Koneen lämmöt nousevat (-30) Hilfe schnell!!

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Koneen lämmöt nousevat (-30) Hilfe schnell!!

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Appiäijä sitten löi 230TE:n tulille kolmen tunnin roikkahoidon jälkeen. Hyvin lähti, ei siinä mitään. Mutta jo muutaman kilometrin jälkeen lämpömittari alkoi hätistellä satasen viivaa, kun se muuten makoilee tasaisesti vähän yli 80 asteessa. Ja pakkasta on -30 raatia.

Ensi arvailu on tietysti, että neste on osin hyhmässä siten, että se ei kierrä syylarin kautta lainkaan? Vai onko termari jumissa? Eihän kai flektiä tarvita edes teoriassa näillä pakkasilla - onko viskovika pois laskuista??

Lämppäristä tulee kyllä löylyä vaikka lampaiden syödä. Pikku pysäys tien sivuun tyhjäkäynnillä laskee koneen lämmöt tavanomaiselle tasolle. Sitten taas nousi yläkanttiin, kun lähti ajamaan. Mitäs tuo 30 asteen pikkupakkanen nyt sai aikaan?

Pitäisi antaa äijälle puhelinvihjettä, notta arvaako lavetilla lähteä maalikylille vai alkaako pannu keittää matkalla...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Olisko kyylade hyhmässä :arrow: :arrow: koitteloo kätösillä onko ylä / alavesiletkut lämpööset :arrow: jos on neste kiertää :arrow: jos ei :arrow: :arrow: ehkä hyhmässä kyylade tai termari jumissa kiinni asennossa. Onkos nesteitä riittävästi :?:

Ai niin siinä ei ole viscoa vaan sähköllä ohjattu flekti.
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 20.1.2006 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nythän tuo vaikuttas ettei kierrä syylärin kautta ollenkaan.
Nestemäärän tarkistus paisarista ny ainaki.
Jos siellä paisarissa on kökkö eikä lutakko sisällä, niin on se muualtakin jäässä.
Voip olla hias sulamaan tommonen jääryny syyläri, jos valelis kuumalla vetellä?
Onkohan siellä ihan raakaa nässyä järjestelmässä vai onko klykoolit seassa?
Pro HVM
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tack, nopeaa on forumin virtuaalihuollon toiminta :lol: Soittelen ukolle nuo tsekkaukset. Auto oli kyllä syyshuollossa, joten luulisi liemien pakkaskestävyyden olevan kohillaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Rässi66 kirjoitti:Onkohan siellä ihan raakaa nässyä järjestelmässä vai onko klykoolit seassa?
Ja miten se ny menikään. Kun laittaa punaisen nesteen sekaan vihreää
niin saadaan em. tilanne aikeiseksi reilummilla pakkasilla?

Heikki
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10745
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ja missähän huollossa nykyään ees tarkastetaan nesteiden pakkaskestävyys ilman eri pyyntöä?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

heikki5 kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Onkohan siellä ihan raakaa nässyä järjestelmässä vai onko klykoolit seassa?
Ja miten se ny menikään. Kun laittaa punaisen nesteen sekaan vihreää
niin saadaan em. tilanne aikeiseksi reilummilla pakkasilla?

Heikki

Tampere ottaa kraanavetensä Näsijärvestä joten paikallisessa kippolassa voi tilata "KossuNässyn".
Pro HVM
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Rässi66 kirjoitti:Tampere ottaa kraanavetensä Näsijärvestä joten paikallisessa kippolassa voi tilata "KossuNässyn".
Tampereella on yksi suuri pintavesilaitos, Ruskon vedenpuhdistuslaitos,
joka ottaa vetensä Roineesta. Lisäksi on kaksi pientä pintavesilaitosta Polsossa ja
Kämmenniemessä, jotka puhdistavat Näsijärven vedestä juomavettä. Lisäksi on viisi
pohjavesilaitosta: Messukylän, Hyhkyn, Mustalammen, Pinsiön ja Julkujärven
laitokset. Ylöjärveltä ostetaan myös Sauroin pohjavesilaitoksen koko tuotto.
Pintavesien osuus johtoverkkoon pumpatusta vedestä on jonkin verran yli 60 %. :mrgreen:
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Äijä käytteli pirssiä pihassa vartin verran ja jo alkoi viisari pysyä oikealla tolallaan. Menköön nyt tarkistamaan nesteiden oikean kestävyyden, kyllä tuo syylarin kohmettumiselta vaikutti. Kiitokset talkooväelle, puoliksi väärä hälytys, mutta piti nyt selvittää sekin, notta äijä arvaa lähteä kaupoille - ehkä jopa pitkäripaiseen asti. Siinä tapauksessa tästä savotasta pääsee kuittamaan sen kossunässyn jossain käänteessä :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ilmiselvä syylärin hyhme joo.
Mforumillahan tästä(kin) on ollut vääntöä.
Oireet erittäin selvät siihen suuntaan (siis syylerin, ei eri forumien).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
vhkala
Viestit: 154
Liittynyt: 28.1.2006 22:23
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Toisella voorumilla olisko arvuuteltu jotta kansipaffi, tulos,menos tai vaan on olemas :D

:help: :arrow: :idiot:

Jotta näin taas
XENON Tulkoon valkeus
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eih... ei aina se kansipahvi....
Ja miksi ne kannentiivisteet juuri pakkasten aikoihin oireilisi?

Jos ei kansivikaoireita lauhemmillakaan keleillä ole ollut, niin syy kannattaa etsiä ensi muualta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

vhkala kirjoitti:Toisella voorumilla olisko arvuuteltu jotta kansipaffi, tulos,menos tai vaan on olemas :D

:help: :arrow: :idiot:

Jotta näin taas
Joo,siellä kysy vaikka miks riikari ei toimi:Niin vastaus kannentiiviste
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hyhmässä järjestelmä...

:pappa:
Viimeksi muokannut Sami R, 04.2.2006 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Sama hommeli oli tänään tuossa ukon samassa W123:ssa mistä jo aiemmin tuli mainittua...

Viitisen kilomeetriä ehdittiin rullailla kunnes lämpöviisari alkoi kivuta tuon 100'C (vai mikä lieneekään se yksinäinen viiva) kipurajan yläpuolelle...

Kotva siinä vartoiltiin koneisto sammuksissa ja käännettiin nokka kohti kotio. Tosin eihän siinä kovin kauas päästy kun alkoi jo lämppärin kennosta kiva sihinä kuulumaan. Taas stoppia ja vartoilua hieman pidempi tovi. Tuon jälkeen lämmöt pysyvätkin sen nelisen kilsaa ihan sopivissa lukemissa, mutta koska v-käyrät oli melko yläkantissa, jatkettiin matkaa kotio suosiolla... :lol:

Matka jatkuikin sitten siskopuolen pösöllä... :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”