
Auto on E220 CDI A -01
Ja tuohon listaan lisätään vielä itse korkeapainepumppu.CDI203 kirjoitti:Railipaine tipahtaa vaikapa dealerin mainitsemasta syystä,
Muita yleisä syitä on siirto pumppu, tukkoinen polttoaine suodatin, paineen säädi, korkea paineen pumpun lepuutus ventiili
EnsimäinenMagge-- kirjoitti:Nyt on käyty lukemassa vikakoodeja BTriker:in luona, kiitokset siitä hänelle!![]()
Vikakoodeiksi näytti:
P1187
-Rail pressure
-Monitoring
P1470
-Boostpressure
-Control vacuum
-Transducer
Pask*** kierätin EGRMagge-- kirjoitti:Autohan toimi nyt jopa viikon aivan kuten pitääkin mutta nyt sitten alako herjaamaan ahtopaineensäädöstä jatkuvasti ja ei oikeen pellaakkaan oikein..![]()
Kun auto alkaa oireilla niin ensin se muuttuu vähän hitaammin herääväksi (kun kiihdyttää) ja sitten ei nouse kiekat muutakuin kikdaunilla, tämän jälkeen hetken körryyttelee niin ilmestyy vikatila ja kierrokset rajoittuu 3000rpm ja kikdauni ei ennään toimi!
Vikailmoituksia ei tule näyttöön.
Vikakoodi P1470
Ja miten tuo ahtimessa oleva säätötanko? Niin kuinka kevyesti sen pitää liikkua?
Joo o elikkäs ihan sormivoimin pitäsi kevyesti liikkua? Entä mitäs sitte jos ei liiku, pittääkö se turpo vaihtaa ja jos pittää niin pittää vissiin alakaa ettimään kolomikakskymppisen ahinta.?CDI203 kirjoitti:
Pask*** kierätin EGR
jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Kokeile niin että otat sen tangon irti siitä ahtimen puoleisesta päästä(oikeestan ainut mistä se irtoaa)Magge-- kirjoitti:Joo o elikkäs ihan sormivoimin pitäsi kevyesti liikkua? Entä mitäs sitte jos ei liiku, pittääkö se turpo vaihtaa ja jos pittää niin pittää vissiin alakaa ettimään kolomikakskymppisen ahinta.?CDI203 kirjoitti:
Pask*** kierätin EGR
jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Tarkistele johdot turbon kellon remontin jäljiltäMagge-- kirjoitti:Ahtoviaksi osottautu se että siinä siipien tankoa liikuttavassa alipainemokkulassa oli reikä siis siinä peltiosassa, paikkasin sen ja sitte mentiin!
... jonku aikaa, parisattaa kilometriä edellisestä viasta ilimaantu nyt taas uusi! Lähin reissusta tulemaan ja alako näyttään punasta näyttöä "battery/alternator wörksoppia" noo pyyhkäsin piiloon sen ja jatkoin matkaa. Sitte alako penkinlämppärin valo vilkkumaan, hehkutuksen valo palo jatkuvasti ja vähän ennen kotia tuli sitte että undervoltage jotakin ja senonit alako vilikkumaan. Kotia pihalle, auto sammuksiin ja kokkeilin sitte että lähteekö tulille, ei lähteny akku tyhyjä, laitoin latinkiin. Pittää huomenna kaivaa jonnekki kuoppa ja puottaa tuo romuläjä sinnekku ei oikeen ennään kiinnosta koko paska.
Auton toimivat päivät pystyy laskemaan sormilla ja eikä päivää iliman uutta vikkaa oikiastaan oo ollu..