Mersu lämpenee aivan liikaa
Mersu lämpenee aivan liikaa
Juups ostin tossa 190e mersun 27.4.2006 ja siin nyt vähän keitti yli se auto jostain syystä ja nyt ei lämmöt autossa pysy alhaalla. tyhjäkäynnillä nostaa lämpöjä ja ajossa ne laskee, tai jos pistää lämmityksen täysille lämmöt myös laskee... mikähän mahtaa olla vikana?
Tervetuloa Meselle Flude.
Oletko tarkistanut lähteekö syylärin flekti pyörimään? Nestettä lienee tarpeeksi?
Aloittaisin käyttämällä pesuaineen jäähdytysjärjestelmässä, tarvikeliikkeet myyvät "rad-flushia" ja monia muitakin merkkejä kyseistä tavaraa. Pesu ja muutamat puhtaat huuhdevedet järjestelmään, jos lämmöt asettuvat niin sitten uudet nesteet sisään.
Mekassa (yläosassa sivua linkki) on 124:n kohdalla juttua lämpöjen noususta, kurkkaappa sinnekin. Onkos paisuntasäiliön muuten korkki kunnossa, pitääkö painetta? Älä polta itseäsi kun avaat sen.
Ei nyt heti aleta epäilemään sitä kannentiivistettä.
Oletko tarkistanut lähteekö syylärin flekti pyörimään? Nestettä lienee tarpeeksi?
Aloittaisin käyttämällä pesuaineen jäähdytysjärjestelmässä, tarvikeliikkeet myyvät "rad-flushia" ja monia muitakin merkkejä kyseistä tavaraa. Pesu ja muutamat puhtaat huuhdevedet järjestelmään, jos lämmöt asettuvat niin sitten uudet nesteet sisään.
Mekassa (yläosassa sivua linkki) on 124:n kohdalla juttua lämpöjen noususta, kurkkaappa sinnekin. Onkos paisuntasäiliön muuten korkki kunnossa, pitääkö painetta? Älä polta itseäsi kun avaat sen.
Ei nyt heti aleta epäilemään sitä kannentiivistettä.
Omia kokemuksia...
Satasen tunnistin voi olla myös finaalissa joten "flekti" ei lähde päälle. Nuo M102 ja M103 moottorit nostaa lämpöjä muutenkin herkästi sinne satkun viivalle ruuhkissa. Se on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Paljoa yli satkun viivan ei saa nousta
Tuossa vaimon laitteessa oli sama vika. Satkun tunnistin ei toiminut ja sen uusimisen jälkeen on pelannut moitteita. Lämmöt nousee ruuhkissa karvan yli satkun viivan mutta laskee heti sinne 87-asteeseen kun flekti lähtee päälle.
Tuossa vaimon laitteessa oli sama vika. Satkun tunnistin ei toiminut ja sen uusimisen jälkeen on pelannut moitteita. Lämmöt nousee ruuhkissa karvan yli satkun viivan mutta laskee heti sinne 87-asteeseen kun flekti lähtee päälle.
..
Itelläni on w201 2.0E -85. Missä lämpötilassa flektin pitäisi lähtä pyörimään, nostatin lämmön tuonne n. 98'c ja sen jälkeen lopetin ajamisen. Siinä luulossa tietenkin ettei flekti toimi nyt oon ajellut mutta jos se n. myöhään lähtee päälle niin sehän vois toimiakkin. Inhottava vaan kun se lähtee noin myöhään niin vanhana bemarin miehenä tulee tuska siinä 95'c jälkeen. Kai se pitää uskaltautua koittamaan että lähteekö siellä 100'c sitten pyörimään.