Nyt laitellaan tytöt lisää valoa mersuun!
Nyt laitellaan tytöt lisää valoa mersuun!
Kyllä! Nyt loppuu kaamos mersun keulalla, laitamme siihen lisävalot. Seuraavassa kuvitetussa asennuskertomuksessa käy kaikki oleellinen, ja jos totta puhutaan niin toisarvoisiakin asioita saatamme käsitellä.
Se että tämä ohje on suunnattu pääasiassa naisille, johtuu siitä että minä joudun poikkeuksetta sepittämään eukon autoa. On aika tarttua oria sarvesta, ja opetella montteeraamaan autoa itse. Lisävalojen asennus on sopivan yksinkertainen homma aloittaa, esim. automaattivaihteistonhan osaa jo lapsikin korjata ilman sen kummempia ohjeita.
Aloitamme asennuslevyn kiinnityksellä joka näkyy seuraavassa kuvassa:
Asennnuskilpi asetellaan symmetrisesti puskurin muotoihin ja rekisterikilven koloon nähden, ensimmäinen reiän paikka merkataan esim. tussilla tai pistepuikolla. Kuuden millin ruuville porataan 3mm reikä, suurempi ei ole nyt tarpeen koska käsiteltävä materiaali on muovia, menee vielä reikä horoksi. Rautaan porattaessa reiän tulisi olla 4mm, jopa 4,5 mm.
Tässä vaiheessa kannattaa käydä leikkaamassa kynnet, niistä tulee siistimmät kun ne leikkaa eikä revi seuraavassa työvaiheessa. Käsivoidetta kannattaa laittaa myös, lika lähtee käsistä helpommin kun pesun aika koittaa. Jos piirakkaa ropeltaa mustilla ja bakteereita vilisevillä sormilla niin saattaa tulla hiiva.
Nonni, jatketaan:
Seuraavaksi vedämme johdot asennuslevyn luota puskurin sisällä paikkaan josta saa virtaa. Autossa ei ole samanlaisia pistorasioita kuin kotona, nyt tarvitaan sorminäppäryyttä, hyviä hermoja ja käsityötaitoa. Ei tämä johtojen veteleminen ja liitteleminen ole loppujen lopuksi kudontaa tai kanavatöitä kummempaa. Johdot vedetään C-mersussa kuvassa näkyvään paikkaan, sieltä saa virtaa. Näin siksi että se auton patteri on ostoskassin ja rattaiden alla takakontissa. Ai niin, se kuva :
Se on se sama paikka mihin se huoltoaseman jolppi komentaa kaatamaan itse pisunestettä kun on niin laiska ettei viitsi jättää kassajonoa odottamaan keskenään. Tai niinku sen vieressä tuo pikkunen musta laatikko.
Asennuslevyn luota vedetään kaksi johtoa kuvassa näkyvään paikkaan. Samalla lailla tehdään kuskin puolen lampun kanssa, sieltäkin vedetään kaksi johtoa. Jos epäilyttää että johdot menevät sekaisin niin niitä voi merkkailla vaikkapa kynsilakalla.
Lisävalot on helppo kiinnittää, paketissa on seikkaperäiset kuvitetut ohjeen siitä miten homma tapahtuu. Olkaa tarkkoina ja muistakaa pujottaa johtoihin läpivientikumit, ne pitävät veden enimmäkseen valojen ulkopuolella.
Kun valojen kuoret on kiinnitettu asennuslevyyn niin pääsemme kytkemään virtasta systeemiin Tarvitsemme abikopihdit, ne ovat ne jännät sakset joissa on älyttömästi koloja ja reikiä. Jos ei ala tongit löytymään niin pyytäkää isiä konsultoimaan hetkeksi, kyllä se sen verran jaksaa avittaa.
Jos proteesi on tukevasti suussa kiinni niin piuhat voi kuoria hampaillakin, toinen vaihtoehto on laittaa hampaat lasiin ja yrittää etsiä ne jo uudelleen kadonneet reikäsakset, abikopihdit. Niissä on sellaisia jänniä pyöreitä koloja (muistatteko) joihin laittamalla ja vetäisemällä saa kuorittua johdosta sen muoviosan päältä pois. Minä käytän kumpaakin konstia, yleensä nyhdän piuhat paljaiksi leegoilla.
Sopivat liittimet seuraavat laadukkaan valosarjan mukana, ohjeissa on mainittu mihin kohtaan millainenkin liitin puristellaan.(muistatteko, ne reikäsakset niillä puristellaan nyt) Emmehän me ole ostaneet niitä 15e sumareita hintahulikaanista, emmehän?:evil: Suosittelen Hellan tai Boschin sarjoja, niissä on kaikki tarvittavat kilkkeet mukana, ainakin melkein.
Johtojen päihin puristellaan liittimet. Varmistellaan että johdot ovat hyvin pujotellut, ja että ne eivät ole vaarassa joutua vääriin paikkoihin. Tällaisia ovat mm. jäähdyttimen ropeli, hihnapyörät, terävät kulmat joihin ne voivat hankautua jne... Jos nippusiteitä ei ole saatavilla niin voit liimailla johdot kiinni myös käytetyillä terveyssiteillä, ekologista ja kustannustehokasta.
Nyt voimme kytkeä johdot niille kuuluviin paikkoihin. Laatuvalojen pakkauksissa on selkeät ohjeet siitä mihin mikäkin piuha kuuluu, en puutu tähän sen enempää, katsokaa sieltä. Seuraavaksi kiinnitämme releen kiinni auton koriin, minä valitsin paikan laiskuuttani lähelle virtapistettä kun siinä oli vapaata tilaa ja kiinnityspaikka valmina:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0799.jpg
Huomatkaa "sulakepesän" pielavetinen asennus, se puuttui pakkauksesta siitäkin huolimatta että kysyin myyjältä kahteen kertaan "onko tässä nyt VARMASTI kaikki tarvittava mukana, onhan? Kuulitsie hä?" Väitti että on, ei ollut.
Nyt voimmekin ihastella lopputulosta, valoa on tullut kaksi lampullista lisää :
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0800.jpg
Valot on tottakai vielä suunnattava että ne näyttävät oikein eivätkä häikäise vastaantulijoita.
Heleppoa kun lapsen lyöminen, eikun hommiin leidit.
Se että tämä ohje on suunnattu pääasiassa naisille, johtuu siitä että minä joudun poikkeuksetta sepittämään eukon autoa. On aika tarttua oria sarvesta, ja opetella montteeraamaan autoa itse. Lisävalojen asennus on sopivan yksinkertainen homma aloittaa, esim. automaattivaihteistonhan osaa jo lapsikin korjata ilman sen kummempia ohjeita.
Aloitamme asennuslevyn kiinnityksellä joka näkyy seuraavassa kuvassa:
Asennnuskilpi asetellaan symmetrisesti puskurin muotoihin ja rekisterikilven koloon nähden, ensimmäinen reiän paikka merkataan esim. tussilla tai pistepuikolla. Kuuden millin ruuville porataan 3mm reikä, suurempi ei ole nyt tarpeen koska käsiteltävä materiaali on muovia, menee vielä reikä horoksi. Rautaan porattaessa reiän tulisi olla 4mm, jopa 4,5 mm.
Tässä vaiheessa kannattaa käydä leikkaamassa kynnet, niistä tulee siistimmät kun ne leikkaa eikä revi seuraavassa työvaiheessa. Käsivoidetta kannattaa laittaa myös, lika lähtee käsistä helpommin kun pesun aika koittaa. Jos piirakkaa ropeltaa mustilla ja bakteereita vilisevillä sormilla niin saattaa tulla hiiva.
Nonni, jatketaan:
Seuraavaksi vedämme johdot asennuslevyn luota puskurin sisällä paikkaan josta saa virtaa. Autossa ei ole samanlaisia pistorasioita kuin kotona, nyt tarvitaan sorminäppäryyttä, hyviä hermoja ja käsityötaitoa. Ei tämä johtojen veteleminen ja liitteleminen ole loppujen lopuksi kudontaa tai kanavatöitä kummempaa. Johdot vedetään C-mersussa kuvassa näkyvään paikkaan, sieltä saa virtaa. Näin siksi että se auton patteri on ostoskassin ja rattaiden alla takakontissa. Ai niin, se kuva :
Se on se sama paikka mihin se huoltoaseman jolppi komentaa kaatamaan itse pisunestettä kun on niin laiska ettei viitsi jättää kassajonoa odottamaan keskenään. Tai niinku sen vieressä tuo pikkunen musta laatikko.
Asennuslevyn luota vedetään kaksi johtoa kuvassa näkyvään paikkaan. Samalla lailla tehdään kuskin puolen lampun kanssa, sieltäkin vedetään kaksi johtoa. Jos epäilyttää että johdot menevät sekaisin niin niitä voi merkkailla vaikkapa kynsilakalla.
Lisävalot on helppo kiinnittää, paketissa on seikkaperäiset kuvitetut ohjeen siitä miten homma tapahtuu. Olkaa tarkkoina ja muistakaa pujottaa johtoihin läpivientikumit, ne pitävät veden enimmäkseen valojen ulkopuolella.
Kun valojen kuoret on kiinnitettu asennuslevyyn niin pääsemme kytkemään virtasta systeemiin Tarvitsemme abikopihdit, ne ovat ne jännät sakset joissa on älyttömästi koloja ja reikiä. Jos ei ala tongit löytymään niin pyytäkää isiä konsultoimaan hetkeksi, kyllä se sen verran jaksaa avittaa.
Jos proteesi on tukevasti suussa kiinni niin piuhat voi kuoria hampaillakin, toinen vaihtoehto on laittaa hampaat lasiin ja yrittää etsiä ne jo uudelleen kadonneet reikäsakset, abikopihdit. Niissä on sellaisia jänniä pyöreitä koloja (muistatteko) joihin laittamalla ja vetäisemällä saa kuorittua johdosta sen muoviosan päältä pois. Minä käytän kumpaakin konstia, yleensä nyhdän piuhat paljaiksi leegoilla.
Sopivat liittimet seuraavat laadukkaan valosarjan mukana, ohjeissa on mainittu mihin kohtaan millainenkin liitin puristellaan.(muistatteko, ne reikäsakset niillä puristellaan nyt) Emmehän me ole ostaneet niitä 15e sumareita hintahulikaanista, emmehän?:evil: Suosittelen Hellan tai Boschin sarjoja, niissä on kaikki tarvittavat kilkkeet mukana, ainakin melkein.
Johtojen päihin puristellaan liittimet. Varmistellaan että johdot ovat hyvin pujotellut, ja että ne eivät ole vaarassa joutua vääriin paikkoihin. Tällaisia ovat mm. jäähdyttimen ropeli, hihnapyörät, terävät kulmat joihin ne voivat hankautua jne... Jos nippusiteitä ei ole saatavilla niin voit liimailla johdot kiinni myös käytetyillä terveyssiteillä, ekologista ja kustannustehokasta.
Nyt voimme kytkeä johdot niille kuuluviin paikkoihin. Laatuvalojen pakkauksissa on selkeät ohjeet siitä mihin mikäkin piuha kuuluu, en puutu tähän sen enempää, katsokaa sieltä. Seuraavaksi kiinnitämme releen kiinni auton koriin, minä valitsin paikan laiskuuttani lähelle virtapistettä kun siinä oli vapaata tilaa ja kiinnityspaikka valmina:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0799.jpg
Huomatkaa "sulakepesän" pielavetinen asennus, se puuttui pakkauksesta siitäkin huolimatta että kysyin myyjältä kahteen kertaan "onko tässä nyt VARMASTI kaikki tarvittava mukana, onhan? Kuulitsie hä?" Väitti että on, ei ollut.
Nyt voimmekin ihastella lopputulosta, valoa on tullut kaksi lampullista lisää :
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0800.jpg
Valot on tottakai vielä suunnattava että ne näyttävät oikein eivätkä häikäise vastaantulijoita.
Heleppoa kun lapsen lyöminen, eikun hommiin leidit.
Hyvin loistaa sun valot!!! (...ja hieno maski taustalla...)
Tulitko muuten ajatelleeksi sellaista, että jos ja kun nuohin valoihin tulee jotain vikaa, esim kura/suolavesi menee nuohin suojaamattomiin liittimiin. Niin on se mukava lähteä etsimään vikaa, kun kaikki johdot on saman värisiä!! Helppo mittailla sitten yleismittarilla; joo tuo menee varmaan maahan ja tuohon tulee plussa, eiku sekin meni maahan, no entäs tuo.... maahan... Ymmärsit varmaan? Ei muistella pahalla, sanoin vain kokemuksesta.
Tulitko muuten ajatelleeksi sellaista, että jos ja kun nuohin valoihin tulee jotain vikaa, esim kura/suolavesi menee nuohin suojaamattomiin liittimiin. Niin on se mukava lähteä etsimään vikaa, kun kaikki johdot on saman värisiä!! Helppo mittailla sitten yleismittarilla; joo tuo menee varmaan maahan ja tuohon tulee plussa, eiku sekin meni maahan, no entäs tuo.... maahan... Ymmärsit varmaan? Ei muistella pahalla, sanoin vain kokemuksesta.
Mites tukevat tuollainen kilven alle tuleva teline on?Heiluuko jos ajelee tajunperän peräkylien hiekkateitä?Jotenkin en vaan usko tuohon pelkkään alapuoliseen kiinnitykseen Ite oon aina laitellu maskiin,pilallehan se siitä menee mutta ei ainakaan heilu valot Se hyvä puoli myös on että konepellin mukana nousevilla valoilla voi lähetellä valomerkkejä..vaikkapa kuuhun(vaatii isommat polttimot)
Tosin,just möin lisävaloni,tarkoitus olisi laittaa sellaiset kaukovalolliset valonlasit,niillä näkee tarpeeksi.
Tosin,just möin lisävaloni,tarkoitus olisi laittaa sellaiset kaukovalolliset valonlasit,niillä näkee tarpeeksi.
viewtopic.php?t=2149Harju kirjoitti: voisko joku aattaa miten saan kuvan kännykästä tänne julukisuuteen
Tuolla on ylläpidon väsäämä ohje.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
No tässäpä yksi syy pienikokoisiin valoihin, ne ämpärivalot vaatisivat tukirassit ollakseen vipattamatta. Ämpärivaloja ei mersuun laiteta siitä syystä että mersuun ei käy ulkonäöllisesti minkäänlaiset lisävalot, kaiken vähiten ne ämpärivalot.AM kirjoitti:Mites tukevat tuollainen kilven alle tuleva teline on?Heiluuko jos ajelee tajunperän peräkylien hiekkateitä?Jotenkin en vaan usko tuohon pelkkään alapuoliseen kiinnitykseen Ite oon aina laitellu maskiin,pilallehan se siitä menee mutta ei ainakaan heilu valot Se hyvä puoli myös on että konepellin mukana nousevilla valoilla voi lähetellä valomerkkejä..vaikkapa kuuhun(vaatii isommat polttimot)
Tosin,just möin lisävaloni,tarkoitus olisi laittaa sellaiset kaukovalolliset valonlasit,niillä näkee tarpeeksi.
Eukko ei aja autolla rallia, eukko ei pyytänyt autoon lisää valoa. Laitoin vähän lisävalaistusta keulaan että autolla näkisi ajaa hieman paremmin, koska vanhan C:n omat valot ovat lähinnä huomiovalot. Eroa pitkien ja lyhyitten välillä ei huomaa juuri muusta kuin sinisestä merkkivalosta mittaristossa. Faceliftin yhteydessä tähän on kuulemma tullut parannus, valitettavasti en ole päässyt maistelemaan päivitettyjä C:n valoja. Vai liekkö nämä kehujat sitten tarkoittaneet että xenonit tulivat optioksi faceliftin yhteydessä?
Kevyet valot eivät siis vipata tuolla patentilla muuten kuin ankarimmissa "nimismiehen kiharoissa", samaa mieltä oli muuten katsastusmieskin kun löi leiman rekisteriotteeseen.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
Minun oppien mukaan sulake laitetaan aina mahdollisimman lähelle "runkolinjaa", jotta kaikki mahdolliset uuden asennuksen aiheuttamat oikosulut ja häiriöt tulisi sulakkeen "taakse".J.T.S kirjoitti:Nuo liittimet näyttävät kyllä aikalailla häiriö-alttiilta paikalta, varsinkin tuo sulakesysteemi. Miksi tuossa ylipäätään pitää olla sulake. Minä ainakin kytkisin tuon piuhan suoraan releeseen.
Hieno maski muuten ceessä.
Joten eikö tuossa ole justiin oikea paikka sulakkeelle? Mitä sulake auttaa vaikkapa lampun lähellä johdossa, jos johdon suojus hankautuu rikki ennen sulaketta aiheuttaen oikosulun?
Tuo paikka mistä virta on otettu on suoraan peukalon vahvusella johdolla kiinni akussa, joten hienosti kuumentaa johtoja jos ilman sulaketta tulee oikosta.
PS. Itellä on juurikin samassa kohtaa sulake 210:ssä.
Tuossahan sen sulakkeen hyvä olla,eikös tuohon asti tule akulta ihan suoraan virta?Tosin vielä parempi sen sulakkeen olisi olla ihan tuossa boksin vieressä kunnolla kiinnitettynä..mutta eipä noinkaan suurta vaaraa oikosulkuihin...
Ja tottahan kaikki johdot on on tinattu kiinni apinaliittimiin?Noihin vielä kun olis laittanu kutistesukatkin niin olisi aika pro Ei siis sillä että ikinä itse tekisin niin hyvin,mutta "älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan niinkuin minä sanon"
Ja tottahan kaikki johdot on on tinattu kiinni apinaliittimiin?Noihin vielä kun olis laittanu kutistesukatkin niin olisi aika pro Ei siis sillä että ikinä itse tekisin niin hyvin,mutta "älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan niinkuin minä sanon"
Noista lisävalojen paikasta ja koosta ja kiinnittämisestä on varmasti yhtä monta mielipidettä kuin asentajaakin....
Ite inhoan yli kaiken noita suorakulman mallisia lisävaloja... Kyllä mersun maskiin passaa semmoset isot mikkihiiren korva lisä valot... ja sitte kunnon laittoman isot polttimot sinne niin alkaa näkemään...
Pitänee kuninkaalta kysellä että saanko ens kerralla ihan ihan yksin ite kaikessa rauhassa asentaa lisävalot... merkovarmasti vastaus on että ei helvetissä akkaa konepellin alle ilman valvovaa silmää....
Miehet vain on semmosia. Ei saa mitään ite tehä...
Ite inhoan yli kaiken noita suorakulman mallisia lisävaloja... Kyllä mersun maskiin passaa semmoset isot mikkihiiren korva lisä valot... ja sitte kunnon laittoman isot polttimot sinne niin alkaa näkemään...
Pitänee kuninkaalta kysellä että saanko ens kerralla ihan ihan yksin ite kaikessa rauhassa asentaa lisävalot... merkovarmasti vastaus on että ei helvetissä akkaa konepellin alle ilman valvovaa silmää....
Miehet vain on semmosia. Ei saa mitään ite tehä...
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Mullapa onkin tollaset 124:n nokalla. Sopii hyvin luukkiin. http://www.hella.com/produktion/HellaRe ... FF_100.jpg
Älkää polttako itteenne loppuun!
tollaset hellan tonniset tuli surrattua volkkarin keulaan.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... aageni.jpg
Juu ja tietty ettei vaan tulis liian hyvä niin noi valo teline tonne kilven taakke on taasen mallia tunnin tunasin tämmönen tuli.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... IM1923.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... aageni.jpg
Juu ja tietty ettei vaan tulis liian hyvä niin noi valo teline tonne kilven taakke on taasen mallia tunnin tunasin tämmönen tuli.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... IM1923.jpg
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Hellan Rallye 1000, 100w polttimoilla odottavat mersun keulalla talven pimeitä iltoja. Toisaalta tekis mieli ostaa semmoiset "ämpärin" pohjat tuohon keulalle .
Off topic, ei kellään sattuisi olemaan kokemusta Boss 225, miten niillä näkee.
Off topic, ei kellään sattuisi olemaan kokemusta Boss 225, miten niillä näkee.
Viimeksi muokannut 300 D farkku, 23.8.2006 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Tuomoisiakinkos on saatavana (anteeksi melkein kiroaminen)?AM kirjoitti:Tosin,just möin lisävaloni,tarkoitus olisi laittaa sellaiset kaukovalolliset valonlasit,niillä näkee tarpeeksi.
Elikkäs onkos tuo nyt siten että sumari muuttuu lisäpikäkäsi?
Olisipas mainio juttu, kun tuolla sumarilla ei juuri mitään yleensä tehe, vaan lisäpitkälle oisi ainaan käyttöä. Vaan inhottaa nuot irtopadat keulilla.
Mistähän, ja mihin hintaan tuommoisia, onko satalankkuun?
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Saahan niitä, mutta maksaa tuplasti enemmän, kuin ne sinun Bochit uutena.jovihava kirjoitti: Olisipas mainio juttu, kun tuolla sumarilla ei juuri mitään yleensä tehe, vaan lisäpitkälle oisi ainaan käyttöä. Vaan inhottaa nuot irtopadat keulilla.
Mistähän, ja mihin hintaan tuommoisia, onko satalankkuun?
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Minä arvasin että kaikella kivalla ainaan pittää rahastaa.
Ja toisesta Bohshistakin on jo lasi halaki, vaan toisaalta noudattaapa yhtenäistä linjaa ajokkaan omien valonlasien kanssa.
Mitenhän tuon konversion tekisi ihhe... Leikkuuttas lasiliikkeessä reijän lampunlassiin, ja upottas siihen sumarin päälle pistepitkän
Vai pitäsköhän sittenkin ensin vaihtaa neth pakolliset narinahelat
Ja toisesta Bohshistakin on jo lasi halaki, vaan toisaalta noudattaapa yhtenäistä linjaa ajokkaan omien valonlasien kanssa.
Mitenhän tuon konversion tekisi ihhe... Leikkuuttas lasiliikkeessä reijän lampunlassiin, ja upottas siihen sumarin päälle pistepitkän
Vai pitäsköhän sittenkin ensin vaihtaa neth pakolliset narinahelat
Samanlaisen dilemman kanssa painiskellaan täälläkin, toveri Jovihava.
Ennen niin paraatikuntoisista etulampuista toinen oli männä talvena saanut sen verran kovan osuman kivestä tai nastasta että rikki on, ei voi mitään.
Katsastusmies ei tuohon omine valtuuksineen pystynyt puuttumaan, koska särö on aivan lasin alalaidassa. Tokko moista huomasikaan. Ensi vuonna on jo ennustettavissa vi*tuilua aiheesta, sillä huomasin taannoin ko lasin taakse kätkeytyvän H4-umpion jo tummuneen ko särön ympäristöstä.
Kovin olisi houkutteleva tilaisuus ostaa lisäpitkälliset irtolasit ja tehdä tarvittava umpiokonversio samassa yhteydessä. Samalla pääsisi joutilaista sumareista eroon ja olisihan tuo loistava veruke vaikka releistää koko hoito.
Halvinta varmaan olisi hommata jostain kokonainen eheä umpio tuohon etunurkkaan ja lätkäistä paikoilleen. Onpa noilla nykyisilläkin valaisulaitteilla (orgisvalojen tukena 165 Bosch Touringit) jo reilut 50tkm jolkoteltu vailla isompia näkö-ongelmia.
Ennen niin paraatikuntoisista etulampuista toinen oli männä talvena saanut sen verran kovan osuman kivestä tai nastasta että rikki on, ei voi mitään.
Katsastusmies ei tuohon omine valtuuksineen pystynyt puuttumaan, koska särö on aivan lasin alalaidassa. Tokko moista huomasikaan. Ensi vuonna on jo ennustettavissa vi*tuilua aiheesta, sillä huomasin taannoin ko lasin taakse kätkeytyvän H4-umpion jo tummuneen ko särön ympäristöstä.
Kovin olisi houkutteleva tilaisuus ostaa lisäpitkälliset irtolasit ja tehdä tarvittava umpiokonversio samassa yhteydessä. Samalla pääsisi joutilaista sumareista eroon ja olisihan tuo loistava veruke vaikka releistää koko hoito.
Halvinta varmaan olisi hommata jostain kokonainen eheä umpio tuohon etunurkkaan ja lätkäistä paikoilleen. Onpa noilla nykyisilläkin valaisulaitteilla (orgisvalojen tukena 165 Bosch Touringit) jo reilut 50tkm jolkoteltu vailla isompia näkö-ongelmia.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi