C-Klassen ensimmäinen täysikokoinen auto (BMW F10)
C-Klassen ensimmäinen täysikokoinen auto (BMW F10)
En jaksa Mesefoorumille hirveästi BMW:n kuulumisia ruveta laittamaan mutta vähän nyt kuitenkin kun vasta viikon olen ollut enää 50 % Mersun mies. Tai no, vaimohan pääosin henkilöautolla ajelee ja minä Vitolla. No, kuitenkin; tuli käytyä Ideaparkissa ja kilsojahan sellaisesta reissusta kertyy yli 400.
Huomioita autosta BMW F10 520d A uudet Michelin Xi3 kitkarenkat alla: rauhallinen ajettavuus liukkaalla, vauhti ei meinaa oikein tuntua miltään. Valot ovat varmaan huonommat mitä edellisessä 204:ssa oli mutta tässä on sitten DRL -automatiikka jolla mentiin edessä rinkulat ja takavalot palaen päivällä. Sivuhuomiona meni apparin puolen xenoni rikki kun päästiin perille. Saa laitattaa molemmat uudet niin ei ala sitten heti toinen sammumaan sytytyksen jälkeen. Näitähän ei takuu korvaa, mutta jos jotain kalliimpaa sieltä särkyisi niin korvaisi.
Kangasverhoillut penkit ovat ehkä hiukan pehmoisemmat mitä Mersussa. En osaa sanoa, onko huonommat vai paremmat. Sanoisin että molemmat penkit ovat sen verran hyviä että vaikea sanoa mitään. Ajoasennon saa hyväksi. Esim. uudessa Mondeossa ei peruspenkistä saanut reisitukea ollenkaan.
Polttoainetta näyttäis kuluttavan 5 l/100 km matkalla ja nopeampi ajo Tampereen päässä nosti desillä. Kashmir hopea metalliväri helpompi likaantumisen suhteen kuin edellisen musta. Lisäksi sedanissa takalasi pysyy puhtaana. Perä ei muutenkaan erityisesti kerännyt pskaa. Lunta se kerää.
C-Mersun jälkeen mitään shokkimuutosta ei todella ole tullut, mutta pitkä akseliväli tekee autosta paljon rauhallisemman eikä tällä edes huvita ajaa sivuluisussa kun se menee niin laiskoissa pitkissä luisuissa eikä vaaran tunneta oikein firman lumisella takapihalla ainakaan saa aikaiseksi.
Huomioita autosta BMW F10 520d A uudet Michelin Xi3 kitkarenkat alla: rauhallinen ajettavuus liukkaalla, vauhti ei meinaa oikein tuntua miltään. Valot ovat varmaan huonommat mitä edellisessä 204:ssa oli mutta tässä on sitten DRL -automatiikka jolla mentiin edessä rinkulat ja takavalot palaen päivällä. Sivuhuomiona meni apparin puolen xenoni rikki kun päästiin perille. Saa laitattaa molemmat uudet niin ei ala sitten heti toinen sammumaan sytytyksen jälkeen. Näitähän ei takuu korvaa, mutta jos jotain kalliimpaa sieltä särkyisi niin korvaisi.
Kangasverhoillut penkit ovat ehkä hiukan pehmoisemmat mitä Mersussa. En osaa sanoa, onko huonommat vai paremmat. Sanoisin että molemmat penkit ovat sen verran hyviä että vaikea sanoa mitään. Ajoasennon saa hyväksi. Esim. uudessa Mondeossa ei peruspenkistä saanut reisitukea ollenkaan.
Polttoainetta näyttäis kuluttavan 5 l/100 km matkalla ja nopeampi ajo Tampereen päässä nosti desillä. Kashmir hopea metalliväri helpompi likaantumisen suhteen kuin edellisen musta. Lisäksi sedanissa takalasi pysyy puhtaana. Perä ei muutenkaan erityisesti kerännyt pskaa. Lunta se kerää.
C-Mersun jälkeen mitään shokkimuutosta ei todella ole tullut, mutta pitkä akseliväli tekee autosta paljon rauhallisemman eikä tällä edes huvita ajaa sivuluisussa kun se menee niin laiskoissa pitkissä luisuissa eikä vaaran tunneta oikein firman lumisella takapihalla ainakaan saa aikaiseksi.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Isoveljellä oli reilun vuoden tollanen f10 ja 2 litr diesel vm. 2011.... Muuten ihan hyväksi kehu, mutta eniten vitutti joka toisessa huollossa laittaa etulevyt ja palat aina uusiksi ku sisä reuna kulunut loppuun ja ulko pala melkein täysissä mitoissa... Etusatuloissa on minun käsityksen mukaan jokin selkeä valmistusvirhe kun noin toispuoleisesti ottaa johon edes tehdas ei ole ottanut kantaa... Voinhan mä puhua ihan puuta heinää mut tollaseen käsitykseen minä asiasta jäin... Mut muuten ihan mahtavat kyydit tarjosi...
EDIT: mikäs tämän otsikon auton vuosimalli on..?
EDIT: mikäs tämän otsikon auton vuosimalli on..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Olikin BMW:n lamput kalliimpia mitä Mersuun. Nelisenkymppiä kalliimmaksi tuli uudet xenonit asennettuna. Ne laitettiin lokasuojan luukun kautta semi-kätevästi. Ei ihan pahalta näyttänyt mutta asentaja joutui ensimmäistä laittelemaan pidemmän aikaa. Nyt pitäis näkyä komiasti taas!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nyt meni hermot huonosta jännitteestä johtuviin varoituksiin ja laitatin uuden akun. Vanha olis menetellyt vielä jos ei tarvis pelätä kovia pakkasia (esim. keväällä). Oli jo melko huono mittarin mukaan. Uusi akku pitää ilmoittaa autolle OBD:n kautta, mutta se tais maksaa vain kympin lisähinnan akkukaupassa. BMW:lle kun erehtyy akkukaupoille niin voi tulla "hieman" kalliimmaksi...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
mielestäni sitä ei tarvi tehdä jos uus akku on samankokoinenC-Klasse kirjoitti:Nyt meni hermot huonosta jännitteestä johtuviin varoituksiin ja laitatin uuden akun. Vanha olis menetellyt vielä jos ei tarvis pelätä kovia pakkasia (esim. keväällä). Oli jo melko huono mittarin mukaan. Uusi akku pitää ilmoittaa autolle OBD:n kautta, mutta se tais maksaa vain kympin lisähinnan akkukaupassa. BMW:lle kun erehtyy akkukaupoille niin voi tulla "hieman" kalliimmaksi...
Audi A8
Ainakin E60/61 piti ilmoittaa autolle, vaikka vaihdoitkin samankokoisen akun. En tiedä onko F10/11 muuttunut sitten toimintatapa..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tuli käytyä Turusta lähtevällä risteilyllä pääsiäisenä. Nyt alkaa olla takavetoinen elementissään, kun saa ajella sulia asfalttiteitä tämän arktisen ja piitkän talven jälkeen. En ole tutkinut tämän Bemarin kiihtyvyysarvoja, mutta kevyesti se liikahtaa sekä paikaltaan että jonojen ohi valtateillä.
Tässä on sellainen näppärä ilmanvaihdon ominaisuus, että kuski saa halutessaan ohjata itselleen viileää ilmaa naamatauluun jos pelkää väsähtämistä. Viitisen tuhatta kilometriä on tullut mittariin eikä vielä oikein valittamista autosta. Suomi-auton varustetaso on puutteellinen navigaattorin ja nahkojen osalta, mutta kyllä sen hinnassakin säästi. Katselin autotalli.comista että näitä ei saa tällä hetkellä yhtä hyvin ehdoin ostettua. Omani sain niin, ettei kannattanut ulkomailta katsella.
Tässä on sellainen näppärä ilmanvaihdon ominaisuus, että kuski saa halutessaan ohjata itselleen viileää ilmaa naamatauluun jos pelkää väsähtämistä. Viitisen tuhatta kilometriä on tullut mittariin eikä vielä oikein valittamista autosta. Suomi-auton varustetaso on puutteellinen navigaattorin ja nahkojen osalta, mutta kyllä sen hinnassakin säästi. Katselin autotalli.comista että näitä ei saa tällä hetkellä yhtä hyvin ehdoin ostettua. Omani sain niin, ettei kannattanut ulkomailta katsella.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
121 tkm ajettu, itsellä siitä on kertynyt 16 tkm. Pamahti takaa jousi poikki kun peruutin auton tallista. Ihme juttu, mutta kai ne jouset jotenkin väsyy. Pitää laitattaa molemmat uusiksi taakse. Kulutus on sekalaisessa ajossa vaihdellut kuuden litran molemmin puolin. Tämä on pieniruokainen auto. Vie noin litran vähemmän mitä S204 220 CDI aikanaan. Öljyt pitänee vaihdattaa moottoriin ns. välivaihdon taktiikalla kun tässä on niin pitkä vaihtoväli. BMW Servicen palveluneuvoja suositteli välivaihtoa kun viime talvena auton huollatin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Huoletonta autoilua ollut. Voisin seuraavankin henkilöauton valita Bemarin mallistosta jos kaupalliset ehdot ovat järkevät. Vuosi sitten mulle kaupattiin uutta G30 - mallia suoraan varastosta aika hyvin ehdoin. Minulla on kuitenkin tapana ajaa kauemman aikaa samalla autolla, automyyjä ei pysty mua viemään harhateille.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Näitä ei saa ajaa yli 300tkm sen jakopään takia, valitettavasti. Kiristimen tarkistamalla pääsee käsitykseen kunnosta kuinka pian kannattaa laittaa kiertoon, itselläni se aika on kuutoskoneisessa nyt käsillä; Luulin, että ei koske kuutosia, mut jakopään rakenne on sama N47 kuin N57, kuutonen tosin kestää pidempään.
Jos itsellä on paikka missä tehdä omilla käsillä, fine, mutta perse ei kyl kestä teettää kyseistä työtä suomessa. Pirun sääli, koska F on kaikin tavoin hieno ja hyvä auto, mutta tuo piilovika maksaa liikaa kunnostaa.
Jos itsellä on paikka missä tehdä omilla käsillä, fine, mutta perse ei kyl kestä teettää kyseistä työtä suomessa. Pirun sääli, koska F on kaikin tavoin hieno ja hyvä auto, mutta tuo piilovika maksaa liikaa kunnostaa.
Paljonko on sitten paljon? Meneekö paljonkin pitkälle toista tonnia? Jos autoilee kuitenkin tämän ikä- ja hintaluokan autolla niin tuon kun jakaa sille 300tkm matkalle niin ei se nyt älyttömän iso hinta voi olla. Jos vaihdolla saa sen seuraavat 300tkm ajoaikaa niin itse ainakin pidän ihan järkevänä työnä.