Runtulan pornstartteri alias hopeanuoli
Uuden kannen toimitus 4 viikkoa ja hintaa 700 egeä = johtaa vanhan kannen asennukseen pienen venttiilin hiomisen jälkeen joka onnistui näppärästi porakoneella Kakkosen männän päällä on pomppinu joskus jotakin mutta kannessa ei ole mitään jälkiä joten ei mitään vakavaa. Huomenna todennäkösesti hattu paikalleen jos onni suo ja pakkasta on alle -30
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tulee mieleen yksi Hiace remontti, ku hiottiin kansi hiljattain ja vaihdettiin kannentiiviste, pultit, venttiilikopan tiiviste, nesteet, öljyt, venttiilinkumit, hehkut, hihnat, vesipumppu, kannentiiviste, pultit, uus kansi, uus nokka, venttiilinnostimet, säätöpalat, nesteet, öljyt jne.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Voin vaan kuvitella minkälaista Sisua tässä tarvitaan, itelle reilu vuosi sitten Volvon jarrurempan tehneenä vastaavanlaisissa pakkaslukemissa sai kyllä riittää.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Jeespoks hörähti käyntiin ja roiski öljyt pitkin peltoa ku unohtu turbon öljyletku irti mutta tulipaha voideltua piha nyt pitäs sitte käytellä käyttölämpöön ja vetää viel 90 astetta kannenpultteihin ja sitte 1000 kilsan päästä 90 lisää. Jos sitte olis jo lämpösempi
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_bY1PEw5YA[/youtube]
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Paperista otettu kuvatiedosto 70 heppaa ja 135nm on orkkis koneen lähtö. Tuolle on tehty se että pumpusta on ruuvi pohjassa ja turbona on gt2260 ja vesicuuleri välissä. Ahtorikastus oli pois käytöstä koska sitä ei kytkin varmasti enää olis kestäny se kuitenki on viel orkkis kokonen vaikka vasta 1000 kilsaa ajettu
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Korjasin sivuoven laakerin ja laitoin pakoputken kunnolla paikalleen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jpz4r6WuYUY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jpz4r6WuYUY[/youtube]
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Siinä joutessaan kattelin josko vähän puhaltaa pintaruosteita pois mutta sitten tuli eteen tilanne ettei oikeen ollu mitään puhallettavaa.
Ei siitä helmasta mitään vikaa löytyny niin piti sitten simuloida siihen vika.
Läpi piti saada tukkoon joten 30*3 lattarautaa kaks rinnakkain ja sehä on siinä
Jotkut hioo saumat sileäks mutta mä vaan kiillotin ne
Vähän vanhaa maalia karkeaksi ja eiku uutta päälle niin peittyy epäkohdat
Josko huomenna tekis toisen puolen tai ainakin kattos jos sais samaan väriin
Ei siitä helmasta mitään vikaa löytyny niin piti sitten simuloida siihen vika.
Läpi piti saada tukkoon joten 30*3 lattarautaa kaks rinnakkain ja sehä on siinä
Jotkut hioo saumat sileäks mutta mä vaan kiillotin ne
Vähän vanhaa maalia karkeaksi ja eiku uutta päälle niin peittyy epäkohdat
Josko huomenna tekis toisen puolen tai ainakin kattos jos sais samaan väriin
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pitemmän aikaa on jo latauksen valo hehkunu himmeänä tyhjäkäynnillä eikä siihen ole jaksanu kiinnittää huomiota sen enempää. Nyt sitten rykäsin rojut pöydälle säätimen vaihtoa varten. Noh tämä laturihan on 90A versio jota on käytetty jonkun golffin keulalla. Portterin oma laturi sippasi pari vuotta sitten joten nopein keino oli ostaa motonetistä uusi.
Tässä se sitten perseelleen menikin koska jo pelkän laturin ostaminen kiilaremmillä varustetulla pyörällä tuntui olevan äärimmäisen vaikeaa koska eihän se voi käydä portteriin ainakaan tietokoneen mukaan. Sain kuitenkin laturin kiinni ja se toimikin jokusen kuukauden kunnes säädin päästi savut ulos. Jälleen motonetin tiskille ja kysymään säädintä mutta eihän semmoista kuulemma ole olemassakaan joka tuosta laturista löytyi.
Säädin joka oli lähes saman näköinen mutta yksi johto puuttui löytyi lopulta ja otin niitä kaksi varmuuden vuoksi. Puuttuvan johdon sai kyllä tinattua paikalleen.
Vasemmalla säädin joka vaihdettiin aikanaan ja oikealla samanlainen ainakin numeroiden mukaan. Vain toinen hiili oli osunut kunnolla kollektoriin ja toinen raapinut vain vähän pintaa.
Ei auttanut tuo uusikaan säädin latausvalon hehkumiseen tyhjäkäynnillä joten laturi auki ja kas siellähän oli pikku meksikaanin tekemä ylläri. Täytyy sorvata tuo suoraksi ja kattoa vähän mitä tuon tinan alta löytyy. Takaisinhan tätä ei voi viedä koska takuu on tietenkin menny umpeen mutta pääsihän sillä sentään 15tkm. Ainiin laakerit on myös ihan loppu
Tässä se sitten perseelleen menikin koska jo pelkän laturin ostaminen kiilaremmillä varustetulla pyörällä tuntui olevan äärimmäisen vaikeaa koska eihän se voi käydä portteriin ainakaan tietokoneen mukaan. Sain kuitenkin laturin kiinni ja se toimikin jokusen kuukauden kunnes säädin päästi savut ulos. Jälleen motonetin tiskille ja kysymään säädintä mutta eihän semmoista kuulemma ole olemassakaan joka tuosta laturista löytyi.
Säädin joka oli lähes saman näköinen mutta yksi johto puuttui löytyi lopulta ja otin niitä kaksi varmuuden vuoksi. Puuttuvan johdon sai kyllä tinattua paikalleen.
Vasemmalla säädin joka vaihdettiin aikanaan ja oikealla samanlainen ainakin numeroiden mukaan. Vain toinen hiili oli osunut kunnolla kollektoriin ja toinen raapinut vain vähän pintaa.
Ei auttanut tuo uusikaan säädin latausvalon hehkumiseen tyhjäkäynnillä joten laturi auki ja kas siellähän oli pikku meksikaanin tekemä ylläri. Täytyy sorvata tuo suoraksi ja kattoa vähän mitä tuon tinan alta löytyy. Takaisinhan tätä ei voi viedä koska takuu on tietenkin menny umpeen mutta pääsihän sillä sentään 15tkm. Ainiin laakerit on myös ihan loppu
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Nyt se on suorassa. Huomenna jos laittaisi paikalleen ja kokeilis miten se rupeaa toimimaan vai laittaako alkuperäisen laturin kiinni. Voisihan tuon tietenkin nytkin laittaa mutta ulkona on pimeä ja sataa vettä niin eihän tällänen kermaperse tuonne viihti mennä. Olis nyt ees -40 pakkasta ja 2 metriä lunta niin laturi olisi jo paikallaan
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Juu mä tätä lepsuilua vähän itekkin ihmettelen mutta onhan tommonen vesisade vähän tylsää jos vertaa -40 pakkaseen joka tuo jo kummasti lisää tuntumaa askarteluunjps kirjoitti:Sinä oot kyllä aika vellihousu kun et edes sateessa tollasta pikkuhommaa voi hoitaa...huoh .
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Hmm ei lähde lataamaan startin jälkeen vieläkään mutta jo 100 kierroksen nosto herättää laturin. Latausjännite 14,5 tyhjäkäynnillä mutta täys kuorma tiputtaa 12 volttiin. Ilman kuormaa latauksen valo hehkuu juuri senverran että sen huomaa mutta kierrosten nostaminen poistaa tämänkin ilmiön.
Täydellä kuormalla jännitteen saa nousemaan 13 volttiin vain nostamalla kierrokset yli 2000 kieroksen mutta tuosta 13 voltista ei mennä yli vaikka kierrättää täydet. Täytyy antaa hiilien nyt asettua paikalleen josko se siitä vielä korjaantuu tai sitten täytyy ostaa ihan oikea bossin säädin.
Täydellä kuormalla jännitteen saa nousemaan 13 volttiin vain nostamalla kierrokset yli 2000 kieroksen mutta tuosta 13 voltista ei mennä yli vaikka kierrättää täydet. Täytyy antaa hiilien nyt asettua paikalleen josko se siitä vielä korjaantuu tai sitten täytyy ostaa ihan oikea bossin säädin.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Jos joskus joudutte vaihtamaan lataussäätimen ja haette sen motonetistä niin siinävaiheessa kun se rekisterinumeroa kysyvä tyyppi siellä tiskin takana tuo teille tuommoisen kuvassa näkyvän paketin niin nakatkaa se roskiin heti.. Nuo kolme kuvassa näkyvää on tuon laturin alkuperäinen säädin ja kaksi samalla kertaa ostettua varasäädintä. Alkuperäinen kesti puoli vuotta, varaosa pari viikkoa jolla sitten ajelin vajaa vuoden koska kyllähän se jotain latasi. Seuraava varaosa oli varmasti rikki jo paketissaan koska se ei toiminut sitäkään vähää.
Hain paikallisesta varaosaputkasta 8 euron säätimen joka on valmistettu englannissa ja kas kummaa sehän toimii ihan nätisti.
Sitten ohjeita motonetin laturin ostajalle ennekuin sen asentaa paikalleen.
- Uudet laakerit
- Uusi säädin ( ei motonetistä jos ei ole oikea bosch )
- Kollektorin oikaisu
Noiden operaatioiden jälkeen voi olla laturi joka kestää pitemmälle kuin 15tkm. Toinen vaihtoehto on vaatia semmoinen laturi jossa on edes jotain valmistajan merkkejä olemassa. Tuosta minun laturista ei löydy mitään merkkejä mistään ja tuota ensimmäistä säädintä kun vaihdettiin niin eihän semmoista mistään löytynyt koska tuommoista johdollista ei kuulemma ole olemassa.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Tota ei noi motonetin jarrusatulatkaan sovi ilman jyrsimistä kunnolla paikalleen no olihan ne halvat ku kaveri ne osti. Jaa mutt samalle kaverille vaihettiin motonet laturikin ja olis sittenkin pitäny hakee iskr laturi tost läheiseltä korjaamolt het alkuunsa, ihan samoja murheita oli siinäkin, ei sopinut paikalleen ilman pientä säätöä prikoilla ja sit ei toiminut viikkoa pitempään