S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Siistit on holvit mitä täältä näkee 8) uusitko muuta osaa samalla vaivalla?

Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen :wink:
Mersuja
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo ei noita kone/turbiini/laatikko jumppaa todellakaan eka kertaa täällä päässä tehdä :wink:

Kattoa ny jos tässä oikein sattuu rikastumaan niin käytetään lootakin auki. Se kun tahtoo kylmänä venytellä 2---3 vaihtoa.
Mutta taiamma se siirtää seuraavaan konkurssiin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alakerta nipussa.

Öljypumppu, jakopään koppa ja kampuran takalaippa kiinni.
Kampiakselin stefat kävin kaupungista hakemassa. Öljypohjaan ei nyt tullu tiivistettä mutta kylläpoä se liimalla pysyy.
Jakopään koppaan ei kuulukkaan kuin liima.

Kuva
Kuva

Loiskelevy.

Kuva

Öljypohjan valuosa.

Kuva

Ja itse öljypohja.

Kuva

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossahan näkkyy olevan tuo "turbiinin" irrotus reikä samanlainen kun M116:ssa :wink:
mitkäs öljyt meinaat laittaa nyt konneeseen, mulla oli ostaassa diamontit ja nostimet naputteli siinä, vaihoin kolomesti gastrollit niin naputtelut loppu :roll:
aattelin vaan että mitä jos se naputtelee vieläkin, eipä silti olihan toi konneen aukasu tarpeen muutenki :shock:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

On se nätti tuo BENSIINImoottori...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

touhottaja kirjoitti:tuossahan näkkyy olevan tuo "turbiinin" irrotus reikä samanlainen kun M116:ssa :wink:
Niin on...
touhottaja kirjoitti:aattelin vaan että mitä jos se naputtelee vieläkin, eipä silti olihan toi konneen aukasu tarpeen muutenki :shock:
Siinä vaiheessa tulee vähän pirteämpi jäärata auto.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Öljypohja hyppii silmille!!! :lippu:


Tuolla ei tosiaan kevätjäälle sitten parane mennä ajelemaan :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva
Kuva

Jotain tyhjänpäivästä näppäilyä taas...
Saasteromuja sun muuta kiinni.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

On se melkoinen velho noiden moottoreiden kanssa :shock: Tekijämiesten hommia seuraa tälläinen tumpelokin mielellään.

:halm: :halm: :halm: :halm:

Jatkakaa samaan malliin :D
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Tuleeko vanhasta lohkosta 12 reikäinen pulloteline olkkariin?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jokohan kannet on paikallaan :roll:
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

mcee kirjoitti:Siistit on holvit mitä täältä näkee 8) uusitko muuta osaa samalla vaivalla?

Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen :wink:
Jaa tästä en olut kuullutkaan, mulla kun ei ole ollut tomaattia muuta kuin salaatissa. Särkeekö vaihteiston akselin pää siellä turbiinin sisällä jonkunn tiivisteen vai mitä siellä tapahtuu?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

HannuS kirjoitti:
mcee kirjoitti:Siistit on holvit mitä täältä näkee 8) uusitko muuta osaa samalla vaivalla?

Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen :wink:

Jaa tästä en olut kuullutkaan, mulla kun ei ole ollut tomaattia muuta kuin salaatissa. Särkeekö vaihteiston akselin pää siellä turbiinin sisällä jonkunn tiivisteen vai mitä siellä tapahtuu?
turpiini tarttuu joskus mersussa kampiakseliin niin lujaa kiinni jotta sitä ei saa irti muuten kun nostamalla koneen mukana pois


stefa menee helposti rikki
ölypumppun pyöritys käpälät murtuu kun turpiinin holkin hahlot ei ole tilassaan
itse turpiini ei vaurioidu
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

onko edistystä tapahtunut? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eip.
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Tässähän tarina etenee just niinku sampon korpivaelluksella. Tarinaa valuu tipottain ja aina loppuu jänskään paikkaan! :lol:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Juu alku oli niin pirun nopeeta toimintaa. Tulikohan jotain vastoinkäymisiä koneen niputuksen kanssa? Olisi niin kiva seurata mitä on tapahtunut-saako tuon myllyn enää tulille :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Katellaa kesällä loppuun kun pääsee taas työelämään keräämään näihin paskoihin rahaa.

Tahtoo olla noita rahareikiä muitakin kuin nämä mersun romut.
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

mcee kirjoitti:Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella..
En mä mistään mitään tiiä, mutta ainakin jenkkipuolella, "oikeaoppinen" tapa on juuri niin kuin Mika teki, eli sitä turbaania ei jätetä sinne roikkumaan, vaan otetaan se lattialle lepäämään. Jos se roikkuu lootan akselilla niin sieltä menee tiiviste ovaaliksi, niin että saattaa kestää jopa pari tuhatta kilsaa, muttei enempää. (öljyt asfaltille laatikosta, tiedät varmaan seuraukset)

Mika: Tuo öljypohja Kuva kai se reikä edes on korjattu?

Niin no, hyvähän se on täältä huudella :oops:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jahas... Ässä haalattu takasin tallin uumeniin. Jospa sitä päästäisen aikaa innostus nosteleen alakerran takasin reikäänsä...

Toistakin kesäpirssiä rappailtu.
DeSotosta käytetty jarrut auki ja säädelty/ilmailtu. Tuntus sekin pelaavan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nonii... alakerta paikoillaan. Olipa homma muistella mikä kannake ja peltilipare kuuluu mihinki. :lol:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

joko kannentiivisteet o hommattu? :roll:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitä sitä paskaa. Jos juhannukseksi.
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

ei roomaakaan päivässä tehty . Malttakaa kyllä sielä moottori saa sielun kun aika on kypsä :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitäs raati on mieltä että sekoaako tuo moottorin ohojaus jotenki jos jätän tuon ilmapumpun pois? Pumpusta kun on hihnapyörän laakerointi aika romuna.

Eli siis tuossa on saastelaitteena ilmapumppu joka pumppaa kylmänä käynnistyksen jälkee raitista ilmaa pakokanaviin jotta päästöt pienenisi. :lol:
Oisko lie kuitenki varmin jättää piuhoihin vaikka tuon pumpun hihnapyörässä olevan sähkömagneetin veroinen vastus?

Tuohan on sinänsä helppo ohittaa kun hommaa vaan muutaman sentin lyhyemmän remmin.

EDIT:
Semmonenki kiinnostas että onko V8 ja V12 möhköissä sama jäähdytin?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Kyllä se ainakin sitä vikakoodia antaa. Ainakin omassa se sitä huutaa. Miten lie sitten, annosteleeko se lämpiämisvaiheessa erilailla bensaa, jos pumppu on kunnossa taikka "rikki". :?

Jäähdytin näyttää olevan eri numerolla ainakin 500:een verrattuna – 140 500 10 03, 600 SE: 140 500 10 03.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Roisto kirjoitti:Moro,

Kyllä se ainakin sitä vikakoodia antaa. Ainakin omassa se sitä huutaa. Miten lie sitten, annosteleeko se lämpiämisvaiheessa erilailla bensaa, jos pumppu on kunnossa taikka "rikki". :?
t.Risto
Äkkiseltään ajateltuna ei lie, koska tuollahan vain kaunistellaan niitä päästöjä kylmäkäynnistyksessä.

Eli samat aineet annetaan koneesee, mutta pumpun avulla on jotkut direktiivit saatu sitten kuntoon, ilman että on tarvinnut niihin polttoaineiden saanteihin sekaantua.

Itselle ostin uuden jo hyllyyn odottelemaan asennusta, jos tuo joskus alkaa ääntä pitämään.. Tai museoleimaan saa sitten viimeistään uudet osat kiinni 8)
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva

Ilmapumpun ohitusleikkauksen suunnittelua. 95mm lyhyempi remmi häätyy metästää.

Loput koneen niputtamiseen tarvittavat osatkin pitäisi tällä viikolla tulla.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Näyttipäs yhtäkkiä haaskalta :lol:

Ei muuta kun mittanauha popniiteillä päistä yhteen ja kovaa ajoa. Löytyykös noita moniuraisia muuten kuinka eri pituisina ? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Toivottavasti löytyy. Tarve olis 8pk 2495-2500 remmille.
Eli kahdeksan urainen ja n.2.5m pitkä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”