Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Hyvä hyvä, mistä tulikin mieleeni että pitäisi kurkata vieläkö pukkaa vikakoodia nokka-akselin anturista. Vaihdoin sen ja vedot ehkä pikkasen parani(?), mutta jospa ainakin vikakoodi häviäisi.JMTN kirjoitti:
Eiku koitin lainata SampoN tekstiä, että Tapio89 on vikakoodinluku laitteet bemariikin. Kävi palastamassa hallin pihasta ku bemmi rassukka ei suostunut lähteen käyntiin.
Tänään tuli askarreltua tuo takapyyhin toimimaan, on se mukava kun näkee taaksekin.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
JMTN kirjoitti:Ei tehottomuus tuosta anturista ainakaan johdu, koska sitä käytetään ainoastaan käynnistämiseen.
Hmmm... esson baarissa puhuivat, että sillä olisi jotain tekemistä vetojenkin kanssa? Niin tai näin, ei auto laiska ole mielestäni missään vaiheessa ollutkaan.
Käynnistyksen tuo kuitenkin vaikuttaa aivan varmasti, viallisten nokka- ja kampiakselin anturoiden takia näitä on varmasti ollut lavetilla ihan tarpeeksi. Tuokin oli jännä juttu, että tuosta oli pysyvä vikakoodi, mutta aina läksi ennen anturin vaihtoakin kuin palmun alta.
Kein siknatuur
Opelixi ainakin menee mopoksi ku nokka-akselin antura sittuaa, tai en tiiä onko muuta rajoittaava, kuin että kierrokset rajoittuu 4-4,5krpm väliin. No, ehkä se aavistuksen laiskistuu muutenkin?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Huh, tuli oltua koko päivä tuon kimpussa. Pientä paikkamaalausta ja lamppujen kiillotusta vaihtelevalla menestyksellä. Rengaskin piti ottaa ja vaihtaa varasellaiseen, oli ruuvi mennyt nakkiin. Onneksi alkavat olla rinkulat muutenkin elämänsä ehtoopuolella.
Tuossa on muuten takapuskurin irrotukseen ihan hyvää kuvasarjaa. Omassani erosi naftisti tuosta, vähän piti soveltaa. Hyvään alkuun tällä kuitenkin pääsee.
http://photosynth.net/view.aspx?cid=614 ... a6ca5f7da8
Tuossa on muuten takapuskurin irrotukseen ihan hyvää kuvasarjaa. Omassani erosi naftisti tuosta, vähän piti soveltaa. Hyvään alkuun tällä kuitenkin pääsee.
http://photosynth.net/view.aspx?cid=614 ... a6ca5f7da8
Kein siknatuur
Korutont´ on kertomaa elo uuden F10 BMW:n kanssa jos tämä ei ole mikään vedätys vaan totisinta totta:
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473
Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.
Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh...
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473
Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.
Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Melkeinen samanlainen lista kuin veljellä -12 helmikuussa käyttöönotetussa F10:ssä (520D M-sport, manuaali)Eldorado kirjoitti:Korutont´ on kertomaa elo uuden F10 BMW:n kanssa jos tämä ei ole mikään vedätys vaan totisinta totta:
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473
Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.
Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh...
Pienoinen hämmästys valtasi mielen, kun näin ensimmäisen kerran F10-mallin ja kuulin sen nelisylinterisen 2ltr:n dieselmoottorin käyvän tyhjäkäyntiä. Aivan kuin nelipyttyinen Wickströmin maamoottori olisi rouskuttanut Kuulemma ei tarvitse pakkasellakaan esilämmittää moottoria, tehdas kun ei ole jättänyt lohkolämmittimen vastukselle paikkaa moottorilohkoon. Voi p3rs33nsuti
Vähän samoja huhuja kuullut että ois hieman murheenkryynejä ollu nuo uuet baijerilaiset(F10). Toisaalta, pitäähän maahantuoja pitää leivässä, tehtaan suosiollisella avustuksella. Eli näyttää kovasti siltä että E39/E38 on viimiset ostettavissa olevat korimallit, niihin kun voi kaiken tehdä vielä itse, osiakin saa ilman että tarttee ostaa puolta autoa kerrallaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Letkulla mennään meilläkin, kun Webasto on hyllyllä.kondivo kirjoitti:Pienoinen hämmästys valtasi mielen, kun näin ensimmäisen kerran F10-mallin ja kuulin sen nelisylinterisen 2ltr:n dieselmoottorin käyvän tyhjäkäyntiä. Aivan kuin nelipyttyinen Wickströmin maamoottori olisi rouskuttanut Kuulemma ei tarvitse pakkasellakaan esilämmittää moottoria, tehdas kun ei ole jättänyt lohkolämmittimen vastukselle paikkaa moottorilohkoon. Voi p3rs33nsuti
No, se on noi neloskoneiset, niissähän on aina ollu ongelmia...Eldorado kirjoitti:Korutont´ on kertomaa elo uuden F10 BMW:n kanssa jos tämä ei ole mikään vedätys vaan totisinta totta:
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473
Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.
Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh...
Ei vaan aika uskomatonta. Alkaa jo tulee epäilys, että onko nyt käyttäjässäkin jo vikaa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
M10B18JMTN kirjoitti:Karu totuus on se ettei BMW ole koskaan osannut tehdä 4 pyttystä konetta, oli sitten diesel tai bensa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Aika paljon vikaa on Suomalaistenkin F-sarjalaisissa ollut bmwfoorumin mukaan. Kaiken lisäksi maahantuoja/tehdas on nostanut joissakin tapauksissa ainakin osittain kädet pystyyn (esim. ns. akkuongelmat). Laadunvalvontaongelma on aivan selvä, sillä useasta autosta oli mm. iskunvaimentimien yläpäät koottu tehtaalla väärin.
4-pyttyisten jakopääongelmat ovat jo surkuhupaisaa, sillä ne ovat jatkuneet jo muutaman version yli.
Markkinamiehet ovat kuitenkin onnistuneet, sillä tulosta syntyy. Toinen asia vaan on, että kuinka kauan. Maine menee, eikä ihan heti takaisin tule.
4-pyttyisten jakopääongelmat ovat jo surkuhupaisaa, sillä ne ovat jatkuneet jo muutaman version yli.
Markkinamiehet ovat kuitenkin onnistuneet, sillä tulosta syntyy. Toinen asia vaan on, että kuinka kauan. Maine menee, eikä ihan heti takaisin tule.
Harmi nuo tekniset ongelmat koska F10/F11-sarja on yksi parhaimman näköisistä automalleista nykyään. Ei sillä että itsellä noihin olisi nyt varaa, mutta jos ovat noinkin ongelmallisia jo uusina niin ei kai tuollaisiin uskalla sitten 15-20 vuotta vanhoina koskea pitkällä kepilläkään.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Jaa, en osaa sanoa kestääkö tuosta ottaa toistatuhatta kaakkia Tuo M10 tuntui kestävän mitä vaan._Hämis_ kirjoitti:S14XUX63 kirjoitti:M10B18
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Normi Bemmi tuo Intian jutussa oleva. BMW:n laatuimago on pelkkää imagoa. Nimimerkillä usemman bmw:n omistanut.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
tuollaiset kirjoitukset voi olla täyttä rollia en pidä niitä kovin luotettavana
tosin eihän kaikilla kestä mursunnahkainen persekään
moottorinkin kohdalla jäin miettimään oliko kyseessä oikein polttomoottori vai oliko sittenkin abs yksikön sähkömoottori
kaverilla on f11 520d sillä on ajettu nyt 180tkm
vaihdettu on
etupyörän laakeri
taakse ilma pussit toinen oli rikki mutta molemmat vaihdettiin
etujarru palat vaihdettu
taka palat on myös vaidon tarpeessa mutta ei vielä vaihdettu
tosin eihän kaikilla kestä mursunnahkainen persekään
moottorinkin kohdalla jäin miettimään oliko kyseessä oikein polttomoottori vai oliko sittenkin abs yksikön sähkömoottori
kaverilla on f11 520d sillä on ajettu nyt 180tkm
vaihdettu on
etupyörän laakeri
taakse ilma pussit toinen oli rikki mutta molemmat vaihdettiin
etujarru palat vaihdettu
taka palat on myös vaidon tarpeessa mutta ei vielä vaihdettu
No nimenomaan niin, ja ekat viat tuli niin nopsaan, että en mitenkään jaksa uskoa puhtaaseen vikaan BMW:ssä, kyllä käyttäjälläkin on likaset jauhot pussissaan. Eikai nyt missään oikeasti koko alustaa vaihdeta uuteen(kaan) autoon jos esim iskarin yläpäät kolisee?AM kirjoitti:No nyt vasta luin tuon jutun Onhan tuossa autossa riittänyt vikaa mutta jotenkin tuntuu että kirjoittaja ei ole ollut missään kohtaa aivan perillä mitä vaihdettu. Joku ääni alustasta=koko alusta vaihtoon... Jarrut temppuilee=jarrut + auton moottori vaihtoon
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91