Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
Spray on aina spray, ei siitä uutta tule eikä tarttekkaan
Kunhan ny sen verran että kehtaa kesän koeajella..
https://www.youtube.com/watch?v=U0T6-OfGD40
Kunhan ny sen verran että kehtaa kesän koeajella..
https://www.youtube.com/watch?v=U0T6-OfGD40
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mukana osien kans irtaallaan tullut takapuskin putsittu ja taustapuoli ruiskuteltu kotelosuojalla ja päivän kuivauksen jälkeen ohuesti massallakin
Takapuskuria on joskus pökätty hieman, kumihuuli on aika suora mutta taustapuolelta huomasi.. Ihan kuin johonkin paaluun olis peruutettu tms mutta mahtuuhan sitä 50 vuoteen kaikenlaista Sain kuitenkin möykättyä sisärautaa suoremmaksi ja kasattua irtoraudoista kiinnikkeet eli kaikki osat oli kuin olikin tallessa.
Lievällä hieromisella se istuu siihen vaikka kiinnityspiste on ihan omaa tuotantoa, entistä kun ei ollut edes malliksi..
Samalla löytyi lähes kaikki valotkin kun yhdistelin johdot mitä oli katkottu sivareilla kontista
Kontissa tuo keltainen tarra on shippausfirman
Kyseinen tarra on läpsäisty kun auto on seilannut SALLY nimisellä laivalla Ostendesta (Belgia) -> Ramsgateen (Englanti). Oostende lines on lopettanut toimintansa 1997 joten tämä on tapahtunut tuolloin tai aiemmin. Kerkeäähän sitä 50 vuodessa reissaillakkin..
Takapuskuria on joskus pökätty hieman, kumihuuli on aika suora mutta taustapuolelta huomasi.. Ihan kuin johonkin paaluun olis peruutettu tms mutta mahtuuhan sitä 50 vuoteen kaikenlaista Sain kuitenkin möykättyä sisärautaa suoremmaksi ja kasattua irtoraudoista kiinnikkeet eli kaikki osat oli kuin olikin tallessa.
Lievällä hieromisella se istuu siihen vaikka kiinnityspiste on ihan omaa tuotantoa, entistä kun ei ollut edes malliksi..
Samalla löytyi lähes kaikki valotkin kun yhdistelin johdot mitä oli katkottu sivareilla kontista
Kontissa tuo keltainen tarra on shippausfirman
Kyseinen tarra on läpsäisty kun auto on seilannut SALLY nimisellä laivalla Ostendesta (Belgia) -> Ramsgateen (Englanti). Oostende lines on lopettanut toimintansa 1997 joten tämä on tapahtunut tuolloin tai aiemmin. Kerkeäähän sitä 50 vuodessa reissaillakkin..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Välissä korjailtu penkkejä, ne sais heittää itseasiassa takaisin paikoilleen..
Tässä välissä tutustuin aiheeseen uliseva tehostin (niin, tämä oli myyjän kommentti että se on se mikä ääntää).
https://www.youtube.com/watch?v=eVZwuekSEtQ
Niin, videon jälkeen vielä illalla pyörittelin sitä ja ihmettelin että mikä vika siinä muka on kun ääni oli ihan selvä korkkaavan laakerin ääni.. Sitten tuli mieleen kattoa niitä toimimattoman ilmastoinnin osia, tässäpä kiristinrullan laakeri lähikuvassa
Eipä pyöri kuin väkisin eli laakeri ihan ruosteessa/paskana. Olispa tajunnu katkaista tuon remmin vaikka sivareilla kun auto oli käyntikunnossa ja tuo uikutus kuului.. Siinähän se on suoraan tehostimen alla tuokin rulla.
No, nyt on remmi pois paikoiltaan ja vanha tehostin takaisinlaitettuna paikallaan.. Tulipa vaihdettua kuitenkin liki kaikki öljyt samalla tehostimeen.
Ettei riemu loppuisi siihen tosiaan ei se uusi alavesiletku mitään auttanut, tarkempi tutkinta paljasti että syyläri kastui alareunasta..
Ratkennuthan se tuosta on lähdön alareunasta. Onneksi kylällä on syyläripaja joten 2 päivää ja 36 euroa myöhemmin on taas ehjä syyläri(toista pystyreunaakin on tinattu paremmin kiinni).
Siellä on nyt pari päivää ollu nesteet eikä kostu enää alareuna. Tekisi mieli käynnistää ja koettaa mutta kun maalasin tuon vänkärin lokkarin eilen niin pitää saada pidettyä lämmöt pajassa päällä eli ei kestä aukoa ovia, joutuu odottelemaan taas kuumaksikäyttöä että uikuttaako ja pysyyko neste sisässä..
Tahdo keretä aina tätä tehdä kun tuli hommattua väliprojektikin
Vaan jospa alkais myös nollakelilumi poistua tiealueilta
Tässä välissä tutustuin aiheeseen uliseva tehostin (niin, tämä oli myyjän kommentti että se on se mikä ääntää).
https://www.youtube.com/watch?v=eVZwuekSEtQ
Niin, videon jälkeen vielä illalla pyörittelin sitä ja ihmettelin että mikä vika siinä muka on kun ääni oli ihan selvä korkkaavan laakerin ääni.. Sitten tuli mieleen kattoa niitä toimimattoman ilmastoinnin osia, tässäpä kiristinrullan laakeri lähikuvassa
Eipä pyöri kuin väkisin eli laakeri ihan ruosteessa/paskana. Olispa tajunnu katkaista tuon remmin vaikka sivareilla kun auto oli käyntikunnossa ja tuo uikutus kuului.. Siinähän se on suoraan tehostimen alla tuokin rulla.
No, nyt on remmi pois paikoiltaan ja vanha tehostin takaisinlaitettuna paikallaan.. Tulipa vaihdettua kuitenkin liki kaikki öljyt samalla tehostimeen.
Ettei riemu loppuisi siihen tosiaan ei se uusi alavesiletku mitään auttanut, tarkempi tutkinta paljasti että syyläri kastui alareunasta..
Ratkennuthan se tuosta on lähdön alareunasta. Onneksi kylällä on syyläripaja joten 2 päivää ja 36 euroa myöhemmin on taas ehjä syyläri(toista pystyreunaakin on tinattu paremmin kiinni).
Siellä on nyt pari päivää ollu nesteet eikä kostu enää alareuna. Tekisi mieli käynnistää ja koettaa mutta kun maalasin tuon vänkärin lokkarin eilen niin pitää saada pidettyä lämmöt pajassa päällä eli ei kestä aukoa ovia, joutuu odottelemaan taas kuumaksikäyttöä että uikuttaako ja pysyyko neste sisässä..
Tahdo keretä aina tätä tehdä kun tuli hommattua väliprojektikin
Vaan jospa alkais myös nollakelilumi poistua tiealueilta
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Edellisessä työpaikassa meni aisat mutkalle kuormaajasta. Aisat 3000€ ja tuet 1000€. Vakuutusyhtiöstä tuli kommentti että mitään ei korvata jos ei ole auratukia.
Onneksi ei sattunut omalle kohdalle.
Onneksi ei sattunut omalle kohdalle.
Viimeksi muokannut Pappi, 02.2.2020 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On siinä tuet tottakai, ihan taakse saakka menevät ja myös sivusuuntaan lukitsevat.
Tuossahan oli ostettaessa mainittu "aurausvarustus" eli kuormaajassa myös lisähydraulia ja sähköt keulalle auran valoja varten nuitten tukien lisäksi.
Pääsääntöisesti on meininki linkoilla edelleen mutta tuo on nuille nollakelin lumille aika pakollinen varuste, se kun ei linkoon mene
Tuossahan oli ostettaessa mainittu "aurausvarustus" eli kuormaajassa myös lisähydraulia ja sähköt keulalle auran valoja varten nuitten tukien lisäksi.
Pääsääntöisesti on meininki linkoilla edelleen mutta tuo on nuille nollakelin lumille aika pakollinen varuste, se kun ei linkoon mene
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No, kolmas kerta nesteet laskien.. Kun kone on lämmin alkaa vesipumppu tiputtaa juorureiästä riippumatta oliko syylärinkorkkia paikallaan vaiko eikö (paine) Kävin siis ekalla pidemmällä testilenkillä ja muuten tuntui pelaavan vallan mainiosti..
Perkeleellinen purkaminen taas kerran mutta yhtään pulttia en saanut edes poikki, kiitos edellisen sepän joka oli uittanu pultit varmaankin moottoriöljyssä ennen kasaamista. Ainoa tenkkapoo tuli sitten kun yksi pultin*ittu jää jakajan taakse eikä mahdu tulemaan ulos ilman jakajan irroitusta.
Jos olis normijakaja niin mikäs siinä mutta tää on se D-jetronic jakaja, en tiiä uskallanko irrottaa sitä ja saako sitä eläissään oikein takaisin
Perkeleellinen purkaminen taas kerran mutta yhtään pulttia en saanut edes poikki, kiitos edellisen sepän joka oli uittanu pultit varmaankin moottoriöljyssä ennen kasaamista. Ainoa tenkkapoo tuli sitten kun yksi pultin*ittu jää jakajan taakse eikä mahdu tulemaan ulos ilman jakajan irroitusta.
Jos olis normijakaja niin mikäs siinä mutta tää on se D-jetronic jakaja, en tiiä uskallanko irrottaa sitä ja saako sitä eläissään oikein takaisin
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No, ennen koiralta kusi loppuu ku meiltä konstit Nytkytin tuon pultin korvakon rautasahan terällä poikki ja sain pumpun irti
Uuteen pumppuun teen sitten vain loven eli siitä tulee periaatteessa haarukka ja pukkaan tuonne pultinkanna ja rikan alle sen, onnistuu
Nyt olis sitten ihan aito ongelma, tuo pumpun päällä oleva letkulähtöhässäkkä on ihan viittävaille vainaa, ONKO KELLÄÄN ???????
Tuon lämpötila-anturin saan kyllä irti eli sitä en tartte mutta tuo koko alumiinihässäkkä ja se rautainen tumppi olis vähän pakko saada parempikuntoisena..
Varaosanumero on luultavasti 16 201 10 30
Uuteen pumppuun teen sitten vain loven eli siitä tulee periaatteessa haarukka ja pukkaan tuonne pultinkanna ja rikan alle sen, onnistuu
Nyt olis sitten ihan aito ongelma, tuo pumpun päällä oleva letkulähtöhässäkkä on ihan viittävaille vainaa, ONKO KELLÄÄN ???????
Tuon lämpötila-anturin saan kyllä irti eli sitä en tartte mutta tuo koko alumiinihässäkkä ja se rautainen tumppi olis vähän pakko saada parempikuntoisena..
Varaosanumero on luultavasti 16 201 10 30
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
https://www.mcstarparts.com/product-pag ... 1162011030
Noitahan näkyy saavan vielä uutenakin. Ei kyllä mikään halpa osa.
This part will suit the following MB Engines: -
M116.961
M116.962
M116.963
M116.965
M116.980
Oisko tuo sama osa myös uudemmissa M116 koneissa. Vois löytyä helpommin.
EDIT: Pistäppä viestiä nimimerkki touhottaja:lle. Saattaa löytyä tuollanen palikka jos raskii myyä
Noitahan näkyy saavan vielä uutenakin. Ei kyllä mikään halpa osa.
This part will suit the following MB Engines: -
M116.961
M116.962
M116.963
M116.965
M116.980
Oisko tuo sama osa myös uudemmissa M116 koneissa. Vois löytyä helpommin.
EDIT: Pistäppä viestiä nimimerkki touhottaja:lle. Saattaa löytyä tuollanen palikka jos raskii myyä
Joo, saa myös vissiin ihan mersultakin muttei kyllä sen halvemmalla.
Luulis jossain maailmassa olevan käytettynäkin parempikuntoinen, tietäisi vain mistä etsii.. Olen muutaman tunnin kolunnut nettiä varaosanumeroilla mutta ei tärppää.
Jos joku tietää suomalaisia joilla vois olla näitä lojumassa ja olette some-kontakteissa niin kyselkää.. !
Luulis jossain maailmassa olevan käytettynäkin parempikuntoinen, tietäisi vain mistä etsii.. Olen muutaman tunnin kolunnut nettiä varaosanumeroilla mutta ei tärppää.
Jos joku tietää suomalaisia joilla vois olla näitä lojumassa ja olette some-kontakteissa niin kyselkää.. !
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ameriikan joella olis
https://www.ebay.com/itm/72-Mercedes-28 ... 0008.m2219
Ku sen sais vielä lähettämään ne..
https://www.ebay.com/itm/72-Mercedes-28 ... 0008.m2219
Ku sen sais vielä lähettämään ne..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ei lähettänyt, edes rahalla.
https://www.ebay.com/itm/72-Mercedes-28 ... 3300454926
Ostettu nyt kuitenkin, maksettu ja kikkailtu osoite bulvaanille Floridaan, toivottavast se lähettää ne vielä mulle saakka eikä mee puihin
"tunnen" sen floridan hepun toisista ympyröistä, uskon ja toivon että hän toimii kuten lupasi eli toimii välimiehenä..
https://www.ebay.com/itm/72-Mercedes-28 ... 3300454926
Ostettu nyt kuitenkin, maksettu ja kikkailtu osoite bulvaanille Floridaan, toivottavast se lähettää ne vielä mulle saakka eikä mee puihin
"tunnen" sen floridan hepun toisista ympyröistä, uskon ja toivon että hän toimii kuten lupasi eli toimii välimiehenä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Postitäti kävi ja toi puolasta tilaamani mersun termarikopan, kuvissa näytti vähän arpa-osalta mutta vähän porakoneharjaa niin sehän oli kuin uusi
Sinneppä se pumppu sujahti, vähän värkkääminen oli tiivisteenasettelussa tuon pultti/hahlon kanssa mutta uskoisin että sielläpä se on.. Tosin totuus tulee vasta kun saa nestettä myllyyn
Nyt kun yläosa saapuisi joskus ameriikasta niin sais nippuun..
Halusin odotella tuon termarinkopan ennenku laitan pumpun kun se on tosi ahtaasti tuolla jos se olis pitäny jälkikäteen värkätä paikalleen. Onnistuu toki mutta helpompi koko pakettina Kiinnityspultit kastoin moottoriöljyyn kuten edellinenkin seppä oli tehnyt, kiitos siitä sain kaikki auki vaikka ovat osittain alumiiniosia..
Tuo yläkoppa mikä puuttuu on (toivottavasti) tulossa jenkeistä, on se ainakin miamiin asti edennyt mutta siellä se on ollu jumissa 2 päivästä lähtien..
Sinneppä se pumppu sujahti, vähän värkkääminen oli tiivisteenasettelussa tuon pultti/hahlon kanssa mutta uskoisin että sielläpä se on.. Tosin totuus tulee vasta kun saa nestettä myllyyn
Nyt kun yläosa saapuisi joskus ameriikasta niin sais nippuun..
Halusin odotella tuon termarinkopan ennenku laitan pumpun kun se on tosi ahtaasti tuolla jos se olis pitäny jälkikäteen värkätä paikalleen. Onnistuu toki mutta helpompi koko pakettina Kiinnityspultit kastoin moottoriöljyyn kuten edellinenkin seppä oli tehnyt, kiitos siitä sain kaikki auki vaikka ovat osittain alumiiniosia..
Tuo yläkoppa mikä puuttuu on (toivottavasti) tulossa jenkeistä, on se ainakin miamiin asti edennyt mutta siellä se on ollu jumissa 2 päivästä lähtien..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Aikansa kun odottelee ja soittelee eri instansseihin niin viimeinkin jotain tapahtui, ameriikanosat saapui lopulta
Eroa entiseen kieltämättä on
Eroa entiseen kieltämättä on
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Romut kasassa, eipä osaset paljoa näy kun kaiken asentaa päälle..
Koeajolenkki niin paljon että termari aukesi (ja sai pienellä pätkällä soratietä mistä jäät sulanu koittaa onko vetoja) ja takaisin talliin.. Ei vuoda
Koeajolenkki niin paljon että termari aukesi (ja sai pienellä pätkällä soratietä mistä jäät sulanu koittaa onko vetoja) ja takaisin talliin.. Ei vuoda
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Korjattu ilmastoinnin kytkin kunnon pielavetisellä mutta toimiipahan
Eihän tuolla mitään tee muutakuin vispaa sisäilmaa edestakaisin mutta pyöriipähän sekin..
Samalla etsitty kadonnutta puhaltimen toimintaa, löpen löytyikin eli
Kaikki kolme vauhtia löytyi, kuskinpuolen säätöhana on jumissa enkä ala vääntämään väkisin ettei rupea vuotamaan, vänkärinpuoli lähti rasvaamalla nätisti liikkeelle joten riittänee kesäautoiluun.
Vilkkukatkaisijaan kairattu 3 millin terällä pykälää, nyt pysyy vilkku päällä pitämättäkin.. Entiset kolot oli kulunu jo ihan pyöreeks.
Nyt on kasattu kojelauta takaisin, nuppirammarista alkoi kuulua ääni kun liitti piuhat uusiksi jne..
Tilannehan olis nyt se että kun nakkaa takapenkin paikoilleen vois laitteen ajaa vaikka leimalle
Eihän tuolla mitään tee muutakuin vispaa sisäilmaa edestakaisin mutta pyöriipähän sekin..
Samalla etsitty kadonnutta puhaltimen toimintaa, löpen löytyikin eli
Kaikki kolme vauhtia löytyi, kuskinpuolen säätöhana on jumissa enkä ala vääntämään väkisin ettei rupea vuotamaan, vänkärinpuoli lähti rasvaamalla nätisti liikkeelle joten riittänee kesäautoiluun.
Vilkkukatkaisijaan kairattu 3 millin terällä pykälää, nyt pysyy vilkku päällä pitämättäkin.. Entiset kolot oli kulunu jo ihan pyöreeks.
Nyt on kasattu kojelauta takaisin, nuppirammarista alkoi kuulua ääni kun liitti piuhat uusiksi jne..
Tilannehan olis nyt se että kun nakkaa takapenkin paikoilleen vois laitteen ajaa vaikka leimalle
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kasasin sitten laitteen "lopullisesti" valmiiksi ja kaikki sisustan osat löysi paikkansa mitä mukana seurasi irtonaisina..
Tuon sisustan kun vain pesee ja puunaa huolellisesti niin menee ihan täydestä, yllättävän hyvänä pysyny.
Kävin ajelemassa kymppikilsan, lämmintä tuli mökkiin ja lämpömittari pojotti 80 asteessa. Koneen käynti senkun paranee kun sillä ajaa eli nyt ollaan lopultakin siinä tilanteessa että ulkokuoren pesu/mylly/vahaus ja leimalle.
Tuon sisustan kun vain pesee ja puunaa huolellisesti niin menee ihan täydestä, yllättävän hyvänä pysyny.
Kävin ajelemassa kymppikilsan, lämmintä tuli mökkiin ja lämpömittari pojotti 80 asteessa. Koneen käynti senkun paranee kun sillä ajaa eli nyt ollaan lopultakin siinä tilanteessa että ulkokuoren pesu/mylly/vahaus ja leimalle.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyllä mulla sitä venttiiliainetta on pullollinen, edellinen on käyttäny ja mun on tarkoitus kans jatkaa perinnettä
Rouvan kassihai talliin kesärenkaiden vaihtoon, siinä samalla sitten (kun nyt on tätä aikaa) niin rapsuttelin poraharjalla pyöränkotelon puhtaaksi, ruiskutin kotelosuojaa varsinkin muovien ja peltin väliin ja annoin kuivaa 6 tuntia ja päälle ruiskutin massaa. Sain käsiteltyä tuon tankkauspuolen johon ei tehtaalla ole massaruisku lipsahtanut vaan pohjamaali siellä paistoi ylhäällä Oikeinkin kiva kolo keräämään paskea joten suojaus on todellakin tarpeeseen vielä kun ei ruostetta ollut.
Huomenna tuusaan kuskinpuolen, kai tällä kestoikää jonkinverran jatkaa..
Rouvan kassihai talliin kesärenkaiden vaihtoon, siinä samalla sitten (kun nyt on tätä aikaa) niin rapsuttelin poraharjalla pyöränkotelon puhtaaksi, ruiskutin kotelosuojaa varsinkin muovien ja peltin väliin ja annoin kuivaa 6 tuntia ja päälle ruiskutin massaa. Sain käsiteltyä tuon tankkauspuolen johon ei tehtaalla ole massaruisku lipsahtanut vaan pohjamaali siellä paistoi ylhäällä Oikeinkin kiva kolo keräämään paskea joten suojaus on todellakin tarpeeseen vielä kun ei ruostetta ollut.
Huomenna tuusaan kuskinpuolen, kai tällä kestoikää jonkinverran jatkaa..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
En irroittanut, pesin sen taustan ja ruiskutin kotelosuojaa niin että piisaa ja uskon sen riittävän kun ei sitä kivetkään pääse hakkaamaan kuten muuta koteloa. Yläpäästähän se ei ole lähelläkään koteloa kun se on vain sen tankkausputken myötäisesti.
Jospa tämä ei olis eka kassihai joka ruostuu puhki, nää on vielä liian uusia mutta muutama vuosi niin eiköhän datsun-perinne ala näkyä näissäkin
Mersunkin pääsisi pian katsastamaan, tai siis yrittämään kun 2 vuoden leimavälimuutos tulee
Samoten meinaa vaivata taas kevytkuorma-autokuume ja joka kevät se pahenee eli maasturin vois vaihtaa johonkin avolavaiseen pitkähyttiseen laitokseen. Se vain että kk-a vehkeissä pitää valita kupan ja syfiliksen väliltä eli joko paskoja sieltä tai paskoja täältä pösö-sitikka on ihan vitullinen ei eikä mersukaan kiinnosta, matkailuautossa se menee mutta käyttöautona ei oikein huvita tonnien yllätysviat
Jenkit, no niillä ei halpaa päivää näe muutenkaan...
Ongelmaahan ei olisi jos olis pistää vaikka reilusti yli kymppi mutta nyt justiin ei ole, meinasin kotonakin remontoida kun korona pisti kaikki työkuviot jumiin kesäksi niin sama käyttää aika hyödyllisesti..
Jospa tämä ei olis eka kassihai joka ruostuu puhki, nää on vielä liian uusia mutta muutama vuosi niin eiköhän datsun-perinne ala näkyä näissäkin
Mersunkin pääsisi pian katsastamaan, tai siis yrittämään kun 2 vuoden leimavälimuutos tulee
Samoten meinaa vaivata taas kevytkuorma-autokuume ja joka kevät se pahenee eli maasturin vois vaihtaa johonkin avolavaiseen pitkähyttiseen laitokseen. Se vain että kk-a vehkeissä pitää valita kupan ja syfiliksen väliltä eli joko paskoja sieltä tai paskoja täältä pösö-sitikka on ihan vitullinen ei eikä mersukaan kiinnosta, matkailuautossa se menee mutta käyttöautona ei oikein huvita tonnien yllätysviat
Jenkit, no niillä ei halpaa päivää näe muutenkaan...
Ongelmaahan ei olisi jos olis pistää vaikka reilusti yli kymppi mutta nyt justiin ei ole, meinasin kotonakin remontoida kun korona pisti kaikki työkuviot jumiin kesäksi niin sama käyttää aika hyödyllisesti..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kerrassaan upea on toveri Lerssisen Mersu.
Hieno on aatelispystäri itsessään ja asiallista kertomusta tuntuu olevan vähän haasteellisemman autorojektin eri käänteistä.
Nämä tämänkaltaiset kevytmetallivaluiset moottoritilan osat ovat omaan silmään juuri niitä paikkoja joissa nykyaikaista 3d-tulostamista tekisi itseni mieli kokeilla. Osat ovat harvinaisia ja kilohintakin voi olla aika suolainen, eli siinä mielessä worth trying. Jos ei siis mistään löydy ja maksavat vähän yli painonsa verran kultaa.
Hieno on aatelispystäri itsessään ja asiallista kertomusta tuntuu olevan vähän haasteellisemman autorojektin eri käänteistä.
Nämä tämänkaltaiset kevytmetallivaluiset moottoritilan osat ovat omaan silmään juuri niitä paikkoja joissa nykyaikaista 3d-tulostamista tekisi itseni mieli kokeilla. Osat ovat harvinaisia ja kilohintakin voi olla aika suolainen, eli siinä mielessä worth trying. Jos ei siis mistään löydy ja maksavat vähän yli painonsa verran kultaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mersua kerkesin pestä tuossa yks päivä, vaatii täällä ei-vesijohdon mailla vähän enempi kikkailua.. Lähinnä 15 vuoden seisontapaskat poies päältä
Eikä se kuivanakaan ihan kauhea ole, suhipaikatkaan ei hyppää heti silmille ellei tiedä mistä etsiä (en ole hionut sumurajoja tms)
Mersulogoiset roiskeläpät pitäisi löytää
Eikä se kuivanakaan ihan kauhea ole, suhipaikatkaan ei hyppää heti silmille ellei tiedä mistä etsiä (en ole hionut sumurajoja tms)
Mersulogoiset roiskeläpät pitäisi löytää
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)