Koneen lämmöt nousevat (-30) Hilfe schnell!!
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Koneen lämmöt nousevat (-30) Hilfe schnell!!
Appiäijä sitten löi 230TE:n tulille kolmen tunnin roikkahoidon jälkeen. Hyvin lähti, ei siinä mitään. Mutta jo muutaman kilometrin jälkeen lämpömittari alkoi hätistellä satasen viivaa, kun se muuten makoilee tasaisesti vähän yli 80 asteessa. Ja pakkasta on -30 raatia.
Ensi arvailu on tietysti, että neste on osin hyhmässä siten, että se ei kierrä syylarin kautta lainkaan? Vai onko termari jumissa? Eihän kai flektiä tarvita edes teoriassa näillä pakkasilla - onko viskovika pois laskuista??
Lämppäristä tulee kyllä löylyä vaikka lampaiden syödä. Pikku pysäys tien sivuun tyhjäkäynnillä laskee koneen lämmöt tavanomaiselle tasolle. Sitten taas nousi yläkanttiin, kun lähti ajamaan. Mitäs tuo 30 asteen pikkupakkanen nyt sai aikaan?
Pitäisi antaa äijälle puhelinvihjettä, notta arvaako lavetilla lähteä maalikylille vai alkaako pannu keittää matkalla...
Ensi arvailu on tietysti, että neste on osin hyhmässä siten, että se ei kierrä syylarin kautta lainkaan? Vai onko termari jumissa? Eihän kai flektiä tarvita edes teoriassa näillä pakkasilla - onko viskovika pois laskuista??
Lämppäristä tulee kyllä löylyä vaikka lampaiden syödä. Pikku pysäys tien sivuun tyhjäkäynnillä laskee koneen lämmöt tavanomaiselle tasolle. Sitten taas nousi yläkanttiin, kun lähti ajamaan. Mitäs tuo 30 asteen pikkupakkanen nyt sai aikaan?
Pitäisi antaa äijälle puhelinvihjettä, notta arvaako lavetilla lähteä maalikylille vai alkaako pannu keittää matkalla...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Olisko kyylade hyhmässä koitteloo kätösillä onko ylä / alavesiletkut lämpööset jos on neste kiertää jos ei ehkä hyhmässä kyylade tai termari jumissa kiinni asennossa. Onkos nesteitä riittävästi
Ai niin siinä ei ole viscoa vaan sähköllä ohjattu flekti.
Ai niin siinä ei ole viscoa vaan sähköllä ohjattu flekti.
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 20.1.2006 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Nythän tuo vaikuttas ettei kierrä syylärin kautta ollenkaan.
Nestemäärän tarkistus paisarista ny ainaki.
Jos siellä paisarissa on kökkö eikä lutakko sisällä, niin on se muualtakin jäässä.
Voip olla hias sulamaan tommonen jääryny syyläri, jos valelis kuumalla vetellä?
Onkohan siellä ihan raakaa nässyä järjestelmässä vai onko klykoolit seassa?
Nestemäärän tarkistus paisarista ny ainaki.
Jos siellä paisarissa on kökkö eikä lutakko sisällä, niin on se muualtakin jäässä.
Voip olla hias sulamaan tommonen jääryny syyläri, jos valelis kuumalla vetellä?
Onkohan siellä ihan raakaa nässyä järjestelmässä vai onko klykoolit seassa?
Pro HVM
heikki5 kirjoitti:Ja miten se ny menikään. Kun laittaa punaisen nesteen sekaan vihreääRässi66 kirjoitti:Onkohan siellä ihan raakaa nässyä järjestelmässä vai onko klykoolit seassa?
niin saadaan em. tilanne aikeiseksi reilummilla pakkasilla?
Heikki
Tampere ottaa kraanavetensä Näsijärvestä joten paikallisessa kippolassa voi tilata "KossuNässyn".
Pro HVM
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Tampereella on yksi suuri pintavesilaitos, Ruskon vedenpuhdistuslaitos,Rässi66 kirjoitti:Tampere ottaa kraanavetensä Näsijärvestä joten paikallisessa kippolassa voi tilata "KossuNässyn".
joka ottaa vetensä Roineesta. Lisäksi on kaksi pientä pintavesilaitosta Polsossa ja
Kämmenniemessä, jotka puhdistavat Näsijärven vedestä juomavettä. Lisäksi on viisi
pohjavesilaitosta: Messukylän, Hyhkyn, Mustalammen, Pinsiön ja Julkujärven
laitokset. Ylöjärveltä ostetaan myös Sauroin pohjavesilaitoksen koko tuotto.
Pintavesien osuus johtoverkkoon pumpatusta vedestä on jonkin verran yli 60 %.
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Äijä käytteli pirssiä pihassa vartin verran ja jo alkoi viisari pysyä oikealla tolallaan. Menköön nyt tarkistamaan nesteiden oikean kestävyyden, kyllä tuo syylarin kohmettumiselta vaikutti. Kiitokset talkooväelle, puoliksi väärä hälytys, mutta piti nyt selvittää sekin, notta äijä arvaa lähteä kaupoille - ehkä jopa pitkäripaiseen asti. Siinä tapauksessa tästä savotasta pääsee kuittamaan sen kossunässyn jossain käänteessä
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Sama hommeli oli tänään tuossa ukon samassa W123:ssa mistä jo aiemmin tuli mainittua...
Viitisen kilomeetriä ehdittiin rullailla kunnes lämpöviisari alkoi kivuta tuon 100'C (vai mikä lieneekään se yksinäinen viiva) kipurajan yläpuolelle...
Kotva siinä vartoiltiin koneisto sammuksissa ja käännettiin nokka kohti kotio. Tosin eihän siinä kovin kauas päästy kun alkoi jo lämppärin kennosta kiva sihinä kuulumaan. Taas stoppia ja vartoilua hieman pidempi tovi. Tuon jälkeen lämmöt pysyvätkin sen nelisen kilsaa ihan sopivissa lukemissa, mutta koska v-käyrät oli melko yläkantissa, jatkettiin matkaa kotio suosiolla...
Matka jatkuikin sitten siskopuolen pösöllä...
Viitisen kilomeetriä ehdittiin rullailla kunnes lämpöviisari alkoi kivuta tuon 100'C (vai mikä lieneekään se yksinäinen viiva) kipurajan yläpuolelle...
Kotva siinä vartoiltiin koneisto sammuksissa ja käännettiin nokka kohti kotio. Tosin eihän siinä kovin kauas päästy kun alkoi jo lämppärin kennosta kiva sihinä kuulumaan. Taas stoppia ja vartoilua hieman pidempi tovi. Tuon jälkeen lämmöt pysyvätkin sen nelisen kilsaa ihan sopivissa lukemissa, mutta koska v-käyrät oli melko yläkantissa, jatkettiin matkaa kotio suosiolla...
Matka jatkuikin sitten siskopuolen pösöllä...