Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

....
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

JMTN kirjoitti:-...
....
....
Mitä tällä on asiaa :shock:
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Oisko tuosta p#skanjauhanta otettu pois, niin ei oo jäänyt kuin suu auki. :happy:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ehkä se on vaan sanaton, kun mesefoorumilla puhutaan puimureista?
Kein siknatuur
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Alkolukko tuli väliin. Bemaristi olen itsekkin ja tulen aina olemaan.
Kirjotan sitte joskus kun tästä selviän.

Eiku koitin lainata SampoN tekstiä, että Tapio89 on vikakoodinluku laitteet bemariikin. Kävi palastamassa hallin pihasta ku bemmi rassukka ei suostunut lähteen käyntiin.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

JMTN kirjoitti:
Eiku koitin lainata SampoN tekstiä, että Tapio89 on vikakoodinluku laitteet bemariikin. Kävi palastamassa hallin pihasta ku bemmi rassukka ei suostunut lähteen käyntiin.
Hyvä hyvä, mistä tulikin mieleeni että pitäisi kurkata vieläkö pukkaa vikakoodia nokka-akselin anturista. Vaihdoin sen ja vedot ehkä pikkasen parani(?), mutta jospa ainakin vikakoodi häviäisi.

Tänään tuli askarreltua tuo takapyyhin toimimaan, on se mukava kun näkee taaksekin. 8)
Kein siknatuur
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Ei tehottomuus tuosta anturista ainakaan johdu, koska sitä käytetään ainoastaan käynnistämiseen.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

JMTN kirjoitti:Ei tehottomuus tuosta anturista ainakaan johdu, koska sitä käytetään ainoastaan käynnistämiseen.

Hmmm... esson baarissa puhuivat, että sillä olisi jotain tekemistä vetojenkin kanssa? Niin tai näin, ei auto laiska ole mielestäni missään vaiheessa ollutkaan.

Käynnistyksen tuo kuitenkin vaikuttaa aivan varmasti, viallisten nokka- ja kampiakselin anturoiden takia näitä on varmasti ollut lavetilla ihan tarpeeksi. Tuokin oli jännä juttu, että tuosta oli pysyvä vikakoodi, mutta aina läksi ennen anturin vaihtoakin kuin palmun alta.
Kein siknatuur
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

kyllähänse kylmänä ja kuumana lähtee viallisella anturillakin käyntiin, mutta puolilämpimänä ei kirveelläkään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sehän tässä jännää onkin, että viimesen vuoden ajan on startannut aina ihan mukisematta ja siihen on varmaan mahtunut jos jonkinlaista lämpötilaa.

Pitäispä tosiaan muistaa käydä kurkkaamassa ne koodit joku päivä.
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Opelixi ainakin menee mopoksi ku nokka-akselin antura sittuaa, tai en tiiä onko muuta rajoittaava, kuin että kierrokset rajoittuu 4-4,5krpm väliin. No, ehkä se aavistuksen laiskistuu muutenkin? :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oli sieltä koodi hävinnyt. Jotenkin tuntuisi tosiaan, että vähän paremmin olisi vetoja, mutta voi olla ihan hiveä eli mutua.
Kein siknatuur
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Huh, tuli oltua koko päivä tuon kimpussa. Pientä paikkamaalausta ja lamppujen kiillotusta vaihtelevalla menestyksellä. Rengaskin piti ottaa ja vaihtaa varasellaiseen, oli ruuvi mennyt nakkiin. Onneksi alkavat olla rinkulat muutenkin elämänsä ehtoopuolella.

Tuossa on muuten takapuskurin irrotukseen ihan hyvää kuvasarjaa. Omassani erosi naftisti tuosta, vähän piti soveltaa. Hyvään alkuun tällä kuitenkin pääsee.

http://photosynth.net/view.aspx?cid=614 ... a6ca5f7da8
Kein siknatuur
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Korutont´ on kertomaa elo uuden F10 BMW:n kanssa jos tämä ei ole mikään vedätys vaan totisinta totta:
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473

Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.

Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh... :eec:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Eldorado kirjoitti:Korutont´ on kertomaa elo uuden F10 BMW:n kanssa jos tämä ei ole mikään vedätys vaan totisinta totta:
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473

Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.

Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh... :eec:
Melkeinen samanlainen lista kuin veljellä -12 helmikuussa käyttöönotetussa F10:ssä (520D M-sport, manuaali) ;)
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Pienoinen hämmästys valtasi mielen, kun näin ensimmäisen kerran F10-mallin ja kuulin sen nelisylinterisen 2ltr:n dieselmoottorin käyvän tyhjäkäyntiä. Aivan kuin nelipyttyinen Wickströmin maamoottori olisi rouskuttanut :shock: Kuulemma ei tarvitse pakkasellakaan esilämmittää moottoria, tehdas kun ei ole jättänyt lohkolämmittimen vastukselle paikkaa moottorilohkoon. Voi p3rs33nsuti :evil:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä taida monesta nykyautosta löytyä perinteistä lohkolämppäriä?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Vähän samoja huhuja kuullut että ois hieman murheenkryynejä ollu nuo uuet baijerilaiset(F10). Toisaalta, pitäähän maahantuoja pitää leivässä, tehtaan suosiollisella avustuksella. Eli näyttää kovasti siltä että E39/E38 on viimiset ostettavissa olevat korimallit, niihin kun voi kaiken tehdä vielä itse, osiakin saa ilman että tarttee ostaa puolta autoa kerrallaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

kondivo kirjoitti:Pienoinen hämmästys valtasi mielen, kun näin ensimmäisen kerran F10-mallin ja kuulin sen nelisylinterisen 2ltr:n dieselmoottorin käyvän tyhjäkäyntiä. Aivan kuin nelipyttyinen Wickströmin maamoottori olisi rouskuttanut :shock: Kuulemma ei tarvitse pakkasellakaan esilämmittää moottoria, tehdas kun ei ole jättänyt lohkolämmittimen vastukselle paikkaa moottorilohkoon. Voi p3rs33nsuti :evil:
Letkulla mennään meilläkin, kun Webasto on hyllyllä. :D
Eldorado kirjoitti:Korutont´ on kertomaa elo uuden F10 BMW:n kanssa jos tämä ei ole mikään vedätys vaan totisinta totta:
http://www.germancarforum.com/community ... ost-651473

Jutusta ei käy yksiselitteisesti ilmi onko kyseinen auto Intiassa koottu vai ei mutta asialla spekuloidaan kylläkin. Oli koottu missä hyvänsä mutta kyllä kai bemarin kaltaisen valmistajan pitäisi huolehtia laadusta kaikkialla missä valmistusta sitten onkin.

Uudessa autossa alusta vaihtoon, jarrut vaihtoon, koko moottori vaihtoon.... huh huh... :eec:
No, se on noi neloskoneiset, niissähän on aina ollu ongelmia... :lol:

Ei vaan aika uskomatonta. :shock: Alkaa jo tulee epäilys, että onko nyt käyttäjässäkin jo vikaa... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Karu totuus on se ettei BMW ole koskaan osannut tehdä 4 pyttystä konetta, oli sitten diesel tai bensa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

JMTN kirjoitti:Karu totuus on se ettei BMW ole koskaan osannut tehdä 4 pyttystä konetta, oli sitten diesel tai bensa.
M10B18 :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Aika paljon vikaa on Suomalaistenkin F-sarjalaisissa ollut bmwfoorumin mukaan. Kaiken lisäksi maahantuoja/tehdas on nostanut joissakin tapauksissa ainakin osittain kädet pystyyn (esim. ns. akkuongelmat). Laadunvalvontaongelma on aivan selvä, sillä useasta autosta oli mm. iskunvaimentimien yläpäät koottu tehtaalla väärin.
4-pyttyisten jakopääongelmat ovat jo surkuhupaisaa, sillä ne ovat jatkuneet jo muutaman version yli.

Markkinamiehet ovat kuitenkin onnistuneet, sillä tulosta syntyy. Toinen asia vaan on, että kuinka kauan. Maine menee, eikä ihan heti takaisin tule.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

XUX63 kirjoitti:
JMTN kirjoitti:Karu totuus on se ettei BMW ole koskaan osannut tehdä 4 pyttystä konetta, oli sitten diesel tai bensa.
M10B18 :pappa:
S14 :pappa:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Harmi nuo tekniset ongelmat koska F10/F11-sarja on yksi parhaimman näköisistä automalleista nykyään. Ei sillä että itsellä noihin olisi nyt varaa, mutta jos ovat noinkin ongelmallisia jo uusina niin ei kai tuollaisiin uskalla sitten 15-20 vuotta vanhoina koskea pitkällä kepilläkään. :shock: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

_Hämis_ kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:M10B18 :pappa:
S14 :pappa:
Jaa, en osaa sanoa kestääkö tuosta ottaa toistatuhatta kaakkia :roll: Tuo M10 tuntui kestävän mitä vaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Normi Bemmi tuo Intian jutussa oleva. BMW:n laatuimago on pelkkää imagoa. Nimimerkillä usemman bmw:n omistanut.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No mitäs se tehokkaampi, taloudellisempi ja muutenkin kaikin puolin (paperilla) ylivertainen bemmi nyt tolleen... :shock:
Mahtais olla mese.fi serverit tukkeessa vuodatuksesta ym. räksytyksestä jos tuo olisi ollut Mersu :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tuollaiset kirjoitukset voi olla täyttä rollia en pidä niitä kovin luotettavana
tosin eihän kaikilla kestä mursunnahkainen persekään

moottorinkin kohdalla jäin miettimään oliko kyseessä oikein polttomoottori vai oliko sittenkin abs yksikön sähkömoottori

kaverilla on f11 520d sillä on ajettu nyt 180tkm
vaihdettu on
etupyörän laakeri
taakse ilma pussit toinen oli rikki mutta molemmat vaihdettiin
etujarru palat vaihdettu
taka palat on myös vaidon tarpeessa mutta ei vielä vaihdettu
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No nyt vasta luin tuon jutun :lol: Onhan tuossa autossa riittänyt vikaa mutta jotenkin tuntuu että kirjoittaja ei ole ollut missään kohtaa aivan perillä mitä vaihdettu. Joku ääni alustasta=koko alusta vaihtoon... Jarrut temppuilee=jarrut + auton moottori vaihtoon :lol:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

AM kirjoitti:No nyt vasta luin tuon jutun :lol: Onhan tuossa autossa riittänyt vikaa mutta jotenkin tuntuu että kirjoittaja ei ole ollut missään kohtaa aivan perillä mitä vaihdettu. Joku ääni alustasta=koko alusta vaihtoon... Jarrut temppuilee=jarrut + auton moottori vaihtoon :lol:
No nimenomaan niin, ja ekat viat tuli niin nopsaan, että en mitenkään jaksa uskoa puhtaaseen vikaan BMW:ssä, kyllä käyttäjälläkin on likaset jauhot pussissaan. Eikai nyt missään oikeasti koko alustaa vaihdeta uuteen(kaan) autoon jos esim iskarin yläpäät kolisee? :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”