kansipahvin vaihto
kansipahvin vaihto
kansipahvi ilmeisen rikki.
keittää vaikkei pitäisi.
vaihdan kansipahvin jo toista kertaa, kysymys kuuluu:
" pitääkö kannen pultit uusia?".
auto 190e 2,3 vm-91, ajettu 310000km
keittää vaikkei pitäisi.
vaihdan kansipahvin jo toista kertaa, kysymys kuuluu:
" pitääkö kannen pultit uusia?".
auto 190e 2,3 vm-91, ajettu 310000km
Tässä on kaksikin koulukuntaa. Toiset uusii ja toiset ei. Remontin loppusummaan ei juurikaan vaikuta, joten suosittelen uusimaan. Viisaammat saa jatkaa.
Linkistä klikaten keskusteluun kansipulttien vaihdosta...
viewtopic.php?t=4615&start=0&postdays=0 ... highlight=
Linkistä klikaten keskusteluun kansipulttien vaihdosta...
viewtopic.php?t=4615&start=0&postdays=0 ... highlight=
Sitten on niitäkin seppiä, jotka vaihtavat yhden Mersun pultin tilalle Volkkarin pultin.
Kaksi kymppiä maksoi satsi, joten tuohon hintaan kannattanee hankkia. Jos hommaat uudet pultit, niin ne kannattanee tarkistaa jo kaupassa, että ovat suoria. Omaani hommasin satsin ja yksi pultti oli sen verran kiero, ettei se suostunut menemään pohjaan asti vaan otti pultinreiän reunaan kiinni. Laitoin tilalle vähiten venyneen vanhan pultin.
t.
Risto
Kaksi kymppiä maksoi satsi, joten tuohon hintaan kannattanee hankkia. Jos hommaat uudet pultit, niin ne kannattanee tarkistaa jo kaupassa, että ovat suoria. Omaani hommasin satsin ja yksi pultti oli sen verran kiero, ettei se suostunut menemään pohjaan asti vaan otti pultinreiän reunaan kiinni. Laitoin tilalle vähiten venyneen vanhan pultin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
vesipumppu, flektin anturi, termari vaihdettu ja paisuntasäiliön korkkiakin kokeiltu. lisäksi säiliössä nesteen pinta vaeltaa kierrosten mukana... en minä enään muuta keksi ku kannentiiviste. niin! ja syylariki alko vuotaa kovan paineen alla!dealer kirjoitti:Pelkästään keittää, ei muuta ongelmaa ?
Ei kuulosta kannentiivistevialta.
Jos pultit ovat täysin ruosteettomat, syöpymättömät ja mitoissaan, ei ole pakko vaihtaa.
Minä vaihdan aina asiakkaitten Mersuihin.
(ja omiini jos joutuu kannentiivisteen vaihtamaan)
muuten kyllä pelaa mahtavasti.
Vaeltaa, muttei kupli?
Ettei vaan olisi syyläri niin heikossa hapessa ettei jäähdytä?
Ettei vaan olisi syyläri niin heikossa hapessa ettei jäähdytä?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Käsittääkseni pultteja ei tarvitse tuossa tapauksessa vaihtaa, eri asia miten asian itse näkee, haittaahan siitä on vain kukkarolle. Mikäli pulttisi ovat niitä kakstoistakantasia, eli venymäpultteja niin niille muistaakseni suurin sallittu pituus oli 122 mm, uuden ollessa 118 mm.
Käytännössä tuollainen pultti venyy joka asennuskerran yhteydessä noin millimetrin (vääntökulmakiristys)...
Joku taisikin todeta jo mutta sanon kuitenkin kansipultteja on tarjolla monenlaisia ja ehkä niistä halvimmista kannattaa pysyä erossa...
Käytännössä tuollainen pultti venyy joka asennuskerran yhteydessä noin millimetrin (vääntökulmakiristys)...
Joku taisikin todeta jo mutta sanon kuitenkin kansipultteja on tarjolla monenlaisia ja ehkä niistä halvimmista kannattaa pysyä erossa...
Ei pitäisi kiehua sadassa asteessa jos korkki on ehyt ja pitää järjestelmässä paineen.keittää paikallaan kun mittari on noin sata astetta
Tuntuvatko letkut kovilta kun kone on ajettu kuumaksi ?
Ihan normaalia, kumiosat antavat periksi kaasutettaessa.neste ei kupli kun kierrättää vain vaeltaa, eli kovilla kierroksilla neste vajuu.
Kannentiivistevika ilmenee yleensä niin että nesteet tulevat korkista / ylivuotoputkesta ulos koska järjestelmään tulee rajusti liikaa painetta.
Varsinainen kiehuminen ennen kuin flekti lähtee pyörimään ... omituista, ja vain paikallaan eikä ajossa.
Vai olisiko kuitenkin niin että kansitiiviste on rikki tai kansi halki ja tarpeeksi lämpimänä painetta tulee yhtäkkiä > nesteet pihalle.
Kokeileppas kytkeä flekti niin että se pyörii koko ajan auton käydessä - elikkäs jos flektin anturi on kaksinapainen niin ota siitä johtoliitin irti ja yhdistä liittimen navat toisiinsa johdonpätkällä. (virran ollessa päällä ja auton sammuksissa kuuluu "LOKS" ja siivikko ei enää pyöri kevyesti)vesipumppu, flektin anturi, termari vaihdettu ja paisuntasäiliön korkkiakin kokeiltu.
Sitten käymään, vieläkö keittää ?
Mikä on paisuntasäiliön korkissa oleva luku (100, 120 vai 140)? Kaverille möivät varaosaliikkeessa vahingossa 100sen korkin 120-sen tilalle, jolloin ylivuotoletkusta tuli aina vettä, kun neste saavutti sadan asteen lämpötilan. Jäykemmälläkin korkilla voisi kokeilla, josko nesteet pysyisivät paremmin sisällä.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
Se luku kertoo korkin avautumispaineen eli paineen missä ylipainetta päästellään jäähdytysjärjestelmän suojelemiseksi ulos.
100 = 1,00 bar
120 = 1,20 bar
140 = 1,40 bar
Turbokoneilla on yleensä tuo 140 korkki. Ei sen nesteen kyllä pitäisi pihalle paisuntasäiliöstä yrittää - vaikkei olisi korkkia lainkaan - jos kaikki on kunnossa ja kyllä tuo nesteen 100 astetta viittaa mielestäni heikkoon vedenkieroon tai kanteen.
Jos jäähdytin on huuhdeltu, termari ja pumppu vaihdettu niin ei kai siinä jälelle jää kuin kansi.
Onko lohkon kanavat huuhdeltu ?
100 = 1,00 bar
120 = 1,20 bar
140 = 1,40 bar
Turbokoneilla on yleensä tuo 140 korkki. Ei sen nesteen kyllä pitäisi pihalle paisuntasäiliöstä yrittää - vaikkei olisi korkkia lainkaan - jos kaikki on kunnossa ja kyllä tuo nesteen 100 astetta viittaa mielestäni heikkoon vedenkieroon tai kanteen.
Jos jäähdytin on huuhdeltu, termari ja pumppu vaihdettu niin ei kai siinä jälelle jää kuin kansi.
Onko lohkon kanavat huuhdeltu ?
. . .
pahvi vaihdettu
vihdoin sain kansipahvin vaihdettua. kannessa eikä myöskään tiivisteessä näkynyt minkäänlaisia ohi-virtauksia. ja perkele... oireet eivät kadonneet minnekkään!
semmosen vielä huomioin että painetta ei ole putkissa nimeksikkään kun nesteen pakeneminen alkaa???
eikait vika voi paisunta säiliössä olla?
semmosen vielä huomioin että painetta ei ole putkissa nimeksikkään kun nesteen pakeneminen alkaa???
eikait vika voi paisunta säiliössä olla?
voi ryydanan ryydana
äsken huomasin missä vika! joskus aikojen saatossa kansi pahvi korkkasi oikeasti ja sotki paisuntasäiliön.
sitä pestiin sitte urakalla öljymöhnästä.
jossain vaiheessa menny ylivuotoletku ja termarin paluuletku ristiin paisunta säiliössä....
nooh, saipahan hyvän teeman ainakin yhelle ryyppyillalle mutta ihmettelen miten sitä ei kukaan huomannu...
sitä pestiin sitte urakalla öljymöhnästä.
jossain vaiheessa menny ylivuotoletku ja termarin paluuletku ristiin paisunta säiliössä....
nooh, saipahan hyvän teeman ainakin yhelle ryyppyillalle mutta ihmettelen miten sitä ei kukaan huomannu...
no nyt!
voe helevetin helevetti!
nyt kun auto pelaa niin kuin unelma, (vaihdoin tuossa kallistuksen vakaajan kumit ja ajettavuus parani huomattavasti)
... niin eiköhän syönti pomppasi saatana 10l/100km!
luulisin sen olevan kansipahvin vaihdon sivutuote???
olisko ideaa kellään mistä johtuu?
nyt kun auto pelaa niin kuin unelma, (vaihdoin tuossa kallistuksen vakaajan kumit ja ajettavuus parani huomattavasti)
... niin eiköhän syönti pomppasi saatana 10l/100km!
luulisin sen olevan kansipahvin vaihdon sivutuote???
olisko ideaa kellään mistä johtuu?