Audi tavoittelee keskiluokan herruutta
ei 210 oole edelleenkään hyvä nnäkönen mutta 211 on edelleen hyvän näkönen kuten uutuutenakin. ja 212 myös kunhan ei ajella niillä 16 tuumasilla kiekoilla vaan laitetaan massiiviseen koriin sopivammat vanteet
Tuossa uudessa audissa ei vannevainta ole ainakaan vielä kovinkaan muikea. Tosin audi on jo vuosia onnistunut vannevalinnoissaan, eli eiköhän sieltä ole taas jotain kulttiklassikkoa tulossa.
(vannefetissi )
Tuossa uudessa audissa ei vannevainta ole ainakaan vielä kovinkaan muikea. Tosin audi on jo vuosia onnistunut vannevalinnoissaan, eli eiköhän sieltä ole taas jotain kulttiklassikkoa tulossa.
(vannefetissi )
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
On. Ainakin henkilöauton näköisissä malleissa käytetään takapainotteista 40/60 jakoa.karvine kirjoitti: Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
Ainakin A4 Avant quattro kevyellä neloskoneella on myös ihan oikean takavetoisen kaltainen ajaa, vain rauhallisempi, eikä tarvitse kaivaa lähtökuoppia päästäkseen talvella liikkelle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Joo, vanteet tekee auton. En oo MB:ltä nähny orkkiksena yhtäkään hyvännäköstä vannetta..Sergey kirjoitti:ei 210 oole edelleenkään hyvä nnäkönen mutta 211 on edelleen hyvän näkönen kuten uutuutenakin. ja 212 myös kunhan ei ajella niillä 16 tuumasilla kiekoilla vaan laitetaan massiiviseen koriin sopivammat vanteet
Tuossa uudessa audissa ei vannevainta ole ainakaan vielä kovinkaan muikea. Tosin audi on jo vuosia onnistunut vannevalinnoissaan, eli eiköhän sieltä ole taas jotain kulttiklassikkoa tulossa.
(vannefetissi )
Kappas, se on sitten ollu varmaan vain mulle uutta mallia se A4 jolla koitin kylykimyyryä kammeta ja tuntu että vaikka kuin polkee niin se vaan aliohjautuu Pitääpäs käydä joskus koklaan joku uudenkarhee740 GLE kirjoitti:On. Ainakin henkilöauton näköisissä malleissa käytetään takapainotteista 40/60 jakoa.karvine kirjoitti: Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Uuden kutosen piiitkä esittelyfilmi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JNtjQcx2Trg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JNtjQcx2Trg[/youtube]
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Ulkonäöllisesti bimmerin uusi vitonen on upea, juuri tuli tuossa perjantai-iltana ihmeteltyä moista "kylmien tyyppien" muodossa. Uudesta Audista en oikein vielä osaa sanoa kun oon nähnyt vain kuvissa, mutta siltä pohjalta bemari vie kyllä voiton.
Ja molemmat kuitenkin paljon paremman näköisiä kuin seniilipappamersu (212) omituisine takalokasuojan muotoineen ja pystyp*rseineen.
Ja molemmat kuitenkin paljon paremman näköisiä kuin seniilipappamersu (212) omituisine takalokasuojan muotoineen ja pystyp*rseineen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ovi on massiivinen audissa, taas baijerilaisen siroon oveen verrattuna. Keskikonsolin osalta taas homma kääntyy päälaelleen. Ohjaamon yleisilmeet on hieman sekavia, saisi olla selkeämmän näköinen molemmissa.
Eikös audi muuten luopunut torsenista lukuun ottamatta S/RS malleja?
EDIT: Kappas, paha moka. Muistin väärin, eli on torsenit ollu vielä käytössä, jostain vain jäänyt takaraivoon moinen muistikuva. Tulipa tarkistettua sitten varoiksi kuitenkin. Etu/takalukoista ovatten jo luopuneet.
EDIT2: Osassa malleja käyttävät haldexia kuitenkin, ne eivät hirveämmin ole kai kehuja keränneet. Eli jostain se muistikuva oli takaraivoon jäänyt, eikä aivan syyttä.
Eikös audi muuten luopunut torsenista lukuun ottamatta S/RS malleja?
EDIT: Kappas, paha moka. Muistin väärin, eli on torsenit ollu vielä käytössä, jostain vain jäänyt takaraivoon moinen muistikuva. Tulipa tarkistettua sitten varoiksi kuitenkin. Etu/takalukoista ovatten jo luopuneet.
EDIT2: Osassa malleja käyttävät haldexia kuitenkin, ne eivät hirveämmin ole kai kehuja keränneet. Eli jostain se muistikuva oli takaraivoon jäänyt, eikä aivan syyttä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Poikittaiskoneisissa on haldex, pitkittäiskoneisissa torsen. RS5 malliin tuli "kruunupyörä"keskitasauspyörästö jossa mekaaninen voimanjako 60% taakse. Elektronisesti voidaan sitte säädellä 15-85% välillä. Tämä värkki on myös tässä A6 quattrossa ja A7 quattrossa.
Audi hakkaa bemun ja mersun laatuvaikutelmassa ja ajettavuudessa etenkin suurissa nopeuksissa. Pari viikkoa sitten tuli testaitua Mynchenin maisemissa... Varsinkin mersu on jo niin kaukana että oikeen pitää ihmetellä millä opeilla niitä saadaan kaupaksi
Audi hakkaa bemun ja mersun laatuvaikutelmassa ja ajettavuudessa etenkin suurissa nopeuksissa. Pari viikkoa sitten tuli testaitua Mynchenin maisemissa... Varsinkin mersu on jo niin kaukana että oikeen pitää ihmetellä millä opeilla niitä saadaan kaupaksi
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Mielestäni nykyinen Eemeli kilpailee F10:n sijasta pikemminkin Baijerin E60:n kanssa:Eldorado kirjoitti: Ja molemmat kuitenkin paljon paremman näköisiä kuin seniilipappamersu (212) omituisine takalokasuojan muotoineen ja pystyp*rseineen.
Mersun nykyaikaista haastajaa tähän luokkaan saamme siis odottaa tovin.
Keulastahan tuo 212 on ihan jees, se perspuoli on sitten aika epäonnistunut. Ponttoonimallista lainattu takakaaren vekki tuntuu aika keinotekoiselta, se oli "se juttu" silloin 1950-luvulla, ei enää väkisinväännettynä retrona 2010-luvulla. Toivottavasti seuraajamallissa ei enää ole tekotaiteellista retroilua, mutta pahoin pelkään että jotain kummallisia kylkivekkejä siihenkin on tulossa (etukäteishuhujen mukaan).
Rauhalliset linjat sopivat mielestäni Mersujen muotoihin, eivät hetken muotioikut ja kikkailut. Katsokaa vaikkapa ajattomia 126- ja 124-korimalleja, niiden rauhallinen ja sopusuhtainen muotoilu puree edelleen vaikka autoilla on ikää 25-30 vuotta.
Rauhalliset linjat sopivat mielestäni Mersujen muotoihin, eivät hetken muotioikut ja kikkailut. Katsokaa vaikkapa ajattomia 126- ja 124-korimalleja, niiden rauhallinen ja sopusuhtainen muotoilu puree edelleen vaikka autoilla on ikää 25-30 vuotta.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mun mielestä tuo uusin bimmeri näyttää jopa paljon vanhemmalta kuin edeltäjänsä. Tuossa Laaksosen kuvassa mieleen tulee pallokala. Ei oikein mittasuhteet sovi silimään... Audi taas ehkä jopa liian korostetun aggressiivinen keulastaan, mutta sivulinja sekä takaviistokuvat saa aikaan HIMOA!
Tosin sivukuvassa hieman häiritsee liian "pullukat" takavalot. Olis mielestäni kivemman näköinen jos seuraisivat korin varsinaisia muotoja.
Tosin sivukuvassa hieman häiritsee liian "pullukat" takavalot. Olis mielestäni kivemman näköinen jos seuraisivat korin varsinaisia muotoja.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Samaa mieltä. Jos nyt lyötäsiin eteen säkillinen rahaa ja sillä pitäisi ostaa uusi auto, niin kyllähän E-mersun sijaan katse kääntyisi viitossarjaiseen, juurikin kuvien siniharmaassa värisävyssä. Vaikka MB-fani olenkin, olen myös esteetikko ja ulkonäössä bimmeri valitettavasti vetää tällä hetkellä pitemmän korren. Mersun muotoilupuoli hakee nyt kovasti linjaansa näiden kaikenmaailman kikkailujen muodossa, rauhallisuus ja linjakkuus ovat hävinneet ja tilalle on tullut kyllä kovaa yritystä suuntaan jos toiseen. Valitettavasti tuo yritys näkyy sekavana ja väkisinväännettynä linjattomuutena minun mielestäni. Nykymalleista ainoastaan 204 miellyttää enää omaa silmää, ja tietysti R230 (SL) mutta sehän onkin jo vanha korimalli ja korvautuu lähiaikoina, ja tuskinpa parempaan suuntaan.haju kirjoitti:Kyllähän tuo uusi BMW on tosi miellyttävän näköinen...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Jos vakaakulkuisen nelivetoisen haluaa pakottaa kaasulla luistamaan ennen kuin se luisyaa ihan luonnostaan, niin kaasua saa tosiaan olla aika paljon. Mutta silloin ollaan reilusti pidon rajoissa, joten miksi pitäisikään luistaa minnekään?XUX63 kirjoitti:Kappas, se on sitten ollu varmaan vain mulle uutta mallia se A4 jolla koitin kylykimyyryä kammeta ja tuntu että vaikka kuin polkee niin se vaan aliohjautuu Pitääpäs käydä joskus koklaan joku uudenkarhee740 GLE kirjoitti:On. Ainakin henkilöauton näköisissä malleissa käytetään takapainotteista 40/60 jakoa.karvine kirjoitti: Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
Kun vauhtia on kaarteeseen tullessa sen verran että pyörät hieman luistavat, kääntää terävä kaasun nosto quattron nätisti yliohjaavaksi tai riittävällä provokaatiolla jopa luistoon, jos se on tavoitteena.
Sen jälkeen luisto on helppo pitää näpeissä kaasullakin.
Samalla periaatteella takapyöriä jarrutellen myös ESP torjuu aliohjausta pari sekuntia myöhemmin, ellei kuljettaja hoida hommaa jo valmiiksi.
Tuohon tarvitaan tietenkin toimiva voimansiirto, mehulinkohan tekee kaasun nostolla täsmällisen moottorijarrutuksen sijasta ihan mitä sille mieleen juolahtaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mulla tuo bemarin väkisin väännetty konepelti saa kyllä hissipojan liikahtamaan yläkerroksiin, lieneekö inspiraation lähteenä ollut:
Viimeksi muokannut sonikki, 18.9.2011 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No joo siinä olen kyllä samaa mieltä että C-sarjasta olis tuo isotähtimaski saanut jäädäsonikki kirjoitti:Mun silmään ei vaan nuo Mersun uudet maskit istu yhtään. Isot tähdet kuuluu vain ja ainoastaan sporttisiin malleihin ja työkoneisiin eikä jonkuu hinnat alkaen perhekiikuttimen nokalle
® Mesen Porkkana-klubi