Hojota polttaa akun navan?+jatkokysymys
Hojota polttaa akun navan?+jatkokysymys
Tällä lailla kävi jo toistamiseen. Ekalla kerralla luulin, että olin välikaapelin vaihdon jälkeen onohtanut kiristää liittimen kunnossa, kun akun napa suli käsiin. Vaihdoin vara-akun tilalle ja laitoin uuden liittimen. nyt vara akunkin napa lossahti. Vein vuoren varmalla TOJATALLA isää skeida huoltoon viikkiin. ja pihasta lähtiessä... mitä vittua ei lähe pyörittämään ja konepellin alta tulee kunnnon savut!
Viimeksi muokannut _Niko, 02.9.2011 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
navat puhdistettiin ja rasvattiin. Niin ja akunkenkäkin oli uusi molemmissa akuissa. Eiku eka oli vanhalla akunkenkällä, mutta uudella välijohdolla. toinen tapaus uudella välijohdolla ja uudella kenkällä.
Tuntuu tyhmältä ostaa akkua, jos tuolla on joku vika jota en käsitä joka polttaa nuo navat.
Tuntuu tyhmältä ostaa akkua, jos tuolla on joku vika jota en käsitä joka polttaa nuo navat.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Näin juuri.Mika.T kirjoitti:Huono kosketus. Ei ne muuten sula.
= rasvaa välissä.
Kenkä ja napa puhtaaksi niin johan kestää.
Sit joku kunnon sälli valamaan sulle lyijystä uuden navan niin ei tarvi uutta akkua ostaa.
Tai sitten teet ford-navan tuosta, poraat reijän läpi ja pultilla kii.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Juu elä rasvaa sitä kosketuspintaa navasta ainakaan millään tavallisella rasvalla mikä sisältää vettä, mölyrasvaki aiheuttaa justiinsa sitä navanpalamista. nimimerkillä:kuorma-aquton akun vaahdottanu kolmesti ku oli akkukin pässy jo kuumenemaan ja savua oli enempi ku savustuslaatikossa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Meillä jokaisessa Toyotassa hapettunu akun kiinnitystanko valkoiseen konaskaan. Tanko kulkee akun päältä napojen välistä poikittain, ja jäänee jonkunlaiseen napojen väliseen kenttään. Vai johtuuko liian ohuista akun kansista.
No ei niis Toyoissa ole kyllä mitään muuta vikaa sitten ollutkaan
Kävisköhän Mersuissakin noin, jos olis yläpuolinen kiinnitys. Onko muissa kuin japseissa tuollaista ?
No ei niis Toyoissa ole kyllä mitään muuta vikaa sitten ollutkaan
Kävisköhän Mersuissakin noin, jos olis yläpuolinen kiinnitys. Onko muissa kuin japseissa tuollaista ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Jotaki tekemistä se seosmetallin kanssa sillä oli...siis on, en vaan muista enää mitä, mutta poistuu ku hommaa ehjän jonka pesee kunnolla ja maalaa kunnon maalilla ja siihe kiinnitys tapin läpivientiin pyyhkäsee pikkasen öljyä, muutamaan tojotaan, volvoon ja pösöön sille tehny ja se hapettuminen on loppunu....sillä kohtaa, se on vaan sitte siityny johki toiseen paikkaan.650000tuttavuus kirjoitti:Meillä jokaisessa Toyotassa hapettunu akun kiinnitystanko valkoiseen konaskaan. Tanko kulkee akun päältä napojen välistä poikittain, ja jäänee jonkunlaiseen napojen väliseen kenttään. Vai johtuuko liian ohuista akun kansista.
No ei niis Toyoissa ole kyllä mitään muuta vikaa sitten ollutkaan
Kävisköhän Mersuissakin noin, jos olis yläpuolinen kiinnitys. Onko muissa kuin japseissa tuollaista ?
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Jatkokysymys.
Vaalea liitin kulkee ohjekirjassa nimellä "sulakeliitin" tms. ilmeisesti sisältää jonkunlaisen sulakkeen sitten, vaikka en sellaista sieltä löytänytkään. oisko kertakäyttöinen. Ajattelin korvata kyseiset mölkyrät ihan tavan sulakkeilla, kun on piuhat nuissa niin huonolla kunnolla. Teenkö väärin? Saa laittaa varmaan reilun kokoisen paukun tuohon, koska taitaa olla vain sitä varten, jos piuha sattuu menemään poikki ja ottaa maihin.
Vaalea liitin kulkee ohjekirjassa nimellä "sulakeliitin" tms. ilmeisesti sisältää jonkunlaisen sulakkeen sitten, vaikka en sellaista sieltä löytänytkään. oisko kertakäyttöinen. Ajattelin korvata kyseiset mölkyrät ihan tavan sulakkeilla, kun on piuhat nuissa niin huonolla kunnolla. Teenkö väärin? Saa laittaa varmaan reilun kokoisen paukun tuohon, koska taitaa olla vain sitä varten, jos piuha sattuu menemään poikki ja ottaa maihin.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Hapettuu autossa kuin autossa jos/kun akun päällinen on paskanen. Akku hengittää aina latautuessaan joten sen päälle kertyy rikkihappo jäämiä ja se olisi aina silloin tällöin hyvä huuhdella vedellä puhtaaksi.650000tuttavuus kirjoitti:Meillä jokaisessa Toyotassa hapettunu akun kiinnitystanko valkoiseen konaskaan.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 22.3.2008 11:06
- Paikkakunta: Pornala
eijoo säädetty ventiileitä vielä. Riippuu ihan milloin tahot sen tehdä?
Mutta Kytkimen kävin vaihdattamassa! Halvin hinta muodostiu.... Ylläripylläri itäkeskuksen tojotalta! Työ 300€ ja osat päälle. Offivarusteessa lupasivat tehdä homman naurettavaan 800€ hintaan
Mutta Kytkimen kävin vaihdattamassa! Halvin hinta muodostiu.... Ylläripylläri itäkeskuksen tojotalta! Työ 300€ ja osat päälle. Offivarusteessa lupasivat tehdä homman naurettavaan 800€ hintaan
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.