Kirottu w210

Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Kirottu w210

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nyt alkoi häiritsemään kun alkoi tuota epc herjaa tulemaan tauluun koko-ajan niin mikähän voisi olla kun lähtee kiihdyttämään reippaammin alle kuudenkympin vauhdista niin nykäsee ja sitte EPC-valo ja auton sammuminen? :?: Valoa ei aina tule ja rauhallisella kiihdytyksellä ei ollenkaan, myöskään reilummassa (yli 60km/h) vauhdissa ei hälytyksiä tule ja vedot ok.

Auto on E220 CDI A -01
Viimeksi muokannut Magge--, 21.3.2012 23:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Veikataan suutinta, vikamuistissa on jokseenkin varmasti herja alhaisesta railpaineesta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Railipaine tipahtaa vaikapa dealerin mainitsemasta syystä,
Muita yleisä syitä on siirto pumppu, tukkoinen polttoaine suodatin, paineen säädi, korkea paineen pumpun lepuutus ventiili
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

CDI203 kirjoitti:Railipaine tipahtaa vaikapa dealerin mainitsemasta syystä,
Muita yleisä syitä on siirto pumppu, tukkoinen polttoaine suodatin, paineen säädi, korkea paineen pumpun lepuutus ventiili
Ja tuohon listaan lisätään vielä itse korkeapainepumppu.
t.nimim.kokemusta on
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Exä temppuili samaa herjaa, juttua tässä:

viewtopic.php?t=18304
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kiitoksia näistä! Kyllähän tuo pitäisi jonkun roikan perässä käyttää että näkisi vähän suuntaa.. Tänään nyt huomasin kun ajelin kajaaniin vakkari päällä niin välillä tuntu että ei jaksa pitää vauhtia, no niinpä niin eihän se ottanut taas kuin 3000 kierrosta mutta mitään herjoja ei tullut näyttöön eikä auto sammunut. Sammutuksen jälkeen taas otti kierroksia.

Onko kellään meseläisellä staaria tai mitään roikkaa tässä kajaani-sotkamo alueella että voisi vähän kuikuilla että mitä tuolla vikamuistissa näkyy?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tänään töiden jälkeen sitten käyttelin nuita töpseleitä irti konehuoneesta ja jotku oli aika hapettuneen näköisiä, puhdistin ja nitkuttelin niitä. Hyvin pelasi jonkinaikaa ilman vikatiloja, kiihty ja kesti piettää kaasun pohjassa. Vähän aikaa siinä poljettuani se teki taas sen ja ding EPC visit wörksoppia ja muuta, sammui kuin saunalyhty, vikailmoituksen jälkeen tunnosti että laatikkokin vaihtoi taas ihan erillälailla niinkuin töksäyttäen vaihteet päälle ja muutenki aika heikosti.. :evil:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nyt on käyty lukemassa vikakoodeja BTriker:in luona, kiitokset siitä hänelle! :D

Vikakoodeiksi näytti:

P1187
-Rail pressure
-Monitoring

P1470
-Boostpressure
-Control vacuum
-Transducer
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:Nyt on käyty lukemassa vikakoodeja BTriker:in luona, kiitokset siitä hänelle! :D

Vikakoodeiksi näytti:

P1187
-Rail pressure
-Monitoring

P1470
-Boostpressure
-Control vacuum
-Transducer
Ensimäinen
kertoilee että railipaine anturissa (Tai railipaineesa) vikaa

Toinen
ahtopaineessa, sen alipaine säädössä, paineen muunin mötkässä on vikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Suuttimet käytetty pp-diisselillä nytte, vika ei ilmeisesti johtunut niistä vaikka itse mitattuna ohivuotoa olikin reilusti kahdessa.. Kun kone ja ilma on viileä niin toimii melkeinpä paremmin ja sitte lämmin ilma tai kone nii aivan sama kuin hittaasti kiihyttää niin EPC VISIT WÖRKSOPPIIN!!

Onkohan tuossa ennään muutaku railipumppu joka ois rikki? Ja pystyykö sitä paineensäätöventtiiliä jotenki mittaamaan että onko se kunnossa? Ja semmonen vielä että kun lähtee kiihyttämään ja sitten kun alakaa kunnolla vetämään nii sitte tullee se hemmetin piip ja mee worksoppiin..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

*:rilahan noita saa tutkittua molempia melkkosen hyvin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Auto toimii nyt eikä sammuile ennää tyhyjää..

Ikinä ei staarin päähän päästy ku kellään tutulla ei ole ja veholla ei ikinä sopivaa aikaa ollut. Kaverin mersusta kokeiltiin kaikkia antureita ja muuta mutta ei auttanut joten oletin että vika on korkeapainepumpussa. Tänä aamuna nappasin pumpun irti ja vaihtoin sinne sen tiivistesarjan ja putsasin siinä vieressä olevan mustan astmapiipun näköisen venttiilin..

Eepeecee vinkumisia ei oo ennään näkyny vaikka kuitenkin semmosen 300km testilenkin heitin tuossa ja ei paljon tiiseliä säästelty! :twisted:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Autohan toimi nyt jopa viikon aivan kuten pitääkin mutta nyt sitten alako herjaamaan ahtopaineensäädöstä jatkuvasti ja ei oikeen pellaakkaan oikein.. :evil:

Kun auto alkaa oireilla niin ensin se muuttuu vähän hitaammin herääväksi (kun kiihdyttää) ja sitten ei nouse kiekat muutakuin kikdaunilla, tämän jälkeen hetken körryyttelee niin ilmestyy vikatila ja kierrokset rajoittuu 3000rpm ja kikdauni ei ennään toimi!

Vikailmoituksia ei tule näyttöön.

Vikakoodi P1470

Ja miten tuo ahtimessa oleva säätötanko? Niin kuinka kevyesti sen pitää liikkua?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:Autohan toimi nyt jopa viikon aivan kuten pitääkin mutta nyt sitten alako herjaamaan ahtopaineensäädöstä jatkuvasti ja ei oikeen pellaakkaan oikein.. :evil:

Kun auto alkaa oireilla niin ensin se muuttuu vähän hitaammin herääväksi (kun kiihdyttää) ja sitten ei nouse kiekat muutakuin kikdaunilla, tämän jälkeen hetken körryyttelee niin ilmestyy vikatila ja kierrokset rajoittuu 3000rpm ja kikdauni ei ennään toimi!

Vikailmoituksia ei tule näyttöön.

Vikakoodi P1470

Ja miten tuo ahtimessa oleva säätötanko? Niin kuinka kevyesti sen pitää liikkua?
Pask*** kierätin EGR

jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

CDI203 kirjoitti:
Pask*** kierätin EGR

jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Joo o elikkäs ihan sormivoimin pitäsi kevyesti liikkua? Entä mitäs sitte jos ei liiku, pittääkö se turpo vaihtaa ja jos pittää niin pittää vissiin alakaa ettimään kolomikakskymppisen ahinta.? :twisted:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pask*** kierätin EGR

jos tanko kiinni siinä alipaine kellosa niin kovin kevyesti
Joo o elikkäs ihan sormivoimin pitäsi kevyesti liikkua? Entä mitäs sitte jos ei liiku, pittääkö se turpo vaihtaa ja jos pittää niin pittää vissiin alakaa ettimään kolomikakskymppisen ahinta.? :twisted:
Kokeile niin että otat sen tangon irti siitä ahtimen puoleisesta päästä(oikeestan ainut mistä se irtoaa)
ja sitten varovasti käänät sitä vipua sen pitäis liikua kevyesti
(yli päätän niitä ei kannata paljon käänellä varsinkaan uudemssa missä on säätömoottori)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

EGR-venttiili oli aika tukkeessa ja sitten siitä ahtopaineensäätö mokkulasta turbolle menevä letku oli usiammasta kohtaa halaki. Kävin äsken polettamassa ja hyvin pelasi muuten mutta oli jotenki hias reagoimaan mutta kiihty se ku pietti lapikasta lattiassa..! :twisted:

Onkohan tässä kamppeessa missä tuo ahtopaineANTURI?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo elikkä vetoja ei ole alle 3000rpm mutta sen jäläkeen tullee vissiin kaikki patoutuneetki tehot takarenkaille ainaki vähän tuntuu siltä.. :o

Mutta mutta vakkarilla kun päästää jonkin matkaa niin vikatillaanhan se menee.

Aamusella pittää laittaa ahtopainemittari kiinni ja kattella ahtojen käyttäytymistä.

Jos jollakin on jotaki tosihyviä vinkkejä että mikä siinä mättää niin antaa tulla vaan! :wink:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
jamppa78
Viestit: 34
Liittynyt: 23.6.2011 8:38
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Ahtopaineensäädin vialta vaikuttas aika vahvasti. Eikös se ole sen kierrätyksen morkula samanlainen jos kokkeilis vaihtaa mitä tekee. Eihän toi ollu uuskaan kun rapian satkun. Omakin meni joskus tollain vakkarilla vikatilaan ja säädintä herjas eikä oo vaihon jäläkhen yli vuoteen vaivannu ennää.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91

Ex: W124 200D-90
W202 250D-93
W124 250dT-93
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ahtopaineensäädin pellaa ja immeepi mutta se tanko ei liiku kuitenkaan turbossa. Tanko kyllä liikkuu käsin ja letkukin ehjä. Oiskohan se sitte se kello rikki mikä on turbossa? Saako niitä kelloja varaosina jostaki ja onkohan kuinki kallis?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Oiskohan nyt niin että alipaine ei riitä? Tännään nimittäin huomasin että valojenkorkeudensäätö ei toimi. En tiiä, huomenna lissää kattelua jos se ei taas keksi jottain uutta vikkaa ku tuntuu vähän että on semmonen hengentuote koko laitos.. :roll:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mahdolisia syitä
Kellon kalvorikki, sähkömurkula rikki, alipaine vuoto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Turbon alipainekellolle menevästä letkustaku immee nii ei minkäännäköstä vastusta ole, eikä säätötankokaan tietenkään liiku.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:Turbon alipainekellolle menevästä letkustaku immee nii ei minkäännäköstä vastusta ole, eikä säätötankokaan tietenkään liiku.
Kalvo rikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ahtoviaksi osottautu se että siinä siipien tankoa liikuttavassa alipainemokkulassa oli reikä siis siinä peltiosassa, paikkasin sen ja sitte mentiin!

... jonku aikaa, parisattaa kilometriä edellisestä viasta ilimaantu nyt taas uusi! Lähin reissusta tulemaan ja alako näyttään punasta näyttöä "battery/alternator wörksoppia" noo pyyhkäsin piiloon sen ja jatkoin matkaa. Sitte alako penkinlämppärin valo vilkkumaan, hehkutuksen valo palo jatkuvasti ja vähän ennen kotia tuli sitte että undervoltage jotakin ja senonit alako vilikkumaan. Kotia pihalle, auto sammuksiin ja kokkeilin sitte että lähteekö tulille, ei lähteny akku tyhyjä, laitoin latinkiin. Pittää huomenna kaivaa jonnekki kuoppa ja puottaa tuo romuläjä sinnekku ei oikeen ennään kiinnosta koko paska.

Auton toimivat päivät pystyy laskemaan sormilla ja eikä päivää iliman uutta vikkaa oikiastaan oo ollu.. :evil:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Allekirjoituksesti w124 300D -89 olisi huomattavasti toimivampi auto, vieläkös se on tallessa vai onko niin ettei ole paluuta entiseen kun on kerran päässyt väykkyä kokeilemaan ?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuolta tehdaskorjattua laturia paikoilleen:
http://www.adita.fi/tuoteluettelo/index.html

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ja tuossa taitaa olla vielä vesijäähylaturi. Tarvikekkin on jo yli 500 ecua :roll: ...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

jospa se on se 15€ latausjännitteensäädin
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:Ahtoviaksi osottautu se että siinä siipien tankoa liikuttavassa alipainemokkulassa oli reikä siis siinä peltiosassa, paikkasin sen ja sitte mentiin!

... jonku aikaa, parisattaa kilometriä edellisestä viasta ilimaantu nyt taas uusi! Lähin reissusta tulemaan ja alako näyttään punasta näyttöä "battery/alternator wörksoppia" noo pyyhkäsin piiloon sen ja jatkoin matkaa. Sitte alako penkinlämppärin valo vilkkumaan, hehkutuksen valo palo jatkuvasti ja vähän ennen kotia tuli sitte että undervoltage jotakin ja senonit alako vilikkumaan. Kotia pihalle, auto sammuksiin ja kokkeilin sitte että lähteekö tulille, ei lähteny akku tyhyjä, laitoin latinkiin. Pittää huomenna kaivaa jonnekki kuoppa ja puottaa tuo romuläjä sinnekku ei oikeen ennään kiinnosta koko paska.

Auton toimivat päivät pystyy laskemaan sormilla ja eikä päivää iliman uutta vikkaa oikiastaan oo ollu.. :evil:
Tarkistele johdot turbon kellon remontin jäljiltä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”