diesel nyhtää
diesel nyhtää
Kiihdytykset puolella- ja täyskaasulla ja kickdownilla menee siististi, mutta kun ajaa tasavauhtia tai hitaasti hidastaa niin tulee nyhtämistä.
Mullahan on polttoainetankin yhteessä reikä ja tankkia ei vielä ole vaihdettu. Tästä on mahdollista saada väliaikaispaikkauksesta huolimatta ilmaa polttoaineletkuihin.
Oisko tuossa kyse sittenkään ilmasta jota tulisi tankilta? Vai onko luukkaan punppu hajoamassa? Ja mitenkä pitkään tuolla mahtaa päästä ettei turhan pitkälle reissulle tule lähdettyä? Voiko ajaminen aiheuttaa jotain lisäpulmia suuttimille, myllylle tai pumpulle? Heti tuota ei saa missään tutkittua ja ehjättyä... Kyse OM604 eli C220D -98
Auto kyllä tiputtaa dieseliä niin edestä kuin takaa tankin reijästäkin.
Mullahan on polttoainetankin yhteessä reikä ja tankkia ei vielä ole vaihdettu. Tästä on mahdollista saada väliaikaispaikkauksesta huolimatta ilmaa polttoaineletkuihin.
Oisko tuossa kyse sittenkään ilmasta jota tulisi tankilta? Vai onko luukkaan punppu hajoamassa? Ja mitenkä pitkään tuolla mahtaa päästä ettei turhan pitkälle reissulle tule lähdettyä? Voiko ajaminen aiheuttaa jotain lisäpulmia suuttimille, myllylle tai pumpulle? Heti tuota ei saa missään tutkittua ja ehjättyä... Kyse OM604 eli C220D -98
Auto kyllä tiputtaa dieseliä niin edestä kuin takaa tankin reijästäkin.
Re: diesel nyhtää
Niin, kysytään nyt toisin päin.AK47 kirjoitti:Kiihdytykset puolella- ja täyskaasulla ja kickdownilla menee siististi, mutta kun ajaa tasavauhtia tai hitaasti hidastaa niin tulee nyhtämistä.
Mullahan on polttoainetankin yhteessä reikä ja tankkia ei vielä ole vaihdettu. Tästä on mahdollista saada väliaikaispaikkauksesta huolimatta ilmaa polttoaineletkuihin.
Oisko tuossa kyse sittenkään ilmasta jota tulisi tankilta? Vai onko luukkaan punppu hajoamassa? Ja mitenkä pitkään tuolla mahtaa päästä ettei turhan pitkälle reissulle tule lähdettyä? Voiko ajaminen aiheuttaa jotain lisäpulmia suuttimille, myllylle tai pumpulle? Heti tuota ei saa missään tutkittua ja ehjättyä... Kyse OM604 eli C220D -98
Auto kyllä tiputtaa dieseliä niin edestä kuin takaa tankin reijästäkin.
Miten on oirehtinut 220D (OM604) jos:
1. Pumppu (luukas) aloittanut hajoamisensa
2. Konehuoneessa o-renkaat vuotaa
3. Koko polttoainelinjassa ilmaa tankilta lähtien.
4. Suuttimet tien päässä
5. Tankissa vettä
6. Muu, mikä?
Ootko miettinyt ettei se ole tuosta vaan kokeilempa homma. Pakoputki ja kardaani pois eestä, sitten takakelkka pois eestä, pikkujuttuja pihalla tehtäväksiJuse kirjoitti:Eiköhän se kannata alottaa kumminki sillä tankin vaihtamisella. Ja sitte ihmettelee lisää ,jos ei sillä tokene
Nosturia ei itsellä ole ja nosturille pääsee vasta odottamalla. Joulun aikaa ois kiva ajella hieman ja päästä perillekkin.
Että oisko muita kommentteja sen suhteen mikä ois syynä ja minkä asteisesta pulmasta kyse.
Tankki vaihdettu hotarin pajalla, selostus hommasta ilmestynee tänne jonnekkin jossain vaiheessa....Juse kirjoitti:Eiköhän se kannata alottaa kumminki sillä tankin vaihtamisella. Ja sitte ihmettelee lisää ,jos ei sillä tokene
Ei vaikutusta nyhtämiseen. Paitsi että ennen vaihtoa oli ajanjakso ettei nyhtänyt.
Kaiketi tankin vaihdossa pääsi ilmaa putkiin ja se ei poistu ihan helpolla. Tosin uudenkaan tankin opiskelijavalo ei anna montaa kilometriä ajaa ennenkuin tulee ilmaa putkiin ja EPC syttyy. Nyt meni 25km syttymisestä siihen että tankki meni tyhjiin. Olen kuvitellut että 50-100km pääsee opiskelijavalon syttymisen jälkeen. Molemmissa dieseltankeissa on päässyt n 0-36km kun valo syttynyt, keskimäärin n 25km.
Kerran siis ajoin uudellakin tankilla tyhjiin, riittävyystestin vuoksi. Nyt tankkaillaan puolivälin jälkeen aina ja koetetaan ilmaantuisiko putkisto. Jos ei auta niin konehuoneessa on jonkinasteista o-renkaiden vaihtoa tihuttamisen takia tiedossa, jospa sen myötä nyhtäminen lähtisi.
Tulipahan mieleen että pakoputki on enempi poikki kun ehjä...
Paljonkos tuommoinen aiheuttaa nyhtämisoiretta dieselissä?
Kaikkea sitä kerkee miettiä kun tunnin kuuntelee pörinää
Paljonkos tuommoinen aiheuttaa nyhtämisoiretta dieselissä?
Kaikkea sitä kerkee miettiä kun tunnin kuuntelee pörinää
Viimeksi muokannut AK47, 22.2.2012 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihdexin811 kirjoitti:Niin olikos tämä nyt manuaali vai tomaatti?
Vai oliko se sukat ja vaihde, vai mikä se olikaan
auTOMAATTI (sähkö 722.6xx) siis kyseessä. Tosin se herrasmies on sitten niin ja näin
Mites se vaikuttaa että kumpi laatikko on?
Ei se sitten oo tuossa vika. Nyhtäminen tulee kun löysää kaasua tai pienen ylämäen jälkeen tulee tasaista tai loiva alamäki. Ei silloin pitäis mitään turbiinissa lukittua.... Ja tekee tuota eniten jossain 80-90 vauhdissa.xin811 kirjoitti:Kai se jotenkin näkyy staarilla ajossa. Se osa maksaa viitisenkymmpiä, laatikosta öljypohja pois ja venttiilikoneisto irti. Niitä magneettiventtiileitä on sielä muutama, yks on toi kyb joka ohjaa turbiinin lukitusta ja muut ohjaa vaihteita.
Kuulostelin tänään entistäkin tarkemmin että miten se nyhtäminen ilmenee.xin811 kirjoitti:Eikö se kaasua löysätessä ja alamäessä just laita sitä enemmän lukkoon? Se venttiili ohjaa öljyn virtausta sinne turbiinille, ja kun se ohjailee sitä miten sattuu nii siitä tulee tuota "nyhtämistä"
Ajelin vakkari päällä 40, 50,60,70,80 ja 90 vauhtia ja havaintoja nyhtämisestä oli juurikin siinä kohdassa kun kuorma kevenee tasaisella tai alamäessä. Lisäksi kun vakkari nosti kierroksia tasaisen tai alamäen jälkeen niin siinä nyhti joskus. Ilmiö vaivaa selvästi 70-90 nopeuksissa.
Ilman vakkaria ilmiön saa paremmin esiin.
No, ainahan tuo kyb venttiili on halvempi kun se lukaksen kuuluisa pumppu
Huomasin juuri että nyhtäminen hävisi aikanaan samaan aikaan kun puolivahingossa jäi joku alipaineletku irti imusarjassa olevasta mokkulasta irtonaiseksi roikkumaan. Ja yllättäen valojen korkeus säädön toimimattomuuden tutkinnassa kyseinen letku tuli tökättyä takas ja kas nyhtäminen alkoi noin sadan kilometrin jälkeen... Mutta ei kuitenkaan heti...
Mikäs mokkula se siinä imusarjassa on ja miksi näin oireilee?
Mikäs mokkula se siinä imusarjassa on ja miksi näin oireilee?