BMW:llä menee kehitys lujaa!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

BMW:llä menee kehitys lujaa!

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tässä median täyttämässä aikakauslehtien luvatussa maassa, kun noita lehtiä työntää joka postilaatikosta ja luukusta kokoajan lisää, onneksi toki TM:ää, AutoBildiä ja Moottoria, niin mitä tässä nyt olen ihan viime parin viikon aikana noita lehtiä lukenu, niin BMW:llä menee kehitys aika lujaa... :shock: Tai sitten kaikki hienot asiat on vaan sattunut samaan aikaan tulemaan lehtiin :wink:

Vasta ne kehitti sitä aktiivista tasauspyörästöä xDrive malleihin, puolet vähemmän tarvii kääntää rattia, ei enää puske normaalisti nelivedon tavoin, vaan menee sinne minne ohjataan... :) Tämä muistaakseni löytyi Autobildistä, olisiko toiseksiviimeisin numero?

No, uusimmasta moottorista sitte lueskelin tuota uuden Stuttgartin C-ihmeen farmarin koeajoa. Kovasti kehuttiin, vähän oli ehkä joissain asioissa parempi kuin BMW, mutta kulutus toimittajia huoletti, BMW:n pätkämoottorit kun vievät polttoainetta huomattavasti vähemmän, puhumattakaan kuutosmoottoreista, joissa BMW vei jo ainakin toista litraa vähemmän sadalle... :shock: Se on jo paljon se! :pappa:
Ignolstadtin ihmettä sitte odotettiin innolla, että se ampuu kummastakin ohi heittämällä... Hah, etuvetonen p*ska... :opel:

Uuden M3:n V8 painaa vain 202kg, olikohan 15kg vähemmän kuin edeltäjänsä R6 moottori... :roll: 8)

Jossain näin mainoksen, ettei olisi ollut TM (ei varmaankaa), "BMW 535da, kulutus pienempi kuin lexuksen hybridissä, enemmän tehoa kuin porsche Boxterissa" (no se onkin mopoauto melkein :roll: ), silti tuossa tiisselissä oli karvan alta 300 hevosvoimaa, olikohan 28x hv? :shock: 8)
Kulutus tuollaisessa taitaa huidella jossain kuudessa litrassa, vaiko seittemässä, ei paljoa kuitenkaan kolme litraiselta moottorilta, automaattivaihteilla varustetulta isolta autolta, jossa suorituskyky kohdallaan! :ope:

Uusimmassa Autobildissä oli jonkin viheraktivistin kommentti, joka tyhjenteli ökymaastureiden renkaita, sitaattina jotenkin näin, "BMW:n X3 näyttää mörkö-SUV:lta, mutta kuluttaa alle 10 litraa sadalle", ja ei muuten tyhjennelly X3:sista niitä renkaita... :shock: Harvinaista, että kerrankin BMW-merkkisen auton annetaan olla rauhassa, kun on niin luontoystävällinen... :idea:

No, bemarillahan on muutenkin menossa tämä Efficient Dynamics "kamppanja", "enemmän tehoa, vähemmän kulutusta"... Perhana nuo Münchenin insinöörit osaa... :shock:

AB:ssa oli myös ajovaloista vertailu. Halogeeni, ksenon ja LED valot. Parhaat valot sedan luokassa, BMW 5er... :) Lexuksen siinä "ässä" sarjan vehkeessä oli sitten LED valot Audi R8:n tapaan, lexuksessa vähän paremmat, mutta siinäkin moittimista, jopa siitä että valoa oli liikaakin, piru nuo LEDit on kehittyneet nopiasti viime vuosina... :shock:
Yhdessäkään autossa ei muuten ollut ajovalojen säädöt täysin kohdallaan tehtaan jäljiltä! :ope: Olisi kiva saada säädätettyä omatkin ajovalot jossakin ihan kunnon säätöpenkissä, tuossakin säädöt katsottiin mm laaserin kanssa kohdilleen... :shock:
Ihmettelin myös tuota, kuinka monessa uudessa autossa menee vastaantulijan kaistalle valoa, omassa 18 vuotta vanhassa pelissä vastaantulijan kaista näkyy ihan kirkkaana... Lamppuina Motonetin "Xenon", mutta se lasikupu on kyllä pirun iso verrattuna normaaliin H4:een, eli tavaraa ainakin löytyy polttimon sisältä, ja valokin aika valkoista... 8) Vielä kun on releistyksellä hoidettu nuo valot, että jännitettäkin riittää... :P

Taisipa uudessa AB:ssa myös olla vertailu 123d ja 130i:n kesken, ja muutenkin tuota BMW:n nelipyttyistä kaksilitraista tuplaturbo diiseliä on ylistetty kovasti joka paikassa, toki yli 100hv/litra sarjatuotantodiiselistä ilman turboviivettä on kova saavutus! :opel:
130i:ssäkin oli tupla vanos ja valvetronic, suomeksi imu ja pakonokkien ajoituksen säätö, sekä muuttuva imuventtiilien nosto... Vai miten se meni? Rossifumi varmistaa... :oops: :lol:

Pakko nostaa hattua Baijerin pojille! :idea:

Toki, taitaa nykypäivän autoissa kuin autoissa olla niin paljon hajoavia osia, että ei ihan riitä että olisi vain vara ostaa se auto, sen pitäminenkin maksaa pirusti. :x Saati sitten tuollaisen tekniikkaihme BMW:n... Toki jos kulutus pysyy muita alempana, niin säästäähän sen huoltoihin menevän hinnan sitten polttoainekuluissa... :P
Ja ainakin AB:n testissä BMW olisi luotettavimpia, ja varmasti merkkiuskollisimpia autoja. Toki noissa noita kuluvia osia tuntuu olevan pirusti, kun on tottunut 80 luvun japanilaisella ajamaan, ajamaan nimenomaan, tuota kun onneksi tarvii niin pirun vähän huoltaa... 8)

Varmasti on mercedekselläkin kehitys mennyt, mutta bemari on kovemmin päässyt otsikoihin, mersu kun tuppaa yleensä hienoimmat keksintönsä laittamaan aina tuohon S-sarjaan, ja sitä ei hirveästi mainosteta tyhjätaskujen lehdissä... :lol:

Mitä muu väki on huomannut kehityksessä? :?: Onko jokin merkki tuonut jotain mielettömän hienoa markkinoille? Avensista ei lasketa, sehän on mainoksenkin mukaan virheetön, eikä Mazda kuutosta, ne on oikeesti parhaita, mutta ne on etuvetosia... :cry:

OT: Uuden C sarjan ratti on ihan p***eleen ruma! :opel: En ostais sen takia, muuten auto on todella hieno, ainakin ulkoonta muotoilu miellyttää, varsinkin keulasta, vaikka vanha "sammakkosilmät yhdessä" oli myöskin hieno, väyrysen naama taas ei niin hieno, oli aika "shokki" silloin kun tuli ekat väyryset markkinoille... :eec:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Audi quattro :idea:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Juu jatketaan vaan TIEDON kerääminen MAINOKSISTA. :D
Kun lukee tarpeeksi automainoksia niin sittenhän tietää kaiken
kaikista autoista.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1020
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sehän oli kanssa lehdessä (Sori, autobildissä) että ne BMW:n kulutuslukemat ei ole lähelläkään ilmoitettuja.

Ps. Lexus LS 600 mallissa on led valot, Audi R8:ssa ei. Audin "parkit" toimii ledillä, muuten kaksoisksenonit

Nim.merk "Nus Nus" :happy:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

On Bemarilla ollut jo 25 vuotta sitten jotakin taloudellisuusajattelua, kun on kulutusmittarit ja käyttöohjekirjassa on monta sivua opastusta kuinka ajetaan taloudellisesti... Mutta se taloudellisuus on tässä tapauksessa hyvin suhteellinen käsite. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

No ainakin nuo pemarin pienet tiisseli moottorit on todella mukavia. 318d lienee mukavin tiissel-koneinen auto, joka on tullut koeponnistettua. Päästöthän nuissa on kanssa suht pienet. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

BMW:n ilmoittamat päästöt näkyy muuten mukavasti myös tässä uudessa verotuskuviossa. Sitä kautta biimeri hakkaa mersun hinnan alennuksissa kyllä aika reilusti.

Bemarihan on ottanut käyttöön niitä jarrutusenergian talteenottoja sekä ainakin sähköinen vesipumppu joka hyrrää silloin kun tarvitaan. Huoltovapaita osiahan nämä on eli korjaaminen on osan vaihtoa sitten kun haaveri tapahtuu ja toimintasavut katoaa. Lienee kallistakin.

Joka tapauksessa BMW on näillä muutamalla toimenpiteellä kyllä mennyt ihan mukavasti eteenpäin kulutus/päästöpuolella. Mitä jää sitten viivan alle, sitä ei tiedä mutta BMW:stä tuli houkuttelevampi vaihtoehto uuden verotuksen myötä. Mallivalikoima pikkupäässä on mielenkiintoisempi ja diesel koneiden tehot oikein mukavia.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Jos katsoo pelkästään että mikä merkki ja malli on laskenut eniten
niin kannattaa muistaa.
Bemarit ja Audit ja miksei volkkarit ja mersutkin
on sitten niin karuja karvalakkeja jos ei ruksi 10000€ edestä
varusteita vähintään.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Von kempf kirjoitti: on sitten niin karuja karvalakkeja jos ei ruksi 10000€ edestä
varusteita vähintään.
Jep, näin on. Tällä hetkellä varusteita verotetaan autoverolla joten myös niiden hinta tullee laskemaan? Ja jos vaikka C-mallisen hinta laskee 3000e niin vaikka ottaisi sillä 10tonnilla varusteita niin "voittoa" tulee siltikin 3000e. Kyllä tuolla veromuutoksella vaikutus on.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Teidän pitää ostaa bemarit jos ne kerran on niin edistyksellisiä,ihte en kyllä tohtis semmosta hommata valitettavasti en voi kantaani tämän kummemmin perustella ettei työpaikka mene alta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Yksi makuero bemarin ja mersun dieseleistä on jäänyt mieleen. Bemarin kone käy sivistyneesti verrattuna CDI:n raksutukseen, ja kyllä bemarin kutosdieselissä on kertaluokaa enemmän vetoja kuin CDI:ssä etenkin 3000rpm jälkeen.

Toki mittaustapahan on perstuntuma, mutta pikainen kokeilu motarilla osoitti että ~400tkm ajettu E39 530dA jättää ~100->200 vedossa Audin V6 TDI:n melkolailla reilusti.

Ja tuohon jarin kommenttiin niin tuohan on selvä, ei ole bemarin pitäminen halpaa eikä helppoa. Korjaamolla saapi ravata, aika paljonkin näyttäisi olevan "murheenkryynejä" esim, E39:ssä mitä BTCF:ää olen seurannut. Ja nimenomaan sellaisia mista ei meinaa oikein vikakaan löytyä, tosin tuo kaverin E39 on taas ollut 150tkm aika jotakuinkin viaton peli, jotain pieniä on ollu mutta eipä mitään mainituista tyyppivioista. Pääasiassa kuitenkin ylläpidettävänä yhtälailla painajainen kuin mersukin.

Hyvia autojahan mersut ja bemarit ois, jos ne vaan kestäis. :)

EDIT: Ja oikiaan topikkiin liittyen niin onhan se kiva että kehitys menee eteenpäin noilla merkeillä, menee vuosi tai kaksi niin japsit tekee nuo samat jutut toimivana. :) Niinkuin tähänkin asti.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jari_w123 kirjoitti:Teidän pitää ostaa bemarit jos ne kerran on niin edistyksellisiä...
Katsos kun köyhän ei oo vara ostaa halpaa, niin pitää ajella mersulla ja mazdalla! :ope: :ei_tajuu:

:lol:

Nojoo, moni otti nokkihinsa tästä topicista, onneksi muutama osasi myös valottaa asiaa! :ope:

Mutta ei nuo bmw:n 2,5-3,0 litraset suorat kutoset ihan hirveän isoruokaisia ole, verraten tuohon omaan 1,5L mazdaan, eroa ei ole kuin litrasta pariin, noin suurinpiirtein, autona kuitenkin HIEMAN ehkä mukavampi tuollainen bmw... :roll: Ja tuo Mazda ei kuluta paljoa! alle seittemän pääsee... :ope: Niin no, onhan se paljon tuon kokoiselle moottorille... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Kyllä minä ainakin voisin kestää BMW.n jotkut tekniikka viat ja
varmaan uudemmissa on joku takuukin.
Mutta sitä että mersuissa kori ruostuu ei korvaa minusta mikään uudelleen maalaus
sieltä täältä ja väittää että se on yhtä hyvä kun ennen.
Saisivat alkaa mersullakin opettelee sen alumiini korin tekemisen.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä en ainakaan nokkiini ottanut,päinvastoin mitä enemmän bemareita sitä enemmän mulla on töitä ja sitäkautta tulevaisuus turvattu :wink: .Se on kyllä totta että bemari ruostuu huonommin kuin mersu vaikka muutamia luukkuja on takuuseen vaihdettu bemareihin mutta kaikenkaikkiaan vastustaa hyvin ruostetta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

jari_w123 kirjoitti:Minä en ainakaan nokkiini ottanut,päinvastoin mitä enemmän bemareita sitä enemmän mulla on töitä ja sitäkautta tulevaisuus turvattu :wink: .
Kesällä työtoveri hankki uuden 525 biimerin. Pääsi 1000km ja ensimmäinen huolto. Korkeapainepumppu sökö, korjausaika yksi kuukausi :shock:
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Generig kirjoitti:
Kesällä työtoveri hankki uuden 525 biimerin. Pääsi 1000km ja ensimmäinen huolto. Korkeapainepumppu sökö, korjausaika yksi kuukausi :shock:
Niinpä niinpä :fu: :fu: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

jari_w123 kirjoitti:Minä en ainakaan nokkiini ottanut,päinvastoin mitä enemmän bemareita sitä enemmän mulla on töitä ja sitäkautta tulevaisuus turvattu :wink: .Se on kyllä totta että bemari ruostuu huonommin kuin mersu vaikka muutamia luukkuja on takuuseen vaihdettu bemareihin mutta kaikenkaikkiaan vastustaa hyvin ruostetta.
Enkä minä, samanlaisia paskoja ovat kaikki tyynni, varsinkin jos ovat täyteen ladattu kaikennäköisiä hilippeitä.
Mese lähti elokuussa (ei ollut edes myynnissä, naapurikaupungin kolleega osti väkisellä) ja kävin hakemassa 530d farkun tilalle. Taas sattui hyvä yksilö, 170 tkm ajettu (uskoo ken haluaa), sikasiisti, kulkee kuin hyeena yössä. Meseen verrattuna ei minkäänlaisia ruosteen alkujakaan, vie n. 1.5l vähemmän seka-ajossa. Auto on myös huomattavasti hiljaisempi kuin mese (W210 300TDT -98 ).
On manuaali, joten ei ole irtoavia läppiä imusarjassa eikä mene laatikko vikatilaan millään.
Imusarja oli suhteellisen puhdas ainakin EGR:n liitoksesta katseltuna ja
kone käy kuni sähkömoottori. Mutta yksi suuttimen p*erkele oli työntänyt mustaa töhnää ympärilleen, kuin CDI ikään.
Muuten erittäin positiivinen tuttavuus; olen aiemmin kiertänyt biimerit kaukaa. Täytyypi sanua jotta suosittelen muillekin meseisteille tutustumista :)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ompa noita bemareita työkavereilla. Löytyy 530d ja 320d ym. Ei voi sanoa sen laadukkaamaksi kuin mersukaan on. Omat murheet niissäkin on ollut mutta jos se kulutus on paljon pienempi kuin vastaavissa uusissa mersuissa niin kyllä se kieltämättä on hyvä kilpailuvaltti.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun työnjohtajalla on 530d bemari ja taajamassa polttoainetta kuluu noin 9-10l/100km.Maantiellä kulutus on 6,jotain.Auto on 03 vuosimallia ja kaikki on kunnossa,ison massan kiihdyttely vaatii veronsa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”