Tiileriparka :(
Juniori lähti eilen pihasta ja soitti hetikohta että sattui pikkupikku lipsaus, että skoda on justiinsa sen verran vain pois tieltä ettei omin voimin nouse takaisin.
Lähdin väyrysellä auttamaan, ja niinpä oli fel-itsia ensimmäisessä mutkassa sisäkaarteen puolella ojaluiskassa perä menosuuntaan.
Ihan julmetun liukas kyllä olikin keli, jäinen tie ja vajaan kympin pakkanen ja tuuli puhalteli.
Köysi vetokoukkuun ja väyrysen perään, skodalla pakittaen ja väyrysellä ESP pois päältä sutien nousi kuin nousikin tielle.
Vauriot rajoittuvat henkiselle puolelle.
Vauhtia siihen kohtaan ei skodalla, tai millään autolla siinä kelissä, ole saanut juuri mitään.
Lähdin väyrysellä auttamaan, ja niinpä oli fel-itsia ensimmäisessä mutkassa sisäkaarteen puolella ojaluiskassa perä menosuuntaan.
Ihan julmetun liukas kyllä olikin keli, jäinen tie ja vajaan kympin pakkanen ja tuuli puhalteli.
Köysi vetokoukkuun ja väyrysen perään, skodalla pakittaen ja väyrysellä ESP pois päältä sutien nousi kuin nousikin tielle.
Vauriot rajoittuvat henkiselle puolelle.
Vauhtia siihen kohtaan ei skodalla, tai millään autolla siinä kelissä, ole saanut juuri mitään.
Juu kiitos tästä ohjeesta ja löysin myös kun liityin ffp foorumille. Vielä en o kokeillut ku caddy on lähtenyt hyvin käyntiin mutta vaatii vaa aina toisen kerran kääntää virta nii hehkuttaa kunnolladealer kirjoitti:Kävin lueskelemassa foorumia löytääkseni ohjetta mihin johtoon ja millainen vastus piti laittaa että felicia hehkuttaa puolilämpimänäkin.
En päässyt uusinta viestiä pidemmälle kun piti käydä hakemassa iltapalaa, ja sitten googletin muuten vaan ja löysin vastauksen:
Lämpötila-anturi on nelinapainen, johdot ovat ruskea, ruskea, keltainen ja punainen. Ruskeat ovat maadoituksia, keltainen lämpömittarille ja punainen moottorinohjaukselle.
Punainen johto poikki ja väliin noin 150 ohmin vastus (ei liene tarkkaa arvon kanssa)
Tämä lähti siitä kun MercMan kyseli käynnistysongelmasta ja vastaus löytyi FFP foorumilta nimimerkin (myös mesellä) c-son kirjoittamana
® Mesen Porkkana-klubi
Noin ne itselläkin yleensä on etuvetopelit olleet ojassa. Perä lähtee vähän irti ja sitten jos keventää vähän kaasua, lähtee perä enemmän irti pyörähtää. Ei jotenkin mahdu takavetoiseen tottuneen päähän etuvetoisen kujeet.dealer kirjoitti:niinpä oli fel-itsia ensimmäisessä mutkassa sisäkaarteen puolella ojaluiskassa perä menosuuntaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ojanpenkalla käyminen oli kerryttänyt lunta vanteisiin ja tänään työmatka (pihan talvivarmimmalla autolla lähdin kun pakkasta kolmattakymmentä ) oli aikamoista ravistusta
Laiskuus vaivasi niin en alkanut työpaikalla vanteita siivoilemaan vaan täristelin samalla tapaa takaisin kotiin
Moottoriöljyt pitäisi vaihtaa. Niillä ajettu yli 10tkm. Kilometrejä ei nyt kovin nopeasti kerry, kun on muita autoja ajossa...
Laiskuus vaivasi niin en alkanut työpaikalla vanteita siivoilemaan vaan täristelin samalla tapaa takaisin kotiin
Moottoriöljyt pitäisi vaihtaa. Niillä ajettu yli 10tkm. Kilometrejä ei nyt kovin nopeasti kerry, kun on muita autoja ajossa...
wiimax.fi
Äläpä pappi muuta virka
Yksitoista vuotta on kulunut ensimmäisen Felician hankkimisesta.
Tänään hyppäsin jälleen auton suhteen aivan tuntemattomaan, ja tyypillistä kyllä äkkipikainen kauppa enempää miettimättä
Istuin työpaikalla kirjoittelemassa koneelle huoltoa kun sivukorvalla kuulin tiskiltä kommentin:
"Ostakaapa tuo auto multa pois..."
ja eräs meidän entinen työharjoittelijahan se siellä posmensi autokauppa-asiaa.
Tässä vaiheessa pitäisi siirtyä kauemmas ja odottaa rauhassa että henkilö on poistunut, mutta ei
Eikun kyselemään että mitäkä että mikä auto, ja selvisi että kyseessä on minulle outo merkki mutta ehkä sopivan kokoinen laite opetusautoksi.
Seuraava kysymykseni oli
"Pellaako ilimastointi?"
ja erittäin yllättävä vastus siihen
"Joo pellaa"
oletuksena minulla toki ettei kyseisessä saippuarasiassa ole ilmastointia.
"Lähetäämpä koeajolle"
"Selevä"
ja siinä sitten muutaman kilometrin lenkillä todettiin että autohan on kytkimeltään kevyt ja helppo, vaihteensiirto sujuva ja muutenkin ajossa näppärän oloinen vehje. Moottorissakin tehoa reipas sata hevosvoimaa niin pirteästi kiihtyy pikku vaihteilla.
Siispä nopea pikku tinkaus ja kaupat lukkoon, huomenna saa "auton" ajoon. Jospa sitten kuviakin, lopummalla viikkoa
Yksitoista vuotta on kulunut ensimmäisen Felician hankkimisesta.
Tänään hyppäsin jälleen auton suhteen aivan tuntemattomaan, ja tyypillistä kyllä äkkipikainen kauppa enempää miettimättä
Istuin työpaikalla kirjoittelemassa koneelle huoltoa kun sivukorvalla kuulin tiskiltä kommentin:
"Ostakaapa tuo auto multa pois..."
ja eräs meidän entinen työharjoittelijahan se siellä posmensi autokauppa-asiaa.
Tässä vaiheessa pitäisi siirtyä kauemmas ja odottaa rauhassa että henkilö on poistunut, mutta ei
Eikun kyselemään että mitäkä että mikä auto, ja selvisi että kyseessä on minulle outo merkki mutta ehkä sopivan kokoinen laite opetusautoksi.
Seuraava kysymykseni oli
"Pellaako ilimastointi?"
ja erittäin yllättävä vastus siihen
"Joo pellaa"
oletuksena minulla toki ettei kyseisessä saippuarasiassa ole ilmastointia.
"Lähetäämpä koeajolle"
"Selevä"
ja siinä sitten muutaman kilometrin lenkillä todettiin että autohan on kytkimeltään kevyt ja helppo, vaihteensiirto sujuva ja muutenkin ajossa näppärän oloinen vehje. Moottorissakin tehoa reipas sata hevosvoimaa niin pirteästi kiihtyy pikku vaihteilla.
Siispä nopea pikku tinkaus ja kaupat lukkoon, huomenna saa "auton" ajoon. Jospa sitten kuviakin, lopummalla viikkoa
Ei pysty pösöä. Ne ei ole niin tuntemattomia
Tällainen:
ABS valo paloi ostaessa, ajoaikaa pari kuukautta. Testeri kertoi että etu oikea pyörintänopeustunnistin vikoo, uusi anturi hintaan 29€ ja absit pelaa.
Täydellinen huoltokirja ensimmäiseltä omistajalta kertoo että viimeksi syksyllä 2018 vaihdettu moottoriöljyt, suodatin ja ilmansuodatin jonka jälkeen ajettu noin 8000 kilometriä. Kirja kertoo myös että jakohihnan vaihto on pikapuoliin ajankohtaista sekä kilometrejä että kulunutta aikaa tarkastellen, joten tilasin jokapään osat. Samalla moottoriöljyn vaihto ja sytytystulpat, kunhan tässä ehtii...
Tällainen:
ABS valo paloi ostaessa, ajoaikaa pari kuukautta. Testeri kertoi että etu oikea pyörintänopeustunnistin vikoo, uusi anturi hintaan 29€ ja absit pelaa.
Täydellinen huoltokirja ensimmäiseltä omistajalta kertoo että viimeksi syksyllä 2018 vaihdettu moottoriöljyt, suodatin ja ilmansuodatin jonka jälkeen ajettu noin 8000 kilometriä. Kirja kertoo myös että jakohihnan vaihto on pikapuoliin ajankohtaista sekä kilometrejä että kulunutta aikaa tarkastellen, joten tilasin jokapään osat. Samalla moottoriöljyn vaihto ja sytytystulpat, kunhan tässä ehtii...
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2608
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Mitenkä Dealeri saako udella henkilökohtaisuuksia..? Sulla kun noi autot tuntuu vaihtuvan suht tiheään niin mitenkä vakuutusyhtiö on suhtautunut harrastukseen? Mulla meinaan ei OP uskonut selitystä harrastustoiminnasta ja laittoi mut pannaan. Jouduin ottamaan vieraasta yhtiöstä vakuutuksen tohon jouluna hankkimaani Sysleriin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ei ole ollut ongelmia vakuutusyhtiöiden(kään) kanssa. Tosin en ole mitenkään uskollinen tietylle yhtiölle vaan otan vakuutuksen sieltä mistä halvimmalla saa, ja yllättävän usein sattuu eri yhtiö kuin edelliset vakuutukset.
Pappi, mahtuu etupenkille mutta hieman taaemmas pitäisi penkkiä saada. Muuten ei ole ahdasta ajaa / istua.
Vaatimuksina siis enemmän kuin kaksi paikkaa (kaksi opetuslupaoppilasta yhtä aikaa, ei sentään joka ajoa erikseen kummankin kanssa...) ja pieni vero.
Aamulla oli pakkasta reipas 20 astetta kun lähdin kiailla töihin. Ensimmäisen kilometrin tuli lämmityslaitteesta jääkylmää vaikka auto oli ollut puolitoista tuntia roikassa. Sitten alkoi lämmetä, mutta lämmityslaite sai olla lämmönsäädön osalta täysillä koko matkan. Loppupäästä pakkasta oli 25 astetta. Lämmintä ei lisää toki kaivannut, mutta ei ole niin lämmin kuin Felicia. Lasit pysyi täysin sulina ja puhallin sai olla kakkosella (2/4)
Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
Mikäli sattuu löytymään hyvä bensa 202 manuaalivaihteisena ESP:llä ostan kyllä sellaisen ja kiai joutaa pois.
Huomenna jakopäätä, öljyjä, tulppia, parempia renkaita jne. Jos jaksaa aamusta taas Ylivieskaan
Pappi, mahtuu etupenkille mutta hieman taaemmas pitäisi penkkiä saada. Muuten ei ole ahdasta ajaa / istua.
No kun ajattelin että jos tällä kertaa jotain muuta kuin Felicia.Hotari kirjoitti:tärpätti piili
Vaatimuksina siis enemmän kuin kaksi paikkaa (kaksi opetuslupaoppilasta yhtä aikaa, ei sentään joka ajoa erikseen kummankin kanssa...) ja pieni vero.
Aamulla oli pakkasta reipas 20 astetta kun lähdin kiailla töihin. Ensimmäisen kilometrin tuli lämmityslaitteesta jääkylmää vaikka auto oli ollut puolitoista tuntia roikassa. Sitten alkoi lämmetä, mutta lämmityslaite sai olla lämmönsäädön osalta täysillä koko matkan. Loppupäästä pakkasta oli 25 astetta. Lämmintä ei lisää toki kaivannut, mutta ei ole niin lämmin kuin Felicia. Lasit pysyi täysin sulina ja puhallin sai olla kakkosella (2/4)
Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
Tarkoitus olisi pitää ainakin loppuvuoteen tai 2020 lopulle, riippuen siitä saako opetuslupalaiset erityisluvan ajokorttiin 17-vuotiaana.Hese kirjoitti:diilerin tuntien tää saattaa kestää pihassa jopa 2 kuukautta
Mikäli sattuu löytymään hyvä bensa 202 manuaalivaihteisena ESP:llä ostan kyllä sellaisen ja kiai joutaa pois.
Huomenna jakopäätä, öljyjä, tulppia, parempia renkaita jne. Jos jaksaa aamusta taas Ylivieskaan
wiimax.fi
Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin Fiat Mirafior, jossa lähivalot jää palamaan H4:ssa pitkien rinnalle....vai miten iso aukko minulla taas sivistyksessä?dealer kirjoitti: Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2608
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ei varmaan kummonenkaan aukko. Tiileri lie meinaa juur sitä että nykyautoilija on enempi tottunu siihen että lähivalo jää palamaan, H4:ses ei "kuulukkaan" jäädä.piippu kirjoitti:Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin Fiat Mirafior, jossa lähivalot jää palamaan H4:ssa pitkien rinnalle....vai miten iso aukko minulla taas sivistyksessä?dealer kirjoitti: Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Sitähän se meinaa. Normitoiminta H4:lle, mutta kuskista tuntuu oudolta kun on tottunut hooseiskoihin ja sen semmoisiin.
Vaihdoin Kiaan jakohihnan, kiristimen, tukipyörän, ohjaustehostimen hihnan, moottoriöljyt ja suodattimen, sytytystulpat.
Tarkistin vaihteistoöljyt. Olisipa sen tiennyt proppua avaamattakin että tarpeeksi on, kun ei yhtään vuoda mistään. Tai sitten ettei ole pisaraakaan enää
Jakopään laitossa meni alun toista tuntia. Osa siitä ihmetellessä miksi moottorin päätykorvakko piti ohjeen mukaan irrottaa, kun ei se minkään tiellä sitten ollutkaan. Tosi helppo jakopää kuitenkin. Apulaitehihnoja on kolme...em. tehostimen remmi on 13x650 kiilahihna ja se oli murtunut joten uusi tilalle.
Ilmastoinnille on oma moniurahihna, ja sitten vielä kolmas laturi - vesipumppu. Kiristyssysteemit on toteutettu fiksusti, mitä ei aina voi sanoa. Remmien määrä ihmetyttää, kaipa sille joku selitys olisi.
Yleensäkin tällaisen huolto on äärimmäisen helppoa. Öljynvaihdossa ei tarvitse purkaa mitään ylimääräistä ja suodatin on helpossa paikkaa. Ilmansuodatin on naps ja kops neljällä klipsillä, sisäilmasuodatin hanskakotelon takana minuutissa vaihdettava ilman työkaluja.
Ilmastoinnissa oli noin 75% aineesta jäljellä. Huollon jälkeen sitä on ohjeen mukainen 500 grammaa. Ilmastointi toimii
Alla on nyt uudet Michelin ....mikäsemallioli, neloset. Koko 195/65/15" eli pykälää isompi kuin otteessa (185/65/15"). Mittari näyttää 80 niin todellista vauhtia on 78-79.
Kaikki huolto-osat ja ABS anturi on maksaneet yhteensä noin 110 euroa. Ei voi sanoa kalliiksi, kun on öljyt ja jakopää kasassa mukana
Kuukauden kuluttua leimalle. Pakokaasutestin otinkin valmiiksi, hyvin toimii katalysaattori
Vaihdoin Kiaan jakohihnan, kiristimen, tukipyörän, ohjaustehostimen hihnan, moottoriöljyt ja suodattimen, sytytystulpat.
Tarkistin vaihteistoöljyt. Olisipa sen tiennyt proppua avaamattakin että tarpeeksi on, kun ei yhtään vuoda mistään. Tai sitten ettei ole pisaraakaan enää
Jakopään laitossa meni alun toista tuntia. Osa siitä ihmetellessä miksi moottorin päätykorvakko piti ohjeen mukaan irrottaa, kun ei se minkään tiellä sitten ollutkaan. Tosi helppo jakopää kuitenkin. Apulaitehihnoja on kolme...em. tehostimen remmi on 13x650 kiilahihna ja se oli murtunut joten uusi tilalle.
Ilmastoinnille on oma moniurahihna, ja sitten vielä kolmas laturi - vesipumppu. Kiristyssysteemit on toteutettu fiksusti, mitä ei aina voi sanoa. Remmien määrä ihmetyttää, kaipa sille joku selitys olisi.
Yleensäkin tällaisen huolto on äärimmäisen helppoa. Öljynvaihdossa ei tarvitse purkaa mitään ylimääräistä ja suodatin on helpossa paikkaa. Ilmansuodatin on naps ja kops neljällä klipsillä, sisäilmasuodatin hanskakotelon takana minuutissa vaihdettava ilman työkaluja.
Ilmastoinnissa oli noin 75% aineesta jäljellä. Huollon jälkeen sitä on ohjeen mukainen 500 grammaa. Ilmastointi toimii
Alla on nyt uudet Michelin ....mikäsemallioli, neloset. Koko 195/65/15" eli pykälää isompi kuin otteessa (185/65/15"). Mittari näyttää 80 niin todellista vauhtia on 78-79.
Kaikki huolto-osat ja ABS anturi on maksaneet yhteensä noin 110 euroa. Ei voi sanoa kalliiksi, kun on öljyt ja jakopää kasassa mukana
Kuukauden kuluttua leimalle. Pakokaasutestin otinkin valmiiksi, hyvin toimii katalysaattori
Ajovaloautomatiikan omituisuus huvittaa, tosin systeemi on kai ihan käteväkin.
Ajovalothan syttyy automaattisesti katkaisija 0-asennossa mutta mittarivalot ei, eikä kaukovalot toimi kuin vilautuksen osalta.
No, sitten jos kääntää viiksen päästä ajovalot päällä-asentoon (mikä ? kakkosasento ?) niin mittarivalot tietysti syttyy ja kaukovalot toimivat tarvittaessa.
Katkaisijan voi näemmä jättääkin valotpäällä-asentoon jolloin palamaan jää seisontavalot ja mittarivalot kun sammuttaa auton, ja edelleen jos ottaa avaimen pois virtalukosta.
Vaan sitten kun avaa oven sammuu valot. Syttyvät taas, mittarivalot ja kai seisontavalotkin, kun laittaa avaimen virtalukkoon lähteäkseen ajamaan.
Muuta raportoitavaa ei nyt justiin ole paitsi ohimennen voisi mainita että eilen unohdin kiitellä auton pikkulokeroiden määrää ja kas tänä aamuna löysin yhden lisää
On radion alla ja kojelaudassa ratin ja oven välissä pikkulokerot, keskikonsolin alla tilaa ja kaksi mukitelinettä kyynärnojan edessä ja matala kotelo kyynärnojan sisällä, ja tosiaan löytyi vielä kyynärnojasta alempaa isompi lokero kun painaa lukitusta eri kohdasta kantta avatessaan.
Ovessa on kotelo tavaroille ja sen etuosa muotoiltu pullo / mukitelineeksi. Kaikkia noita kun matkalla hyödyntää tulee pysähdyttyä riittävän usein tauolle, meinaan k*settaa vähän väliä kun joka puolella mukeja ja pulloja mistä ryystää energiajuomaa.
Tankkausta odotellessa kolistellaan kialla työmatkaa
Melkein harmittaa kun päivä on jo niin pidentynyt meinaan sopisi kivasti puskuriin kilven alle Genesis 800 tms
Ajovalothan syttyy automaattisesti katkaisija 0-asennossa mutta mittarivalot ei, eikä kaukovalot toimi kuin vilautuksen osalta.
No, sitten jos kääntää viiksen päästä ajovalot päällä-asentoon (mikä ? kakkosasento ?) niin mittarivalot tietysti syttyy ja kaukovalot toimivat tarvittaessa.
Katkaisijan voi näemmä jättääkin valotpäällä-asentoon jolloin palamaan jää seisontavalot ja mittarivalot kun sammuttaa auton, ja edelleen jos ottaa avaimen pois virtalukosta.
Vaan sitten kun avaa oven sammuu valot. Syttyvät taas, mittarivalot ja kai seisontavalotkin, kun laittaa avaimen virtalukkoon lähteäkseen ajamaan.
Muuta raportoitavaa ei nyt justiin ole paitsi ohimennen voisi mainita että eilen unohdin kiitellä auton pikkulokeroiden määrää ja kas tänä aamuna löysin yhden lisää
On radion alla ja kojelaudassa ratin ja oven välissä pikkulokerot, keskikonsolin alla tilaa ja kaksi mukitelinettä kyynärnojan edessä ja matala kotelo kyynärnojan sisällä, ja tosiaan löytyi vielä kyynärnojasta alempaa isompi lokero kun painaa lukitusta eri kohdasta kantta avatessaan.
Ovessa on kotelo tavaroille ja sen etuosa muotoiltu pullo / mukitelineeksi. Kaikkia noita kun matkalla hyödyntää tulee pysähdyttyä riittävän usein tauolle, meinaan k*settaa vähän väliä kun joka puolella mukeja ja pulloja mistä ryystää energiajuomaa.
Tankkausta odotellessa kolistellaan kialla työmatkaa
Melkein harmittaa kun päivä on jo niin pidentynyt meinaan sopisi kivasti puskuriin kilven alle Genesis 800 tms
wiimax.fi
Kia Cerato. Lausutaan käsittääkseni "Kia, se raato"
Vuosimalli on -05 ja mittarissa 220000 kilometriä. Moottori on 1,6 bensa 16V jotain vähän päälle 100hv. Muuten hyvin samantapainen kuin samanikäinen corolla, mutta tojota on vielä rumempi.
Ensimmäinen tankkaus, keskikulutus 6,8.
Oletin että yli seiskan menisi joten täytyy olla tyytyväinen. Työmatkaa ja 3-4 kauppareissua, paikallaan käyttelyä vain pakokaasutestin verran.
Hurja tunne lähteä ajamaan vaimon farkku 211:lla kun on pelkästään tällä ajellut vajaan viikon. Mersu tuntui todella, todella luksusautolta. No, onkin se sitä useimpiin muihin verraten.
Vuosimalli on -05 ja mittarissa 220000 kilometriä. Moottori on 1,6 bensa 16V jotain vähän päälle 100hv. Muuten hyvin samantapainen kuin samanikäinen corolla, mutta tojota on vielä rumempi.
Ensimmäinen tankkaus, keskikulutus 6,8.
Oletin että yli seiskan menisi joten täytyy olla tyytyväinen. Työmatkaa ja 3-4 kauppareissua, paikallaan käyttelyä vain pakokaasutestin verran.
Hurja tunne lähteä ajamaan vaimon farkku 211:lla kun on pelkästään tällä ajellut vajaan viikon. Mersu tuntui todella, todella luksusautolta. No, onkin se sitä useimpiin muihin verraten.
Kia tuntuu toimivan oikein hyvin.
Tehostimen hihnaa jouduin kiristämään sen alettua kylmänä kiljahdella, kun uusi hihna oli asettunut pyörille.
Takaluukun ulkopuolisen avausnapin puuttumiseen on jo tottunut, kun sisällä on avausnappi erittäin hyvässä paikassa ratin vasemmalla puolella.
Ovi-plim-plom on äärimmäisen ärsyttävä, kun vaikka auton käydessä avaa oven.
Tankkailtu lisää ja nyt kulutus on ollut aika tasan seiskaa. Ikävä verrata esim. pihassa seisovaan 320cdi väyryseen jonka kulutus on ollut 6,9 vastaavassa ajossa.
Siksi ikävä, kun väyrysen vero on noin 800€ vuodessa ja Kian 240€. Vakuutuksissa ei suurta eroa ole, paitsi jos ajattelee niin ettei pidä Kiassa vapaaehtoista vakuutusta lainkaan / väyrysessä on oltava, kun ei automaattia sovi hinata jos jotain sattuu.
Tien päällä toki niin erilaiset autot kuin olla voi, väyrysessä voimaa kuin keskikokoisessa kylässä ja muutenkin mukavampaa ajamista. No, se siitä, ei anneta harmittaa
Jos saan penkkiä helposti siirrettyä kiinnitysten osalta taaemmas tilanne voi toki helpottaa hieman. Katsotaan...
Renkaat, uudet Michelin nastat, on aivan hämmästyttävän hyvät pidolleen. Ei ole kertaakaan ABSit rutisseet risteyksissä, ja on pitänyt oikein kokeilla kiertoliittymissä miten reippaasti niistä voi ajella. Ero muissa pihan autoissa oleviin nastarenkaisiin on suuri.
Tehostimen hihnaa jouduin kiristämään sen alettua kylmänä kiljahdella, kun uusi hihna oli asettunut pyörille.
Takaluukun ulkopuolisen avausnapin puuttumiseen on jo tottunut, kun sisällä on avausnappi erittäin hyvässä paikassa ratin vasemmalla puolella.
Ovi-plim-plom on äärimmäisen ärsyttävä, kun vaikka auton käydessä avaa oven.
Tankkailtu lisää ja nyt kulutus on ollut aika tasan seiskaa. Ikävä verrata esim. pihassa seisovaan 320cdi väyryseen jonka kulutus on ollut 6,9 vastaavassa ajossa.
Siksi ikävä, kun väyrysen vero on noin 800€ vuodessa ja Kian 240€. Vakuutuksissa ei suurta eroa ole, paitsi jos ajattelee niin ettei pidä Kiassa vapaaehtoista vakuutusta lainkaan / väyrysessä on oltava, kun ei automaattia sovi hinata jos jotain sattuu.
Tien päällä toki niin erilaiset autot kuin olla voi, väyrysessä voimaa kuin keskikokoisessa kylässä ja muutenkin mukavampaa ajamista. No, se siitä, ei anneta harmittaa
Nyt parin viikon työmatkojen jälkeen olen todennut että vakkari olisi lähes välttämätön. Oikea jalka väsyy kaasulla. Vasemmalle on onneksi hyvä tuki.mahtuu etupenkille mutta hieman taaemmas pitäisi penkkiä saada. Muuten ei ole ahdasta ajaa / istua
Jos saan penkkiä helposti siirrettyä kiinnitysten osalta taaemmas tilanne voi toki helpottaa hieman. Katsotaan...
Renkaat, uudet Michelin nastat, on aivan hämmästyttävän hyvät pidolleen. Ei ole kertaakaan ABSit rutisseet risteyksissä, ja on pitänyt oikein kokeilla kiertoliittymissä miten reippaasti niistä voi ajella. Ero muissa pihan autoissa oleviin nastarenkaisiin on suuri.
Tätä samaa "dilemmaa" pohdin itsekin ennen tuon varmasti jo ruosteisen väyryskolmekakskymppisen diisselin hankintaa. Pienemmällä bensakirpulla pääsisi satavarmasti halvemmalla. Olin jo pidemmän aikaa halunnut tuollaista isompikoneista, ja onhan se wanhaksi autoksi aivan erittäin mukava auto ajaa etenkin pidempää maantieajoa. Ja tuossa sattui olemaan vielä joku parempi ohjaus (paljon kevyempi kuin toisessa meidän väyrysessä), niin se on todella helppo ajettava. Enkä ole vielä katunut .dealer kirjoitti:Tankkailtu lisää ja nyt kulutus on ollut aika tasan seiskaa. Ikävä verrata esim. pihassa seisovaan 320cdi väyryseen jonka kulutus on ollut 6,9 vastaavassa ajossa.
Siksi ikävä, kun väyrysen vero on noin 800€ vuodessa ja Kian 240€. Vakuutuksissa ei suurta eroa ole, paitsi jos ajattelee niin ettei pidä Kiassa vapaaehtoista vakuutusta lainkaan / väyrysessä on oltava, kun ei automaattia sovi hinata jos jotain sattuu.
Tien päällä toki niin erilaiset autot kuin olla voi, väyrysessä voimaa kuin keskikokoisessa kylässä ja muutenkin mukavampaa ajamista. No, se siitä, ei anneta harmittaa