S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
Siistit on holvit mitä täältä näkee uusitko muuta osaa samalla vaivalla?
Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen
Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen
Mersuja
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tuossahan näkkyy olevan tuo "turbiinin" irrotus reikä samanlainen kun M116:ssa
mitkäs öljyt meinaat laittaa nyt konneeseen, mulla oli ostaassa diamontit ja nostimet naputteli siinä, vaihoin kolomesti gastrollit niin naputtelut loppu
aattelin vaan että mitä jos se naputtelee vieläkin, eipä silti olihan toi konneen aukasu tarpeen muutenki
mitkäs öljyt meinaat laittaa nyt konneeseen, mulla oli ostaassa diamontit ja nostimet naputteli siinä, vaihoin kolomesti gastrollit niin naputtelut loppu
aattelin vaan että mitä jos se naputtelee vieläkin, eipä silti olihan toi konneen aukasu tarpeen muutenki
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Jaa tästä en olut kuullutkaan, mulla kun ei ole ollut tomaattia muuta kuin salaatissa. Särkeekö vaihteiston akselin pää siellä turbiinin sisällä jonkunn tiivisteen vai mitä siellä tapahtuu?mcee kirjoitti:Siistit on holvit mitä täältä näkee uusitko muuta osaa samalla vaivalla?
Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen
turpiini tarttuu joskus mersussa kampiakseliin niin lujaa kiinni jotta sitä ei saa irti muuten kun nostamalla koneen mukana poisHannuS kirjoitti:mcee kirjoitti:Siistit on holvit mitä täältä näkee uusitko muuta osaa samalla vaivalla?
Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella.. ja sitten kun vaihteisto ja moottori on yhdessä niin muistaa tarkistaa luukusta että se turbiini liikkuu siellä "vapaasti" vielä siinä vaiheessa ennen kun siirtyy seuraavaan toimenpiteeseen
Jaa tästä en olut kuullutkaan, mulla kun ei ole ollut tomaattia muuta kuin salaatissa. Särkeekö vaihteiston akselin pää siellä turbiinin sisällä jonkunn tiivisteen vai mitä siellä tapahtuu?
stefa menee helposti rikki
ölypumppun pyöritys käpälät murtuu kun turpiinin holkin hahlot ei ole tilassaan
itse turpiini ei vaurioidu
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
En mä mistään mitään tiiä, mutta ainakin jenkkipuolella, "oikeaoppinen" tapa on juuri niin kuin Mika teki, eli sitä turbaania ei jätetä sinne roikkumaan, vaan otetaan se lattialle lepäämään. Jos se roikkuu lootan akselilla niin sieltä menee tiiviste ovaaliksi, niin että saattaa kestää jopa pari tuhatta kilsaa, muttei enempää. (öljyt asfaltille laatikosta, tiedät varmaan seuraukset)mcee kirjoitti:Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella..
Mika: Tuo öljypohja kai se reikä edes on korjattu?
Niin no, hyvähän se on täältä huudella
Mitäs raati on mieltä että sekoaako tuo moottorin ohojaus jotenki jos jätän tuon ilmapumpun pois? Pumpusta kun on hihnapyörän laakerointi aika romuna.
Eli siis tuossa on saastelaitteena ilmapumppu joka pumppaa kylmänä käynnistyksen jälkee raitista ilmaa pakokanaviin jotta päästöt pienenisi.
Oisko lie kuitenki varmin jättää piuhoihin vaikka tuon pumpun hihnapyörässä olevan sähkömagneetin veroinen vastus?
Tuohan on sinänsä helppo ohittaa kun hommaa vaan muutaman sentin lyhyemmän remmin.
EDIT:
Semmonenki kiinnostas että onko V8 ja V12 möhköissä sama jäähdytin?
Eli siis tuossa on saastelaitteena ilmapumppu joka pumppaa kylmänä käynnistyksen jälkee raitista ilmaa pakokanaviin jotta päästöt pienenisi.
Oisko lie kuitenki varmin jättää piuhoihin vaikka tuon pumpun hihnapyörässä olevan sähkömagneetin veroinen vastus?
Tuohan on sinänsä helppo ohittaa kun hommaa vaan muutaman sentin lyhyemmän remmin.
EDIT:
Semmonenki kiinnostas että onko V8 ja V12 möhköissä sama jäähdytin?
Moro,
Kyllä se ainakin sitä vikakoodia antaa. Ainakin omassa se sitä huutaa. Miten lie sitten, annosteleeko se lämpiämisvaiheessa erilailla bensaa, jos pumppu on kunnossa taikka "rikki".
Jäähdytin näyttää olevan eri numerolla ainakin 500:een verrattuna – 140 500 10 03, 600 SE: 140 500 10 03.
t.
Risto
Kyllä se ainakin sitä vikakoodia antaa. Ainakin omassa se sitä huutaa. Miten lie sitten, annosteleeko se lämpiämisvaiheessa erilailla bensaa, jos pumppu on kunnossa taikka "rikki".
Jäähdytin näyttää olevan eri numerolla ainakin 500:een verrattuna – 140 500 10 03, 600 SE: 140 500 10 03.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Äkkiseltään ajateltuna ei lie, koska tuollahan vain kaunistellaan niitä päästöjä kylmäkäynnistyksessä.Roisto kirjoitti:Moro,
Kyllä se ainakin sitä vikakoodia antaa. Ainakin omassa se sitä huutaa. Miten lie sitten, annosteleeko se lämpiämisvaiheessa erilailla bensaa, jos pumppu on kunnossa taikka "rikki".
t.Risto
Eli samat aineet annetaan koneesee, mutta pumpun avulla on jotkut direktiivit saatu sitten kuntoon, ilman että on tarvinnut niihin polttoaineiden saanteihin sekaantua.
Itselle ostin uuden jo hyllyyn odottelemaan asennusta, jos tuo joskus alkaa ääntä pitämään.. Tai museoleimaan saa sitten viimeistään uudet osat kiinni
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi