Raskas kalusto
Juu en epäilekkään etteikö tuo toimisi niin hyvin, kuin annetaan olettaa. Pysyy lisäjarruvalo puhtaana.
Onks toi uus Vallu Nyykkäri?
Onks toi uus Vallu Nyykkäri?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JxgXB1v9q-Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_UTbYnKEjcY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WWRTpI4JS9Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_UTbYnKEjcY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WWRTpI4JS9Y[/youtube]
Luulin, että Scanian uusia Streamlinejä saa vain Euro6-koneilla, mutta Lahden esittelykierroksella huomasin "faceliftattua" hyttimallia saatavan myös R500:na, eli tuolla vanhemmalla 15,6-litraisella pumppusuutin-V8:lla
Scanian V8-valikoima Streamline-hytillä onkin tällä hetkellä todella kattava:
R500 (15,6)*
R520 (16,4)
R560 (15,6)*
R580 (16,4)**
R620 (15,6)*
R730 (16,4)***
*Euro5-luokitellut moottorit tulevat jäämään tuotannosta pois tämän vuoden jälkeen.
**R580 oli R-sarjan alkuaikoina 15,6-litrainen.
***Saatavana Euro6 luokiteltuna Streamlinena ensi helmikuusta alkaen.
Scanian V8-valikoima Streamline-hytillä onkin tällä hetkellä todella kattava:
R500 (15,6)*
R520 (16,4)
R560 (15,6)*
R580 (16,4)**
R620 (15,6)*
R730 (16,4)***
*Euro5-luokitellut moottorit tulevat jäämään tuotannosta pois tämän vuoden jälkeen.
**R580 oli R-sarjan alkuaikoina 15,6-litrainen.
***Saatavana Euro6 luokiteltuna Streamlinena ensi helmikuusta alkaen.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Noin minäkin luulin (ja ehkä yleisesti uskotellaankin), mutta yllätyksekseni myyjien kanssa keskusteltuani sain todeta, että noita saa vielä tämän vuoden loppuun, eli noista 15,6-litraisista Streamlineistä tulee jonkin sortin keräilyharvinaisuuksia.thabandit^ kirjoitti:Sellaisen Knoppitiedon voin lisätä, että Scaniaa ei enää saa Euro 5-luokituksella. Eli R500, R560 ja R620 V8-malleja ei ole saatavilla.
Pyhiä kohteita winkkeliuskovaisilleLaaksonen kirjoitti:Noin minäkin luulin (ja ehkä yleisesti uskotellaankin), mutta yllätyksekseni myyjien kanssa keskusteltuani sain todeta, että noita saa vielä tämän vuoden loppuun, eli noista 15,6-litraisista Streamlineistä tulee jonkin sortin keräilyharvinaisuuksia.thabandit^ kirjoitti:Sellaisen Knoppitiedon voin lisätä, että Scaniaa ei enää saa Euro 5-luokituksella. Eli R500, R560 ja R620 V8-malleja ei ole saatavilla.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
..........................................................................................................3
Scanian alkuperäinen, 14,2-litrainen (14 188 cm ) V8
jossa tunnusmerkkinä nuo V:n muotoiset venttiilikannet oli tuotannossa n. 30 v (1969-99), uudempi 15,6-litrainen n. 13 v. (2000-13), nähtäväksi jää, kuinka pitkäaikainen tulee olemaan nykyinen 16,4-litrainen, maailman viimeinen kuorma-auton sekä vinkkeli- että 8-kone.
Scanian alkuperäinen, 14,2-litrainen (14 188 cm ) V8
jossa tunnusmerkkinä nuo V:n muotoiset venttiilikannet oli tuotannossa n. 30 v (1969-99), uudempi 15,6-litrainen n. 13 v. (2000-13), nähtäväksi jää, kuinka pitkäaikainen tulee olemaan nykyinen 16,4-litrainen, maailman viimeinen kuorma-auton sekä vinkkeli- että 8-kone.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1es9Rd4OwsA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7fDGDa59gv4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7fDGDa59gv4[/youtube]
Toivotaan vaan että tämä moottorilegenda säilyisi pitkään tuotannossa. Ehkä tehoja joudutaan pudottamaan päästöjen tiukentumisen myötä, litroja kun on kokoajan nostettu...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Nii.
Tai ongelmahan taitaa olla voimansiirron kestävyydessä, ei niinkään päästöissä...?
Luulen et kaanialta tulee joku 8 alkava tehomylly seuraavaksi. Tai mistäs sitä tietää... Taitaa nykytehotkin jo "riittää"...
Tai ongelmahan taitaa olla voimansiirron kestävyydessä, ei niinkään päästöissä...?
Luulen et kaanialta tulee joku 8 alkava tehomylly seuraavaksi. Tai mistäs sitä tietää... Taitaa nykytehotkin jo "riittää"...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ruotsissahan on kai jo väläytelty HCT (High Capacity Transports)-konseptia, jossa kokonaispaino saattaisi nousta jopa 90 t, tuolloin olisi lisäteholle varmasti jo tarvetta.Vensku_ kirjoitti:Taitaa nykytehotkin jo "riittää"...
http://www.chalmers.se/tme/lead-en/news ... 79078961.3
Näitähän menee suomessakin muuta jo ihan laillisesti testiajossa.Laaksonen kirjoitti:Ruotsissahan on kai jo väläytelty HCT (High Capacity Transports)-konseptia, jossa kokonaispaino saattaisi nousta jopa 90 t, tuolloin olisi lisäteholle varmasti jo tarvetta.Vensku_ kirjoitti:Taitaa nykytehotkin jo "riittää"...
http://www.chalmers.se/tme/lead-en/news ... 79078961.3
Muutama muu ilman niin virallista hyväksyntää..
ai mistäkö tiiän... nooh.
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tässä on jälleen pakko todeta toisin.Laaksonen kirjoitti:Noissa 14,2-litraisissa kaseissa oli vielä erikoisuutena keskipakosuodatus voitelulle, eli "öljylinko" paperisuodattimen sijaan:
(Tämä piirros on Belaruksen moottorista, mutta idea on sama.)
Jokaisessa Scanian valmistamassa moottorissa on edelleen keskipakoissuodatin moottoriöljylle. Niin viisi-, kuusi- ja kahdeksansylinterisissä moottoreissa. Myös 730 hv XPI-moottorissa. Linko on ollut Scaniassa aina, ja näillä näkymin tulee aina olemaankin (9, 12, 13, 15,6l & 16,4l moottoreissa). Ainoa poikkeus voinee olla uusi vasta esitelty 7-litrainen Cumminsin kanssa yhteistyössä kehitetty ns. "linja-auton" moottori. Tästä moottorista en mene 100% takuuseen lingosta.
Ja jos nyt asiakkaana menet tilaamaan uutta Scaniaa, niin sitä et yksinkertaisesti enää saa Euro 5 -luokituksella. Kaikki Euro 5:t ovat loppuunmyyty, koska tehtaalta ei enää saa uusia autoja sillä toimitusajalla, jotka kerkeäisivät tämän vuoden puolelle.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
En mitenkään ainakaan varmuudella väittänytkään, etteikö nykyisissäkin Scanian moottoreissa tuota öljylinkoa olisi. Kuorma-autojen moottoreista kun tahtoo ulkopuolisena olla vaikeaa saada tarkkaa tietoa, kaikenlaisia "Esson baari" -juttuja on liikkeellä sitäkin enemmän. Joka tapauksessa tuo öljylinko on paperisuodatinta harvinaisempi ratkaisu, Siihen en osaa sanoa, kumpi systeemi loppupelissä parempi. Volvo 16-litraisen koneen etuna Scanian pari litraa pienempään myllyyn pidettiin aikoinaan mm. D16:n isompaa öljytilavuutta.thabandit^ kirjoitti:Tässä on jälleen pakko todeta toisin.Laaksonen kirjoitti:Noissa 14,2-litraisissa kaseissa oli vielä erikoisuutena keskipakosuodatus voitelulle, eli "öljylinko" paperisuodattimen sijaan:
Jokaisessa Scanian valmistamassa moottorissa on edelleen keskipakoissuodatin moottoriöljylle. Niin viisi-, kuusi- ja kahdeksansylinterisissä moottoreissa. Myös 730 hv XPI-moottorissa. Linko on ollut Scaniassa aina, ja näillä näkymin tulee aina olemaankin (9, 12, 13, 15,6l & 16,4l moottoreissa). Ainoa poikkeus voinee olla uusi vasta esitelty 7-litrainen Cumminsin kanssa yhteistyössä kehitetty ns. "linja-auton" moottori. Tästä moottorista en mene 100% takuuseen lingosta.:
Varmaan pitääkin paikkansa, että tämän vuoden tuotanto on jo myyty, mutta pointtini olikin lähinnä se, että nykyisellä Streamline-hytilläkin ehtii noita 15,6-litraisia koneita jotkut "onnekkaat" vielä saamaan (jotka ovat tilanneet hyvissä ajoin).thabandit^ kirjoitti:
Ja jos nyt asiakkaana menet tilaamaan uutta Scaniaa, niin sitä et yksinkertaisesti enää saa Euro 5 -luokituksella. Kaikki Euro 5:t ovat loppuunmyyty, koska tehtaalta ei enää saa uusia autoja sillä toimitusajalla, jotka kerkeäisivät tämän vuoden puolelle.
Tuo Big Bud traktori 2T-V16 Detroit Dieselillä on aivan yksittäiskappale, suurin kai edes jonkinlaiseen sarjavalmistukseen päässyt traktori on tämä E-Afrikassa valmistettu ACO 600:
Moottorina 22-litrainen ADE V12 (moottori on kai lisenssillä valmistettu versio MTU 12V 2000 -moottorista):
http://tractors.wikia.com/wiki/ACO_600
Pitää paikkaansa ja niitä testiversioita on ollu vuosikymmeniä molemmilla merkeillä. Testiversiot ovat olleet kuljettajien mieleen. Työpäivät ovat olleet helpompia kun Suomen tieprofiili on tasaisempiröhnö kirjoitti:Näitähän menee suomessakin muuta jo ihan laillisesti testiajossa.Laaksonen kirjoitti:Ruotsissahan on kai jo väläytelty HCT (High Capacity Transports)-konseptia, jossa kokonaispaino saattaisi nousta jopa 90 t, tuolloin olisi lisäteholle varmasti jo tarvetta.Vensku_ kirjoitti:Taitaa nykytehotkin jo "riittää"...
http://www.chalmers.se/tme/lead-en/news ... 79078961.3
Muutama muu ilman niin virallista hyväksyntää..
ai mistäkö tiiän... nooh.
Ko.testiyksilöt eroottuu hyvin edukseen koska eivät jää jalkoihin. Ja ovat siis uusia, hiljan liikenteeseen otettuja. Ja näkee sen takaakin kun vaihtaes pölähtää ketunhäntää tienpintaan. Normaalisti uusissa näin ei tapahdu.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Nojoo, ei ollut tarkoitus piikitellä. Artikuloin asiani ehkä hieman väärin. Ideana oli kertoa, että Scaniassa linko on aina ollut ja tulee olemaan. Sen paremmuudesta en osaa sanoa minäkään mitään vrt. pelkkiin paperisuodattimiin. Toisaalta ainakaan lingosta ei synny niin paljoa jätettä, kuin vaihdettavista suodattimista.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Keulii se Scaniakin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aLa-nPwervk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aLa-nPwervk[/youtube]
Jotkut ehkä ovat ainakin kuvissä törmänneet tähän Ivecon Hollannissa valmistettuun nokkakummajaiseen; Stratoriin:
huhujen mukaan malleja tullaan tekemään Euro6-aikanakin:
http://www.iepieleaks.nl/iveco-strator-euro-6/
huhujen mukaan malleja tullaan tekemään Euro6-aikanakin:
http://www.iepieleaks.nl/iveco-strator-euro-6/
Fahr paljastaa 2 tunnin päästä 2 vuoden odotuksen jälkeen uuden ison mallinsa:
http://www.440hp.com/timeline/
http://www.440hp.com/timeline/
Täälä videolla tuo monsteri vihdoin peitteistään riisuttuna:
https://www.facebook.com/photo.php?v=66 ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v=66 ... =3&theater
Valtra pysyttelee moottoreissaan alle 10-litraisissa:
mutta tuonkin huipputeho kipuaa 400 hv:n paremmalle puolelle:
http://www.boy.fi/kone/component/conten ... 47-00.html
mutta tuonkin huipputeho kipuaa 400 hv:n paremmalle puolelle:
http://www.boy.fi/kone/component/conten ... 47-00.html
Volvolta tulossa nykyiseen FH:hon myös XXL-hytti:
http://www.iepieleaks.nl/volvo-grobetrotter-xxxl/
-tuo tosin on hollantilaisen pajan tekele, joten tehdastekoisen tuloa jouumme vielä odottelemaan.
http://www.iepieleaks.nl/volvo-grobetrotter-xxxl/
-tuo tosin on hollantilaisen pajan tekele, joten tehdastekoisen tuloa jouumme vielä odottelemaan.