Mistä tunnistaa W123 vaihtotähden??
Mistä tunnistaa W123 vaihtotähden??
Vehohan aikanaan fixasi maantietä nähneitä 123-mersuja kuntoon ja kauppasi niitä vaihtotähtinä-jossa yhdistyi vaihtoauton hinta ja uuden auton luotettavuus,heidän oman prosyyrinsä mukaan.Mutta jos auton paprut ovat vuosien saatossa kadonneet niin löytyykö itse autosta mitään merkintää siitä että se on kertaalleen kunnostettu? Rale!!!
http://www.antikvariaatti.net/tuotekuva ... /25019.JPG
http://www.antikvariaatti.net/tuotekuva ... /25021.JPG
http://www.antikvariaatti.net/tuotekuva ... /25020.JPG
http://www.antikvariaatti.net/tuotekuva ... /25019.JPG
http://www.antikvariaatti.net/tuotekuva ... /25021.JPG
http://www.antikvariaatti.net/tuotekuva ... /25020.JPG
Oho ai minä...
Yleensähän ne oli taximalleja, eikä suinkaan noita 280:iä niinkuin kuvassa
Siitäkään on vielä paha nyhjästä, niin monta taximallia on konvertoitu ihan kotipihoillakin. Mutta noihin vaihtotähtiin ainakaan ei koskaan jätetty taksamittarikoteloa, vaan asennettiin se luukku päälle. Penkeissä taisi olla juuri tuollaiset päällysteet kuin kuvassa.
Näihin huteroihin faktoihin nojaten mulla on ollut pari vaihtotähteä, en vaan ole sen koomin asiaa funtsinut. Eikä missään osunut silmiin mitään merkintääkään. Tosin ne ei muutenkaan ollut mitään helmiä, papereista puhumattakaan
Ootko nyt hankkimassa jotain W123:sta vai...?
Yleensähän ne oli taximalleja, eikä suinkaan noita 280:iä niinkuin kuvassa
Siitäkään on vielä paha nyhjästä, niin monta taximallia on konvertoitu ihan kotipihoillakin. Mutta noihin vaihtotähtiin ainakaan ei koskaan jätetty taksamittarikoteloa, vaan asennettiin se luukku päälle. Penkeissä taisi olla juuri tuollaiset päällysteet kuin kuvassa.
Näihin huteroihin faktoihin nojaten mulla on ollut pari vaihtotähteä, en vaan ole sen koomin asiaa funtsinut. Eikä missään osunut silmiin mitään merkintääkään. Tosin ne ei muutenkaan ollut mitään helmiä, papereista puhumattakaan
Ootko nyt hankkimassa jotain W123:sta vai...?
Ei kun naapurin W123 240D automaatti on myynnissä ja lupasin jeesata myyntihommassa kun aikaa on.Ajattelin vaan tuota juttua niin voisipahan brassailla mahdolliselle ostajalle jotain.Mitähän tuollaisella 1980 mallisella 800.000 km ajetulla W123-mersulla ilkeää pyytää;laatikko tuntui toimivan kuin ajatus.300 e?raul kirjoitti: Ootko nyt hankkimassa jotain W123:sta vai...?
Ne kapselit ei tosiaan oikein istu kromimerssuunPK kirjoitti:Mistäs 280-mallin ulkoisesti erottaa?raul kirjoitti:Yleensähän ne oli taximalleja, eikä suinkaan noita 280:iä niinkuin kuvassa
Tuossakin näkyy olevan W201 (tai W124) ufokapselit.Leka kirjoitti:oli ne varusteltu/meikattu tapauskohtaisesti; mahd. istuinpäälliset, pölykapselit ym..
PK: 280-mallissa oli pitkät puskurit, kuten tuossa ja kromilistat takavalojen alla sekä ilmanottoritilässä. Myös muita eroja on, mitä ei tuosta niin huomaa (paitsi suorakulmatumpiot oli alusta alkaen), suurin osa sisustuksessa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Vaihtotähdet tulivat "pukille" kaiketi siinä 180-250 tkm ajettuina, jolloin niitä sitten melko perusteellisestikin kunnostettiin. Jos lähdetään siitä, että auto on Vaihtotähtiohjelman jälkeen kulkenut kuutisensataa tuhatta kilometriä, ei operaatiosta taida olla paljoa enää jäljellä - tunnusmerkkejä sen enempää kuin argementoitavaakaan
Tuo taksamittarin pahka tuli mieleen... 124-vaihtotähdissä koko kojelaudan päällinen vaihdettiin uuteen, muttako 123-malleissa laitettiin peitelevy? Onko tämä juuri se feikki "tuuletusritilä" tai kaiuttimenverkko, josta joskus puhutaan vai oliko siellä peräti ylimääräinen hanskalokero kannen alla?
Omat 123:t ovat molemmat olleet matkamalleja, joten vanhan taksin anatomiaa ei oel tullut katseltua tuolla silmällä.
Tuo taksamittarin pahka tuli mieleen... 124-vaihtotähdissä koko kojelaudan päällinen vaihdettiin uuteen, muttako 123-malleissa laitettiin peitelevy? Onko tämä juuri se feikki "tuuletusritilä" tai kaiuttimenverkko, josta joskus puhutaan vai oliko siellä peräti ylimääräinen hanskalokero kannen alla?
Omat 123:t ovat molemmat olleet matkamalleja, joten vanhan taksin anatomiaa ei oel tullut katseltua tuolla silmällä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Isäukko teki alihankintana aikoinaan noita vaihtotähti tekniikkaremontteja 123 ja 124 malleihin kahdeksankymmentä luvulla. Mun mielestä niihin uusittiin suunnilleen kaikki osat, joissa oli jotain kulumista havaittavissa. Jarrut, ohjausnivelet yms...Tais olla myyntihinnat suhteessakin paljon parempia, kuin nykyään, joten remontteihin oli varaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
TM:ssä oli muinoin sekä 123- että 124-vaihtotähden "koeajo". Aikaisemmasta en juuri muista mitään, mutta 124:n arvio on vielä jotenkin hahmollaan. Kyllähän se tehtyjen töiden ja vaihdettujen osien lista oli mittava ja auto oli nuoltu sulakekotelon pohjia myöten.JP74 kirjoitti: Mun mielestä niihin uusittiin suunnilleen kaikki osat, joissa oli jotain kulumista havaittavissa.
Lopputoteamus oli, ettei ajettuja iltamareissuja huomaa kuin matkamittarista, joka taisi näyttää jotain 180 tkm pintaan.
No jos otetaan alta 200 tkm ajettu 200D ja käydään se läpi perusteellisesti, niin eihän se paljoa voi uutta hävetäkään.
Nykyäänhän parivuotias tuon verran ajettu on uudenkarhea ilman mitään kunnostusoperaatioitakaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Pahastikin mätä?Daimler kirjoitti:Ei kun naapurin W123 240D automaatti on myynnissä ja lupasin jeesata myyntihommassa kun aikaa on.Ajattelin vaan tuota juttua niin voisipahan brassailla mahdolliselle ostajalle jotain.Mitähän tuollaisella 1980 mallisella 800.000 km ajetulla W123-mersulla ilkeää pyytää;laatikko tuntui toimivan kuin ajatus.300 e?raul kirjoitti: Ootko nyt hankkimassa jotain W123:sta vai...?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
En tiiä. Oli se katsastettu toukokuussa,ei kait se sitte...luokyio kirjoitti:Pahastikin mätä?Daimler kirjoitti:Ei kun naapurin W123 240D automaatti on myynnissä ja lupasin jeesata myyntihommassa kun aikaa on.Ajattelin vaan tuota juttua niin voisipahan brassailla mahdolliselle ostajalle jotain.Mitähän tuollaisella 1980 mallisella 800.000 km ajetulla W123-mersulla ilkeää pyytää;laatikko tuntui toimivan kuin ajatus.300 e?raul kirjoitti: Ootko nyt hankkimassa jotain W123:sta vai...?
Heh kyllä se leima heruu melkosille reikäjuustoille Katsastin tuon oman farmarin kesäkuun lopussa ja nyt syksyllä kävin korin läpitte niin kaikki ovet meni vaihtoon (alaosat täysin mädät), toinen takakaari ja helman takapäähän ja takahelmaan paikat. Köh ostakaas siitä vasta maalattu rönttäDaimler kirjoitti:En tiiä. Oli se katsastettu toukokuussa,ei kait se sitte...luokyio kirjoitti:Pahastikin mätä?Daimler kirjoitti: Ei kun naapurin W123 240D automaatti on myynnissä ja lupasin jeesata myyntihommassa kun aikaa on.Ajattelin vaan tuota juttua niin voisipahan brassailla mahdolliselle ostajalle jotain.Mitähän tuollaisella 1980 mallisella 800.000 km ajetulla W123-mersulla ilkeää pyytää;laatikko tuntui toimivan kuin ajatus.300 e?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Luukku taksamittarikotelon päällä ja nuo 14" ufokapselit ovat tosiaan näkyviä merkkejä. Noh, kapselit nyt voivat vaihtaa autosta toiseen muutamankin kerran vuosien saatossa. Mutta jos ajattelee ne osaksi Vaihtotähteä niin niillä on kyllä tietty historiallinen nostalgia-arvo, mielestäni.
Tää on ihan kohta valmis.