Hojota polttaa akun navan?+jatkokysymys

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Hojota polttaa akun navan?+jatkokysymys

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Tällä lailla kävi jo toistamiseen. Ekalla kerralla luulin, että olin välikaapelin vaihdon jälkeen onohtanut kiristää liittimen kunnossa, kun akun napa suli käsiin. Vaihdoin vara-akun tilalle ja laitoin uuden liittimen. nyt vara akunkin napa lossahti. Vein vuoren varmalla TOJATALLA isää skeida huoltoon viikkiin. ja pihasta lähtiessä... mitä vittua ei lähe pyörittämään ja konepellin alta tulee kunnnon savut!

Kuva
Viimeksi muokannut _Niko, 02.9.2011 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kun vaihoit akun, puhistikko sen vaihto akun navankin kunnolla vai laitoikko uuden akun kegän puhistamattomaan napaan :roll:
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

navat puhdistettiin ja rasvattiin. Niin ja akunkenkäkin oli uusi molemmissa akuissa. Eiku eka oli vanhalla akunkenkällä, mutta uudella välijohdolla. toinen tapaus uudella välijohdolla ja uudella kenkällä.

Tuntuu tyhmältä ostaa akkua, jos tuolla on joku vika jota en käsitä joka polttaa nuo navat.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Niin no jos se rasva on ollu tavallista vaseliinia niin enpä ihmettele yhtään miks napa sulaa kun ei se hirveen hyvin sähköä johda ja sillonhan se on sama kuin löysä liitos ja sitte lämpenee paikat :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7156
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Huono kosketus. Ei ne muuten sula.
= rasvaa välissä.

Kenkä ja napa puhtaaksi niin johan kestää.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mika.T kirjoitti:Huono kosketus. Ei ne muuten sula.
= rasvaa välissä.

Kenkä ja napa puhtaaksi niin johan kestää.
Näin juuri.

Sit joku kunnon sälli valamaan sulle lyijystä uuden navan niin ei tarvi uutta akkua ostaa. :wink:

Tai sitten teet ford-navan tuosta, poraat reijän läpi ja pultilla kii. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Aina sitä luulee tekevänsä fiksusti.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu elä rasvaa sitä kosketuspintaa navasta ainakaan millään tavallisella rasvalla mikä sisältää vettä, mölyrasvaki aiheuttaa justiinsa sitä navanpalamista. nimimerkillä:kuorma-aquton akun vaahdottanu kolmesti ku oli akkukin pässy jo kuumenemaan ja savua oli enempi ku savustuslaatikossa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
650000tuttavuus
Viestit: 2146
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Meillä jokaisessa Toyotassa hapettunu akun kiinnitystanko valkoiseen konaskaan. Tanko kulkee akun päältä napojen välistä poikittain, ja jäänee jonkunlaiseen napojen väliseen kenttään. Vai johtuuko liian ohuista akun kansista.
No ei niis Toyoissa ole kyllä mitään muuta vikaa sitten ollutkaan :D
Kävisköhän Mersuissakin noin, jos olis yläpuolinen kiinnitys. Onko muissa kuin japseissa tuollaista ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

650000tuttavuus kirjoitti:Meillä jokaisessa Toyotassa hapettunu akun kiinnitystanko valkoiseen konaskaan. Tanko kulkee akun päältä napojen välistä poikittain, ja jäänee jonkunlaiseen napojen väliseen kenttään. Vai johtuuko liian ohuista akun kansista.
No ei niis Toyoissa ole kyllä mitään muuta vikaa sitten ollutkaan :D
Kävisköhän Mersuissakin noin, jos olis yläpuolinen kiinnitys. Onko muissa kuin japseissa tuollaista ?
Jotaki tekemistä se seosmetallin kanssa sillä oli...siis on, en vaan muista enää mitä, mutta poistuu ku hommaa ehjän jonka pesee kunnolla ja maalaa kunnon maalilla ja siihe kiinnitys tapin läpivientiin pyyhkäsee pikkasen öljyä, muutamaan tojotaan, volvoon ja pösöön sille tehny ja se hapettuminen on loppunu....sillä kohtaa, se on vaan sitte siityny johki toiseen paikkaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Jatkokysymys.

Vaalea liitin kulkee ohjekirjassa nimellä "sulakeliitin" tms. ilmeisesti sisältää jonkunlaisen sulakkeen sitten, vaikka en sellaista sieltä löytänytkään. oisko kertakäyttöinen. Ajattelin korvata kyseiset mölkyrät ihan tavan sulakkeilla, kun on piuhat nuissa niin huonolla kunnolla. Teenkö väärin? Saa laittaa varmaan reilun kokoisen paukun tuohon, koska taitaa olla vain sitä varten, jos piuha sattuu menemään poikki ja ottaa maihin.



Kuva
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7156
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

650000tuttavuus kirjoitti:Meillä jokaisessa Toyotassa hapettunu akun kiinnitystanko valkoiseen konaskaan.
Hapettuu autossa kuin autossa jos/kun akun päällinen on paskanen. Akku hengittää aina latautuessaan joten sen päälle kertyy rikkihappo jäämiä ja se olisi aina silloin tällöin hyvä huuhdella vedellä puhtaaksi.
laaksonenh
Viestit: 57
Liittynyt: 22.3.2008 11:06
Paikkakunta: Pornala

Viesti Kirjoittaja laaksonenh »

Toi liitin on muistaakseni ihan tavallinen toijotalainen, eli voi laittaa uuden.
Siitä menee virta sulake boksiin.

Tosiaan 24v polttaa akun jos sinne vaseliiniä tms menee laittamaan.
12v toimii vielä.

Joko ne venttiilit on säädetty?
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

eijoo säädetty ventiileitä vielä. Riippuu ihan milloin tahot sen tehdä?
Mutta Kytkimen kävin vaihdattamassa! Halvin hinta muodostiu.... Ylläripylläri itäkeskuksen tojotalta! Työ 300€ ja osat päälle. Offivarusteessa lupasivat tehdä homman naurettavaan 800€ hintaan :contract:
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”