Meirän Rouvan Pokkkitörmän valloottaja
Blocketista kun bongailee niin konevikaisia alkupään -08 -09 diesel-surupapuja saa puolellatoista tonnilla Ehjästä nelossarjalaisesta pitääkin maksaa jo yli 5t€. Kaasu-surupapuja on vähänlaisesti tarjolla...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No tuo se riittääkin mulle, kun on tarkoitus alkukesään mennessä luopua Fiestasta sekä Väyrystä ja tyytyä vain yhteen käyttöautoon, joka ei siis ole ainakaan näemmä diesel-Subaru
Jatka pohtimista vatulointiketjussa etten häirihe Jovin rouvan perinnönjakoa
Jatka pohtimista vatulointiketjussa etten häirihe Jovin rouvan perinnönjakoa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.8.2017 18:10
- Paikkakunta: oulu
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Osaava kaveri tekee vaikka ihmisen toisen sisään kahdessa tunnissa, varsinkin jos on oikeat vehkeet. Mutta kun jakoremmin pituutta aletaan mittaamaan timpurinmitalla, niin voi siinä keskiverto autotallimekaanikolla mennä ensikerralla tovi jos toinenkin vaihtotyössä.Täällä taas kirjoitti:Meneehän siinä peräti 2h osaavalta kaverilta. Sytystystulppien vaihto on paljon veemäisempi homma. Ku ovat siellä sylenterikansien ja runkopalkkien välissä....Väsynyt Mies kirjoitti:Jakoremelin vaihto tuollaiseen vastaheleniusmoottoriin on kuulemma tyrmäävä kokemus.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niin, onko sellainen löysä jakoremmi jakopäässä parempi kuin vaikka työntötanko imukanavassa? Ei se lähe kuitenkaan kone käyntiin, varsinkin jos ajoitus on jo alkuunsa pielessä ja kone vuotaa öljyjään.Väsynyt Mies kirjoitti:Osaava kaveri tekee vaikka ihmisen toisen sisään kahdessa tunnissa, varsinkin jos on oikeat vehkeet. Mutta kun jakoremmin pituutta aletaan mittaamaan räätälinmitalla...
Niitä on sellaisiakin märkäjakopäitä jotka toimivat ns. "kuningasakselilla", joka on täysin pystyasennossa märkäputkisen sylinterilohkon suuntaan nähden. Se on oletettavan varmatoiminen systeemi, verrattuna tiukotettaviin kuminauhavirityksiin, ketjujen ja lukkojen kanssa leikkimisiin, jne.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kyllä manuaali on uudempiin Subaruihin hyvä valinta, koska vain manuaalissa on mainostettu symmetrinen kova neliveto. Omissa käsissä tuo tuntuu 4Maticin tavoin niin pelottavan etuvetoiselta kuten Jovi jo kuvasikin. Tuollaista olisi suuri vaara joutua ajamaan ikäiseltään odotetulla hartaudella?XUX63 kirjoitti:Tämä kasvattaa manuaali-surupapu-kuumetta Oishan se makee mutta sotii kaikkea mukavuuden haluani vastaan
Subarun voimalinjasta löytyy jopa automaatille jonkinlainen perustelu. Nimittäin Subaru on tehnyt riittävän kauan nelivetoja ymmärtääkseen, ettei se takaveto ole mikään koriste, joten myös aktiivisen nelivedon kytkimet ohjelmoidaan siten, että auto tuntuu suunnilleen nelivetoiselta, toisin kuin joku Haldex ja muut etuvetoiset.
Mutta se symmetrinen neliveto tarkoittaa sitä, että vaihteiston ja etuperän öljytila on yhteinen, joten vaihteistossa on sitten peräöljyt. Pakkasella ensimmäiset vaihdot ovat sen vuoksi vähän tahmeita. Pakkasella kannattaa antaa voimansiirron lämmetä rauhassa ennen salamavaihtoja!
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mikähän se olisi sitten tällaisen etuvetoallergisen neliveto? Ja siis nimenomaan parin tonnin kinnerikäyttöautoluokassa
Joku tuossa joskus mulle väitti että esimerkiksi Audi olisi asioikseen lisännyt rosentteja takapäähän saadakseen tuntuman vähemmän ällöttäväksi
Joku tuossa joskus mulle väitti että esimerkiksi Audi olisi asioikseen lisännyt rosentteja takapäähän saadakseen tuntuman vähemmän ällöttäväksi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.8.2017 18:10
- Paikkakunta: oulu
Juurikin näin. Alkuperäinen Torque Sensing quattro, Quattrosta puhumattakaan on ainakin minulle pelottava ajaa liukkaalla, kun en vaan osaa. Muistaakseni vuonna 2008 tuli yleisimpiin malleihin TorSen Oy:n valmistama planeettapyörästöjakolaatikko, vaikka ei siinä yhteydessä markkinointiteknisistä syistä pidettykään melua siitä, ettei se ole enää Torque Sensing. Samalla vedettiin voimanjako 40/60% takapainoiseksi, minkä seurauksena tuollainen quattro menee muuten kuin takavetoinen, paitsi kovempaa ja helpommin.jovihava kirjoitti:Mikähän se olisi sitten tällaisen etuvetoallergisen neliveto? Ja siis nimenomaan parin tonnin kinnerikäyttöautoluokassa
Joku tuossa joskus mulle väitti että esimerkiksi Audi olisi asioikseen lisännyt rosentteja takapäähän saadakseen tuntuman vähemmän ällöttäväksi
Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on BMW xDrive. Meidän työkaverin F30 kävin härnäämässä ihan tarkoituksella muutama talvi sitten, enkä löytänyt mitään huomauttamista voimanjaossa. Kun muut kytkeytyvät nelivedot lyövät hanskat tiskiin ja hyppäävät jarrulle, on Bemarilla säätövaroja 100% takavedosta lähes 100% etuvetoon ja kaikki siltä väliltä, joten niin yliohjaava kuin aliohjaava luisu yritetään ensin neutraloida voimanjaolla. Bemun Suojelusenkeli hyppää jarrulle vasta kuljettajan yrittäessä voittaa Isaac Newtonin omin käsin.
AMG:n 33/67% ei taida mahtua halvan auton speksiin? Mutta jos tuo ajettava 4Matic tuodaan tarjolle jonkun mörkömoottoreita halvempienkin rakkineiden kanssa, niin harkitsen vakavasti sitten neljän vuoden kuluttua?
Jokerikortti: Ford Sierra 4x4 ja Ferguson neliveto? Legendan mukaan pitäisi olla aika häijy laite, mutta omaa kokemusta ei ole...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jännä väköstys se Verkun vetosysteemi.740 GLE kirjoitti:Jokerikortti: Ford Sierra 4x4 ja Ferguson neliveto? Legendan mukaan pitäisi olla aika häijy laite, mutta omaa kokemusta ei ole...
Täysin en oo kartalla toiminnasta, mutta eikö se jaa voiman normaalisti planeetalla 1/3-2/3 ja lisää tarpeeseen nopeutta automaattikytkimin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuo nelivetoriesa alkaisi olla hyvinkin tyliin sopiva vekotus, saattaavat olla vaan aika harvassa :p
Juu, öljyä evästää tuokin jo
Kiitosta tarjouksesta, saatan hyvinnii tarttua tarjoukseen Muutenkin olisi mukava jututtaa jotakin suparumestaria tyyppivioista ja niiden ehkäisystäTäällä taas kirjoitti:Tuu jovihava käymään, jos tarttee tulpat vaihtaa. Oikeat työkalut käsissä, niin 45min menee et kaikki neljä on vaihdettu.
Tämä yksilö kärsinee keskimääräistä paremmasta tuurista, 320tkm on jo ylitetty ja käsittääkseni ensimmäinen moottori menossashrteam kirjoitti:Ei se tuo 2,5L bensa ole mikään autuus verrattuna diiseliin, kannentiivistevikoja ja öljynsyöntiä. 100tkm on jo paljon tuolle moottorille.
Juu, öljyä evästää tuokin jo
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.8.2017 18:10
- Paikkakunta: oulu
kannattaa seurata sitä öljyn syöntiä, näissä kun se öljy valo syttyy sitten, kun täystuho on jo tullut. Eli toisin sanottuna idioottivalo...öljyn määrä anturia ei ole ollenkaan, ainoastaan painevalo ja sekin syttyy vasta 0,1bar paineilla....Pega kirjoitti:Muistelisin että jonkun asteinen öljyn hörppiminen kuluu asiaan noissa