Jeps. 2013. Siitä ei ole kuittia, koska meni autoliikkeen piikkiin. Toisaalta eipä siitä enää näin 8 vuoden jälkeen mitään hyötyä olisi. Mietityttää, onko kompurassa ollut joku valmistusvika vai onko esmes öljyä ollut tarpeeksi.
t.
Risto
Jeps. 2013. Siitä ei ole kuittia, koska meni autoliikkeen piikkiin. Toisaalta eipä siitä enää näin 8 vuoden jälkeen mitään hyötyä olisi. Mietityttää, onko kompurassa ollut joku valmistusvika vai onko esmes öljyä ollut tarpeeksi.
Jotenkin niin vaan näen että jos kyseessä ei ole ollut MB liike, niin siellä on laitettu liian vähän öljyä tai muuten onnistuttu saamaan joku jyvä kiertoon. Liikaa ei korosteta työn kliinisen puhatuden merkitystä.
Ihan pakko kysyä minkä merkkinen ja mitä maksoi. Olen tuossa puntaroinut denson ja halvempien välillä. Mersun tarralla (a0002309111/a0002301011) denso liian kallis mulle. Denso on jotain 400 saksasta ja esim joku mahle n. 260 kuluineen siis. Ainoa on että tolla varaosanumerolla tarjotaan 100 ja 105 hihnapyörällä olevaa ja mitä rullamitalla katselin hihnapyörän ulommainen halkaisija olisi lähempänä 105 kuin 100mm... Ei iso ero, mutta ei haluaisi laittaa pienempää kuin kuuluu olla.
Ok, katselin densoja ja jotain 320-500 niiden hinnat. Ei vaan meinaa löytyä 105mm hihnapyörällä.
Juu. Olipa vaikea löytää dokumentti. Haulla tuo ei anna mitään mutta kun manuaalisesti etsi 83 ja 55 kohdista niin löytyi toi dokkari.
Näitä kuviako etsit?Roisto kirjoitti: ↑06.5.2022 20:01 Joo. Muistelin sitä ja kävin lukemassa. Kuvat olivat vaan valitettavasti liuenneet bittiavaruuteen. Jos pari miestä tuohon tarvii, niin voi olla että itsellä jää vaihtamatta. Jos ei sitten kesälomilla saisi serkkupoikaa apumieheksi. Mainitsit oudon painopisteen? Oliko etu- vai takapainoinen?
Vaihtuiko sulla irtostefa vai koko takakevy? Molempia taisi olla saatavana.
t.
Risto
Joo. Ei ne ilmaisia olleet. Paikalliselta mersuehjäämöltä (M-B Osa) ne kävin, kun ei ollut muuta tilattavaa maailmalta.
Ettäkö M113 tulpat pitää vaihtaa 4 v väleinRoisto kirjoitti: ↑11.4.2023 10:18 3/8-räikkää ei vielä olekaan. Voisi olla kokeilemisen arvoinen. Joitakin vehkeitä sillä kannalla jo on mm. suodattimen avain ja tähän asti ollaan menty adapterilla. Seuraavan kerran tämä homma on ajankohtainen neljän vuoden päästä. Aika näyttää, onko vielä auto itsellä, vai onko V8:t kielletty siihen mennessä.
OT: NGK:n tulppia tehdään näköjään nykyään Thaimaassakin. Vanhat oli tehty Japaninmaassa.
-Risto
Nehän maistuukin ihan erilaisiltaaah.
Varmasti jos haluaa maistaa niitä. Ja tottahan ammattilainen hajusta ja mausta voi sanoa paljonko öljyllä ajettukin. Siellähän voi olla kumpaakin, helpointa pestä se konehuone yltä ja alta ja suihkia jarrucleanerilla ja käydä ajemassa ja kurkistella mistä alkaa kostua.
No, tuo kyllä kävisi järkeväksi syyksi. M113 on sellainen lussukka puksuttaja ettei se tarvitse mitään formulatulppia joita uusitaan joka ajon jälkeen. Kunhan öljyjä vaihtelee Ei sillä etteikö ne voisi jo 245 kohdalla tarkistaa ja vaihtaakin.Roisto kirjoitti: ↑13.4.2023 20:40 Tulppien vaihdossa on ymmärtääkseni monesti vuosisuositus siksi, ettei ne juutu kiinni. Varsinkin jonkin mallisissa kansissa &tulpissa se voi olla suurikin ongelma. Eipä ne kyllä hirveästi kuluneet olleet verrattuna joihinkin 80-luvun peleihin. Olisi voinut punoa takaisinkin mutta tulipa hommattua uudet.
t.
Risto