Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joko lähti :roll:

Pelto- felicia kiertää "rataa" ahkerasti. Voisi etsiä diesel 124:n tuohon hommaan, jousituksen korotus olisi helppoa ja takaveto tietysti poikaa....
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Voisi etsiä diesel 124:n tuohon hommaan, jousituksen korotus olisi helppoa ja takaveto tietysti poikaa....
Samanlainen kun Latelan poikien Natsisika :happy: Paitsi että bentsiini oli se emakko.

Kuva
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
jaasu
Viestit: 943
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

dealer kirjoitti:Joko lähti :roll:

Pelto- felicia kiertää "rataa" ahkerasti. Voisi etsiä diesel 124:n tuohon hommaan, jousituksen korotus olisi helppoa ja takaveto tietysti poikaa....
Ei tässä oo joutanu kokeileen,jos sitä myöhemmin kesällä. On täsä vähä suunniteltu offroad rojektia jos ostettas emännän serkkupojan kanssa. :roll:

mitään hyvää se ei tiedä...
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
jaasu
Viestit: 943
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

dealer kirjoitti:Joko lähti :roll:

Pelto- felicia kiertää "rataa" ahkerasti. Voisi etsiä diesel 124:n tuohon hommaan, jousituksen korotus olisi helppoa ja takaveto tietysti poikaa....
100e ois tiijossa 124 2.5d automaatti mutta perä puuttuu.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Automaatti ei oikein ole hyvä :( eikä perän puuttuminen :(

cmeli, jos ei kuitenkaan natsisikaa tuunata :happy:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuulemma kytkin luistaa peltofeliciassa...saas nähdä milloin meno loppuu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vieläkin liikkuu, mutta pakki rasahtaa huolella :twisted:
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vieläkö on Skotia ajossa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole, mutta jos nyt tarjottaisiin tästä jostain läheltä diesel-farkku-feliciaa kunnossa olevana edullisesti niin heti ostaisin.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Ei ole, mutta jos nyt tarjottaisiin tästä jostain läheltä diesel-farkku-feliciaa kunnossa olevana edullisesti niin heti ostaisin.
Siis onko liiteri tyhjä sokotista :shock: KÄÄK! Jos näin on niin pitäishän semmonen hoitaa että ois tallouvessa yks tolokun kulukuväline :pappa: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Ai, voiko skoda olla muuten kuin kunnossa oleva???
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin tuosta peltoautosta on kytkin rikki 8)
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Ja sinäkö nappasit Salossa myynnissä olleen 2+3 felician? Muutaman tunnin oli myynnissä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiei, vähän liian kaukana olisi sieltä saakka hakea. Näkyy muuten olevan erittäin vähän nyt felicioita nettiautossa myytävänä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mitäs jos laajentaisit katsantokantaasi Octavioihin, nekin voi rekata pakuksi, 1,9 TDi on aikamoinen säästöpossu myös Octaviana ja kestäväkin. Niin ja kun teikäläinenkin on astetta kookkaampi mies, niin on hieman enempi tilaakin kuin Fellussa. :toks:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tilaa olisi toki enemmän, mutta sitten ostan mersun jos octavia :wink:
Felician pienet käyttökulut, yleinen vähävikaisuus ja talviominaisuudet eivät kuitenkaan ocusta löydy kokonaisuutena.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti: pienet käyttökulut, yleinen vähävikaisuus ja talviominaisuudet eivät kuitenkaan ocusta löydy kokonaisuutena.
Niin no, mitäpä minä tuolla omalla Ocullaani oon vaan viiteen vuoteen kohta 180 tkm ajanut (nyt 513 tkm mittarissa), niin ei oo tarvinnu juurikaan pajalla seisottaa, eikä ole vielä päässyt perseaukisuuskaan yllättämään Ocatvian tähden... Talvella on aina lähteny käymään jos on akku ollut kunnossa (ikää niille akuillekin tulee). Kylmäkään ei siinä ole päässyt yllättämään ikinä. Saattaa olla että vakuutusmaksu on himpun isompi, mutta kesällä toimiva ilmastointi kompensoi sitä tuskaa, Felluun kuin ei kylmästöintiä ole kai saanut muuta kuin L&K-editioniin. Uskallan väittää että' kyllä 1998-2004 mallin TDi Octaviat ovat vähintään yhtä luotettavia kuin Feliciat ja paljon mukavampia ajaa. Himpun kalliimpi on siis vakuutus, mutta mukavuus kompensoi. Niin ja pääseepä tuolla Ocullakin alle 5 litran matka-ajossa helposti. Kyllä suosittelisin kokeilemaan...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10700
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Omasta feliciasta jäi mukava kuva. Herätti tunteita puolesta ja vastaan. Mukavinta oli pienet käyttökulut ja 2+3 paikkaisuus pakuna. Nytkin olisi kaiken parasta ajaa omat ajot tuommosella pakulla. Kakspaikkaset autot ei onnistu kun lasten kanssa puuhastelee vapaapäivät.

Nettiautosta katselin näitä kovapenkkisiä pakuja, mutta tarjonta alkaa olla heikkoa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Mitkä vuosimallit Octaviassa ei ole näitä pumppusuutin malleja jotka putsaa lompsan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En vaan pysty ajattelemaan octaviaa itselle ajoon.

Pitää olla ocussa webasto jos aikoo saada läheskään samalla tavalla lämpöä sisään kuin feliciassa.
Octaviassa rengasäänet on liian kovat, en jaksa keulan tankoja vaihdella, en jakopäätä jne. Lukot ei saa tähän tarkoitukseen hankkimassani autossa reistailla ei mikään, en ota omaan autoon vag levyjarruja taakse jne.
Ei vaan ole mielenkiintoa, en minä sillä etteikö ole ihan OK ajopeli ja ilmastointi olisi kiva, samaten toki kulkee eri malliin ahdetulla dieselillä. Niistä molemmista asioista taas lisää huolta.
Kulutus on varmasti octaviassa vähän pienempi, sikäli kulut alemmat.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä oikeastaan kilometrit säikäytä jos auto on kunnossa. Onko tuo sinun tai tiedätkö autosta muuten ?
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ei ole minun auto. Aloin noita halpoja skodia ja seatteja seuraamaan tämän säikeen innoittamana.

Kuopiossa olisi vähemmän ajettu mutta myös kalliimpi felicia yksilö

http://www.nettiauto.com/skoda/felicia/7708114

Mitä mieltä olet Fabia dieseleistä? Saako niitä rekisteröityä pakuksi?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuopion autoa olen katsonut että kävisi kokeilemassa kun tulee käyntiä tuollapäin, silloin tällöin Mikkelissä käydään ja on matkan varrella.
Fabiaan en ole tarkkaan perehtynyt, sen tiedän että sen uudemmassa diesel konetyypissä on ollut mäntävaurioriski (olisiko peräti pakkasilla öljynkierto-ongelmaa tms.) ja joskus korjailtu ovenkahvoja - lukkoja parista yksilöstä työpaikalla.
Saahan sellaisen pakuksi kunhan on farkku.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tuossa olisi kohtuuhintainen diesel fabia mutta rekisteröity 5lle. Saako tälläistä rekisteröityä pakuksi?


http://www.nettiauto.com/skoda/fabia/7643946
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luulisin että ei, kun ei ole farkku...katsastuskonttorilta saa tarvittaessa varmaa tietoa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:En vaan pysty ajattelemaan octaviaa itselle ajoon.

Pitää olla ocussa webasto jos aikoo saada läheskään samalla tavalla lämpöä sisään kuin feliciassa.
Octaviassa rengasäänet on liian kovat, en jaksa keulan tankoja vaihdella, en jakopäätä jne. Lukot ei saa tähän tarkoitukseen hankkimassani autossa reistailla ei mikään, en ota omaan autoon vag levyjarruja taakse jne.
Ei vaan ole mielenkiintoa, en minä sillä etteikö ole ihan OK ajopeli ja ilmastointi olisi kiva, samaten toki kulkee eri malliin ahdetulla dieselillä. Niistä molemmista asioista taas lisää huolta.
Kulutus on varmasti octaviassa vähän pienempi, sikäli kulut alemmat.
Piruuttani vänkään vielä :lol: ...ja korjaan muutaman asian

Mitä keulan tankoja? Mä olen 180 tkm aikana vaihtanut vain alapallot
Jakopää hommia? Octaviassa pidempi hihnanvaihtoväli
Lukkojen reistailu? :shock: Älä nyt Seatiin Ocua sotke. Ei mitään ongelmia ollut lukkojen (eikä sähköikkunoidenkaan) kanssa
Levyjarrut takana? Kyllä mun 66kw Ocussa on takana rummut...

Lisäksi Octavia ei ruostu takakaarista, toisin kuin Fellu :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Vanja-eno kirjoitti:
dealer kirjoitti:En vaan pysty ajattelemaan octaviaa itselle ajoon.

Pitää olla ocussa webasto jos aikoo saada läheskään samalla tavalla lämpöä sisään kuin feliciassa.
Octaviassa rengasäänet on liian kovat, en jaksa keulan tankoja vaihdella, en jakopäätä jne. Lukot ei saa tähän tarkoitukseen hankkimassani autossa reistailla ei mikään, en ota omaan autoon vag levyjarruja taakse jne.
Ei vaan ole mielenkiintoa, en minä sillä etteikö ole ihan OK ajopeli ja ilmastointi olisi kiva, samaten toki kulkee eri malliin ahdetulla dieselillä. Niistä molemmista asioista taas lisää huolta.
Kulutus on varmasti octaviassa vähän pienempi, sikäli kulut alemmat.
Piruuttani vänkään vielä :lol: ...ja korjaan muutaman asian

Mitä keulan tankoja? Mä olen 180 tkm aikana vaihtanut vain alapallot
Jakopää hommia? Octaviassa pidempi hihnanvaihtoväli
Lukkojen reistailu? :shock: Älä nyt Seatiin Ocua sotke. Ei mitään ongelmia ollut lukkojen (eikä sähköikkunoidenkaan) kanssa
Levyjarrut takana? Kyllä mun 66kw Ocussa on takana rummut...

Lisäksi Octavia ei ruostu takakaarista, toisin kuin Fellu :wink:
Eikös toi Octavia ole kohtuu samaa tekniikka kuin neloskoppainen Golf? Mulla on ollut 66 kw TDI EDITION variant vm 2002 ja se on suvussa vieläkin. Yhtäkään alustan osaa ei oo vaihdettu ja levyjarrut takana ovat pelanneet moitteettomasti. Kylmä se on kylmällä säällä. Lukot rupes pelaamaan rannikon nollan eri puolilla heitteleväs talves kunnon aseöljyruiskutuksella. Kuskin sähkölasi mekanismi on pettänyt jossain vaihees mun haltijointikauden jälkeen. Sanoisin että noin hyviä VAG:eja ei enää tehdä!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

Mie en suosittele octaaviaa ainakaan isoille ja painaville, ite särin selän octaavian penkillä, vaikka satalankulla sitä ennen ajoin.
Rengas melu on kova, joskus mystisiä sähkövikoja, rele ja sulakevalikoima takakontissa, niin sitten seleviää,Kylymä vaikka vebasto olikkiin, mahdoton jälleenmyydä.
Konepelti pitää aina muistaa tarkistaa,että se on kiinni kun sen avaa, itellä kerran unohtu ja lasille hyppäs.
Osat saksasta ostettuna ei kalliita
Toista octapiiniä en ihan heti ostais tai muutakaan vaggilaista, kaikkien parjaama ooppeli on osoittautunut nyt vähävikaiseksi ja huolettomaksi kulkineeksi. vm2000 1,7 diesel vapari korsa, kohta puoleen puolmiljoonaa lasissa ja lisää tulee. Rekisteröin sen pakettiautoksi, niin alta 170e trafi muistaa kerran vuodessa ja alle 5 litran menee satasen. vähän kylmähkö näillä keleillä, sitten kun kori lahoaa pois voi izuzulaisen koneen myydä johonkin kaivinkoneeseen, paitsi ei ne sielläkään taijja heti särkyä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanja-eno kirjoitti:
dealer kirjoitti:En vaan pysty ajattelemaan octaviaa itselle ajoon.

Pitää olla ocussa webasto jos aikoo saada läheskään samalla tavalla lämpöä sisään kuin feliciassa.
Octaviassa rengasäänet on liian kovat, en jaksa keulan tankoja vaihdella, en jakopäätä jne. Lukot ei saa tähän tarkoitukseen hankkimassani autossa reistailla ei mikään, en ota omaan autoon vag levyjarruja taakse jne.
Ei vaan ole mielenkiintoa, en minä sillä etteikö ole ihan OK ajopeli ja ilmastointi olisi kiva, samaten toki kulkee eri malliin ahdetulla dieselillä. Niistä molemmista asioista taas lisää huolta.
Kulutus on varmasti octaviassa vähän pienempi, sikäli kulut alemmat.
Piruuttani vänkään vielä :lol: ...ja korjaan muutaman asian

Mitä keulan tankoja? Mä olen 180 tkm aikana vaihtanut vain alapallot
Jakopää hommia? Octaviassa pidempi hihnanvaihtoväli
Lukkojen reistailu? :shock: Älä nyt Seatiin Ocua sotke. Ei mitään ongelmia ollut lukkojen (eikä sähköikkunoidenkaan) kanssa
Levyjarrut takana? Kyllä mun 66kw Ocussa on takana rummut...

Lisäksi Octavia ei ruostu takakaarista, toisin kuin Fellu :wink:
Vänkää ihmeessä ! Mukava kun on tässäkin aiheessa keskustelua.
Aloin jopa oma-aloitteisesti :shock: miettimään etteä keulan rakenteen osalta taitaa olla niin että jotenkin sotkin passattiin.
Felician jakopään tekee tunnissa, octaviasta muistaakseni otetaan etupuskuri pois. Tapauksessa tiileri etupuskurissa on puolenkymmentä lisävaloa lisämausteena :oops:
Rumpujarrujen olemassaolo olikin uutta joka kertoo siitä ettei niissä ole ongelmia.

Onko noissa webasto vakiovarusteena ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”