reikä-klupin jäsenanomus; REIKIÄ LÖYTYNYT!!

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Tähän kupan määrään vaikuttaa myös se että tuonne on hepattu niitä pellin paloja joskus ilman että ruosteisia kohtia oli leikattu pois. Kun ostin tuon niin myyjä kertoi että pohja oli viime kesänä hitsatttu :lol:
kyllä tais se kaveri olla huumormiehhii 8)

Tänään sain yhden paikan tehtyä, mutta näin kuumalla ilmalla ei ole niin herkkua hitsata :x Nytkin on kaikki paikat ruvella kun on rälläköinyt ja hitsannut sortseissa ilman paitaa :oops: huomenna koitan saada ne loput paikat väännettyä tuohon, kun tänäänkin nukahdin riippumattoon ruuan jälkeen ja menetin parituntia tehokasta työaikaa :x
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Audiinkin tarvi laittaa pari paikkaa peräkonttiin. Lähtökohta oli tämä ja pari pikku paikkaa myöhemmin se näytti tältä. Päälle tuli vedettyä vaan jotain pohjamaalia ja kiveniskumassaa molemmin puolin peltiä. Kunnolla jos olis viittiny tehä niin olis vetäny happovärin alle, mutta se on vaan Audi :roll: Tuosta pitäisi jatkaa joskus kun viitsii... Ja pikakuva aikaisemmasta hitsaustalkoosta.
Se on kyllä tosi että pikkupaikoilla ei saa korjattua kunnolla. Tuohonkin olis saanu laittaa useita pikkupalasia, parempi ja nätempi tulee kun tohtii leikata vähän reilummin pois. Ja tuo se vastaa Persiistä onkin että hitsataan ruosteen päälle :evil: Semmoselle miehelle ei sais hitsauskonetta antaakaan :firing: Niitäkin on saanut korjailla ihan liikaa.
känkkä
Viestit: 50
Liittynyt: 01.6.2006 20:51
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja känkkä »

Rässi66 kirjoitti:Jep, ne on hyvät nuo mersum massaukset.
Tuli kerran pajalle yhen popparin 123, kaks reikää kuulemma pohjassa.
Niinpä olikin, kuskinpuolen lattia ja apparin puoli. :roll:
Sen kovan massan alta oli pelti jo poistunut, mitään ei näkynyt päällepäin.
Joo. tuttua. Hyvät on massat. Ehjä pohja. Eikä äkkiä keksi, että siellä ei todellakaan ole kuin se vinyylimassa ja sen päällä lattiamatto...
http://s61.photobucket.com/albums/h45/gipsy2/
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Oho, olipas juttu. Taitaa olla uusin Reikä-Klubilainen tämä känkkä.
Onnea vaan.
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Pääsekös tällä klubin jäseneksi?

Kuva
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jani kirjoitti:Pääsekös tällä klubin jäseneksi?
IMHO: aika kesynoloinen vielä... :?

Löytyiskö mitään parempaa :D
...tai ropsautat tuohon kohtaan vähän merisuolaa ja vettä ja sidosaineeksi vaikka sahanpurua... eiköhän siihen kuukaudessa-kahdessa ahkeralla kastelulla ala kunnon ameloa syntymään :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ari66 kirjoitti:IMHO: aika kesynoloinen vielä... :?

Löytyiskö mitään parempaa :D
...tai ropsautat tuohon kohtaan vähän merisuolaa ja vettä ja sidosaineeksi vaikka sahanpurua... eiköhän siihen kuukaudessa-kahdessa ahkeralla kastelulla ala kunnon ameloa syntymään :wink:
Ei tuosta valitettavasti pahempaa löydy :cry:

Laitoin tuohon pikkasen peltiä ja maalia, jos se siitä vaikka sitten pahenis :roll:
Kuva
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jätithän Jani sen hitsatessa käytetyn märän rievun paikan alle, jätihän? 8) Jospa se jäsenyys alkaisi siitä parin vuoden päästä irtoamaan. :nocando:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

On tässä omakin kottero seisonut pari päivää, kun serkkupojan kanssa ollaan turattu reikää umpeen ja maalia päälle. Etusisälokarin kiinnityspulttien paikat olivat tiedossakin mutta isoin yllätys tuli kun, tökki vänkärin oviaukon etupilaria. Kattoluukun tyhjennysröörit olivat liian lyhyet tai kutistuneet (molemmilla puolilla) :shock:. Vänkärin puolella kaikki vesi meni siis palkin sisään. :ttu: Saapa nähdä, mitä vielä löytyy.

Pitäisi vain ajaa ja pistää sitten paaliin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

emmieoikeentiiänuinpikkureiällä...
Oothan sie Jani isompiaki paikannu, oothan? No hyvä.
Pääset klubiin, olikai siinä läpireikä pellissä?
Jos ei ollu, niin käy lyömässä reikä siihen.
Tässä on nyt kyllä sitten ihan alaraja, tuota pienemmillä vaurioilla ei pääse
ku häng-arountiksi, jos semmoseksikaan.
Pro HVM
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Niin tähän lupiin ei vissiin päässy ko tähtikeulan ruosteet omaava (ja siitäki poislukien väykyt)? :?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

eki kirjoitti:Niin tähän lupiin ei vissiin päässy ko tähtikeulan ruosteet omaava (ja siitäki poislukien väykyt)? :?
Joo, väykkyjen takuukorjausmiehet ei pääse tälle klupille. Ei edes sen parkkipaikalle. Eteisestä puhumattakaan :( :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Rässi66 kirjoitti:Tässä on nyt kyllä sitten ihan alaraja, tuota pienemmillä vaurioilla ei pääse
ku häng-arountiksi, jos semmoseksikaan.
Jaa meinaat että semmosiks vormulakisojen perskärpäsiks (joilla kyllä peräpuolet useimmiten on kunnossa...) :wink:

:D

Edit:
Miullahan on väykky, niin en lupiin tunkea vielä...
Kuhan vuan kommentoin Reikä-Klub ™ -tuotemerkin taustahahmona :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Noniin, sain kuin sainkin sen leiman pystäriin kun ensiksi hitsasin koko juhannuksen 15h tuntia päivässä. Suurin osa ajasta tosin meni erilaisten työkalujen valmistukseen jne. Kuvia koitan kaivaa vielä kunhan joutaisin. Eilen nimittäin otin kuskin oven listan irti ja hioin maalit kukkasista rälläkällä 8) Oven pintapelti oli vaihdettu joskus listasta alespäin ja sauma kukki. Löytyi sieltä pari pientä reikääkin, listan alapuolelta siis. Nyt siellä on fosforihappo vaikuttamassa joten illalla pitää kattoa miltä näyttää... Takaluukun lattia ja takahiekkapelti pitäisi jossain vaiheessa taitella suorasta pellistä, kun alkavat olla aika ohkasta tavaraa...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Mika.T kirjoitti:Reikä-klubin jäsen anomus pistetty....
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000576.jpg
Onko tuossa ollut/ olleet kromikaaret? :lol:
big jopo
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tiedän kyllä että pääsen minäkin klubiin tässä vielä, apparin puolen tunkin reiän vieressä takana on REIKÄ :evil: faktaa en nyt voi esittää kuvalla, mutta kesällä kyllä kun sen korjaa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mika.T, anomus on huomioitu. Nuo kun korjaat, niin leima tulee jäsenkirjaan niin että napsahtaa.
Voimia hommaan, pahaa paikkaa nuo.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Loppuviikosta autosta hiekkapuhalletaan takapuskurin alunen kokonaan helmat,ovien alareunat, takasisäkaaret ja peräkontin sisusta noiden sivukoteloiden osalta. :D Varmaan samalla puhalluksen alle joutunee edestä ainakin kallistuksen vakaajan läpiviennit.

Sen jlk alkaa armoton hitsaus. :shock:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Noniin, jäi silloin kesällä paljon kuvia laittamati kun oli sen verran kiire ja onnistuin jopa tuhoamaan kaljapäissäni suurimman osan kuvista jotka otin jo korjatuista kohdista :x Nyt sitten löysin vähän matskua tuolta kovalevyn pimeimmistä nurkista,

Koska topicin alun kuvat on hävinnyt niin tässä muistutukseksi että mistä lähdettiin liikkeelle, eli näissä näkyy pelkääjänpuolen jalkatila.


Kuva

Kuva

Tässä sama paikka paikattuna...
Kuva


Tässä sitten seuraava huomiota kaipaava alue, eli kuskinpuolen etuiskarin tuenta ja sisälokasuoja koko runkopalkin matkalta pehmeää
Kuva

Kuva

Tässä sama konehuoneen puolelta
Kuva

Tässä samat paikat vähän avattuina
Kuva

Kuva

Tässä sitten pelkääjänpuolen etuovi
Kuva

Kuva

Ja tässä muistaakseni paikanalku, urheilujuomaa ja Cragar SS 8)
Kuva

Tässä sitten se suurin yksittäinen hapan paikka. Olen piirtänyt mustalla kuvaan alueen minkä jouduin leikkaamaan pois
Kuva

Tässä hitsattuna, tinattuna ja pohjamaalattuna
Kuva

Sitten siistin vähän noita listojen alusia
Kuva


Lopuksi täytyy sanoa että olihan opettavainen ensimmäiseksi peltiprojektiksi. Täydellisyydestä jälki oli kaukana mutta koska autolla ei juuri ollut muuta kuin käyttöarvoa niin ei sillä niin väliä. Muutenkin se alkoi olemaan niin mätä että jos olisi hyvää jälkeä halunnut tehdä niin siitä olisi pitänyt leikata puolet autosta pois :cry: Ainoa mikä tuossa projektissa otti päähän oli että joutui ulkona maalaamaan ja että koko lyhyt kesäloma menikin sitten tuon parissa... Jospa olisi varaa nyt rakentaa se talli tai edes valaa tuonne ulkorakennukseen lattia niin voisi harkita jonkun projektin hankkimista virkistyskäyttöön, Nyt kun tuon joutui niin kiireessä ja tiukalla aikataululla saamaan valmiiksi niin se ei ollut enään lopuksi kivaa tehdä niitä 15h päiviä ilman taukoja... :evil: Vielä huomautuksena että kaikki paikat muovattiin levystä pelkkää vasaraa ja alasinta käyttäen 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Wike, klubissa olet ihan kunniamaininnalla. Se ku ei tuo millinen musta taivu ihan kädessä pitämällä, se pitää takoa. Hyvää työtä.
Pro HVM
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Hurjia seppiä ja kunnioitettavan hulluja projekteja. Kumartelen täällä eri ilmansuuntiin, josko siitä osuisi jokaisen kohdalle vähäsen kunnioitusta. :D
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Lisää hulluja projekteja 8)
Alkoi jurppimaan kadetin lahohko ovi, alareuna oli paria paikkaa lukuunottamatta valmis eikä ehjää coupen ovea tuntunut löytyvän(jaksanut etsiä).
Eli ruosteet pois, uutta peltiä: :shock:


Vaiheessa

Pintapelti kiinni

Jotakuin suora

Alareuna kiinni

Huomenna tinalla tuo ulkopuoli ja saumakitti alareunaan+maalia.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Vaatiko tämä reikiä vai niitten korjaamisia :roll:

helemat on ihan lopussa eli tunkinreikien ympärillä ei oo ees peltiä :shock:

Takaluukku on oikeestaan ihan finaalissa :(

Kuskin ovikin on näkemisen arvoinen - konepesun jäljiltä ruskea vesi valuu pitkin mercedeksen kauniisti muotoiltuja kaaria :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hyvältä näyttää ovi projekti.Hitsauskonekkin näyttää olevan samanlainen 150A valovirta kemppi kuin mulla.Mulla ei vaan oo tuota apukäynnistys laitetta siinä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Onkose tuo viiminen se W123n surullisen kuuluisa pohjaanlyöntikumin teline?
Taitaapa olla.
Pittääpä lauvantaina piikkipäävasaralla leipassa O'Haran lossista pa*kaksi sama paikka. :idea:
Pro HVM
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

jari_w123 kirjoitti:Hitsauskonekkin näyttää olevan samanlainen 150A valovirta kemppi kuin mulla.Mulla ei vaan oo tuota apukäynnistys laitetta siinä.
Joo tuo on sopeva peli näihin hommiin, ei kyllä ole tarvinnu kolmivaiheista, töissä on uus 3v-kemppi. Ei se auton pelleissä ollu yhtään sen kummempi.
Argonia kaasuna.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Rässi66 kirjoitti:Onkose tuo viiminen se W123n surullisen kuuluisa pohjaanlyöntikumin teline?
Taitaapa olla.
Sehän se, tuttu jo pystäristä. :?

Muuten onkos tuo Argoni selvästi parempaa kuin normikaasu? Jalompi ainakin, mutta oikein käytännössä?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Olli Lajunen kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Onkose tuo viiminen se W123n surullisen kuuluisa pohjaanlyöntikumin teline?
Taitaapa olla.
Sehän se, tuttu jo pystäristä. :?

Muuten onkos tuo Argoni selvästi parempaa kuin normikaasu? Jalompi ainakin, mutta oikein käytännössä?
No se auttaa palamista jonnin verran, virtaa ei tartte niin paljoa kuin 100% co2 kanssa. Tuolla 150A super kempomatilla ei meinannu tehdä niin mitään hiilipullon kanssa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”