Sattui sellainen tapaus, että Mersu imitoi sitikkaa
Ajon jälkeen auto seisoi muutaman tunnin ja perä oli pudonnut maahan. No, perä nousi ylös, kun koneen laittoi käyntiin ja pyöritteli hetken. Ilmeisesti jouset ovat täysin lopussa ja perä on iskarien varassa. Jumittikohan siellä joku vai mikä tuli?
Tasonsäätö, perä maassa
Tasonsäätö, perä maassa
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Se tässä huolestuttaakin, että joku paikka antaa periksi. Jouset ovat suunnilleen ehjän näköiset, mutta toinen takakulma on koko ajan alempana. Voi olla pallossakin vikaa. Muuten toimisi varmaan oikein, mutta jouset vaikuttavat tosiaan olevan finaalissa. Perä nousee ylemmäs, kun takaosaan laittaa painoa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Jos tuo vika olisi kuorma-autossa, jossa on ilmajouset, niin silloin vaihtoon menisivät tasonsäädön venttiilit ja ilmapalje, venttilit siksi, että toinen puoli on alempana, eikä tasonsäätö enää toimi viallisten venttiilien vuoksi, ja ilmapalje siksi, koska paineet ei pysy jos kompura ei koko ajan pumppaa lisää ilmaa, niin silloin perä laskee..
Mersun systeemejä en tiedä, mutta laitoin esimerkin raskaammankaluston puolelta
Mersun systeemejä en tiedä, mutta laitoin esimerkin raskaammankaluston puolelta
Mulla olisi aiheeseen liittyen kysymys:
Ostin tossa varaosa-autoksi w123 230E farkun. Saisiko siitä siirrettyä ton korkeudensäätösysteemin kaikkine kilkkeineen sedaniin? Tarkoitus olisi vaihtaa samalla 200D koneen tilalle 230E kone +laatikko, eli sen tasontäätöjousituksen öljypummpu olisi koneen kyljessä valmiiksi.
Onko jollain kokemuksia tasonsäädöstä sedanissa?
Ostin tossa varaosa-autoksi w123 230E farkun. Saisiko siitä siirrettyä ton korkeudensäätösysteemin kaikkine kilkkeineen sedaniin? Tarkoitus olisi vaihtaa samalla 200D koneen tilalle 230E kone +laatikko, eli sen tasontäätöjousituksen öljypummpu olisi koneen kyljessä valmiiksi.
Onko jollain kokemuksia tasonsäädöstä sedanissa?
Öö. Iskarit on erilaiset ja kaasupallon ja iskarin väliset putket ovat erilailla. Lienevätkö kaasupallot samassa paikassa. Muuten varmaan homma onnistuisi mutta sedanin tasonsäätöiskareiden löytäminen tuottaa varmasti työtä. Ja jos semmoiset löytää, niin samalla varmaan saa myös putket yms. kilkkeet.Teo kirjoitti:Mulla olisi aiheeseen liittyen kysymys:
Ostin tossa varaosa-autoksi w123 230E farkun. Saisiko siitä siirrettyä ton korkeudensäätösysteemin kaikkine kilkkeineen sedaniin? Tarkoitus olisi vaihtaa samalla 200D koneen tilalle 230E kone +laatikko, eli sen tasontäätöjousituksen öljypummpu olisi koneen kyljessä valmiiksi.
Jos öljyä ei häviä, niin silloin häiriö on todennäköisesti säätöventtiilissä. Sen sisällä on venttiili, joka pitää iskareissa tietyn peruspaineen. En tarkkaan tiedä, miten käy jos tuo jumittaa auki eli pääseekö silloin ööli takaisin säiliöön. Ilmeisesti kuitenkin jokin osio säätöventtiilistä vielä pelaa, jos perä nousee takaisin vaateriin, kun koneen rysäyttää tulille. Öljyn vaihto kannattanee kuitenkin tehdä. Sille ei ole mitään kilometrimäärää annettu mutta kyllä sekin melko mustaksi menee ja likaa yms. skeidaa kerää.AriK123 kirjoitti:
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)