Auto on E220 CDI A -01
Kirottu w210
Kirottu w210
Nyt alkoi häiritsemään kun alkoi tuota epc herjaa tulemaan tauluun koko-ajan niin mikähän voisi olla kun lähtee kiihdyttämään reippaammin alle kuudenkympin vauhdista niin nykäsee ja sitte EPC-valo ja auton sammuminen?
Valoa ei aina tule ja rauhallisella kiihdytyksellä ei ollenkaan, myöskään reilummassa (yli 60km/h) vauhdissa ei hälytyksiä tule ja vedot ok.
Auto on E220 CDI A -01
Auto on E220 CDI A -01
Viimeksi muokannut Magge--, 21.3.2012 23:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4327
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Railipaine tipahtaa vaikapa dealerin mainitsemasta syystä,
Muita yleisä syitä on siirto pumppu, tukkoinen polttoaine suodatin, paineen säädi, korkea paineen pumpun lepuutus ventiili
Muita yleisä syitä on siirto pumppu, tukkoinen polttoaine suodatin, paineen säädi, korkea paineen pumpun lepuutus ventiili
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja tuohon listaan lisätään vielä itse korkeapainepumppu.CDI203 kirjoitti:Railipaine tipahtaa vaikapa dealerin mainitsemasta syystä,
Muita yleisä syitä on siirto pumppu, tukkoinen polttoaine suodatin, paineen säädi, korkea paineen pumpun lepuutus ventiili
t.nimim.kokemusta on
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
kiitoksia näistä! Kyllähän tuo pitäisi jonkun roikan perässä käyttää että näkisi vähän suuntaa.. Tänään nyt huomasin kun ajelin kajaaniin vakkari päällä niin välillä tuntu että ei jaksa pitää vauhtia, no niinpä niin eihän se ottanut taas kuin 3000 kierrosta mutta mitään herjoja ei tullut näyttöön eikä auto sammunut. Sammutuksen jälkeen taas otti kierroksia.
Onko kellään meseläisellä staaria tai mitään roikkaa tässä kajaani-sotkamo alueella että voisi vähän kuikuilla että mitä tuolla vikamuistissa näkyy?
Onko kellään meseläisellä staaria tai mitään roikkaa tässä kajaani-sotkamo alueella että voisi vähän kuikuilla että mitä tuolla vikamuistissa näkyy?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Tänään töiden jälkeen sitten käyttelin nuita töpseleitä irti konehuoneesta ja jotku oli aika hapettuneen näköisiä, puhdistin ja nitkuttelin niitä. Hyvin pelasi jonkinaikaa ilman vikatiloja, kiihty ja kesti piettää kaasun pohjassa. Vähän aikaa siinä poljettuani se teki taas sen ja ding EPC visit wörksoppia ja muuta, sammui kuin saunalyhty, vikailmoituksen jälkeen tunnosti että laatikkokin vaihtoi taas ihan erillälailla niinkuin töksäyttäen vaihteet päälle ja muutenki aika heikosti.. 
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4327
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
EnsimäinenMagge-- kirjoitti:Nyt on käyty lukemassa vikakoodeja BTriker:in luona, kiitokset siitä hänelle!![]()
Vikakoodeiksi näytti:
P1187
-Rail pressure
-Monitoring
P1470
-Boostpressure
-Control vacuum
-Transducer
kertoilee että railipaine anturissa (Tai railipaineesa) vikaa
Toinen
ahtopaineessa, sen alipaine säädössä, paineen muunin mötkässä on vikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Suuttimet käytetty pp-diisselillä nytte, vika ei ilmeisesti johtunut niistä vaikka itse mitattuna ohivuotoa olikin reilusti kahdessa.. Kun kone ja ilma on viileä niin toimii melkeinpä paremmin ja sitte lämmin ilma tai kone nii aivan sama kuin hittaasti kiihyttää niin EPC VISIT WÖRKSOPPIIN!!
Onkohan tuossa ennään muutaku railipumppu joka ois rikki? Ja pystyykö sitä paineensäätöventtiiliä jotenki mittaamaan että onko se kunnossa? Ja semmonen vielä että kun lähtee kiihyttämään ja sitten kun alakaa kunnolla vetämään nii sitte tullee se hemmetin piip ja mee worksoppiin..
Onkohan tuossa ennään muutaku railipumppu joka ois rikki? Ja pystyykö sitä paineensäätöventtiiliä jotenki mittaamaan että onko se kunnossa? Ja semmonen vielä että kun lähtee kiihyttämään ja sitten kun alakaa kunnolla vetämään nii sitte tullee se hemmetin piip ja mee worksoppiin..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Auto toimii nyt eikä sammuile ennää tyhyjää..
Ikinä ei staarin päähän päästy ku kellään tutulla ei ole ja veholla ei ikinä sopivaa aikaa ollut. Kaverin mersusta kokeiltiin kaikkia antureita ja muuta mutta ei auttanut joten oletin että vika on korkeapainepumpussa. Tänä aamuna nappasin pumpun irti ja vaihtoin sinne sen tiivistesarjan ja putsasin siinä vieressä olevan mustan astmapiipun näköisen venttiilin..
Eepeecee vinkumisia ei oo ennään näkyny vaikka kuitenkin semmosen 300km testilenkin heitin tuossa ja ei paljon tiiseliä säästelty!
Ikinä ei staarin päähän päästy ku kellään tutulla ei ole ja veholla ei ikinä sopivaa aikaa ollut. Kaverin mersusta kokeiltiin kaikkia antureita ja muuta mutta ei auttanut joten oletin että vika on korkeapainepumpussa. Tänä aamuna nappasin pumpun irti ja vaihtoin sinne sen tiivistesarjan ja putsasin siinä vieressä olevan mustan astmapiipun näköisen venttiilin..
Eepeecee vinkumisia ei oo ennään näkyny vaikka kuitenkin semmosen 300km testilenkin heitin tuossa ja ei paljon tiiseliä säästelty!
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Autohan toimi nyt jopa viikon aivan kuten pitääkin mutta nyt sitten alako herjaamaan ahtopaineensäädöstä jatkuvasti ja ei oikeen pellaakkaan oikein..
Kun auto alkaa oireilla niin ensin se muuttuu vähän hitaammin herääväksi (kun kiihdyttää) ja sitten ei nouse kiekat muutakuin kikdaunilla, tämän jälkeen hetken körryyttelee niin ilmestyy vikatila ja kierrokset rajoittuu 3000rpm ja kikdauni ei ennään toimi!
Vikailmoituksia ei tule näyttöön.
Vikakoodi P1470
Ja miten tuo ahtimessa oleva säätötanko? Niin kuinka kevyesti sen pitää liikkua?
Kun auto alkaa oireilla niin ensin se muuttuu vähän hitaammin herääväksi (kun kiihdyttää) ja sitten ei nouse kiekat muutakuin kikdaunilla, tämän jälkeen hetken körryyttelee niin ilmestyy vikatila ja kierrokset rajoittuu 3000rpm ja kikdauni ei ennään toimi!
Vikailmoituksia ei tule näyttöön.
Vikakoodi P1470
Ja miten tuo ahtimessa oleva säätötanko? Niin kuinka kevyesti sen pitää liikkua?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4327
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pask*** kierätin EGRMagge-- kirjoitti:Autohan toimi nyt jopa viikon aivan kuten pitääkin mutta nyt sitten alako herjaamaan ahtopaineensäädöstä jatkuvasti ja ei oikeen pellaakkaan oikein..![]()
Kun auto alkaa oireilla niin ensin se muuttuu vähän hitaammin herääväksi (kun kiihdyttää) ja sitten ei nouse kiekat muutakuin kikdaunilla, tämän jälkeen hetken körryyttelee niin ilmestyy vikatila ja kierrokset rajoittuu 3000rpm ja kikdauni ei ennään toimi!
Vikailmoituksia ei tule näyttöön.
Vikakoodi P1470
Ja miten tuo ahtimessa oleva säätötanko? Niin kuinka kevyesti sen pitää liikkua?
jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo o elikkäs ihan sormivoimin pitäsi kevyesti liikkua? Entä mitäs sitte jos ei liiku, pittääkö se turpo vaihtaa ja jos pittää niin pittää vissiin alakaa ettimään kolomikakskymppisen ahinta.?CDI203 kirjoitti:
Pask*** kierätin EGR
jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4327
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kokeile niin että otat sen tangon irti siitä ahtimen puoleisesta päästä(oikeestan ainut mistä se irtoaa)Magge-- kirjoitti:Joo o elikkäs ihan sormivoimin pitäsi kevyesti liikkua? Entä mitäs sitte jos ei liiku, pittääkö se turpo vaihtaa ja jos pittää niin pittää vissiin alakaa ettimään kolomikakskymppisen ahinta.?CDI203 kirjoitti:
Pask*** kierätin EGR
jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
ja sitten varovasti käänät sitä vipua sen pitäis liikua kevyesti
(yli päätän niitä ei kannata paljon käänellä varsinkaan uudemssa missä on säätömoottori)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
EGR-venttiili oli aika tukkeessa ja sitten siitä ahtopaineensäätö mokkulasta turbolle menevä letku oli usiammasta kohtaa halaki. Kävin äsken polettamassa ja hyvin pelasi muuten mutta oli jotenki hias reagoimaan mutta kiihty se ku pietti lapikasta lattiassa..!
Onkohan tässä kamppeessa missä tuo ahtopaineANTURI?
Onkohan tässä kamppeessa missä tuo ahtopaineANTURI?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Joo elikkä vetoja ei ole alle 3000rpm mutta sen jäläkeen tullee vissiin kaikki patoutuneetki tehot takarenkaille ainaki vähän tuntuu siltä..
Mutta mutta vakkarilla kun päästää jonkin matkaa niin vikatillaanhan se menee.
Aamusella pittää laittaa ahtopainemittari kiinni ja kattella ahtojen käyttäytymistä.
Jos jollakin on jotaki tosihyviä vinkkejä että mikä siinä mättää niin antaa tulla vaan!
Mutta mutta vakkarilla kun päästää jonkin matkaa niin vikatillaanhan se menee.
Aamusella pittää laittaa ahtopainemittari kiinni ja kattella ahtojen käyttäytymistä.
Jos jollakin on jotaki tosihyviä vinkkejä että mikä siinä mättää niin antaa tulla vaan!
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Ahtopaineensäädin vialta vaikuttas aika vahvasti. Eikös se ole sen kierrätyksen morkula samanlainen jos kokkeilis vaihtaa mitä tekee. Eihän toi ollu uuskaan kun rapian satkun. Omakin meni joskus tollain vakkarilla vikatilaan ja säädintä herjas eikä oo vaihon jäläkhen yli vuoteen vaivannu ennää.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
Ex: W124 200D-90
W202 250D-93
W124 250dT-93
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
Ex: W124 200D-90
W202 250D-93
W124 250dT-93
Ahtopaineensäädin pellaa ja immeepi mutta se tanko ei liiku kuitenkaan turbossa. Tanko kyllä liikkuu käsin ja letkukin ehjä. Oiskohan se sitte se kello rikki mikä on turbossa? Saako niitä kelloja varaosina jostaki ja onkohan kuinki kallis?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Oiskohan nyt niin että alipaine ei riitä? Tännään nimittäin huomasin että valojenkorkeudensäätö ei toimi. En tiiä, huomenna lissää kattelua jos se ei taas keksi jottain uutta vikkaa ku tuntuu vähän että on semmonen hengentuote koko laitos.. 
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Ahtoviaksi osottautu se että siinä siipien tankoa liikuttavassa alipainemokkulassa oli reikä siis siinä peltiosassa, paikkasin sen ja sitte mentiin!
... jonku aikaa, parisattaa kilometriä edellisestä viasta ilimaantu nyt taas uusi! Lähin reissusta tulemaan ja alako näyttään punasta näyttöä "battery/alternator wörksoppia" noo pyyhkäsin piiloon sen ja jatkoin matkaa. Sitte alako penkinlämppärin valo vilkkumaan, hehkutuksen valo palo jatkuvasti ja vähän ennen kotia tuli sitte että undervoltage jotakin ja senonit alako vilikkumaan. Kotia pihalle, auto sammuksiin ja kokkeilin sitte että lähteekö tulille, ei lähteny akku tyhyjä, laitoin latinkiin. Pittää huomenna kaivaa jonnekki kuoppa ja puottaa tuo romuläjä sinnekku ei oikeen ennään kiinnosta koko paska.
Auton toimivat päivät pystyy laskemaan sormilla ja eikä päivää iliman uutta vikkaa oikiastaan oo ollu..
... jonku aikaa, parisattaa kilometriä edellisestä viasta ilimaantu nyt taas uusi! Lähin reissusta tulemaan ja alako näyttään punasta näyttöä "battery/alternator wörksoppia" noo pyyhkäsin piiloon sen ja jatkoin matkaa. Sitte alako penkinlämppärin valo vilkkumaan, hehkutuksen valo palo jatkuvasti ja vähän ennen kotia tuli sitte että undervoltage jotakin ja senonit alako vilikkumaan. Kotia pihalle, auto sammuksiin ja kokkeilin sitte että lähteekö tulille, ei lähteny akku tyhyjä, laitoin latinkiin. Pittää huomenna kaivaa jonnekki kuoppa ja puottaa tuo romuläjä sinnekku ei oikeen ennään kiinnosta koko paska.
Auton toimivat päivät pystyy laskemaan sormilla ja eikä päivää iliman uutta vikkaa oikiastaan oo ollu..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuolta tehdaskorjattua laturia paikoilleen:
http://www.adita.fi/tuoteluettelo/index.html
http://www.adita.fi/tuoteluettelo/index.html
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4327
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkistele johdot turbon kellon remontin jäljiltäMagge-- kirjoitti:Ahtoviaksi osottautu se että siinä siipien tankoa liikuttavassa alipainemokkulassa oli reikä siis siinä peltiosassa, paikkasin sen ja sitte mentiin!
... jonku aikaa, parisattaa kilometriä edellisestä viasta ilimaantu nyt taas uusi! Lähin reissusta tulemaan ja alako näyttään punasta näyttöä "battery/alternator wörksoppia" noo pyyhkäsin piiloon sen ja jatkoin matkaa. Sitte alako penkinlämppärin valo vilkkumaan, hehkutuksen valo palo jatkuvasti ja vähän ennen kotia tuli sitte että undervoltage jotakin ja senonit alako vilikkumaan. Kotia pihalle, auto sammuksiin ja kokkeilin sitte että lähteekö tulille, ei lähteny akku tyhyjä, laitoin latinkiin. Pittää huomenna kaivaa jonnekki kuoppa ja puottaa tuo romuläjä sinnekku ei oikeen ennään kiinnosta koko paska.
Auton toimivat päivät pystyy laskemaan sormilla ja eikä päivää iliman uutta vikkaa oikiastaan oo ollu..
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä