Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
Ei siellä nyt oo mitään mutta tulevaisuudessa varmaan akusto ja generaattorit ym kivaa
Tuossa yksi päivä sain inspiraatiota ja alottelin johtojen purkamista, sitähän piisaa..
Kaksi laiteräkkiä (jos joku haluaa niin tervetuloa noutamaan)'
Ja aimo kasa verkkopiuhaa (MHS parikaapeleita jne)
Jäljellä vielä alumiiniset johtokiskot ja niissä 28 pistorasiaa ja kaikille vedetty oma 2.5 MMJ
Tuossa yksi päivä sain inspiraatiota ja alottelin johtojen purkamista, sitähän piisaa..
Kaksi laiteräkkiä (jos joku haluaa niin tervetuloa noutamaan)'
Ja aimo kasa verkkopiuhaa (MHS parikaapeleita jne)
Jäljellä vielä alumiiniset johtokiskot ja niissä 28 pistorasiaa ja kaikille vedetty oma 2.5 MMJ
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Vaihteeksi rattoriremonttia, nää letkut on laitettu muuan vuosi sitten valtralla "parasta mitä markkinoilta löytyy" kun hyttiä piti nostaa ja samallahan ne löpöletkut uusii..
Joopa joo, ilmankos meinaa ilmaa löytyä jatkuvasti löpölinjasta..
Vaihdetaanpas sitten kangaspäällysteistä vanhaa varastoa tilalle ja arvuutellaan kauanko menee.. Onneksi on tommonen iso luukku lattiassa mistä näkee klemmarit
Joopa joo, ilmankos meinaa ilmaa löytyä jatkuvasti löpölinjasta..
Vaihdetaanpas sitten kangaspäällysteistä vanhaa varastoa tilalle ja arvuutellaan kauanko menee.. Onneksi on tommonen iso luukku lattiassa mistä näkee klemmarit
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kiimaliiteri tyhjennetty kalusteista ja sähköistä, se on noussut vaunun omalla jousituksella niin korkealle ettei tukijalat enää yllä maahan Uskoisin mutu ja hattumenetelmällä vaunun kevenneen n 300 kiloa.
Tuo komero jää ja nurkassa oleva työtaso koska se työtason alunen näyttää tältä
No, nyt siivoan seinäpinnat tasaisiksi ja sitten odotellaan työurakan päättymistä niin saan peruuttaa tämän talveksi talliin ja ruvetaan punomaan sisustaa ja painoa takaisin
Tuo komero jää ja nurkassa oleva työtaso koska se työtason alunen näyttää tältä
No, nyt siivoan seinäpinnat tasaisiksi ja sitten odotellaan työurakan päättymistä niin saan peruuttaa tämän talveksi talliin ja ruvetaan punomaan sisustaa ja painoa takaisin
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
En raaskinu alkaa rei-ittää kattoa leditangon takia niin tein vähä omia sovelluksia..
Tässä välissä nuo raudanpalat kilikali korinväriin ja vuorokausi kuivaamista, kiinnitys pienillä ruuveilla ja massa joka välissä, pieni kumitiiviste katon ja raudan välissä ettei hankaa maaleja .
Tänään sitten vääntelin alumiinista nuita sovitepaloja, toisella kerralla onnistui vasta kunnolla
Nyt kilikali-mattamustaksi nuo sovitepalat ja talvirenkaat alle, josko illalla sähköasennus ja leditangon testaus
Tässä välissä nuo raudanpalat kilikali korinväriin ja vuorokausi kuivaamista, kiinnitys pienillä ruuveilla ja massa joka välissä, pieni kumitiiviste katon ja raudan välissä ettei hankaa maaleja .
Tänään sitten vääntelin alumiinista nuita sovitepaloja, toisella kerralla onnistui vasta kunnolla
Nyt kilikali-mattamustaksi nuo sovitepalat ja talvirenkaat alle, josko illalla sähköasennus ja leditangon testaus
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Hinattava laite vaikka niinku asuntovaunu? Kyllä kelepaa..Lerssinen kirjoitti:1550 on merkitty paino ja oikea paino nyt on 1200 kiloa, 1550 on siis varusteineen mitkä on purettu ja jätetty vaan piuhat sekä telineet.
Katsuri kysyi kumman haluan ja päädyin suurempaan painoon, ihan sillä että kestää vähän itse rakennella ja laittaa generaattorit ym kyytiin
Käyhän se nopeasti kun on asian valmistellut etukäteen, mullahan oli siirtokilpikin povitaskussa ku menin näitä huuteleen
Just grillijonossa kylällä eli testireissulla, valoa on ihan helvetisti ja sitä on fiksusti metänreunoissa kiitos kaarevan palkin.. vähä valostuu konepelti muttei kyllä haittaa mua
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ei valosta kun olen sen teipannut selkäpuolelta mustaksi Omatkin ajovalot kiilsi siitä ja samoten selän takaa paistava aurinko että piti teipata jo kevätauringolla.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Pistähän tarinaa tuosta vaunun sisustuksesta
Onko kuva tenojoki varresta Pikkusen on loivanpuoleista kumparetta Norjan maisemiksi.
Itellä jäi tältäkin kesää semmonen "road trip" aiheinen pitkä pohjosen reissu heittämättä. Mutta jospa enskesänä sitten sais aikaseksi/kerkeäis.
Pohjosessa tuli kyllä käytyä muuten montakin kertaa.
Onko kuva tenojoki varresta Pikkusen on loivanpuoleista kumparetta Norjan maisemiksi.
Itellä jäi tältäkin kesää semmonen "road trip" aiheinen pitkä pohjosen reissu heittämättä. Mutta jospa enskesänä sitten sais aikaseksi/kerkeäis.
Pohjosessa tuli kyllä käytyä muuten montakin kertaa.
Niin on tuo kuva joenvarresta ja takana näkyvähän on Norjaa jo, käytiin itä-norjassa enemmänkin seikkailemassa
Pakollinen poro
Veturina oli tuolla reissulla Navara kun loma-ajankohtana oli justiin tankki irti Terranosta eikä sitä saatu takaisin ennen sitä.. Löpömittari heitti pelaamasta ja arvelin että on aika tympeä ajella ilman sitä nuissa maisemissa..
Syksyreissu käytiin Terranolla.. Aika raskas pönttö se on vetää tuulenvastuksen takia mutta yhtä kaikki kulkee kummallakin.
Saappi oli vähän kepoinen kun kävin silläkin kokeilemassa
Sisustasta tuli kootut teokset kafia, omatekoa ja originaalia. Penkit levenee sängyiksi ja pöytä taittuu ylös-alas. Kaasu-uuni ja liesi sekä jääkaappi löytyy. Lämmitys planarilla eli polttoöljyllä ja jos leirintäalueessa on kiinni niin ihan sähköpatterilla.
Akustoa on riittävästi samoin kuin radiolaitteita
Tuossa jotain teonalla kuvatuksia ruuanlaitto-osastosta..
Pakollinen poro
Veturina oli tuolla reissulla Navara kun loma-ajankohtana oli justiin tankki irti Terranosta eikä sitä saatu takaisin ennen sitä.. Löpömittari heitti pelaamasta ja arvelin että on aika tympeä ajella ilman sitä nuissa maisemissa..
Syksyreissu käytiin Terranolla.. Aika raskas pönttö se on vetää tuulenvastuksen takia mutta yhtä kaikki kulkee kummallakin.
Saappi oli vähän kepoinen kun kävin silläkin kokeilemassa
Sisustasta tuli kootut teokset kafia, omatekoa ja originaalia. Penkit levenee sängyiksi ja pöytä taittuu ylös-alas. Kaasu-uuni ja liesi sekä jääkaappi löytyy. Lämmitys planarilla eli polttoöljyllä ja jos leirintäalueessa on kiinni niin ihan sähköpatterilla.
Akustoa on riittävästi samoin kuin radiolaitteita
Tuossa jotain teonalla kuvatuksia ruuanlaitto-osastosta..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Oli ihan kiva keikka, ensi vuonna jos onnistuu niin aloitetaan tuolta ja kierrellään laitoja pitkin sitten länteen.
Saappi on pelannu muuten aikalailla ongelmitta, kaasaria räplänny ja meno on parantunut.. Pakokaasuarvot oli leimalla loistavat, menis uudempanakin läpi.. Eli siis katsastettu ongelmitta.
Mökkimersu on edelleen elossa, sekin leimattu mutta nyt olin kaukaa viisas ja käytin jarrut raskoneella etukäteen..
Siellä saatiin erot muutamaan prosenttiin mutta 5km myöhemmin konttorilla oli taas ihan siinä ja tässä kelpasko... Mersun jarrut
Perä on alkanu pitää öljynsä sisällä, nyt oli kuivat rummut.
Ei sille paljoa tullu kesän aikana kilsoja, reilu 2000..
Saappi on pelannu muuten aikalailla ongelmitta, kaasaria räplänny ja meno on parantunut.. Pakokaasuarvot oli leimalla loistavat, menis uudempanakin läpi.. Eli siis katsastettu ongelmitta.
Mökkimersu on edelleen elossa, sekin leimattu mutta nyt olin kaukaa viisas ja käytin jarrut raskoneella etukäteen..
Siellä saatiin erot muutamaan prosenttiin mutta 5km myöhemmin konttorilla oli taas ihan siinä ja tässä kelpasko... Mersun jarrut
Perä on alkanu pitää öljynsä sisällä, nyt oli kuivat rummut.
Ei sille paljoa tullu kesän aikana kilsoja, reilu 2000..
Viimeksi muokannut Lerssinen, 15.10.2018 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Pakkasten alettua muistui mieleen että tosiaan, viime lopputalvesta terranon vieteri oli pidentyny ja nyt se sitten -6 asteessa oli vähänkuin väkisinstarttaamista..
Auto halliin, cuulerit ja roippeet koneen päältä irtipois ja hehkut irti
Onneksi ei oo koskaan japseissa katkennu vaan aina on irronnu nätisti vaikka näyttää olleen paikoillaan jo pirun kauan
Koetin nuo viilapenkissä niin toimihan niistä peräti yksi
Huomenna saa uudet.
Se mikä hämmensi niin öljyisestä koneen ulkonäöstä huolimatta EGR ei oo sotkenu imusarjoja eikä cuuleria
Oletin kyllä että siellä vois mustaa paskaa olla mutta ei sitten..
Auto halliin, cuulerit ja roippeet koneen päältä irtipois ja hehkut irti
Onneksi ei oo koskaan japseissa katkennu vaan aina on irronnu nätisti vaikka näyttää olleen paikoillaan jo pirun kauan
Koetin nuo viilapenkissä niin toimihan niistä peräti yksi
Huomenna saa uudet.
Se mikä hämmensi niin öljyisestä koneen ulkonäöstä huolimatta EGR ei oo sotkenu imusarjoja eikä cuuleria
Oletin kyllä että siellä vois mustaa paskaa olla mutta ei sitten..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Toisinto viimejoulunpyhistä, vaunu tallissa
Meinasin vähän ledistellä ulkoa (hillitysti) ja sisälle vähän lisää kalusteita ja pientä viilailua mitä tuli mieleen kesän reissuilla..
Jos alkaa vaunuttaa niin näitä olis taas tarjolla
https://huutokaupat.com/1147637
Meinasin vähän ledistellä ulkoa (hillitysti) ja sisälle vähän lisää kalusteita ja pientä viilailua mitä tuli mieleen kesän reissuilla..
Jos alkaa vaunuttaa niin näitä olis taas tarjolla
https://huutokaupat.com/1147637
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Rouvan ufodatsunilla on ajettu nyt 310tkm ja tuli eka (ja pitkä) hylsy konttorilta, tähän asti on mentykkin aikalailla korjaamati leimaukkojen puolesta.
Nyt piti laittaa etutolpat, muutamia niveliä ja jarruletkuja ym mutta vaikka kaikki osti ihan kotomaasta oli osakustanne vähä reilu 300 ja nyt on taas leimaa ja kapine pelaa eikä suostu edes ruostumaan
Kuva parin kk takaa mutta eipä se siitä oo muuttunu, siistinä on pysyny eikä kuppa oo iskeny.. Rouvaa vaan kuulostaa näin 4 vuoden ajelun jälkeen autokuumeiluttavan joten jää nähtäväksi mitä tapahtuu..
Terraariosta ei kans ole paljoa kerrottavaa, pakoputki erkaantui äänenvaimentimesta mutta kun pyhänä ei hetijust saanut uutta putkea niin tekohengittelin vähäsen
Uudet kummit on kans alla (tai no siis tosi halvat nokiat nettikaupasta koska DOT2015) ja ihan hyvät on ajaa vaikka tuli LT 10 rättiset kevytkuorkkikumit..
Mersu nuuskii tallissa kevättä mutta pitäs alottaa uudet duunit vapun jälkeen joten voi olla lomailut vähissä
Saappi on siirretty tallista pihalle ja vähän olen kotitiellä ajellu ja herkistelly jarruja, jospa pian ajoon..
Sitä vähän hitsastin keväällä vänkärin takarengaskotelosta kun sieltä meni sormi (tai siis nyrkki) peräkonttiin..
Nyt piti laittaa etutolpat, muutamia niveliä ja jarruletkuja ym mutta vaikka kaikki osti ihan kotomaasta oli osakustanne vähä reilu 300 ja nyt on taas leimaa ja kapine pelaa eikä suostu edes ruostumaan
Kuva parin kk takaa mutta eipä se siitä oo muuttunu, siistinä on pysyny eikä kuppa oo iskeny.. Rouvaa vaan kuulostaa näin 4 vuoden ajelun jälkeen autokuumeiluttavan joten jää nähtäväksi mitä tapahtuu..
Terraariosta ei kans ole paljoa kerrottavaa, pakoputki erkaantui äänenvaimentimesta mutta kun pyhänä ei hetijust saanut uutta putkea niin tekohengittelin vähäsen
Uudet kummit on kans alla (tai no siis tosi halvat nokiat nettikaupasta koska DOT2015) ja ihan hyvät on ajaa vaikka tuli LT 10 rättiset kevytkuorkkikumit..
Mersu nuuskii tallissa kevättä mutta pitäs alottaa uudet duunit vapun jälkeen joten voi olla lomailut vähissä
Saappi on siirretty tallista pihalle ja vähän olen kotitiellä ajellu ja herkistelly jarruja, jospa pian ajoon..
Sitä vähän hitsastin keväällä vänkärin takarengaskotelosta kun sieltä meni sormi (tai siis nyrkki) peräkonttiin..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Käytiin näyttään pöntölle vähän jäämerta ja maantietä, sellainen 2450 kilsaa viikossa
Kunnon kuvia jossain välissä jos moiset kiinnostaa ?
Kunnon kuvia jossain välissä jos moiset kiinnostaa ?
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Onhan tuo Norja sellaista maisemien ilotulitusta näin pohjanmaan tollukalle että pelkkä ajaminen tuottaa jatkuvaa vau-efektiä.. Kyllästyyköhän norskit koskaan nuihin maisemiin ?
Reissu alkoi kultamailla käynnillä, kuvasta voi koittaa tunnistaa mitä kalustoa siellä puskissa luuraa
Leiri ja radiopaikka nro 1, radiothan oli valmiudessa joka ilta ja oikeastaan joka ilta sai pitkiä kusojakin aikaiseksi..
Sitten ollaankin jo Norjan puolella menossa kohti sitä kuuluisaa maan äärtä eli turistirysää, väkeä oli reilusti liikkeellä mutta täytyy myöntää että aika lottopotti osui säiden suhteen. Kuivaa, täysin kirkasta ja lämmintä koko reissu ! Aika paljon jää kyllä kokematta jos sattuu paskat kelit.
Kyllä, kävin siellä
On siellä maisemia jokapaikassa, ei ne oikeastaan lopu koskaan..
Nämä on jo jostain Hammerfestin tien varrelta, ei menty aina ihan suorinta..
Jos vuonon yli on yksi silta pitää sitä kaikkien käyttää.
Hammerfest on tehty sinne mihin on saatu eli talon seinästä alkaa vuori.
No kiitos vain, tiedä vaikka tulekin..
Jatkuu...
Reissu alkoi kultamailla käynnillä, kuvasta voi koittaa tunnistaa mitä kalustoa siellä puskissa luuraa
Leiri ja radiopaikka nro 1, radiothan oli valmiudessa joka ilta ja oikeastaan joka ilta sai pitkiä kusojakin aikaiseksi..
Sitten ollaankin jo Norjan puolella menossa kohti sitä kuuluisaa maan äärtä eli turistirysää, väkeä oli reilusti liikkeellä mutta täytyy myöntää että aika lottopotti osui säiden suhteen. Kuivaa, täysin kirkasta ja lämmintä koko reissu ! Aika paljon jää kyllä kokematta jos sattuu paskat kelit.
Kyllä, kävin siellä
On siellä maisemia jokapaikassa, ei ne oikeastaan lopu koskaan..
Nämä on jo jostain Hammerfestin tien varrelta, ei menty aina ihan suorinta..
Jos vuonon yli on yksi silta pitää sitä kaikkien käyttää.
Hammerfest on tehty sinne mihin on saatu eli talon seinästä alkaa vuori.
No kiitos vain, tiedä vaikka tulekin..
Jatkuu...
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nyt pöristellään jo jossain Hammerfest - Alta välillä, siellä on pätkän aikaa hieman tasaisempaa mutta korkealla ollaan..
Kunnes löydettiin mäki jossa piti Navarallakin pykältää kolmosta, kertanousua oikeastaan liki 15 kilometriä kunnes päästiin lumirajalle ja voi itkunvittu mitkä maisemat sieltä aukesi Norjassa on kyllä kiitettävä määrä tienvarressa levikkeitä ja parkkeja ja suurimassa osassa ihan vesivessatkin käytössä.
Selän takana vuonon vedet ja edessä vesiputouksia, eipä ne kuvassa ole mitä ne siellä on. Ajaminen on hidasta kun tekee mieli pysähtyä joka paikkaan keittelemään kahvit Tiet noin yleensä on kyllä paljon parempia kuin Suomessa joskin erlilaisia heittoja on paljon. Päällysteet on ehjiä mutta painaumia ja muita rittää mutta esim kottikärryn kuupan kokoisia reikiä kuten suomessa ei ollut ainuttakaan. Onneksi vaunu kestää rytyytystä
Loppupuolella matkaa oltiin viimeinen yö tämänkaltaisissa maisemissa, jäätiköitä vuorten syleilyssä..
Radiot auki tottakai
Polttoaineen hinta (Dsl) vaihteli Honnisvågin 16.8 kruunusta Altan 12.6 kruunuun eli ei se niin paljoa kalliimpaa nyt ole kuin Suomessa. Norjalaisella dieselillä Navara vei puolisen litraa vähemmän mitä suomen tavaralla, liekkö valasöljyä seassa? Eron kyllä huomasi ja kerkesi mittailla, kilsoja tuli tosiaan pikkuisen vajaa 2500 ja 7 yötä pöntössä nukuttu. Aikaa oli jälleen kerran ihan liian vähän mutta nyt ei tartte nuohota ens reissulla ihan pohjoisiin vaan saa keskittyä lofoottien alueeseen ja muualle. Maastopönttö nuin muuten osoitti taas toimintansa, ei probleemeja ja sähköt piisaa parikin vuorokautta ilman latailua vaikka radioitsin joka ilta.
Kunnes löydettiin mäki jossa piti Navarallakin pykältää kolmosta, kertanousua oikeastaan liki 15 kilometriä kunnes päästiin lumirajalle ja voi itkunvittu mitkä maisemat sieltä aukesi Norjassa on kyllä kiitettävä määrä tienvarressa levikkeitä ja parkkeja ja suurimassa osassa ihan vesivessatkin käytössä.
Selän takana vuonon vedet ja edessä vesiputouksia, eipä ne kuvassa ole mitä ne siellä on. Ajaminen on hidasta kun tekee mieli pysähtyä joka paikkaan keittelemään kahvit Tiet noin yleensä on kyllä paljon parempia kuin Suomessa joskin erlilaisia heittoja on paljon. Päällysteet on ehjiä mutta painaumia ja muita rittää mutta esim kottikärryn kuupan kokoisia reikiä kuten suomessa ei ollut ainuttakaan. Onneksi vaunu kestää rytyytystä
Loppupuolella matkaa oltiin viimeinen yö tämänkaltaisissa maisemissa, jäätiköitä vuorten syleilyssä..
Radiot auki tottakai
Polttoaineen hinta (Dsl) vaihteli Honnisvågin 16.8 kruunusta Altan 12.6 kruunuun eli ei se niin paljoa kalliimpaa nyt ole kuin Suomessa. Norjalaisella dieselillä Navara vei puolisen litraa vähemmän mitä suomen tavaralla, liekkö valasöljyä seassa? Eron kyllä huomasi ja kerkesi mittailla, kilsoja tuli tosiaan pikkuisen vajaa 2500 ja 7 yötä pöntössä nukuttu. Aikaa oli jälleen kerran ihan liian vähän mutta nyt ei tartte nuohota ens reissulla ihan pohjoisiin vaan saa keskittyä lofoottien alueeseen ja muualle. Maastopönttö nuin muuten osoitti taas toimintansa, ei probleemeja ja sähköt piisaa parikin vuorokautta ilman latailua vaikka radioitsin joka ilta.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)