäljiltä, eli ei.
olisiko nyt teillä tarkempaa hintaa sanoa mitä ne avaimet virtalukot jne sitten maksoivat/maksaisivat veholla? eikä vain "ei paljoa".
kun motonetissä näytti olevan se kopio virtalukkosylinteri hintaan 40e.
ja klvaraosissa etuoven lukkopatruuna 260e. (minusta se on jo paljon) virtalukko taisi heillä olla halvempi kuin motonetissä.
kun motonetissä näytti olevan se kopio virtalukkosylinteri hintaan 40e.
ja klvaraosissa etuoven lukkopatruuna 260e. (minusta se on jo paljon) virtalukko taisi heillä olla halvempi kuin motonetissä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
en nyt muista olenko tätä vielä sanonut, mutta lukkosepällä sarjotetut kaikki lukot, ovet virtalukko ja takakontin lukko tais maksaa osapuilleen n. 230€ kolomella vara-avaimellaNonSenCe kirjoitti:olisiko nyt teillä tarkempaa hintaa sanoa mitä ne avaimet virtalukot jne sitten maksoivat/maksaisivat veholla? eikä vain "ei paljoa".
kun motonetissä näytti olevan se kopio virtalukkosylinteri hintaan 40e.
ja klvaraosissa etuoven lukkopatruuna 260e. (minusta se on jo paljon) virtalukko taisi heillä olla halvempi kuin motonetissä.